Частни училища - информативна тема 3

  • 62 997
  • 762
  •   1
Отговори
# 750
  • Мнения: 19 289
Цитат
Малкият ми син не е в часно училище, но беше целодневно обучение, по 9 часа в училището, единични бяха случаите да е наистина капнал и "блокирал", защото при правилно разпределяне на учене и "забава" (физическо, рисуване, музика, домашен бит) децата наистина се справят... дори някой път искаше по-късничко да го вземам, че да порита малко
Да, тук идва огромната разлика между някои частни училища и целодневните държавни, където наистина се оставя време за игра.

Айде пак тези математически състезания! Абе, как не написахте един път, че  дете се изявява в някоя друга област, а все тези състезания по математика са мерило за успех.

# 751
  • Мнения: 2 992

kodbg , осмокласникът учи в АК ли? Не става особено ясно от поста ти.

Уважавам ПЧМГ като училище, но прави впечатление как двама родители на деца от ПЧМГ  се опитват да обърнат вниманието на тук четящите към математически въпроси касаещи друго училище.

Свидетел съм как години наред се писа колко било паднало нивото на Катрин Крем по математика след влизането й в АК / не го познавам лично момичето/.На какви състезания се класирала, на какви не, как даже в последните години предпочитала Клуба по дебати, вместо усилена подготовка по математика. Тя тази година завърши АК и ако са ми верни сведенията, момичето е прието в Станфорд.

# 752
  • София
  • Мнения: 4 022
rosss , моля да не правиш такива погрешни заключения от моя въпрос!
Никога не съм писала против АК! Имам две приятелски дечица, учещи там, имам преки наблюдения върху тях и отлични впечатления от колежа! Не виждам защо постоянно трябва да се противопоставят училищата - НЕГ срещу 73-то, СМГ с/у ПЧМГ и разбира се АК срещу всички тях. И без друго опциите за малко по-добро средно образование не са никак много.

# 753
  • Мнения: 8 022
... Ако иде реч за покриване на крайно безмисления материал в 8-ми клас в паралелка с английски за дете учило куп години преди това същия език.. това не е съществен критерий.
Конкретно за осмокласниците в АК, като страничен наблюдател не виждам място за хвалби. ....

Някой е супер нападателен без причина  Thinking
Първо - паралелките в 8-ми клас на колежа ги разпределят според началното познаване на езика от съответното дете и който е учил не започва от АБВ... Така че "крайно безмисления материал" в подготвителния клас включва четене/коментари на английска литература още първите седмици. Да не говорим за многото самостоятелно изготвени проекти (писане, писане и много писане след много събрана информация за обосноваване на тезата).
Второ - като нестраничен наблюдател виждам място за хвалби, защото не само математиката е важна (за мен е изключително важна обаче), но не може да се сравнява 8-ми клас на езиково училище с 8-ми клас на математическа гимназия... материала е същия, но време за упражнения няма. Може би преди да "плюеш" трябва да погледнеш учебните планове, включително на колежа (не съвпада с ЕГ).
Трето - тази година Колежа направи едно "сверяване на часовника" с независимо оценяване на знаенето на езика в British counsil   - стандартизиран Aptis. Явиха се извадка от ученици от горните класове и всички осмокласници. Това беше в началото на април. Имам информация само за моето си дете. Детето ми е класифицирано като "native speaker" в 3 от 4 категории, като преди 8ми клас беше по стандартната учебна програма по английски в държавно училище.

Детето ми от последните 20% по успех при приема и началото на първата четвърт, стигна до грамоти за най-висок успех в класа по 7 от 8 дисциплини (без физическо, 2 десети не му стигнаха   Wink малко е клечав за фитнес теста), като поне за 2 знам, че са за випуска...

