Задачка май те затруднява, спецотрядът се явява и веднага я решава

  • 58 176
  • 742
  •   1
Отговори
# 705
  • Мнения: 5 160
Изброявате в диапазони
1 - 11 - 3 бр (1,10,11)
12 - 99 - 0 бр
100, 101, 110, 111 - 4 бр
до 999 - няма
1 000, 1 001, 1 010, 1 011, 1 100, 1 101, 1 110, 1 111 - 8 бр
10 000, 10 001, 10 010, 10 011, 10 100, 10 101, 10 110, 10 111, 11 000, 11 001, 11 010, 11 011, 11 100, 11 101, 11 110, 11 111 - 16 бр.
всичко -  31 числа.
Доста задачи за изброяване имаше в този СМТ.

# 706
  • Sofiа
  • Мнения: 3 243
Благодаря, lorenca  bouquet
Очаквах, че има някакъв "по-тарикатски" метод от броенето, който да ми убягва.

# 707
  • Мнения: 1 232
Двуичната бройна система .Как ти се струва.Влизат всички от 0 до 100 000.

# 708
  • Мнения: 581
Въпросче за една задача
Над езеро летели гъски . На всяко езеро оставали половината гъски и още половин гъска, останалите продължават да летят . Всички гъски се разпределиха на 7 езера . Колко са били гъските?

# 709
  • Русе
  • Мнения: 11 925
Въпросче за една задача
Над езеро летели гъски . На всяко езеро оставали половината гъски и още половин гъска, останалите продължават да летят . Всички гъски се разпределиха на 7 езера . Колко са били гъските?

  14

# 710
  • Мнения: 926
Отг.: 127

Влакче:

___ (:2) ___ (– половина) ___ (:2) ___ (– половина)
___ (:2) ___ (– половина) ___ (:2) ___ (– половина)
___ (:2) ___ (– половина) ___ (:2) ___ (– половина)
___ (:2) ___ (– половина) = 0

Връщаме влакчето:

0 (+ половина) половина (.2) 1
(+ половина) 1 и половина (.2 = 2.1 + 2 половини) 3
(+ половина) 3 и половина (.2 = 2.3 + 2 половини) 7
(+ половина) 7 и половина (.2 = 2.7 + 2 половини) 15
(+ половина) 15 и половина (.2 = 2.15 + 2 половини) 31
(+ половина) 31 и половина (.2 = 2.31 + 2 половини) 63
(+ половина) 63 и половина (.2 = 2.63 + 2 половини) 127

За по-големи:

((((((х : 2 – ½) : 2 – ½) : 2 – ½) : 2 – ½) : 2 – ½) : 2 – ½) : 2 – ½ = 0

# 711
  • Мнения: 125
Въпросче за една задача
Над езеро летели гъски . На всяко езеро оставали половината гъски и още половин гъска, останалите продължават да летят . Всички гъски се разпределиха на 7 езера . Колко са били гъските?


127 Simple Smile

Тази задача беше по-вълнуващо зададена с ято щъркели, които носят бебета и оставят на щастливите родители половината от носените бебета и половин бебе...

# 712
  • Мнения: X
Задачата:


Авторското решение:


Нещо не мога да схвана идеята. Защо знаменателят в предложеното решение е различен? Какво се получава, ако заместим дадените за n стойности в оригиналното условие на задачата?

# 713
  • София
  • Мнения: 5 170
Да, нечитаво, защото заместени тези стойности в оригиналното условие, превръщат числото в отрицателно. ДА не би, в самото оригинално условие да има грешка и знаменателят наистина да е 420-n?

# 714
  • Мнения: X
Да, нечитаво, защото заместени тези стойности в оригиналното условие, превръщат числото в отрицателно. ДА не би, в самото оригинално условие да има грешка и знаменателят наистина да е 420-n?
От един и същ лист съм изрязала картинките.  Grinning
Но намерих и само задачите, без решенията. Условието е същото, както в първата картинка тук.

