Задачка май те затруднява, спецотрядът се явява и веднага я решава

  • 57 261
  • 742
  •   1
Отговори
# 630
  • София
  • Мнения: 12 247
Мерси за отговора и най-вече обяснението  Simple Smile

# 631
  • Хасково
  • Мнения: 726
Разглеждайки днешните задачи от ЧХ 7-8 клас много ни озадачи отговора на 13 задача. Помогнете с обяснението ако можете.
Естественото число u ще наричаме умно, ако u-1 и u+1 са прости. На колко е равен сборът на умните числа, ненадвишаващи 30?
решение 2+4+6+12+18+30=72
според отговорите обаче верният отговор е 70  newsm78

# 632
  • Мнения: X
Разглеждайки днешните задачи от ЧХ 7-8 клас много ни озадачи отговора на 13 задача. Помогнете с обяснението ако можете.
Естественото число u ще наричаме умно, ако u-1 и u+1 са прости. На колко е равен сборът на умните числа, ненадвишаващи 30?
решение 2+4+6+12+18+30=72
според отговорите обаче верният отговор е 70  newsm78
2-1=1 не е просто число. Тоест двойката не умна.  Simple Smile

# 633
  • Хасково
  • Мнения: 726
благодаря...май някой не си е дочел всичко за простите числа.

# 634
  • до морето
  • Мнения: 12
Моля за помощ, нещо ми убягва явно в тази задача за трети клас   newsm78.
От кошница с мандарини Николай взел половината и още една мандарина. После Николина
взела половината от останалите и още две мандарини, а накрая Нено взел половината от
останалите и още три. Тогава кошницата се изпразнила. Колко мандарини е имало в началото?
Предварително благодаря  bouquet

# 635
  • Мнения: 5 160
Моля за помощ, нещо ми убягва явно в тази задача за трети клас   newsm78.
От кошница с мандарини Николай взел половината и още една мандарина. После Николина
взела половината от останалите и още две мандарини, а накрая Нено взел половината от
останалите и още три. Тогава кошницата се изпразнила. Колко мандарини е имало в началото?
Предварително благодаря  bouquet

От типа рачешки задачи (задачи "да върнем лентата")

 М :2 - 1 -> _ :2 -2 -> _ :2 - 3 -> 0

Смятаме отзад напред като обръщаме действията, които са се случили.

0 + 3 = 3 . 2 =6 +2 = 8 .2 = 16 +1 = 17 .2 = 34 мандарини е имало в началото.

# 636
  • до морето
  • Мнения: 12
  bouquet Благодаря много !   bouquet

# 637
  • София
  • Мнения: 6 110


Не успявам да го разложа този многочлен. Стигам до (х2-6)(х2+6-5х), но явно не е това отговорът.

# 638
  • София
  • Мнения: 5 138
x4-36+5x3+30x=(x2+6)(x2-6)+5x(x2+6)=(x2+6)(x2+5x-6)=(x2+6)(x+6)(x-1)

 В отговорите не участва х-6..

# 639
  • София
  • Мнения: 6 110
Благодаря, ganisHug
До (x2+6)(x2+5x-6) и аз стигнах, но грешно съм го написала в поста си.
Това как се получи не ми е ясно. (x2+6)(x2+5x-6)=(x2+6)(x+6)(x-1).
За съжаление нямам листа с решението на сина ми. Той каза, че доста се е балтавил на тази задача и не може да си спомни как точно е стигнал до отговора. Явно не го е разложил правилно, щом учителката не му е присъдила точки за тази задача.

# 640
  • Мнения: 105
На детето му е абсолютно верен отговора, а учителката ако не е дала точки на задачата си е за бой Simple Smile.Да намалиш оценката на дете е най-лесният начин да му убиеш желанието да се занимава.Написан е въпросителен знак и ршение.Ако държеше на решението госпожата не тябваше да дава тестова задача с отговори , а задача с отворен отговор.Аз лично бих поискал обяснение за начина на оценяване ако найстина е намалена оценката заради тази задача.Не позволявайте да мачкат децата ,когато работят добре и с желание.

