Първокласникът и уроците

  • 6 372
  • 91
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 13 431
В пощата на класа се пуска презентация от преподавател.По нея детето трябва да учи по темата, отделно е домашното и практическите задачи.Презентацията е за четене и учене.После се попълват тетрадките ,  то става за минути.


Дзвер, не ме отчайвай, толкова труд се хвърля, аз поне се надявах на трайни знания.

Веднъж освен изписване в учебна тетрадка, обикновена тетрадка и т.н. имахме един лист А4 ситно изписан с думи и две колони- да определим сричките, но и частите за пренасяне- само че на думи от типа на обстоятелства,управление, имаше още шантави,за които отворих университетски учебник да си припомням за отворени/ затворени срички и др.Иначе в други случаи работните листи са лесни, но обемни и също изискват време.

П.С.,Да по 20 страници по Роден край- за празници, за хигиена, за растения, за животни- това беше в първи клас.Има картинки,  но и много текст.

Сега във втори- по материала,  днес за транспорт- 29 страници, вярно с картинки, но и текст-освен, че транспортът е придвижване от едно място-- както беше там определението учат, че "Транспортът е отрасъл в икономиката, на какъв се дели- освен сухопътен, въздушен, земен има тръбен и въжен, после - на село и в града ,  после в миналото и днес с все там дирижаблите , файтоните, най-накрая се стига до Гагарин и Нийл Армстронг и за капак- с какво е вреден транспортът:
Замърсява въздуха и фини частици попадат в белите дробове и причиняват рак- това категорично го пропуснах, казах на детето само-замърсява въздуха, после вреден е заради шума и защото води до злополуки-

Тази презентация е за "помощ", не се изисква пълно наизустяване, но в основни линии детето трябва да разказва.





Последна редакция: чт, 14 ное 2013, 15:20 от Светкавица

# 76
  • Мнения: 149

Трудно се изграждат навици. С много постоянство и търпение. Трябва да се спазва един и същ режим. Да се редуват учене и кратки почивки. И да се спазва един и същ алгоритъм. Отварят се:
 1) учебник
 2) тетрадка за работа в клас
 3) припомняне какво са учили
 4) писане на домашното
В по - горен клас се усложнява.

       Благодаря за отговора!
      Всичко изброено по-горе го спазваме.
          Допълнително:

          В буквара чете това, което са взели за деня, както и 2, 3 изречения от следващия урок.
          Обръщам внимание на грешките в задачите или неправилния наклон на буквите на това, което е работил в училище.
         Преглеждаме какво ще учат на следващия ден. С математиката се справя добре (ако е концентриран) - там само обяснявам, от буквара - чете по 2, 3 изречения и прави диктовка - 3 до 5 кратки изречения.
          Всеки ден довършваме пропуснатото, а в почивните дни пишем домашни. Домашните обикновено не са много. Затова работя с него допълнително - по математика съм взела сборник и решава по една страница самостоятелно. Допълнително давам диктовка. И от учебно помагало, което аз съм закупила - четем.
        Е, вече съм по-уверена, че съм на правия път ... сега чакаме резултати.

# 77
  • Мнения: 25 164

П.С.,Да по 20 страници- за празници, за хигиена, за растения, за животни- това беше в първи клас.

Сега във втори- по материала,  днес за транспорт- 29 страници, вярно с картинки, но и текст-освен, че транспортът е придвижване от едно място-- както беше там определението учат, че "Транспортът е отрасъл в икономиката, на какъв се дели- освен сухопътен, въздушен, земен има тръбен и въжен, после - на село и в града ,  после в миналото и днес с все там дирижаблите , файтоните, най-накрая се стига до Гагарин и Нийл Армстронг и за капак- с какво е вреден транспортът:
Замърсява въздуха и фини частици попадат в белите дробове и причиняват рак- това категорично го пропуснах, казах на детето само-замърсява въздуха, после вреден е заради шума и защото води до злополуки-

Тази презентация е за "помощ", не се изисква пълно наизустяване, но в основни линии детето трябва да разказва.


 При нас не правят така. Имат тема по учебника, учителката може и презентация да им прави, но едва ли е повече от две-три страници,  и я дискутират и допълват - същото го правеха и в предучилищната. За този предмет трябва да имат тетрадка с чисто бели листа и изготвят някакви... затруднявам се да ги определя, но да кажем табла, свързани с въпросната тема.

