Отговори
# 90
  • Canada
  • Мнения: 1 773
Въпросът в общи линии е: с колко Квебекската програма е по-бърза от Федералната?

Федералната отнема средно 4-и години, Квебекската -1 - 1,5 години (ако нарочно не се бави пращането на документите и медицинските, може и под година).
Простете ама аз имам още въпроси Embarassed към вас.
1.Колко пари трябва да декларираш, че имаш?
2. Как си намираш жилище (предварително или на място)
3.Достатъчно ли е само да говориш езика или трябва и да можеш да пишеш и четеш правилно Embarassed?
  Със сигурност ще се присетя за още някой въпрос, надявам, се че ще ме извините.  bouquet  bouquet  bouquet
1. Провери на сайта на федералните - там информацията е най-точна
2. Ние първо бяхме за един месец на хотел (става въпрос за Монреал, защото там живеехме в началото), като за това време си намерихме апартамент (изискахме да го пребоядисат и да сложат мокет в хола и спалнята, и теракот в коридора и кухнята преди да се нанесем) и пообиколихме 10-ина мебелни магазина (поръчахме си всички мебели от един магазин и ни ги доставиха ден преди да се нанесем в апартамента).
3. За интервюто е достатъчно само да говориш, но ако ще живееш в Квебек, се подразбира, че е добре да можеш и да пишеш, още повече ако искаш да си намериш по-хубава работа. За четенето - често се случва да получаваш и попълваш документи, така че трябва да разбираш за какво става въпрос. Хубавото на Канада е, че е двуезична страна - имаш право да си избереш езика, на който ще си водиш кореспонденцията с институциите.

# 91
  • Мнения: 1 858
Аз незнам нито френски нито английски (на втория чета само). Разпитвам ви за да преценя дали си заслужава да уча който и да е от двата езика. Поради това, че не знам езиците не разбирам какво пише на офицялния сайт и питам вас.Та да питам пак (пък ако искате ми обяснете).
1. Колко горе долу излиза самата процедура (като пари)
2.Колко пари трябва да декларираш, че имаш или какво притежаваш?

# 92
  • София
  • Мнения: 708
... че не знам езиците не разбирам какво пише на офицялния сайт и питам вас.
1. Колко горе долу излиза самата процедура (като пари)
2.Колко пари трябва да декларираш, че имаш или какво притежаваш?

това с езиците, се решава, като помолиш приятел или фирма да ти ги подпълни, или с общи усилия тук ще го направим, важно е образование, години и др. фактори, които носят точки...има минимум точки, които трябва да се съберат
1. процедурата е платена (приблизително 1000$), заверка и превод на документи, такса за разглеждане и тн, медицински, трябват ти пари за интервюто, което не се провежда в Бг.
2. за фр. част - приблизително 5000$, а за английската 10000$

Това, че ги декларираш, не значи, че трябва да ги имаш, но и без пари няма как да тръгнеш, отделно самолетни билети, наема за 1-2 месеца трябва да имаш..а бе, без пари не можеш да тръгнеш..

цените съм ги писала малко наизуст, ако иска някой да ме поправи

# 93
  • Мнения: X
Ами ако не знаеш езика наистина ще ти е страшно трудно, защото попълването на документите е най-малкото, с което ще трябва да се справиш по-нататък. Без език в чужда страна ще ти е много трудно, ще трябва да правиш много компромиси по отношение на работата и ще се адаптираш трудно. Ако единият от семейството знае език, пак е по-добре, но ако и двамата не знаете поне единия от официалните езици на някакво средно ниво, не бих посмяла да давам съвети за емиграция. Аз и сега с английски и ниско ниво на френски съм уплашена до смърт  Thinking
Таксите за фед част по мое време бяха 550 канадски долара  на човек за обработка, 975 кан.д. на човек за виза (чува се че таксата за виза ще бъде намалена от новото правителство; тази такса се връща ако си я платила, а не ти бъде издадена виза). Отделно 123 лв за медицински прегледи на човек, отделно нотариална заверка и превод на документи, свид. за съдимост и т.н. За фед. част трябва да покажеш че разполагаш с 10 000 за един човек и мисля 2000 кан.д. за всеки следващ (има таблица на сайта). за Квебек не знам как е. Тези пари се показват, за да знаят, че няма да прибегнеш до соц. помощи първите 6 месеца, а ще имаш средства да се издържаш сам. След визата сложи 1300 евро за самолетни билети, първи и последен наем при наемане на жилище - 2х800 кан. д., други таксички, които още не са ми много ясни и на мен, мебели, интернет, храна, телефон, транспорт ... Наистина ужасно скъпа инициатива и ако човек затъне финансово  и няма език и търсени умения може би ще е ужасно трудно да изплува. Мен затова ме тресе един страх  #Crazy
Миленка само да ти кажа, че за фед. част вече няма интервюта, оценката става единствено по документи; интервю може да се направи по изключение, примерно за военни, при съмнения в криминални прояви и др. Интервюто не носи точки. Т.е. няма пътуване до Букурещ, а само комуникация по пощата.