Да, знам че "на мама гарджето" е най-добро, но не писах първия пост за да се хваля, а за да кажа, че децата са различни, по различен начин се научават да си организират времето и изобщо наличните ресурси. Писах и заради постовете, които категоризират колежа като място където децата учат по 15ч, в другите 2 пътуват и ако им остане по 6ч сън е добре... Моят син, ще не ще успява в срок, защото след като се приберат малките вкъщи става шумотевица и патардия, най-много книжка нещичко да почете... Е, сега вече се похвалих! Стана малко дълго, но не обичам да ме нападат необосновано.

# 754
  • Мнения: 914
Има много добри отзиви за "Светлина", но доколкото знам класовете там са малки /по около 7-8 деца/, което на мен не ми харесва. Все пак не пречи да бъде проверено на място.
В нета никакви отзиви не намирам. Ако случайно имаш някакви отзиви, ще се радвам да споделиш Simple Smile

# 755
  • София
  • Мнения: 4 996
Има много добри отзиви за "Светлина", но доколкото знам класовете там са малки /по около 7-8 деца/, което на мен не ми харесва. Все пак не пречи да бъде проверено на място.
В нета никакви отзиви не намирам. Ако случайно имаш някакви отзиви, ще се радвам да споделиш Simple Smile

Мисля, че по английски имат часове с native speaker, също, че са творчески насочени и доста активни, но не знам подробности.
Тук могат да се погледнат снимки: https://www.facebook.com/kompleks.svetlina?hc_location=timeline

# 756
  • Мнения: 1 776
Хмм, моят пост беше в защита на така наречените 15 часа учене на ден, аз съм от родителите, които са за повечкото учене.
Коментарът, че един от най - добрите математици на СМГ от миналата година не успя да се пребори с набора под него за МБОМ след преместването си в АК беше странично споделяне на интересен факт.
По повод на питанката какво значи блестящо, очаквано се сведе до покриване на учебния материал за годината, а не надграждане на някаква наука над училищно ниво. Доводът, че различната учебна програма в МГ / ЕГ / АК е основната причина за спад в нивото е крайно негативен. Коментирам дете с отлично представяне на IMC преди година. На подобно ниво не се разчита на учебната програма, а на допълнително развиване на интересите и възможностите...
Постът ми не е за или против АК, намесването на ПЧМГ от рос пък съвсем не е на място.
Просто защитавам тезата, че без сериозен труд, който много в темата отричат като ненужен няма и сериозни резултати. Това, че говоря за математика също е напълно разбираемо, това е сферата, която ни интересува към момента, не виждам каквото и да е нередно да гледам към което и да е  училище през призмата на интересите ми. Спортното училище  може за нечии интереси да е перфектно, за моите не става.  
Та Рос... по някакъв начин оставам с впечатление, че намираш нещо нередно в цитирам - обръщането на внимание към математическите въпроси в АК. Откъде накъде нередно, това ме интересува ако позволиш.

Последна редакция: ср, 27 авг 2014, 21:16 от kodbg

# 757
  • Мнения: 8 022
......... се сведе до покриване на учебния материал за годината, а не надграждане на някаква наука над училищно ниво....

Ами училищното ниво за различните училища е мноооого различно, затова съм го записала в училище с високи изисквания там на място. Категорично не съм привърженик на учене до нощите ежедневно, както и на явяване на къде що състезания има в тая държава. Смятам, че в училищна възраст е за едно, студентството за друго.  Много ми става тъжно за деца, заети със сто часа извънкласни дейности заради амбицията на мама и тати, а за съжаление по-често на бабите... неизживели се в развеждането на родителите им по школи, олимпиади, танци и пиано.
Най-важното и полезното за мен е научаването за разпределяне на времето за учене и на материала как точно и след кое точно да се свърши. Виждам, че му е по-полезно да си свърши учебния материал за 2-3 часа, да почете книга, да започне подготовката и писането на проекта за след 3 седмици, а не всеки ден до заспиване на бюрото и после дългосрочните задачи просто да те треснат по главата за утре.
Всеки има различни изисквания към училището на детето си (хммм, аз имам различни даже за различните ми деца  Wink), просто споделих, че в колежа не се зомбират от учене (въпреки масовото мнение май).

