Частни училища - информативна тема 3

  • 66 493
  • 762
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: X
Но има и нещо друго, не може да се определи ролята на школите в крайния успех. Децата масово ходят на школи за подготовка за НВО, така че тази класация е недействителна, само си разтягаме локуми.

# 601
  • Мнения: X
Ама естествено, че има 1001 външни фактора.
От няколко страници едни и същи хора повтарят едни и същи неща (не визирам теб Жасмин).

Много по-полезно ми беше да прочета синтезираното мнение на Алек, отколкото разсъжденията на тема "Колко е тъпа класацията". Тя е такава каквато е, единствената налична. От там нататък всеки следва да влага мозъка си при разглеждането й. На мен лично ми беше полезна.

# 602
  • София
  • Мнения: 19 933
Оценката за НВО, Жасмин, е точно тази за 1 модул.Изпитът, вече с 2 модул, не се води НВО. С участието на този втори модул оценката вече става такава за кандидадтстване. Съвсем есетествено е тогава МОН да изнесе резултатите само от 1 модул. Друг е вече въпросът, че с другия компонент класацията би изглеждала другояче. Защото преписване и подсказаване , където е имало, най-лесно се прилага на 1 модул - там, където въпросите и задачите са предимно за заграждане. С такава "помощ" нито можеш преразказа по БЕЛ да си напишеш после, нито примерно двете задачи, носещи най-много точки във 2 модул, да разпишеш детайлно и последователно. Там вече в доста по-голяма степен преписвачът кара на собствени сили. А ролята на школите би се усетила точно във втори модул. Защото може да ви се струва странно, но има много деца, които особено на 1 модул по мат се справят повече от прилично, задачите  в него просто са лесни, но на втори окапват като круши, защото там е по-същинското разделение по можене/неможене. Така че и с 1 модул само следва да е показателна за случващото се като подготовка именно  в училище, но с огромните размери на преписване и подсказване картинката неминуемо се променя.

Последна редакция: пт, 04 юли 2014, 10:13 от пенсионирана русалка

# 603
  • Мнения: X
Ролята на школите и частните уроци се усеща навсякъде. Просто за момента не може да се даде обективна оценка на училищата само по резултатите им на НВО по БЕЛ и мат.
Може би само по предмети, които не са важни за кандидатстването.
Тоест, родители, които избират училище само по критерий НВО, допускат много голяма грешка.

# 604
  • София
  • Мнения: 19 933
Аз и затова казах "следва да, но"...
А другите предмети извън БЕЛ и мат НЕ са никакъв критерий. Там квесторите са учители от училищата. На всичкото отгоре самите работи се проверяват от  същите тези учители.Не е като при другите НВО, където поне оценяването е външно и независимо.

# 605
  • Мнения: X
Русалка, не съм прочела какво си казала, добавила си го, след като ти отговорих.

Но си права - изобщо не може да се прецени по какъвто и д е критерий от НВО, по важните предмети децата ходят на школи, по  маловажните преписват и им се подсказва. Като извод: НВО е една огромна машина за пари, създадоха бизнес за милиони с това оценяване.

Училище трябва да се избира по други критерии.

# 606
  • София
  • Мнения: 19 933
Русалка, не съм прочела какво си казала, добавила си го, след като ти отговорих.

Но си права - изобщо не може да се прецени по какъвто и д е критерий от НВО, по важните предмети децата ходят на школи, по  маловажните преписват и им се подсказва. Като извод: НВО е една огромна машина за пари, създадоха бизнес за милиони с това оценяване.

Училище трябва да се избира по други критерии.
Аха, така е, добавих го после.  Peace
Съгласна съм - целта на НВО в този му вид е точно тази, стимулира се във все  по-големи размери паралелното образование. Ок, трябва да има подбор на входа на гимназиите. Но ако децата полагат изпита другаде, а не по училищата си, както беше до 2009, нещата ще са по-добре. Но не, видите ли, стряскащо било за децата да са другаде и да сменят познатата обстановка. Друг път... Все едно не ходят на олимпиади и състезания тези деца  в други училища, та даже и  в други градове. Ако се промени и форматът и стане такъв, че задачите да се разписват изцяло, ще се сведе до минимум и моментът с преписването на тестови отговори. Ако, ако... Ама не.. Няма да стане,защото тогава ще лъснат ямите, които с тази схема  на провеждане  удобно се скриват..

