Математика (състезателна) - мнения и подготовка

  • 51 656
  • 468
  •   1
Отговори
# 180
  • София
  • Мнения: 13 701
Дидева,  какво имаш предвид? Какви промени се предвиждат? Да няма оценки ли визираш?

Да няма прием  Rolling Eyes
Т.е., за да може да приема СМГ деца от 5 клас не трябва да бъде специализрано училище. Това го перефразирам...
Дидева ще се включи за повече  Hug

# 181
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Тези напъни срещу МГ в догимназиална степен още ли ги има?

Нещо съществувало повече от 25 години пак им е трън в очите при все успешността си...

# 182
  • София
  • Мнения: 13 701
ом, ами СМГ е свободно да се прекръсти всъщност  Wink.
Гимназиалната степен е след прогимназиялната. Принципно не е правилно ГИМНАЗИЯ да приема прогимназиална степен. Какво им пречи ако се приеме закона да се прекръстят. Laughing Така че не виждам драма. Не е ли важно самото образование, а не как ще се казват Ама те не искат. Може би защото много повече от 25 г. се наричат Софийска математическа гимназия.  Wink
Всяка степен изисква определена квалификация на преподавателите. Начален учител не може да преподава на прогимназиална степен без нужна квалификация.
Ето тук пише какво се планира

И според статията

Математическите гимназии, които имат прием след 5 клас, ще се наричат средни училища – това също бе един от големите спорове в системата.

Математическото лоби настоява за ранен прием на учениците, но смята, че "гимназия" звучи по-представително в названието на училище.


Какво значи по-представително... Joy
В държавата има степени на образование и те би следвало да се спазват. Това "по-представително" е доста смешен довод.

Последна редакция: нд, 23 ное 2014, 19:26 от Vache

# 183
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Vache, то хубаво, че е свободно, ама добро ли ще е това?

Ето само факти /без квалификации кой какво искал и как се казвал според някого/:
  • Има място където се учи математика.
  • Там успешно се обучават деца от по-малки.
  • За времето досега това е не само успешно, но и най-желано обучение за възрастта /5-7 клас/.
  • Въпросните ученици и класове са малък процент от общия брой ученици на ъсщите училища - те са оснвно училища за гимназисти.

Сега моите питания са:
Ако МГ /независимо от града/ стане някакъв нов вид училище, понеже те 1-4 клас нещат, кое ще стане МГ?
Кварталното дето ще му дойде супер новото име без покритие?
Или вече няма да има МГ в градовете които запазят ранен прием?
И защо МГ ще спре да е МГ? Заради минималния процент негимназисти там?
Какво точно пречи в сегашния формат? и наи вече:
Като има нещо работещо и много неща неработещи, защо да не направим неефективените хубави, вместо да пипаме работещите?

Такива неща имах предвид като попитах. Понеже още не бях чела и понеже наистина е голяма глупост да се хвърля ресурс в административни хватки.

# 184
  • София
  • Мнения: 13 701
Ом, аз не отричам нито един факт  Laughing
Само един път ще изложа тезата си, като смятам, че съм максимално ясна и не се налага да пиша 16 пъти едно и също извъртяно по 1000 начина.
Казвам че математическа (езикова) гимназия е определена степен на обучение  Wink Тя е след 7 клас. Няма други варианти.
Вероятно проблемът не е само в името. Това е училище, което съдържа две образователни степени. По тази причина не може да се нарича гимназия. И е възможно, понеже не съм запозната да си има определени специфични изисквания за двете образователни степени. Не ми се вярва от министерството ей така просто с цел да се заяждат да искат промяна. Може би имат своите доводи. Има ли училището като гимназия право да издава документи за завършена основна степен на образование? Сигурно има, щом издава, въпреки, че в БГ може да се очаква абсолютно всякаква нередност да има логично обяснение.

Процента негимназисити в СМГ е точно такъв, какъвто в другите училища, дето им викаш квартални  Grinning В нашето са 4 паралелки по 26 деца. Това е броят почти навсякъде. Та в това СМГ не е по-различна. За другите МГ не знам, нямам наблюдения.

И какво всъщност ще промени едно коректно име, защото дефакто сега не е коректно. Чисто формално погледнато. Въпросът е риторичен, разбира се.

П.С. Горе съм се изразила много неправилно като съм написала, че няма да има прием. Няма да го поправям, но се извинявам, че съм се изказала невярно. Имах предвид друго. Hug

# 185
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Има ли училището като гимназия право да издава документи за завършена основна степен на образование?
Ако не пипат това: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B … D1%80%D0%B8%D1%8F
няма нужда да издават документ ""без право", защото средните училища с прием след 7-ми клас обучават 1 година в основната степен. Не знам променят ли го.

ПП Вероятно има нарочна тема за това...

Последна редакция: нд, 23 ное 2014, 21:12 от ом

# 186
  • Мнения: X
ПП Вероятно има нарочно тема за това...
Аз пуснах тема за проектозакона.
И да. Има промени. Основно образование ще се завършва в седми клас.

# 187
  • София
  • Мнения: 4 438
  Доколкото прочетох-променят и това. Основната степен приключва в 7 клас, средната започва от 8ми.
  И аз не разбирам това "заяждане" с МГ-тата. Кому пречат и защо е толкова важно да се смени името на едно училище? Това беше и преди няколко години, сега пак се връща. Явно е много важна промяна в образователната система, но аз не разбирам какво цели. Защо музикалните и спортни училища могат да са специализирани и съответно с ранен прием, а математическите-не?  Rolling Eyes

  Дидева, дай линк към темата, моля!

