***МИТНИЦА*** - информация, въпроси, отговори и споделяне на опит

  • 115 502
  • 735
  •   1
Отговори
# 150
  • Бургас
  • Мнения: 5 797
Привет!
Да попитам, имат ли право митничарите да отварят моя пратка без аз да съм там? И ако нямат (както аз си мисля), на кого мога да се оплача от това, като в допълнение имам липсващ продукт от въпросната пратка и сега не знам от кого да си го търся? Tired

# 151
  • София
  • Мнения: 502
Не, няма да отворят пратката без присъствие на получател или негов представител. Възможно е да е била с нарушена опаковка още при превоза. Изглежда ли отваряна? Разкъсана ли е? Минавала ли е пратката на митница въобще? Ти от митницата ли я взе или направо от пощата? Защото ако е доставена директно на адрес или в пощата, тогава защо да са митничарите? Пратките минават през стотици ръце.

# 152
  • Бургас
  • Мнения: 5 797
Пратката подлежеше на облагане с ДДС, защото беше за 81$ от САЩ (iherb). Получих си митническото известие с написана стойност на дължимото ДДС и таксата за освобождаване. Взех я днес от гишето в централна поща, където се дават миналите през митница пратки. Платих си, подписах се в една голяма тетрадка и ми връчиха кашончето заедно с единия екземпляр квитанцията за внос  на пощенски пратки, която беше залепена на кашончето и попълнена предварително. Видях че отгоре има лепнат скоч на БГ Пощи, но малкият мрънкаше и тъй като не се виждаха поразии, мушнах в торбата и беж да ме няма. Едва у нас погледнах квитанцията преди да отворя кашончето и там чинно беше изброено съдържанието на пратката, което няма как да се разбере, ако не е отваряна. Като тръгнах да махам скоча, той почти си падна сам и следите от отваряне са явни, като си личи и къде е рязано с макетен нож и отлепена част от етикета на изпращача. Самият кашон беше здрав, без дупки и без никаква видима причина да бъде лепен. Теглото на кашончето с всички опаковки беше 1.151кг, а според етикета на сайта теглото е 1.160 (не знам дали го смятат с опаковката или без нея Rolling Eyes). Не твърдя със сигурност, че митничарите са ми откраднали продукта (а и не мисля, че би представлявал интерес за тях, нито цената му могат да знаят, че това да ги поблазни), но е достатъчно дразнещо да ти се отваря пратка без ти самият да си там и затова ми се иска да се оплача някъде (онлайн за предпочитане) Rolling Eyes

# 153
  • София
  • Мнения: 502
Значи си я взела не от пощата на Столична митница? А са ти я пратили в Централна поща, там да платиш и ДДС? А защо там?
Иначе мисля, че не митничарите, а от пощата са ти ровили в кашона. Но щом пък не е бил разкъсан не виждам защо им се е наложило да го правят. Ако е имало някаква митническа проверка е било редно да те уведомят, да има някъде подпис на митничар. На този опис има ли печат и подпис и да пише, че извършена проверка?

Иначе за оплакване, ако е към митниците може тук по телефона http://customs.bg/bg/page/119
или писмено http://anticorruption.government.bg/content.aspx?p=12

Последна редакция: нд, 16 мар 2014, 16:01 от Ros@linda

# 154
  • Бургас
  • Мнения: 5 797
От столична митница няма как да го взема кашона, защото събитията се развиват в Бургас Wink А тук на това гише в Централна поща  дават митническите пратки. На въпросната квитанция, където е изброено съдържанието на пратката, си пише и стойността, има си подпис на митнически служител, както и печат от митницата, има си пореден номер, дата...всичко. Само дето е трябвало това да се пише в мое присъствие Crossing Arms

# 155
  • София
  • Мнения: 502
А, извинявай. Не прочетох, че си в Бургас.  Embarassed
Ами да ти кажа не ми се е случвало така. Най-добре да отидеш в митницата, откъдето са препратили пакета и да питаш защо се е наложило да се отваря. По-добре лично, не по телефона, заедно с документите, където е подписа и печата. И другия вариант да подадеш оплакване през сайта им.

# 156
  • Бургас
  • Мнения: 5 797
Няма нищо, предположих че не си ми видяла местоположението Wink За ходене до там - не ми е опция изобщо с мрънкащ и много крив напоследък младеж на 2 години и половина. Да го мъкна по рейсове и митници и да се разправям... повече нерви ще си образувам, отколкото да ми олекне Tired Сега ще им спретна едно оплакване през сайта, поне за момента да знам, че уж съм направила нещо. Благодаря ти  bouquet

# 157
  • София
  • Мнения: 502
 Simple Smile За нищо

  bouquet

# 158
  • Мнения: 20
Телефона който си взех от митническата служба на Иван Вазов в Пловдив също беше с отваряно кашонче и след това залепено с тиксо на БГ пощи,дори кутията на телефона беше с отрязан стикер.Но и аз го забелязах чак в къщи

# 159
  • София
  • Мнения: 502
Странно ми звучи това отваряне без получател или представител. Или поне да е уведомен. Аз нямам много голям опит с пощенски пратки. Работила съм с камиони и куриерски пратки 8 години, всеки ден и такова нещо да отварят без мен или без шофьора никога не е било. По сто пъти ми звънят, ако се случи да съм на друга митница и да закъснявам, обаче не пипат нищо.

# 160
  • Стара Загора
  • Мнения: 2 819
Не е странно, при 100 митнически пратки например в един камион няма как пощите да извикат всички получатели на митница за физически контрол.И в куриерските фирми е така. Трябва обаче получателите поне да се предупреждават, че е възможно да има такъв физически контрол.

# 161
  • Бургас
  • Мнения: 5 797
А всяка една пратка ли трябва да се отвори по принцип?

# 162
  • Ямбол
  • Мнения: 1 610
Всички мои пратки ,Винаги са били отваряни без мое присъствие.

# 163
  • Стара Загора
  • Мнения: 2 819
А всяка една пратка ли трябва да се отвори по принцип?
Ако е от Китай,Хонг Конг, Сингапур -да.Ако съдържа телефон, таблет, компютър - задължително, без значение от къде  е пратен.

# 164
  • Мнения: 413
Е, чак задължително   newsm78 , ако е така няма толкова техника от китай да пристига директно в пощенския клон - всички ще спрат на митницата - нали ? ooooh! Crossing Arms

Общи условия

Активация на акаунт