ПП Въобще пък не е за коментар въпросът за БЕЛ. Зад шестиците на този изпит в което и да е училище не стоят трайни знания и умения да изкажеш мнение и да се аргументираш съответно, което е ценно... Наизустени термини, които след време изфирясват от главата на децата заради неприложимостта им и понеже в 12 клас  матурата пак ги включва, а в гимназията БЕ не се учи, машината за пари с курсовете пак се завърта с пълна сила.А  да са само термините... Някаква смотана теза за цели 6 точки,  в написването на която очакват да са включени зададени от МОН ключови думи. Зубърска работа, наизустяване на мисли на критици и пак никаква гаранация, че написаното ще се хареса на проверителите. Субективност ...

Последна редакция: пт, 04 юли 2014, 10:54 от пенсионирана русалка

# 607
  • Мнения: 967
Според мен като се вземат резултатите от последните 5 години да речем, и се гледа кой е в топ 40 и си остава в тези позиции,  може да се изведе някаква тенденция по която да се ориентира един родител.
Признавам си, че за мен най-важна е средата. В това отношение в гимназията за мен на първи места са НЕГ и АК, като най-подбрани и амбициозни деца. На второ място е методът на обучение и степен на усвояване на важни и практически знания и умения. Т.е. ценя, когато един уч. материал, се отнесе към практиката. Чак на трето мясо е успеваемостта, но пък практически тя има значение за продължаване на образованието, та пак придобива важност някак си.
Например, не знам дали е така, но ако едно училище като ОТ приема деца със СОП, то средните резултатите естествено няма да са цветущи естествено, но пък самия факт, че се създава отношение у децата е много хубав. И ако има и индивидуалн подход към надарените и със СОП деца, никой няма да е ощетен, а добрите резултати не биха се омаловажили. Но ако се гледа само класирането, в един момент, никое училище няма да иска да приема по-слаби деца, за да не им се изкриви рейтинга, което не е хубаво.

И понеже си разсъждавам, май нищо не сътворих като твърдение  Mr. Green, ама го оставям така.


# 608
  • София
  • Мнения: 7 247

Например, не знам дали е така, но ако едно училище като ОТ приема деца със СОП, то средните резултатите естествено няма да са цветущи естествено, но пък самия факт, че се създава отношение у децата е много хубав. И ако има и индивидуалн подход към надарените и със СОП деца, никой няма да е ощетен, а добрите резултати не биха се омаловажили. Но ако се гледа само класирането, в един момент, никое училище няма да иска да приема по-слаби деца, за да не им се изкриви рейтинга, което не е хубаво.


Така е, писах го и аз по-назад Peace. Училището на дъщеря ми тази година е доста по-назад в класирането от предните две. Предполагам защото има дете със СОП в 7 клас. Най-вероятно  неговите резултати са причина училището да е по-назад. Това дете обаче е изключително мило, добро и лъчезарно, много добронамерено към всички. И мисля, че много  дава на другите деца и има на какво да ги научи. Така че, аз се радвам, че в нашето училище рейтингът не е най-важното, защото се преместихме от друго училище, където единствено се гледаха резултатите без да има значение как се чувстват децата. Едно училище трябва не само да учи, но и да възпитава, защото там децата ни прекарват по-голямата част от времето си.

# 609
  • Мнения: 1 359
Статистиката според мен трябваше да се извади наяве, защото ако от МОН твърдят, че правят обективно оценяване (аз лично не го намирам за съвсем такова), не е редно да си крият резултатите за себе си. Оттам нататък, как ще я използва всеки, си е лично негова работа. Тя позволява толкова тълкувания, че няма накъде.
Иначе що се отнася до високите резултати, аз например избрах след три години в училище от стабилната първа тройка да си преместя детето в училище, което се върти между 30 и някое си до 100 място. Само за протокола, синът ми беше пълен отличник, не е имал затруднения, т.е. не се хваля, а само уточнявам, че не го местя заради несправяне. Осъзнах, че има много неща и умения, които при това натоварване децата просто пропускат, а те може да се окажат и по-важни в дългосрочен план от количеството знания и отличното представяне на тези изпити. Или поне при моя син изглежда така, изобщо не твърдя, че важи за всички.