# 188
  • Мнения: X
Тема за проектозакона за предучилищното и  училищното образование
В момента се чувствам много щастлива, че с всеки ден задължителният престой на детето в образователната ни система намалява с още 24 часа.

# 189
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459
Тема за проектозакона за предучилищното и  училищното образование
В момента се чувствам много щастлива, че с всеки ден задължителният престой на детето в образователната ни система намалява с още 24 часа.

И аз.

# 190
  • София
  • Мнения: 17 652
Има ли училището като гимназия право да издава документи за завършена основна степен на образование?
Ако не пипат това: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B … D1%80%D0%B8%D1%8F
няма нужда да издават документ ""без право", защото средните училища с прием след 7-ми клас обучават 1 година в основната степен. Не знам променят ли го.

В известен смисъл преподават 2 години в прогимназиалния курс, понеже имат и един подготвителен клас в 8ми клас... и завършват основно образование след 9ти де факто - в което си има логика, необходима е, но би било прекалено да се учи 1 година само математика.  Mr. Green

# 191
  • Мнения: X
Скрит текст:
Има ли училището като гимназия право да издава документи за завършена основна степен на образование?
Ако не пипат това: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B … D1%80%D0%B8%D1%8F
няма нужда да издават документ ""без право", защото средните училища с прием след 7-ми клас обучават 1 година в основната степен. Не знам променят ли го.
В известен смисъл преподават 2 години в прогимназиалния курс, понеже имат и един подготвителен клас в 8ми клас... и завършват основно образование след 9ти де факто - в което си има логика, необходима е, но би било прекалено да се учи 1 година само математика.  Mr. Green
Много МГ и ПМГ имат ученици от пети клас. На тези деца се преподава поне три години, а ако останат в същото училище - четири плюс една.
Нещо не ти разбрах мисълта за подготвителния клас. В профилираните гимназии има нещо като езикова година и никъде не се учи само математика цяла година. Но това не е предмет на темата, по-скоро е подходящо за темата за проектозакона.

# 192
  • София
  • Мнения: 17 652
Скрит текст:
Има ли училището като гимназия право да издава документи за завършена основна степен на образование?
Ако не пипат това: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9E%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%B … D1%80%D0%B8%D1%8F
няма нужда да издават документ ""без право", защото средните училища с прием след 7-ми клас обучават 1 година в основната степен. Не знам променят ли го.
В известен смисъл преподават 2 години в прогимназиалния курс, понеже имат и един подготвителен клас в 8ми клас... и завършват основно образование след 9ти де факто - в което си има логика, необходима е, но би било прекалено да се учи 1 година само математика.  Mr. Green
Много МГ и ПМГ имат ученици от пети клас. На тези деца се преподава поне три години, а ако останат в същото училище - четири плюс една.
Нещо не ти разбрах мисълта за подготвителния клас. В профилираните гимназии има нещо като езикова година и никъде не се учи само математика цяла година. Но това не е предмет на темата, по-скоро е подходящо за темата за проектозакона.

Ми няма как да я разбереш - просто няма такава. Демек, няма някаква дълбокомисленост в изказването, просто се сетих, че всички езикови гимназии имат една подготвителна година и тя е фактически преди гимназиалния курс. Без някакви особени изводи от това - просто един допълнителен факт, над който може да се помисли евентуално. Не от мен обаче.

# 193
  • Мнения: X

Ми няма как да я разбереш - просто няма такава. Демек, няма някаква дълбокомисленост в изказването, просто се сетих, че всички езикови гимназии имат една подготвителна година и тя е фактически преди гимназиалния курс. Без някакви особени изводи от това - просто един допълнителен факт, над който може да се помисли евентуално. Не от мен обаче.
Отдавна няма такова нещо като подготвителен клас. В момента всички профилирани гимназии имат езикова година, т. е. година, в която се изучава основно език, не само тъй наречените " езикови", понеже това название е също твърде относително. Примерно 91 НЕГ има профилиращи предмети, които не са език.
Но това е твърде далеч от темата за състезателната математика. Нека не я разводняваме със странични разсъждения.

# 194
  • София
  • Мнения: 453

Но мога смело да кажа, че ако родителите не са математици не могат да помагат на децата си.  По-скоро за родителите на един състезател в 8 клас и нагоре е успех ако успеят да схваната какво се иска в задачата и да схванат решението, ако им се предостави такова. Освен това големите не можеш да ги накараш да решават, както става с малките. Големите или искат, или не.
 

Все по-трудно става, наистина. Задачите изискват все повече време (с което не разполагам), а и излизат извън моя капацитет. Все още успявам да се включвам с геометрията, при което е достатъчно да подвърля идеята, за да си я развие сам.
Прекрасно си давам сметка колко по-полезна бих му била, ако аз самата се справям по-добре с математиката, затова гледам поне да компенсирам, като демонстрирам удоволствието си от преборването на някоя задача.

Как ще продължиш нататък? Питам за съвет. В моя случай, аз твърде рано усещам, че вече не съм адекватен като помощ, която оказвам. Чудя се как бих могъл да продължа поне да контролирам процеса!?! Така или иначе детето ще разбере съвсем скоро, че не съм състояние да помагам активно и качествено, което само по себе си си е доста потискащо, но това е реалността  - аз не съм математически човек. Ето защо трябва да реорганизирам процеса, така че качеството да не пада. Предполагам, че другият родител ще продължи качествено поне още 5-6 години...Но като цяло се питам как да структурирам за напред целият процес - подготовка, самоподготовка, контрол. Съвет?

Общи условия

Активация на акаунт