# 78
  • Мнения: 5 940
Нашите и табла не правят. Детето казва, че всичко си знаело по този предмет Laughing
Аз си мислех напоследък, че поне по БЕЛ им е по-задълбочена подготовката, но и там май не е сериозна работата като сравнявам с описаното от Светкавица.

# 79
  • Мнения: 13 431
Понякога по-голямото натоварване е предимство, но идва момент в който обемът започва да дезорганизира детето.

Отделно, забравих да спомена, че почти всяка една диктовка в час- това беше през миналата година , ако не се хареса на учителката, в смисъл дори и да е правилно написана, но със задрасквания , следва резолюция"поправка" и хайде- още една страница към домашното.Не помня кога започнаха диктовките мин година, но сравнително рано.

Моето дете има голям проблем с краснописа в час, у дома се справя, защото пише бавно, но в час не му се получава.

# 80
  • София
  • Мнения: 62 595
Светкавица, по-скоро при вас кипи безсмислен труд. Ако беше учител на моите, щях сериозно да организирам другите родители и да повдигнем въпроса на родителска среща. Това е безумно, а черешката на тортата е презентацията по Роден край.

Вишна, защо ви е да гледате какво ще вземат следващия път? Едно от нещата, на които децата се учат в час е да обработват непозната информация. Това е безценен тренинг. Като стане пети клас предварително ще гледате уроците по история и биология ли? Нека свиква да се концентрира в часа и да внимава какво говори учителката, дори така е по-интересно, човърка любопитството.

# 81
  • Мнения: 5 940
Любопитно ми е за Роден край. Да речем, учат иглолистни , широколистни, храсти. Какво в 20 страници в 1 клас - трябва да разпознават различните видове ли - кипарис, ела и т.н Какво попълват в тетрадките?

# 82
  • Мнения: 13 431
Любопитно ми е за Роден край. Да речем, учат иглолистни , широколистни, храсти. Какво в 20 страници в 1 клас - трябва да разпознават различните видове ли - кипарис, ела и т.н Какво попълват в тетрадките?

За първи клас вече почти позабравих, ако не съм я изтрила презентацията, ще пиша допълнително.
В общи линии- видове растения, после всяка част на растението за какво служи, какви растения къде растат,  Според вида- тревисти, храсти, дървета, кое какво е по няколко примера, после според  предназначението ими използването им- какви бяха, нещо такова беше.В тези 20 стр. има картинки, много картинки, но и текстът не е малко.

В училището ни от първи клас са различни учители, дори двете математики се преподават от различни преподаватели.

На повечето родители им харесва "заетостта" Simple Smile

# 83
  • Мнения: 5 940
Светкавица, благодаря.

# 84
  • Мнения: 24 467
=== Това е безумно, а черешката на тортата е презентацията по Роден край.


Тази презентация за първолаци от по 20 страници мен лично ме гръмна!  Shocked
Още мисля, че е бъзик.
Прати някой линк или постни нещо примерно тук, Светкавице, че не мога да си я представя.

# 85
  • Мнения: 25 164
 Аз приемам идеята, че учителят иска да им изнесе такава, подготвил се е, обаче да ми я изпраща по пощата и да я разучавам с детето...  не виждам смисъл.
 Явно сте в някакво много интензивно училище, Светкавице.

# 86
  • Велико Търново
  • Мнения: 5 668
Аз не виждам смисъл и от тази информация на ниво 1-ви клас Confused

# 87
  • Мнения: 2 906
В училището ни от първи клас са различни учители, дори двете математики се преподават от различни преподаватели.

Ако един учител преподава по всичко, няма да има време за подобни изцепки. Явно учителят по роден край иска да покаже колко е велик предметът му.

Руското или Славейков?

# 88
  • Мнения: 13 431
Вярването не е задължително.
Достатъчно активно пиша точно в училищни и детски теми, за да има съмнения.

Училището не е някакво специално, съвсем обикновено е уж, на нас ни е махленско, но такива са изискванията.Не зная дали в този випуск или по принцип.

Дъждовно време, да, от посочените е.

Доколкото си спомням, ние нямахме подобни предмети, но научавахме не по-малко в същата възраст, само  че от "наблюдения"- посещения на природни забележителности, музеи и др.

Последна редакция: чт, 14 ное 2013, 18:06 от Светкавица

# 89
  • Мнения: 5 940
Мисля, че имахме природознание и родинознание. Не съм сигурна дали от първи клас, но имахме.
Според мен  подобни предмети са не по-малко важни от останалите. И е хубаво да им се обръща внимание. Не в презентации от 20 страници от 1 клас, но не и за отбиване на номера.

Общи условия

Активация на акаунт