Частни училища - информативна тема 3

  • 66 422
  • 762
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 19 927
Наистина в мига, в който изберете по-отдалечено училище, вие отнемате най-важното за детето в тази възраст - времето.
Ако имах трето дете, без колебание бих го записала в най-близкото училище в периода 1- 4 клас стига да няма лоши отзиви за учителката. В началния курс тя е най-важната, а дори и детето да отиде в някое добро ЧУ, пак няма гаранция, че учителката ще има добър подход (както лично се убедихме).
И да, до 4-ти клас болшинството деца наистина са добри и най-вече от класната зависи какви ще са отношенията в класа.

+1 Peace Само с една  малка промяна - ако имах четвърто Mr. Green
Извън рамките на шегата, не виждам едно ЧУ какво повече би дало на децата ми от това , което получиха в ДУ в периода 1-4 клас.Само някаква уж по-голяма сигурност. Тук ще вметна една скоба. Тук се пишат едни работи за  определени ЧУ, а на лични потребителки получават малко по-други отзиви и то точно по отношение на дисциплина. За нагоре (5-7 клас)  съм съгласна, че има вече много условности. Тогава са рисковете за слаби учители по отделни предмети , тогава и самите деца стават по-големи калпазани.. Но до 4 клас децата ми получиха всичко необходимо в ДУ - ниво на обучение, дисциплина,  загрижена класна, добри деца, макар и неподбрани с изпит. И да се твърди, че  избралият кварталното училище (осбено пък и в добавка  със съответната проверена  учителка)  родител е незаинтересован, е направо смехотворно, даже и обидно. За мен, а виждам и за доста други хора в темата  (които имат деца и в ЧУ), далеч по-рисково е да си пусна детето в спрягано за елитно ЧУ или ДУ ( било от мнения във форум  или класации), далеч от нас и  без избор на учител,  с разчитане на късмета при кого ще е, отколкото да  го пусна  при изпитан преподавател  в близкото до нас ОУ. Но това, че аз смятам така, не прави решението на другите по-малко обмислено и отговорно. Всеки си знае критериите, познава си детето и съответно действа според преценката си. Но пък тогава е редно да не определя на едро други родители като незаинтересовани, само защото са подходили иначе. На много такива "безотговорници" децата им, нищо че са били в кварталните ДУ в периода 1-4 клас, са  успели  в горните образователни степени . Справка – биб.биб, Петя, ЕлиГ, Химикал, Андариел и много други.

Последна редакция: пт, 04 юли 2014, 15:12 от пенсионирана русалка

# 631
  • Мнения: X
Ами на нас НУКК ни беше квартално училище (през 5 къщи, ако трябва да бъда точна), затова каката учеше там.  Mr. Green

# 632
  • Мнения: 5 259
Това със средата не го разбирам.
Дъщеря ми е посещавала само градини и училища далеч от дома, но познава повечето деца, които играят в кварталния парк, защото е прекарала в него първите 6 години от живота си.
Малките деца, за да си играят, нямат нужда предварително да се познават от някъде, все пак не са английски лордове. Едва наскоро постигнах някакъв успех в усилието да я карам да пита и запомня имената на децата. Просто се заиграват, а кой как се казва, не е от първостепенно значение.
С най-добрата си приятелка се познават от площадката. Никога не са посещавали общо детско заведение, но са неразделни.
В групата има деца на различна възраст, някои са ученици, други ходят на различни градини, но като се събират да играят на едно и също място, се сприятеляват. Дори да не е всеки ден и да не е организирано и формално.

# 633
  • Мнения: 7 683
Абе най хубаво е училището да ти е в съседната сграда до дома, да е на първо място на НВО, всичките му възпитаници да влизат в НЕГ и АК, по олимпиадите децата му да са винаги на първо място, учителите да имат академични титли, да бъде частно и да е в същото време безплатно. Същевременно всички да са отличници, но никой да не се скапва от учене, да се запомня материала за отличен още до обяд и следобяд всички само да играят, в същото време обаче да са в защитена среда, никога да не се бият и да има възрастни да ги гледат, но пък да не им се намесват в игрите.

# 634
  • Мнения: 5 259
Цитат на: пенсионирана русалка link=topic=768091.msg28555311#msg28555311 [/quote
Тук се пишат едни работи за  определени ЧУ, а на лични потребителки получават малко по-други отзиви и то точно по отношение на дисциплина.
Това направо ме изумява. В нашето училище децата седят като препарирани по чиновете и никой не мърда и не гъква. Междучасията им са по 5 минути и не излизат, понеже знаят, че и без това нямат време.
Така е в много ЧУ. В класовете с под 10 деца някак си не може да разваляш дисциплината и да се разсейваш, понеже всичко е почти в семейна обстановка и децата са на 1 ръка разстояние от учителката.

Аз пък бих предпочела да нямаше точно такава дисциплина и нещата да бяха малко по-свободни.
Не разбирам хората, които превъзнасят дисциплината като нещо кой знае какво. На мен тази мания по дисциплината ми навява асоциации с казарма и принуда, съответно с обратното на успех.