# 94
  • Мнения: 3 271
IELTS е задължителен от известно време. Кандидатствахме с приятелка, която също е английска филология и я караха да го държи. Искат минимум 7 (от 9). И ние, и те (запознахме се точно по време на изпита!) бяхме кандидатствали във Виена, обработиха ни документите там и ходихме на интервю. Процедурата отне по 1 год. (ние се бавихме умишлено на някой стъпки, защото бях бременна с ном. 2 и искахме да се роди и малко да отрастне). Говоря за 2002 година.

# 95
  • Мнения: X
Здравей Милена. Не знам как си успяла 2002г. да подадеш за фед. част във Виена и да обработят случая ти за 1 година. Това противоречи на всичко, описано за процедурата в правителствения сайт, на моя личен опит, както и на опита на много хора подали с мен, които още чакат медицински. Доскоро се разчистваха случаи от 2001 г.!!! Може и да си права и просто да си хванала последния влак с двойна обработка докато се натаманят нещата с новия закон. Януари 2002 г. влезе в сила този нов закон, с нова точкова система, документите се подават :
http://www.cic.gc.ca/english/offices/apply-where.html  (Applicants for Permanent Residence -
You must apply in your country of residence, your country of nationality or the country where you have been legally admitted for at least one year
); интервюта вече няма.
Който се интересува, знае английски и си е направил труда да прочете информацията в сайта, би трябвало да е разбрал, че IELTS е единият от двата начина за доказване на знанията по език. Диплома, межд. сертификат, стаж, препоръки, придружително писмо към тях са другия начини. Просто трябват солидни доказателства. Всичко по-горе го пиша от личен опит и за да не заблуждаваме хората. Нека си бъдем полезни   Peace

# 96
  • Мнения: 274
Това е в отговор на Gery R и другите които питат за спонсорството. Спонсорирания престига с landed статус и трябва само да отговаря на 2 изисквания, да мине медицински преглед в София и да не е криминално проявен. Други изисквания като стаж, професия, знания на език няма. При спонсориране на деца, сапруг/а няма финансови изисквания. Изисквания има само за следните роднини: майка, баща, баба, дядо, брат, сестра, племенник/ца. Могат да бадат спонсорирани и внуци само ако са сираци. Това е по спонсорството. Ако спонсорирания е в БГ отнема около 6 месеца, а ако е в Канада по-малко от 3 месеца. сайта е www.gc.ca и има всичката информация.

# 97
  • Мнения: 274
"Hesitant", билетите не са чак толкова скъпи както ти си написала. Ех поне до Монреал или Торонто до където летят Чехите, сайта им е www.csa.cz и можеш да провериш че еднопосочния билет е 485 евро , а двупосочния е 730 евро. За деца и пенсионери има други цени. Успех

# 98
  • Мнения: 274
Това е в отговор на "Мама Марго". това са финансовите изисквания за спонсориране. В първата колонка е броя на хората от двете семейства, това на спонсориращия и спонсорирания, а във втората е годишния доход който трябва да има спонсориращото смеиство:

1              $ 19 795
2              $ 24 745
3              $ 30 744
4              $ 37 253
5              $ 41 642
6              $ 46 031
7              $ 50 421

Амио това е. Съдейки по това което ти си ми написала, че сестрати има дете и Вашето семеиство е от 4 живот и здраве, общо ставате 6, то сестра ти трябва да има годишен доход над $ 46 031. Успех

# 99
  • Мнения: X
Да вярно, Yanadark, аз имах предвид семейство от двама души за билетите  Embarassed Иначе за спонсорирането, възможно ли е дохода на спонсориращия да се допълни от съпругата/съпруга или лично той трябва да има този минимален доход? А и също, спонсорирането на родител също ли отнема 6 месеца ? Благодаря Simple Smile

# 100
  • Мнения: 274
да, тези цифри са дохода на спонсориращото семеиство, съпруг и съпруга. а колкото до периода който отнема самото спонсориране е между 6 и 9 месеца. сама разбираш че в някои случаи може и да стане малко по-бързо или по-бавно. случаите се разглеждат в Канада директно и не минават  през посолства и в зависимост от случаите които имат е и времетраенето. ако сте подали всички документи правилно и платили всички такси в началото отнемало около 6 месеца. Когато спонсорирам съпругата си ще видя колко време ще отнеме

# 101
  • Мнения: 636
Yanadark, благодаря ти за из4ерпателната информация  Hug

# 102
  • Мнения: 3 271
Здравей Милена. Не знам как си успяла 2002г. да подадеш за фед. част във Виена и да обработят случая ти за 1 година. Това противоречи на всичко, описано за процедурата в правителствения сайт, на моя личен опит, както и на опита на много хора подали с мен, които още чакат медицински.
...
Който се интересува, знае английски и си е направил труда да прочете информацията в сайта, би трябвало да е разбрал, че IELTS е единият от двата начина за доказване на знанията по език. Диплома, межд. сертификат, стаж, препоръки, придружително писмо към тях са другия начини. Просто трябват солидни доказателства. Всичко по-горе го пиша от личен опит и за да не заблуждаваме хората. Нека си бъдем полезни   Peace

Искаш ли да сканирам цялата кореспондеция?
Пратихме всичко на 2 август 2002-ра. През март 2003-та получихме поканата за интервю-то (във Виена). Както казах ние умишлено се мотахме и с английския изпит (нямаше друг вариант да се докаже езика, както казах моя приятелка учителка по английски също го държа заедно с мен в края на февруари 2003), за да родя (март 2003) и да отрасне малко бебока докато заминем.

Не виждам защо мислиш, че искам да заблуждавам някой. Казвам как мина при мен. Ако трябва да го доказвам мога, но мисля, че едва ли е нужно.

# 103
  • Мнения: X
Milena извинявай ако съм те засегнала  Sad , аз лично нямам нужда от никакви доказателства. От края на 2001 година следя гласуването на новия закон още на ниво паралмент, за да знам дали събирам точките, изчетох доста по въпроса, но вратичка за подаване във Виена на български граждани, постоянно пребиваващи в България този закон никога не е предвиждал  newsm78. Този закон влезе в сила юни 2002г., но със задна дата се прилага за случаите постъпили в системата януари 2002г.  Чувала съм хора по стария закон да подават във Виена за ускоряване на процедурата. Чувала съм и за случаи по новия закон, прехвърлени в Букурещ след подаване във Виена. Не знам какво да кажа, според мен е някаква щастлива случайност, че сте минали там. Ако някой иска да рискува сега, изборът е негов

# 104
Zdraveite az sam nova  sred vas,no ot mnogo ot davna vi 4eta i mi e super  interesno!Az sa6to iskam bebe, no majat mi iska da iz4akame,za6toto iska da se mahnem,kazva 4e tuk v BG nqmame vazmojnost i zatova iz4akvame.Podavahme si dokumentite za zelena karta za USA,no zasega ni6to!!Molq Vi vsi4ki koito imate nqkakva informaciq za na4ina po koito mojem da iz4eznem da mi spodelite!!!Kak da kandidatstvame ili kakvo?????

Общи условия

Активация на акаунт