Математически турнири - 25

  • 77 008
  • 702
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 456

Много моля някой да ми обясни защо условието и решението на 8 зад. за 8-9 клас нещо се разминават!  bouquet

Много си права!
Любопитно, че отговорът на оригиналната задача също е (го докарвам) 4, но по съвсем различен
начин. Елиминирането на 3 и 7 като делители не върви, защото х2-1 се дели на всяко p за
х = k*p +- 1.
Интересно ми е има ли по-културно решение от директната проверка на всички положителни (16 броя) и един отрицателен делител на 420  Thinking


А защо в условието знаменателят е :n-420, а в решението е: 420-n? Да не би да има някакво правило, което аз не се сещам newsm78? Сякаш решението е за друга задача.

# 121
  • София и там където не се пуши
  • Мнения: 12 146
Доколкото разбрах и утре ще го запълват, просто искам броя на възмутените, които са писали  против. Или ядосани, че децата не са им за това състезание, (не че както знаете  уважавам всяко едно дете и различните им способности и труд) са предприели тези мерки, без да вникнат в нещата.


Много ми интересно, наистина дали знаят кой е Иван Салабашев, поне ще имат повод да научат де.

# 122
  • София
  • Мнения: 1 659

Много моля някой да ми обясни защо условието и решението на 8 зад. за 8-9 клас нещо се разминават!  bouquet

Много си права!
Любопитно, че отговорът на оригиналната задача също е (го докарвам) 4, но по съвсем различен
начин. Елиминирането на 3 и 7 като делители не върви, защото х2-1 се дели на всяко p за
х = k*p +- 1.
Интересно ми е има ли по-културно решение от директната проверка на всички положителни (16 броя) и един отрицателен делител на 420  Thinking


А защо в условието знаменателят е :n-420, а в решението е: 420-n? Да не би да има някакво правило, което аз не се сещам newsm78? Сякаш решението е за друга задача.

Точно това имам предвид, според мен решението е на друга задача, а защо ...

# 123
  • Мнения: 456
Възможно ли е да броят на целите числа n да е 2, така е решил синът ми?

# 124
  • Мнения: 1 114
Някой може ли да обясни как се решава задача 13 за 2. клас? Ще бъда много благодарна.

Подобна е на тази със задачата за  спора на футболистите от миналогодишния вариант за 2. клас, чието решение (за жалост) си остава загадка за мен.

# 125
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 835
Преди няколко часа го предчувствах и го написах, защото цялата кал ще се излее върху съставителят на задачите. Един изключително достоен и чувствителен човек. Не мога да разбера какво толкова е станало, задача като всички други...

# 126
  • Мнения: 939
Преди няколко часа го предчувствах и го написах, защото цялата кал ще се излее върху съставителят на задачите. Един изключително достоен и чувствителен човек. Не мога да разбера какво толкова е станало, задача като всички други...

Нищо не е станало. Просто още веднъж се изяви лицемерието на обществото ни. Уж учим децата си на активна гражданска позиция като ги водим с нас на протести, а после се ужасяваме от една математическа задача, която отразява действителността. Изумяваме се на недомислиците в  образователната ни система как учи децата ни да могат да решават математически загадки без видима за масите практическа стойност, а после взривяваме пространството с възмущението си, че в някаква задача се говори не за шоколадчета и рождени дни, а за кебапчета и митинги...

Типично.

# 127
  • София
  • Мнения: 1 659
Възможно ли е да броят на целите числа n да е 2, така е решил синът ми?

4 са -
n = 0, x= 0,
n= 560, x= 2
n=448, x= 4
n = 432, x = 6



Obsolete,   202uu

# 128
  • София
  • Мнения: 4 437
Преди няколко часа го предчувствах и го написах, защото цялата кал ще се излее върху съставителят на задачите. Един изключително достоен и чувствителен човек. Не мога да разбера какво толкова е станало, задача като всички други...

Нищо не е станало. Просто още веднъж се изяви лицемерието на обществото ни. Уж учим децата си на активна гражданска позиция като ги водим с нас на протести, а после се ужасяваме от една математическа задача, която отразява действителността. Изумяваме се на недомислиците в  образователната ни система как учи децата ни да могат да решават математически загадки без видима за масите практическа стойност, а после взривяваме пространството с възмущението си, че в някаква задача се говори не за шоколадчета и рождени дни, а за кебапчета и митинги...

Типично.


Подкрепям!