Приятен ден и успехи на децата състезатели и през тази учебна година!

Последна редакция: чт, 28 авг 2014, 11:13 от peneva_a

# 758
  • Мнения: 1 970
Ееее, как 15 часа на ден учене в АК, то денонощието да не е 40...
И с малката щерка сега (тя ще е 9-ти клас също), пък и с голямата до преди няколко години - сутрин се става около 6.30 - 6.45, към 08.00  бива доставена до колежа (дали аз я карам или сама, зависи от ситуацията, по-скоро първото) и после се прибира в къщи според деня и програмата, но не по-рано от 15 часа.
Когато има много да се учи, това се прави до 23-24 часа, като вече колко ефективно е, само Господ знае, визирам факта, че за тези 9 часа прекарани в къщи стават много допълнителни неща, освен ученето - излизане на двора с приятели, разхождане на кучето, социално общуване (фейсбук), разговори по телефона, вечеря, естествено, разговори с нас. Обикновено събота е ден за разпускане (освен немския сутринта, който не се пропуска, все пак гледаме да се поддържа нивото от 8-те години до сега), но после се излиза с нас или приятели.
Едва ли в общия случай истинското учене в делничен ден е повече от няколко часа дневно...
Е, наистина, девойката не е така успешна, като сина на Пенева, но по основните предмети е или с 6 или с висока петица (91-92%). Което за дете не учило изобщо до сега английски е добре, според нас.
НО, разбира се, с майка й и кака й се опитваме да обясним, че ако в осми клас може да си леко по-лежерен и това я устройва, в девети ще й е проблем - много е материала и иска повече и по-сериозна работа, ако искаш да си успешен в Колежа.
Така че, това за толкова часове учене не е сериозно...Е може да се наложи, пак зависи от детето, но в общия случай, според мен, далеч не е така.

# 759
  • София
  • Мнения: 2 952
Коментарът, че един от най - добрите математици на СМГ от миналата година не успя да се пребори с набора под него за МБОМ след преместването си в АК беше странично споделяне...
Това е тема, в която обикновени родители на обикновени деца разменят информация. Форумът е дал достатъчно пространство за родителите на деца, които държат основно на математиката. Лично на мен ми е досадно да срещам познати лица с една и съща мантра, които привиждат собствените си вълнения във всяка тема. Да, имате право да го правите. Но не е индикация за добри маниери. И е досадно и води до безсмислени търкания. Обидното отношение към пенева а и постигнатото от детето й беше факт.

# 760
  • Мнения: 8 022
Благодаря, StefanB!

...че ако в осми клас може да си леко по-лежерен и това я устройва, в девети ще й е проблем - много е материала и иска повече и по-сериозна работа...

Моят "успешен" младеж малко след получаване на дипломите заяви "Ауууу, май сам си вдигнах много високо летвата за девети клас и нагоре  Thinking!". Сам си поставя високи цели, сам си ги гони. Моята задача, поставена ми от учител от Колежа Wink, е да контролирам дневния режим на "труд и почивка". Засега малките ме подпомагат активно в тази ми задача, просто след 19:30ч в къщи не може да се учи, най-много след 21ч да може да се усамоти да си чете книжка преди заспиване  Simple Smile

# 761
  • Мнения: 1 776
Лично на мен ми е досадно да срещам познати лица с една и съща мантра, които привиждат собствените си вълнения във всяка тема.

Повярвай ми, на мен ми е дваж по-досадно, отколкото на теб...
Затова съм намалил до санитарния минимум прегледа на форума. Когато реша, че все пак искам да се включа, за съжаление ще трябва да го преглътнеш независимо дали ти е досадно или не стига модератор да не прецени, че включването ми е неуместно.  Peace
 

# 762
  • София
  • Мнения: 10 825
Да се прехвърлим в новата тема

Общи условия

Активация на акаунт