Задачка май те затруднява, спецотрядът се явява и веднага я решава

  • 58 171
  • 742
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 1 232
Вярно , че е предизвикателство , но моето мислене не го приема.Математиката е точна наука. Теорията на вероятностите я учих със сигурност след 8 - ми клас , струва ми се.

# 616
  • Мнения: X
Вярно , че е предизвикателство , но моето мислене не го приема.Математиката е точна наука. Теорията на вероятностите я учих със сигурност след 8 - ми клас , струва ми се.
Какво общо има броенето на цифри с теория на вероятностите? Между другото, към коя област на познанието отнасяш последната, ако не към математиката?
Може би си пропуснала и първото изречение. Задачата е състезателна, не е от задължителния учебен материал за четвърти клас. Това, че твоето мислене не я приема, не означава, че няма голям брой четвъртокласници и третокласници ( темите от това състезание са общи), които да оценят и да решат задачатя.
И да. Математиката е точна наука. Какво в условието на задачата опровергава това?

# 617
  • Варна
  • Мнения: 70
Ами би трябвало да броиш:
в едноцифрените се среща 1 път - 2
в двуцифрените се среща 18 пъти - 12,32, 42, 52, 62, 72, 82, 92 и
20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
в трицифрените се среща  - в102 плюс тези от двуцифрените * 9 стотици, или общо 20х9=180
в четирицифрените числа - 1002, 1012 ... и така като горните три реда или 180+18+1=199 за хилядните до 1999 и в диапазона от 2001-2013 се среща 15 пъти.
Или общо 413 пъти.
При двуцифрените - 19 пъти (заради числото 22 ).Благодаря ти!Месру я реши горе - долу по същия начин,но изгуби много време.Мислех си,че има друго по-бързо решение.

# 618
  • Мнения: 1 232
Дидева , моля не ме нападай.Това просто не е задача за моето мислене. Аз може би имам проблем с тия задачи и ми трябва помощ.Честно казано за мен това не е математика , а някаква измама - тука има , тука нема...математиката не е само броене , на пръсти...даже това въобще не е математика...

# 619
  • Мнения: X
Дидева , моля не ме нападай.Това просто не е задача за моето мислене. Аз може би имам проблем с тия задачи и ми трябва помощ.Честно казано за мен това не е математика , а някаква измама - тука има , тука нема...математиката не е само броене , на пръсти...даже това въобще не е математика...
Аз да те нападам?  Joy
Скрит текст:
Прочети си последното изречение и пак помисли.
Какво образование и какви успехи в областта на математиката имаш, че да си така категорична по отношение на задача за 3-4 клас?

# 620
  • Мнения: 1 232
А защо го криеш , като всеки може да го прочете.Ето го различието в мисленето.

# 621
  • Мнения: X
Ами би трябвало да броиш:
в едноцифрените се среща 1 път - 2
в двуцифрените се среща 18 пъти - 12,32, 42, 52, 62, 72, 82, 92 и
20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29
в трицифрените се среща  - в102 плюс тези от двуцифрените * 9 стотици, или общо 20х9=180
в четирицифрените числа - 1002, 1012 ... и така като горните три реда или 180+18+1=199 за хилядните до 1999 и в диапазона от 2001-2013 се среща 15 пъти.
Или общо 413 пъти.
При двуцифрените - 19 пъти (заради числото 22 ).Благодаря ти!Месру я реши горе - долу по същия начин,но изгуби много време.Мислех си,че има друго по-бързо решение.
Отговорът не е ли всъщност 616?

# 622
  • Мнения: 1 232
Това е абстрактно мислене.За някои е 2 , за други 5. Числата са произволно избрани .Математиката е точна наука. Вариации , комбинации е интерпретации на женския пазар...моля.

# 623
  • Мнения: X
Това е абстрактно мислене.За някои е 2 , за други 5. Числата са произволно избрани .Математиката е точна наука. Вариации , комбинации е интерпретации на женския пазар...моля.
Предлагам да спреш с необмислените изказвания.
Темата е за решаване на задачи. Тук не е Клюкарникът.

# 624
  • Мнения: 1 232
Темата е наистина за решаване на задачи , не за ПРОСТОТИИ.Мисля , че това не е математика , а промиване на мозъците на децата,връщане назад , смятане на пръсти.

# 625
  • София
  • Мнения: 1 285
Отговорът е 616, онзи ден ги брои детето, но аз като специалист надзъртах.

# 626
  • София
  • Мнения: 3 824
Добре де, задачата наистина е тъпа за един възрастен и се свежда само до броене. Обаче за дете в 3 клас не е така. Не е достатъчно само да брои систематично и точно, трябва и да познава доста добре за възрастта си десетичната бройна система. Предполагам, че това е идеята да дават подобни задачи.

# 627
  • Варна
  • Мнения: 2 443
Отговорът е 616, онзи ден ги брои детето, но аз като специалист надзъртах.

Приемам и благодаря, че сигнализирате, за да не объркам някого. Объркала съм някъде сметките, но принципът е същият. Може ли някой да ме поправи, за да допълни решението правилно

Успех на всички деца, които днес решават ЧХ!

# 628
  • София
  • Мнения: 12 278
Извинявам се за лесната задачка за която ще попитам, но нямам идея как се решават такъв тип задачи.
От черноризец , втори клас 13-та задача.
В редица са наредени 5 души, всеки от които е или лъжец (който винаги лъже), или рицар (който винаги казва истината). Всеки твърди :"Вляво от мен има повече лъжци, отколкото вдясно." Колко души са казали истината?
Отг А)1 Б)2 B)3 Г)4 Д)5

# 629
  • Мнения: 6 954
Извинявам се за лесната задачка за която ще попитам, но нямам идея как се решават такъв тип задачи.
От черноризец , втори клас 13-та задача.
В редица са наредени 5 души, всеки от които е или лъжец (който винаги лъже), или рицар (който винаги казва истината). Всеки твърди :"Вляво от мен има повече лъжци, отколкото вдясно." Колко души са казали истината?
Отг А)1 Б)2 B)3 Г)4 Д)5
Задачката е логическа. Започвате с най-левия в редичката, в ляво от него лъжците са 0, а в дясно е число по-голямо от нула или нула, т.е. той лъже, значие е "лъжец". След това по същата схема с най-десния участник - в ляво има поне един лъжец, а в дясно - 0, значи е рицар. След това с четвъртия участник - в дясно има "рицар", т.е. 0 лъжци, значи и той казва истината. И т.н. Получава се един "лъжец" и 4 "рицара", т.е. отговорът е 4.

Общи условия

Активация на акаунт