1 начин : x^2+5x-6=x^2+(6x-x)-6=x^2+6x-(x+6)=x(x+6)-(x+6)=(x-1)(x+6)
2 начин : x^2+5x-6=x^2+2.(5/2).x+(5/2)^2-(5/2)^2-6=(x+5/2)^2-49/4=(x+5/2)^2-(7/2)^2=(x+5/2-7/2)(x+5/2+7/2)=(x-1)(x+6)
3 начин : x^2+5x-6=x^2+5x-5-1=x^2-1+5(x-1)=(x-1)(x+1)+5(x-1)=(x-1)(x+1+5)=(x-1)(x+6)

П.П. Даже детето да е заместило последователно x=-1, x=-6  и x=6 ,след което да забележи ,че при x=6 изразът не е равен на нула и да отбележи верният отговор пак би трябвало да му зачетат задачата.

Последна редакция: вт, 04 ное 2014, 02:09 от XiXibg

# 641
  • Пловдив
  • Мнения: 9 733
XiXIbg, не знам как е при Спунк, но учителката на детето ми почти винаги изисква решението, дори и отговорите да са като тест. Те знаят, че няма ли решение, отговорът не се зачита. А и тя не се оплаква от оценяването, а търси помощ за решението.  Peace

# 642
  • София
  • Мнения: 18 110
Така е. Масово учители искат разписване на задачите в 7 клас, независимо от тестовия им  вариант. Но пък е истина и това, че е редно самите те да правят така тестовете, че да се знае, че конкретна задача се иска с цялостното й решение. В този смисъл разпознах от къде е дадено контролното на сина на Спунк. Върху дяла "Цели изрази" миналата година учителката на моите  тогавашни седмокласнички даде същия тест, но с тази разлика, че  си беше играла да го сканира, да изтрие номера на страницата и да махне  тестовата форма на тази последна задача (съответно и да промени условието, беше се превърнало в "Докажете, че полиномът се дели на х-1 ) и на още една по-нагоре, като беше начертала и редове, от които на детето му ставаше ясно, че се иска разписване. Тоест имаше ясно разграничаване къде иска само заграждането на тестов отговор, къде вписването на свободен и къде разписване. И тогава не се стига до такива абсурди отговорът да е верен, а задачата счетена за нерешена..

Последна редакция: вт, 04 ное 2014, 07:56 от пенсионирана русалка

# 643
  • София
  • Мнения: 6 110
Много ви благодаря за помощта с решението на задачата и за окуражаването.
Аз също смятам, че родителите трябва да бранят правата на децата си и да не допускат някой да обезсмисля труда им или да убива вярата им. В конкретния случай, обаче имам насреща един добър преподавател и добронамерен човек, така че първо ще видя листа с решенията и тогава ще говоря с учителката.
Скрит текст:
ooooh! Тези многочлени едно време ме разделиха с математиката.

# 644
  • Мнения: 105
Аз не оправдавам липсата на решение.Ако е написано в условието "отговора да се обоснове"  ,следва да има решение , но при зададеното условие не трябва да се намаля оценката.Именно учителя е задал така условието.В такава ситуация съм на страната на детето и бих си защитавал правата(правил съм го като ученик,правя го и сега).В противен случай този казус ще си седи. Не е трудно учителя да коригира условието.Проблема е че не му се занимава.По лесно му е така.Трябва всички да се научим , че не може само да искаме.За да получим нещо , трябва и да дадем.Нали на това се опитваме да научим нашите децата, а май някои от нас възрастните не са научени на това.Нали именно учителите трябва да възпитават, че нещата се постигат с труд и усилие  и че не може всеки да си прави каквото иска.

Общи условия

Активация на акаунт