Задачка май те затруднява, спецотрядът се явява и веднага я решава

  • 58 225
  • 742
  •   1
Отговори
# 690
  • Мнения: 389
Преди питах как става изваждане 16-8 за първокласник. Детето запомня 8 на ум и започва да на пръсти 9,10,11,.....до 16 и след това брои пръстите 8 и пише отговора.

# 691
  • Мнения: 5 160

candela, Дидева ти посочи къде да погледнеш в учебник на учителя за 1 клас в БГ училище.


Усвоени са операциите до 10 първо.
Тогава:
16 - 6 = 10
10 - още 2 = 8
(6+ 2) = 8.
Стига с тези пръсти, вземи сметало по-добре.

# 692
  • Варна
  • Мнения: 6 377
dundi73  Hug
Добре, че попитах!

# 693
  • Мнения: 389

candela, Дидева ти посочи къде да погледнеш в учебник на учителя за 1 клас в БГ училище.


Усвоени са операциите до 10 първо.
Тогава:
16 - 6 = 10
10 - още 2 = 8
(6+ 2) = 8.
Стига с тези пръсти, вземи сметало по-добре.
Ако те  разбере веднага едно дете, което няма 6 години и започне да го прилага е супер . Има много варианти  за решения на дадена задача, или темата е за друго.

# 694
  • София
  • Мнения: 461
С детето снощи размишлявахме над една задача (7 клас):
" От един учебник изпаднала една част от няколко последователни страници. На първата страница на изпадналата част е записано числото 163, а на последната страница  - числото, записано със същите цифри, но в друг ред. Колко листа са изпаднали от този учебник?"

Стигнахме до следното непълно решение, т.е. няколко възможни отговора:

І вариант - последна изпаднала страница 316 - 163 =153:2=76,5 листа (невъзможен отговор, защото не е цяло число)
ІІ вариант - последна изпаднала страница 361 - 163 =198:2=99 листа (възможен отговор)
ІІІ вариант -  последна изпаднала страница 613 - 163 =450:2=225 листа (възможен отговор)
ІV вариант - последна изпаднала страница 631 - 163 =468:2=234 листа (възможен отговор)

Няма отговор на задачата за да сравним. Не разбирам, бъркаме ли някъде. Нещо ни убягва, но какво, не знам. Дали такова е решението.

# 695
  • София
  • Мнения: 5 202
Всеки лист има две страници съответно с четна и нечетна номерация. След като е казано, че на първата страница е написано нечетното число 163, то на последната страница трябва да е изписано четно число и това може да е само 316.
Тоест страниците вървят по номера така:
163, 164  ; 165, 166  ; 167, 168   ; ....; 315, 316

Това са (316-164)/2+1=76+1=77 листа.

# 696
  • София
  • Мнения: 461
Благодаря Ганис! Знаех, че има нещо, което изпускаме. Малко повече мислене трябва, ама......
Решението на задачата за сега ще оставя за себе си и няма да го казвам на дъщеря ми. Предпочитам утре учителката от курса да им обясни решението на задачата.

# 697
  • София
  • Мнения: 6 166
Стейси Грей,
1200 човека за 60 мин е 20 човека на минута или 10 седалки на минута
имаме 25 седалки, те минават за 2 мин. и половина.
значи 35 човека са минали за 2,5 мин
или 14 човека на минута
което прави капацитет от 840 човека на час
newsm78  Дали в тази задача не се иска да се сметне натовареността на капацитета:
840/1200*100=70% - Лифтът е работил със седемдесет процента от капацитета си.

# 698
  • Мнения: 5 160
 candela,
не разбрах какъв е проблема? В училище как им го обясняват при вас - какво е посочено в учебника?
Писахме ти и показахме в БГ как е - онагледено е в линка.

# 699
  • Мнения: 86
Моля ви за помощ за една задача за 4 клас - Руми си купила 1 тетрадка, 1 химикалка и 2 молива за 2.40 лв. С 1 лв. и 95 ст. повече платила Мими за 2 тетрадки, 1 молив и 3 химикалки.
а) Колко стотинки ще плати Надя за 1 тетрадка и 5 молива от същия вид?
б) Ако 1 тетрадка струва с 5 стотинки повече от 3 молива, намерете цената на 1 тетрадка, 1 молив и 1 химикалка?
Благодаря предварително!   bouquet

# 700
  • Мнения: 5 160
а)    1т + 1 х + 2 м = 240 ст. /  умножаваме по 3

2 т + 1 м + 3 х = 435 ст.
*****
  3 т + 3 х + 6 м = 720 ст
-
  2 т + 3 х  + 1м = 435 ст
----------------------------------
1 т + 5 м = 285 ст. (2 лв. и 85 ст) 

б)   1т = 3 м + 5 ст


в полученото равенство горе   1 т + 5 м = 285 ст
заместваме:
 3 м + 5 ст. + 5 м = 285 ст.
8 м = 280 ст.

1 м = 35 ст.

1 т = 3.35 + 5 = 110 ст. (1 лв. и 10 ст.)

1 х = 240 - 110 - 2.35 = 60ст.

# 701
  • Мнения: 86
lorenca, много благодаря!!!    bouquet

# 702
  • Мнения: 389
[
  Учебника  стои в училище ,за първи път го донесе вчера за контролното им днес.   Незнам как им обясняват и то при условие,че бях там предния ден на лична среща с класната. В петък ми донесе задачите ,койти не  са решени   по време на час (от приказки с детето до нея или др..  )   И започнах да търся решение.   За толкова малки деца не намерих .  А детето само си чете задачите за контролно,пише  и т.н.  и изкарва доста високи оценки до сега... на безумни според мен задачи.. Но материала е многоооо . Този метод ми го каза случайно една майка и става да го ползва на контролни.
 

# 703
  • Мнения: X
 Учебника  стои в училище ,за първи път го донесе вчера за контролното им днес.   Незнам как им обясняват и то при условие,че бях там предния ден на лична среща с класната. В петък ми донесе задачите ,койти не  са решени   по време на час (от приказки с детето до нея или др..  )   И започнах да търся решение.   За толкова малки деца не намерих .  А детето само си чете задачите за контролно,пише  и т.н.  и изкарва доста високи оценки до сега... на безумни според мен задачи.. Но материала е многоооо . Този метод ми го каза случайно една майка и става да го ползва на контролни.
Във форума има теми за децата по набори, в които се обсъжда изучаваното в училище. Може би там ще намериш адекватна помощ.
Тази тема е за конкретни решения на конкретни задачи.

# 704
  • Sofiа
  • Мнения: 3 248
Дами,
моля, за помощ с една задачка за 4 клас от 16 СМТ.
Задачате е с номер 6 и гласи:
Колко числа по-големи от 0 и по-малки от 100 000 могат да се напишат с цифрите 0 и 1?
Благодаря предварително  bouquet

Общи условия

Активация на акаунт