Математика (състезателна) - мнения и подготовка

  • 51 012
  • 468
  •   1
Отговори
# 300
  • Мнения: 1 782
Нали си даваш сметка, че стреса е изцяло в твоя майнд...
Многократно сме коментирали, че влизането в желаното в случая училище е гарантирано за деца на нивото на твоето без необходимост от допълнителна подготовка?
След време ще съжаляваш за изхабеното време за затвърждаване на дадености...

# 301
  • Мнения: X
След време ще съжаляваш за изхабеното време за затвърждаване на дадености...

Не, едва ли - това я учи на упоритост и системен труд.  Simple Smile

# 302
  • Мнения: 1 782
Всеки с идеите си.
Лично за мен, нещо в словосъчетанието "системен труд" не ми допада и ми навява усещане за повторяемост, убиваща новаторството. Simple Smile

# 303
  • Мнения: X
Може и така да е. Но пък като нямаш натрупана база данни, за какво новаторство може да се говори...

Не знам чели ли сте Малкълм Гладуел и книгата му „Гении и аутсайдери”.
"Любопитната теория, че гениите не се раждат, а се създават, е публикувана от журналиста и социолог Малкълм Гладуел в книгата му „Гении и аутсайдери”. Базирайки се на трудовете на психолога Андерс Ериксон, той изучил историите на успеха на много легендарни личности и компании, в резултат на което формулирал „Правилото на 10 000-те часа”. „За каквато и област да говорим, за да достигнете майсторство, съразмерно с това на експерт от световна величина, са ви нужни 10 000 часа практика” 10 000 часа са равни на 3 часа упражнения на ден или на 20 часа седмично в продължение на 10 години." http://www.manager.bg/бизнес/правилото-на-10-000-часа

Интересна книга, четох я преди време. В каквато и област да искаш да станеш шампион, само талантът не е достатъчен, изисква се много труд.

# 304
  • Мнения: X
В каквато и област да искаш да станеш шампион, само талантът не е достатъчен, изисква се много труд.
Напълно съм съгласна. И винаги съм приемала с недоверие твърдението, че дете постига високи резултати без изобщо да се готви. А са се опитвали да ми го внушат. Даже в този форум.
И не намирам за осъдително някой да решава два и повече часа на ден. Ако аз имах подобна възможност, бих го правила. Вероятно има и други като мен, не само възрастни, а и деца.
Но намирам за ненормално родител да тормози детето си, да го заплашва и да го лишава от разни неща само защото иска да докаже на Бог знае кого, че малкото е математически гений.

# 305
  • Мнения: X
Не, това е абсурдно. Аз виждам колко е трудно детето да влезе дори в челната 20-ца, а за шампион трябва не само талант, ум, психика, но и години труд с добър учител. Златните медалисти ходят и на допълнителни школи при най-добрите учители, даже не става и с обикновен учител.

Ние засега сме при един от най-добрите учители, капацитет има моята, но й липсват годините труд. Така че съвсем не вярвам на теориите, че става без труд.

# 306
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Дидева, да те запозная с моята дъщеря. Не са високи резултатите й, но са доста прилични и определено доста над средното ниво, даже за СМГ. И се готви супер рядко и като се готви, е празник, ако реши 2-3 теми за цялото време за подготовка. И няма пряка връзка между подготовка и резултат.  Не мисля, че подготовката за отделни състезания е толкова важна, по-важен е пътят, надграждането, тухличките, основата. А това са неща, които аз не мога да й дам, макар че все още мога да реша и обясня всяка задача за нейната възраст. Изобщо не ме притеснява, че ходи на състезания без да е решавала теми от предходни такива, но ме притеснява, че заниманията й по извънучилищна математика са равни на един учебен час седмично (без домашни). Единственото, за което в момента ме е яд, е че не мога да й осигуря систематична подготовка, от сорта на школа с теми. Чудя се толкова ли няма пазар за една читава школа по математика извън МГ?

# 307
  • Мнения: X
И няма пряка връзка между подготовка и резултат.  Не мисля, че подготовката за отделни състезания е толкова важна, по-важен е пътят, надграждането, тухличките, основата.
Има. Ти самата си я посочила. Под подготовка аз нямам предвид решаване на всички предишни теми от дадено състезание, а точно дългият път, който се върви крачка по крачка, в правилната посока като се надгражда без детето да бъде подлагано на излишен стрес.
Трудът не означава непременно решаване на купища еднотипни задачи, ако ме разбираш.

# 308
  • Мнения: X
Тинкърбел, не подценявай 10-те часа математика седмично от ПУК до 7 клас вкл. с преподавателите в нашето ЧУ, плюс допълнителната школа на шестокласниците със Шаркова. Малко ме е яд, че не я дочакахме, миналата година ни водеше Тонов, а тази вече нямаме такава.