# 715
  • София
  • Мнения: 12 279
Един въпрос от задачка КМС 2007 г, за втори клас.
9 зад. Ели закачила толкова играчки на елхата, колкото е броят на всички нечетни числа между 6 и 32 и в чийто запис няма цифрите 2 и 5. Лили закачила толкова играчки, колкото са начините числото 16 да се представи като сбор от две различни числа. Коя от двете е закачила повече играчки?
а) Лили б) равен брой в) не може да се определи г) друг отговор
Нечетните без 2  и 5 са - 7,9,11,13,17,19,31 - 7 броя
Записите на 16 са следните
1+15 = 16
2+14 = 16
3+13 = 16
4+12 = 16
5+11 = 16
6+10 = 16
7+9 = 16    - Дотук седем, и отговора е равен брой.
Въпроса ми е защо 0 + 16 = 16 , не се включва ?
Къде греша и изобщо как да преценя и в други задачи дали нулата може да се ползва или не в подобни задачи.

# 716
  • Мнения: 8 178
Да, нечитаво, защото заместени тези стойности в оригиналното условие, превръщат числото в отрицателно. ДА не би, в самото оригинално условие да има грешка и знаменателят наистина да е 420-n?
От един и същ лист съм изрязала картинките.  Grinning
Но намерих и само задачите, без решенията. Условието е същото, както в първата картинка тук.

Реших задачата при оригиналното условие по аналогичен начин на описаното решените... (n=420x2/(x2-1)и се получава, че има два варианта за х=2 (х2-1=3) и х=4 (х2-1=15) и съответно два варианта на n=560 и n=448

# 717
  • Мнения: X
Скрит текст:
Да, нечитаво, защото заместени тези стойности в оригиналното условие, превръщат числото в отрицателно. ДА не би, в самото оригинално условие да има грешка и знаменателят наистина да е 420-n?
От един и същ лист съм изрязала картинките.  Grinning
Но намерих и само задачите, без решенията. Условието е същото, както в първата картинка тук.

Реших задачата при оригиналното условие по аналогичен начин на описаното решените... (n=420x2/(x2-1)и се получава, че има два варианта за х=2 (х2-1=3) и х=4 (х2-1=15) и съответно два варианта на n=560 и n=448

Начинът на решаване е ясен. Въпросът ми беше свързан по-скоро с авторското решение, защото 420 има 24 различни делителя и ако за нечетните ясно се вижда, че има решение при х=2, 4 и 6, то за останалите си трябва сериозна проверка. Като добавим и n=0, излизат четири решения.
Едит. Сетих се. Няма как 420 да се представи като произведение, което да съдържа едновременно две последователни четни числа.
Е
Скрит текст:
дин въпрос от задачка КМС 2007 г, за втори клас.
9 зад. Ели закачила толкова играчки на елхата, колкото е броят на всички нечетни числа между 6 и 32 и в чийто запис няма цифрите 2 и 5. Лили закачила толкова играчки, колкото са начините числото 16 да се представи като сбор от две различни числа. Коя от двете е закачила повече играчки?
а) Лили б) равен брой в) не може да се определи г) друг отговор
Нечетните без 2  и 5 са - 7,9,11,13,17,19,31 - 7 броя
Записите на 16 са следните
1+15 = 16
2+14 = 16
3+13 = 16
4+12 = 16
5+11 = 16
6+10 = 16
7+9 = 16    - Дотук седем, и отговора е равен брой.
Въпроса ми е защо 0 + 16 = 16 , не се включва ?
Къде греша и изобщо как да преценя и в други задачи дали нулата може да се ползва или не в подобни задачи.
В условието, което аз чета, пише: Лили закачила толкова играчки, колкото са начините числото 16 да се представи като сбор от две различни числа, без да се използва нула.

Последна редакция: пт, 21 ное 2014, 17:02 от Анонимен

# 718
  • Мнения: 6 954
И аз да попитам как да обясня на дете втори клас следната задача от КМС 2009г.:

Един шоколад струва 6лв и още половината от цената на същия шоколад. Колко струва целият шоколад?

Аз я решавам с уравнение:
х=6+0,5.х, но дъщеря ми няма идея какво е "хикс върху две"Simple Smile), нито как се решават уравнения.

# 719
  • Мнения: X
И аз да попитам как да обясня на дете втори клас следната задача от КМС 2009г.:

Един шоколад струва 6лв и още половината от цената на същия шоколад. Колко струва целият шоколад?

Аз я решавам с уравнение:
х=6+0,5.х, но дъщеря ми няма идея какво е "хикс върху две"Simple Smile), нито как се решават уравнения.
Можеш да елиминираш дробите, като го запишеш по следния начин.
цял шоколад = половин шоколад + 6 лв.
" Счупваме" целия шоколад на две половинки.  Simple Smile
половин шоколад+половин шоколад = половин шоколад + 6 лв.

Общи условия

Активация на акаунт