# 635
  • Мнения: 847
Наистина в мига, в който изберете по-отдалечено училище, вие отнемате най-важното за детето в тази възраст - времето. Повечето учителки в начален курс са добри, а и да не са, не е фатално. Детето ще се научи да чете, да пише и да смята, ако вкъщи чете, пише и смята.

Химикал, интересно е колко различно разсъждаваме хората по един и същ въпрос  Grinning

Тези дни аз излагах мнението си пред една приятелка и на въпроса й защо търся частно училище, аз й отговорих така: Струва ми се престъпление спрямо детето, ако го запиша в кварталното училище, защото ще е най-лесно, то цял ден да е на училище, а после, когато дойде времето за игра и дивеене, то да трябва да свърши това, което не е свършено сутринта. Същото е с времето за уроци, школи по езици и т.н. Някакси не ми се иска детето да се разкарва с часове из София от едно мероприятие на друго и вечерта да трябва да си "доучва" на всичкото отгоре. Свободното време, дори и да е малко, трябва наистина да е свободно и детето да има възможността да прави в него, каквото му душа иска. Все пак искаме децата ни да са и щастливи, нали Simple Smile

Началната учителка за мен е един от най-важните хора в живота на човека. Тя е тази, която трябва да стимулира, хване вниманието на детето и го накара да обикне училището.... Ако родителят е сам в тази борба, няма никакъв шанс.

Напълно съм съгласна. Считам,че началната учителка формира до голяма степен отношението на детето към самия образователен процес и ако не се стимулира естествения му стремеж и любопитство, последствията после много по-трудно биха се оправили.

# 636
  • София
  • Мнения: 19 927
Така е, Алана, аз също не съм фен на казармената дисциплина, стига ми  само децата да са контролирани дотолкова, че да тече нормален  и ефективен учебен процес и да няма останали  скрити-покрити от учител и родител  разправии между учениците  в междучасията. Peace

Io-io, кое гарантира , че в ЧУ учителката ще е такава? Доброто за едни, се оказва  не дотам добро за други. Същото важи и за ДУ. А децата в ДУ, дори и най-съвестните и много учещи, са щастливи също... И си  имат достатъчно  време за всякакви любими занимания, въпрос на организация е.

# 637
  • София
  • Мнения: 5 782
Ха-ха, Мецане, има едно такова училище в София, но за да попадне едно дете там, сигурно се прави конкурс между родителите.  Mr. Green  (Има го в класациите за чудесно представяне на НВО и няма конкурс за децата на входа, ще го познаеш, единственото такова е).

Русалке, а за периода 5-7 клас открила ли си препоръчителен вариант? За 1-4 съм съгласна, за след 7-ми също е ясно, а за 5-7?  newsm78

# 638
  • на път
  • Мнения: 2 804
............

Русалке, а за периода 5-7 клас открила ли си препоръчителен вариант? За 1-4 съм съгласна, за след 7-ми също е ясно, а за 5-7?  newsm78

Не съм Русалка но .... СМГ явно ....

# 639
  • София
  • Мнения: 7 247
Това със средата не го разбирам.
Дъщеря ми е посещавала само градини и училища далеч от дома, но познава повечето деца, които играят в кварталния парк, защото е прекарала в него първите 6 години от живота си.
Малките деца, за да си играят, нямат нужда предварително да се познават от някъде, все пак не са английски лордове. Едва наскоро постигнах някакъв успех в усилието да я карам да пита и запомня имената на децата. Просто се заиграват, а кой как се казва, не е от първостепенно значение.

Ще го разбереш по-нататък. Повечето деца от квартала са в едно училище и основно общуването им протича там. Често след училище, в кварталната градинка, се доиграват игри и се обсъждат случки от училище. Освен това времето, което много деца в по-отдалечени ЧУ прекарват в път, тези от кварталното училище прекарват в игри на двора му. Малката ми дъщеря ходи и на няколко спорта, което през зимата най-вече е причина да се прибира по тъмно и естествено няма как да се види с кварталните деца, които обаче са си общували в училище...

# 640
  • Мнения: 847

Io-io, кое гарантира , че в ЧУ учителката ще е такава? Доброто за едни, се оказва  не дотам добро за други. Същото важи и за ДУ.

 А децат в ДУ, дори и най-съвестните и много учещи, са щастливи също... И си имат време за всякакви любими занимания, въпрос на организация е.

Няма гаранция, разбира се. Но има възможност за информиран избор след индивидуална среща с учителя. За съжаление в голяма част от общинските училища трябва да се доверим на мнението на други родители, а хората са различни, виждаме. Освен това понякога и нямаш право на избор. Истината е, че много ме е страх от това "доучване" по уроци и школи-някакви все едно ограбвам съзнателно детето. Аз си ценя времето и правя максимално възможното, за да имам максимално време за забавления с близките си хора. Нямам право да меря неговото време с различен аршин.