Последна редакция: пт, 04 юли 2014, 11:24 от ibm

# 610
  • София
  • Мнения: 4 101


Съгласна съм - целта на НВО в този му вид е точно тази, стимулира се във все  по-големи размери паралелното образование. Ок, трябва да има подбор на входа на гимназиите. Но ако децата полагат изпита другаде, а не по училищата си, както беше до 2009, нещата ще са по-добре. Но не, видите ли, стряскащо било за децата да са другаде и да сменят познатата обстановка. Друг път... Все едно не ходят на олимпиади и състезания тези деца  в други училища, та даже и  в други градове. Ако се промени и форматът и стане такъв, че задачите да се разписват изцяло, ще се сведе до минимум и моментът с преписването на тестови отговори. Ако, ако... Ама не.. Няма да стане,защото тогава ще лъснат ямите, които с тази схема  на провеждане  удобно се скриват..



Много точно казано!
Не бих избрала училище по критерии НВО. До 4 клас - добро квартално с препоръчан учител, 5-7 клас - същото квартално, освен ако детето няма засилен математически интерес. Няколко утвърдени частни училища със засилено изучаване на език са също опция. И не търся училище, на което да си хвърля децата и те да свършат всичко. Ролята на родителя е голяма и не се свежда само до това да изкара пари за технологични джаджи, храна или такса за ЧУ.

# 611
  • София
  • Мнения: 5 782
Според мен е вярно това, че в някои училища, които имат тази възможност (ЧУ, които имат повече часове в програмата си), акцентът е сложен върху НВО. Но в крайна сметка никой не може да избяга от това НВО, по резултатите от него става разпределението на децата след 7-ми клас...  Wink
Истината за повечето училища е, че те дори за НВО не могат да подготвят децата (а не, че слагали акцента върху другите предмети, както мисли Химикал  Wink ). Въобще положението с образованието е много сериозно. И ролята на родителя е да осигури образование на детето си въпреки системата... Сложна роля, която изисква енергия, време и информация.

# 612
  • Мнения: 847
Тъй като доста родители пишещи тук поискаха информация от МОН на базата на закона за достъп до обществена информация, дали някой е поискал резултатите от втория модул?

# 613
  • Мнения: 1 007
Преди време в сп. "Родители" или някое подобно прочетох следното: "Най-доброто училище за малкото дете е кварталното училище." Тогава детето ми беше още на детска градина, но това изречение ми се запечата и държах да се спазва като първо и базово условие. Наистина в мига, в който изберете по-отдалечено училище, вие отнемате най-важното за детето в тази възраст - времето. Повечето учителки в начален курс са добри, а и да не са, не е фатално. Детето ще се научи да чете, да пише и да смята, ако вкъщи чете, пише и смята. Относно средата, до четвърти клас средата навсякъде е добра. Или поне на повечето места. Голямата дилема е за 5-7-ми клас. Тогава трябва да се избира - ДУ предлагат силна общообразователна подготовка, но по БЕЛ и мат. се оправяш почти сам, ЧУ предлагат мощна инжекция по БЕЛ и мат., но това е за сметка на другите предмети. Разбира се, има и нюанси. Гимназиите - уж там средата в ДУ е по-добра, но ако са влезли деца с преписване, това със средата си остава уж. Затова се гледат възможностите, които предлага училището, и учителите, които преподават.

# 614
  • София
  • Мнения: 5 454
Въобще положението с образованието е много сериозно. И ролята на родителя е да осигури образование на детето си въпреки системата... Сложна роля, която изисква енергия, време и информация.

И пари.

Общи условия

Активация на акаунт