# 309
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Жас, часът с Шаркова ни най-малко не го подценявам. То се вижда по резултатите на няколко деца и в 5-ти и в 6-ти клас. И ще се вижда все повече и на идващите състезания, и при малките, които идват. От тези 10 (честно казано не знам колко са, май са по-малко от 10 в прогимназиалния курс) часа, могат да вземат поне 2 за школа, за тези, които искат, т.е. още 1 уч. час. Знам че в обикновено у-ще тези екстри ги нямат, но не сравнявам с резултати от обикновени училища. От друга страна малко ме е яд, че не мога да намеря най-най-обикновена външна школа за състезателна математика. То да ми беше трудолюбиво детето, нямаше да ме е яд, ама като си имам вкъщи алергично към листите и химикала  Laughing И ходИ се борИ с разни СМГ-ейци с по 2-3 школи, плюс домашни всеки ден. И пак се справят децата. Ама понеже Дидева написа, че не го вярвала това за липсата на труд, настъпа ме по мазола, щото за мен този "труд" е малко, ако изобщо може да се каже, че го има. Не че е ясно, ако беше повече, дали нямаше да са пак същите резултатите.

# 310
  • Мнения: X
Май вярно няма школи за 5 и 6 клас. Има за 1,2,3,4 клас и дотам. И да има нагоре, те са вътрешни за СМГ и ПЧМГ.

А твоята дъщеря е толкова умно момиче, не се учудвам, че с лекота постига успехи, за които други шестокласници полагат двойни и тройни усилия! Има деца, които разбират и от половин дума.  Peace

# 311
  • Мнения: 1 782
И ходИ се борИ с разни СМГ-ейци с по 2-3 школи, плюс домашни всеки ден.

Simple Smile  Доста омешахте нещата според мен.
Обучението, което се получава при вас безспорно е на ниво.
Максималните и средните резултати са по-ниски от тези в СМГ не защото видиш ли там имали по 2-3 школи, че и всекидневни домашни. Нито школите са 2-3, нито домашните са повече (второто е предположение, в което съм почти убеден). Почти съм убеден и че няма СМГ - ец в прогимназията, който да отделя плашещите поне мен 20 астрономически часа седмично на математиката.  
Така че, ако се държи на търсенето на причина за разликата, може би не я търсите където трябва, поне на мен ми се струва предостатъчно натоварена програмата, която споменавате за да се търсят и допълнителни занимания.  

# 312
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Не Код, ти омешваш нещата. Никога не съм казвала 20 астрономически часа. Има 9 учебни часа (от които 1 е с Шаркова) Няма домашни (домашните се пишат в междучасието) Точка. Не търся причина за нищо. Резултатите са доста над средните. Още една точка.

Редакция: Школите са поне 2 - Академия 21 век и вътрешна за СМГ. С просто око се вижда количествената разлика, за качествената няма да говорим, тя няма как да се измери.

Та какво каза да търся и къде?

Последна редакция: нд, 21 дек 2014, 22:16 от Тинкърбел

# 313
  • Мнения: 1 782
Е чети темата де, 20-те часа не са споменати от теб, просто имат отношение към темата.
Аз не мисля, че омешвам нещо, просто се опитвам да разсея заблудата ти, че в СМГ се учи като часове много повече, отколкото при вас.
За липсата на домашни не знам какво да кажа, други потребители са изказвали мнение, че има сериозни такива, ти казваш няма. Трудно ми е да повярвам, че са по-малки от тези в СМГ.
Като бройка часове виждам в СМГ записани 306 часа за учебна година. 36 седмици по 8.5 часа. Отделно, 3 учебни часа школа -  11.5 часа за децата, посещаващи школа,  8.5 за непосещаващите.
Това, че резултатите са доста над средните не го разбирам?
Средните за кой?  За изучаващите по 9-11 часа математика?
Не мисля, че може да се твърди подобно нещо...
Повечко математика в прогимназиална степен се учи в София като че ли в СМГ, ПЧМГ, 125 СОУ, 107 ОУ, Св. София.
Какви са средните представяния на училищата и по-важното според мен - колко деца от съответните училища са заинтересовани от математиката и се явяват по състезания сама можеш да провериш.

Какво съм казал да търсиш - изказах мнение, че ако държиш да търсиш разлика, не мисля, че ще я намериш в някаква коренна разлика в натоварването като часове в двете обсъждани училища.
Може да е в по-голямото желание за самоподготовка например и къде ли още не, но в броя часове... не мисля.

Последна редакция: нд, 21 дек 2014, 22:33 от kodbg

# 314
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Цитираш мен, т.е. разговаряш с мен за твърдението, което аз съм написала за моето дете. От друга страна отговаряш като оборваш факти, казани от друг потребител. С мен ли разговаряш, или с другия потребител?
За резултатите, от контекста е ясно, че имам предвид средните за изучаващите 8.5 часа математика сравнени с тези на моето дете - сравнявам ябълки с ябълки, а не с дини. Нали за туй плача, че и аз искам диня, ама йок. За домашните, 'ми моето си ги пише в междучасията. Те са нек'ви елементарни. Отделно, че им ги дават само в петък, естествено. Ей на и сега тези за ваканцията са написани още или в междучасието, или в часа, и аз не знам кога. Отклонихме се от темата, аз приключвам със спама. Хванах се да пиша заради конкретен пост на Дидева и отговорих конкретно, а не обобщаващо.

Света София никога не е било училище с разширено изучаване на математика, а само с разширено на език. На всички ЧОУ хорариумът вече е подобен, заради целодневното обучение и липсата на домашни. На ЕСПА е по-голям сякаш. Да не изместваме отново темата.

Общи условия

Активация на акаунт