# 641
  • Мнения: X

И изобщо не е вярно, че до 4 кл. средата навсякъде е добра. Тази реплика, че кварталното е най-добро е смехотворна. Да, за незаинтересован родител е ОК, но ако критерия е само да е близко училището.... абе няма какво повече да коментирам.


Да взема да се цитирам, защото някои хора имат способността да четат и разбират прочетеното само както им изнася. И после да преиначават казаното до степен, че не можеш да познаеш сам какво си казал.

Не бих избрала кварталното, само за да ми е близо. Бих го избрала ако отговаря преди всичко на много други критерии, но ако не отговаря не бих дори го обмисляла като вариант.

Съжалявам, че не съм впечатлена и респектирана от мненията на хора, които дори не са способни да приемат чуждото мнение без да се заяждат и опитват да надделеят в спора по този елемнтарен начин. Но който не може да осмисля просто написан текст, не може.... не си заслужава да се обясняваме чак толкова.

И да ... смехотворно е да се избира училище само от позицията на близостта му до дома. Бас ловя, че преди да се избере близко училище е направена селекция кое близко училище е най-доброто...това ако родителя е заитересован де  Mr. Green

Последна редакция: пт, 04 юли 2014, 15:39 от Анонимен

# 642
  • София
  • Мнения: 19 927


Русалке, а за периода 5-7 клас открила ли си препоръчителен вариант? За 1-4 съм съгласна, за след 7-ми също е ясно, а за 5-7?  newsm78

Добавих те в поста си, в списъка с родителите Mr. Green, които не са заинтересовани за децата си, избирайки кварталното ОУ за първите 4 години. Peace

По повод въпроса ти, наистина най-проблемният период и за мен   е  5-7 клас. Тогава вече си има проблеми в ДУ, защото ако до 4 клас е  една учителката, при това свястна, то тогава вече учителите са много  различни, един много добър, друг не толкова, трети трагичен.. Отделно и децата се изкалпазаняват точно в този период. Вариантът според мен за дете, харесващо математиката  и справящо се с нея, са  СМГ и училища като  107-мо и 125-то. Сигурно и там  има проблеми като навсякъде, но като цяло мисля, че в тях  са събрани след подбор  деца с мотивация,  с амбиция,  с желание за учене , а това води неусетно до сформирането и на добра среда за този проблемен период.  Друг е въпросът, ако детето не е с такива математически нагласи. Тогава остава или вариантът ЧУ, или същото училище от 1-4  клас , но с леко  подпомагане отвън - било то под формата на курс, на допълнителна работа у дома или нещо в тази посока.  След 4 клас по едно време имах идеята да местя моите в 107-мо, заедно с дете от класа ни, именно заради нивото по БЕЛ. Но те писнаха, че си искат колектива, че  се чувстват в тази среда от приятели  чудесно, че не искат промени и че нищо не ми гарантира, че в другото училще нещата ще са непременно по-добри.. И сега, 3 години по-късно, се оказва, че са били съвсем  прави. Пасива по БЕЛ го запълнихме с курсове. И на тях поне аз  не гледам единствено като  на подготовка за едното НВО. Учителката им даде повече от това, влезе им под кожата с методите си на преподаване , успя да им покаже, че литературата е интересен предмет,  така че  сега чак   искрено съжаляват, че няма да са с нея в 8 клас - нищо, че предава  в училището, в което  те ще учат през идните 5 години. Та дори и оставането в същото училище за 5-7 клас не се оказа по никакъв начин пагубно. А и ЕлиГ го е казала нагоре  - където и да е детето, родителят си има  в този период все още и други отговорности, несвеждащи се само до осигуряване на средства  за  прехрана, глезотийки и обучение.

Блис, моля те... Нали точно за това става дума - избирано е  точно близкото училище и чак след това останалите фактори. Хората си казаха, не биха го направили този избор, единствено ако разберат, че учителят съвсем не струва.  И това не  ги прави незаинтересовани, каквито ти си ги нарекла.  А и във всичките такива описани случаи става дума за различни квартални ОУ, как пък все до едно  са елитни, значи...

Последна редакция: пт, 04 юли 2014, 15:45 от пенсионирана русалка

# 643
  • Мнения: X
Оф русалке... нищо подобно не беше казано. Напротив. Заедно с репликата, че най-доброто училище е кварталното, беше написано и че всички начални учителки са добри. Именно на този пост реагирах с отговора за незаинтересоваността.

Хайде вземи се в ръце и не започвай пак. Спри да се заяждаш. Не ме впечатляваш, а се излагаш. Нямам нерви да ти обяснявам очевидно написани неща, които ти явно имаш волята да изопачаваш както ти изнася.

# 644
  • София
  • Мнения: 19 927
Последната ми цел е да впечатлявам когото и да е,  теб пък най-малко.  Mr. Green И тази, която се заяжда, си ти. Peace  А кой и как се излага, всеки четящ си преценява сам.

Общи условия

Активация на акаунт