# 129
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Нищо не е станало. Просто още веднъж се изяви лицемерието на обществото ни. Уж учим децата си на активна гражданска позиция като ги водим с нас на протести, а после се ужасяваме от една математическа задача, която отразява действителността. Изумяваме се на недомислиците в  образователната ни система как учи децата ни да могат да решават математически загадки без видима за масите практическа стойност, а после взривяваме пространството с възмущението си, че в някаква задача се говори не за шоколадчета и рождени дни, а за кебапчета и митинги...

Типично.

И аз подкрепям!
Ама много прозират и посредствеността, и лицемерието зад маската на "изявената гражданска позиция".

# 130
  • София
  • Мнения: 531
Нищо не е станало. Просто още веднъж се изяви лицемерието на обществото ни. Уж учим децата си на активна гражданска позиция като ги водим с нас на протести, а после се ужасяваме от една математическа задача, която отразява действителността. Изумяваме се на недомислиците в  образователната ни система как учи децата ни да могат да решават математически загадки без видима за масите практическа стойност, а после взривяваме пространството с възмущението си, че в някаква задача се говори не за шоколадчета и рождени дни, а за кебапчета и митинги...

Типично.

И аз подкрепям!
Ама много прозират и посредствеността, и лицемерието зад маската на "изявената гражданска позиция".


И аз подкрепям.  Peace

Но същевременно не мога да схвана за какво точно се изразява тук "гражданска позиция".  newsm78  Аз така разбирам, че възмутените реагират остро заради това, че в техните очи и според техните разбирания митинг със знамена и кебапчета означава нещо лошо и покварно. Следователно, те негодуват срещу собствената си интерпретация, защото в условието на задачата оценъчен елемент липсва. Или пък просто са недоволни от стойността на получения отговор.  Joy

# 131
  • София
  • Мнения: 7 673
Може и броят на кебапчетата да не им харесва.  Twisted Evil

# 132
  • Мнения: 69

Много моля някой да ми обясни защо условието и решението на 8 зад. за 8-9 клас нещо се разминават!  bouquet

Много си права!
Любопитно, че отговорът на оригиналната задача също е (го докарвам) 4, но по съвсем различен
начин. Елиминирането на 3 и 7 като делители не върви, защото х2-1 се дели на всяко p за
х = k*p +- 1.
Интересно ми е има ли по-културно решение от директната проверка на всички положителни (16 броя) и един отрицателен делител на 420  Thinking

Не знам, дали е по-културна  newsm78, но поне оставя за проверка само 3,5,7:
N*(k^2-1)=420*k^2
K^2 / N
N=M*K^2     M-Цяло число
M*k^2(k^2-1)= 420*k^2
M*( k^2-1)=420

ако нещо не бъркам...
k^2-1 / 420 = 2*2*3*5*7
(k-1)*(k+1) / 420   ако К е нечетно (2В +1-1)*( 2В +1+1)=2B*(2B+2)=4B(B+1) което вече се дели на 8, а ние имаме само 2*2
Следователно остават само 3,5,7 в комбинации  3=2^2-1, 3*5=4^2-1, 5*7=6^2-1
т.е К=2, K=4, K=6  и съответно N=560, 432, 448    
и 0-0 варианта

Последна редакция: пн, 09 дек 2013, 11:16 от math

# 133
  • Мнения: 6 031
Преди няколко часа го предчувствах и го написах, защото цялата кал ще се излее върху съставителят на задачите. Един изключително достоен и чувствителен човек. Не мога да разбера какво толкова е станало, задача като всички други...

Нищо не е станало. Просто още веднъж се изяви лицемерието на обществото ни. Уж учим децата си на активна гражданска позиция като ги водим с нас на протести, а после се ужасяваме от една математическа задача, която отразява действителността. Изумяваме се на недомислиците в  образователната ни система как учи децата ни да могат да решават математически загадки без видима за масите практическа стойност, а после взривяваме пространството с възмущението си, че в някаква задача се говори не за шоколадчета и рождени дни, а за кебапчета и митинги...

Типично.


Подкрепям!

И аз подкрепям!

# 134
  • гр.Варна
  • Мнения: 722
Някой може ли да обясни как се решава задача 13 за 2. клас?
Първо изречение на втората и третата радиостанция - "Няма да вали." ,трябва да е вярно ,защото няма как вторите изречения / Температурата е 7 градуса и 9 градуса/ да са едновременно верни. Тогава за първата радиостанция грешното изречение е "Ще вали", а вярното  е другото.

Вярната прогноза от трите радиостанции се получава - "Няма да вали. Температурата ще е 5 градуса."

Общи условия

Активация на акаунт