Задачка май те затруднява, спецотрядът се явява и веднага я решава

  • 57 181
  • 742
  •   1
Отговори
# 645
  • Пловдив
  • Мнения: 9 713
XiXibg, не ми се коментираше този въпрос, редно е Спунк да каже как стоят нещата.
При учителката на моето дете никога на листовете със задачи не е написано да се обоснове отговора или че се изисква решение, а не само посочване на верния отговор. Това се знае още от 5 клас. Това се отнася и за всички тестове от сборниците с избираем отговор, които се дават за домашна през ваканцията или се намират в учебната тетрадка.
И при детето ми на един тест за непопълнен правилно талон с отговори /вместо буква, отбелязан отговорът с цифра, след което отгоре е написана и буквата/, който е на самия лист със задачите, отговорът не беше зачетен.
Ами да е гледала как си е попълва талона, знае какви са изискванията на учителката. За какви права става дума изобщо?  newsm78 Като се има предвид колко много дава въпросната учителка от себе си, ама хич не съм си и помисляла да й оспорвам непризнаването на въпросния отговор.  Peace

# 646
  • Плевен
  • Мнения: 239
Здравейте!
Имам и аз един въпрос за задачка за 4 клас. И да ми кажете има ли някаква система за този тип задачи:
На международен математически лагер в град Банско участвали 70 ученици. От тях 32 знаят английски език, 27- френски език и 22- немски език. Едновременно английски и френски знаят 10 ученици, английски и немски- 6, френски и немски- 8. Едновременно и трите езика знаят трима души. Колко ученици не знаят нито един от тези три езика?

# 647
  • София
  • Мнения: 545
Кръгове на Ойлер Simple Smile

# 648
  • Мнения: 2 190
Аз не оправдавам липсата на решение.Ако е написано в условието "отговора да се обоснове"  ,следва да има решение , но при зададеното условие не трябва да се намаля оценката.Именно учителя е задал така условието.В такава ситуация съм на страната на детето и бих си защитавал правата(правил съм го като ученик,правя го и сега).В противен случай този казус ще си седи. Не е трудно учителя да коригира условието.Проблема е че не му се занимава.По лесно му е така.Трябва всички да се научим , че не може само да искаме.За да получим нещо , трябва и да дадем.Нали на това се опитваме да научим нашите децата, а май някои от нас възрастните не са научени на това.Нали именно учителите трябва да възпитават, че нещата се постигат с труд и усилие  и че не може всеки да си прави каквото иска.
+1
Освен всичко друго, математиката е точност и прецизност, съответно учителят трябва да насърчава този начин на мислене, включително чрез своето поведение.
Иначе е "езо математика" - познай какво си е мислел учителя.

Добрият учител по математика точно изписва изискванията си всеки път.

# 649
  • Мнения: 146
Помощ за  следната задача за 5клас
В един магазин на 01.10 цената на гроздето беше намалена с 0,45лв за 1 кг. , а цената на ябълките беше увеличена с 0,20лв за 1 кг.
а/ ако през м. 09 7 кг грозде струваха колкото 4 кг круши, а през м.10- колкото 3г круши, намерете цената на 1 кг грозде и 1 кг круши през м.10
б/ ако през м.09 5 кг ябълки струваха с 1,60лв повече от  3 кг банани, а през м.10 - колкото 4 кг. банани, намерете цената на 1кг банани и 1 кг ябълки през м.10

# 650
  • София
  • Мнения: 9 558
Помощ за  следната задача за 5клас
В един магазин на 01.10 цената на гроздето беше намалена с 0,45лв за 1 кг. , а цената на ябълките беше увеличена с 0,20лв за 1 кг.
а/ ако през м. 09 7 кг грозде струваха колкото 4 кг круши, а през м.10- колкото 3г круши, намерете цената на 1 кг грозде и 1 кг круши през м.10
б/ ако през м.09 5 кг ябълки струваха с 1,60лв повече от  3 кг банани, а през м.10 - колкото 4 кг. банани, намерете цената на 1кг банани и 1 кг ябълки през м.10
Дъщеря ми - 5 клас я реши по следния начин:

 А) Септ. -> 7 кг. грозде = 4 кг. круши
     Окт. -> 7 кг грозде - 7.0,45= 3 кг круши
или 1 кг круши са равни на 7.045= 3,15 лв -> 7 кг грозде=9,45 лв -> 1 кг грозде е 1,35 лв


Подобен е принципа и за Б) подусловие:

Септ. 5 кг ябълки= 1,60 + 3 кг. банани
Окт.  5 кг ябълки + 5. 0,20 = 4 кг банани -> 1 кг банани = 5.0,20+1,60 = 2,60 лв
-> 5 кг ябълки = 4 кг банани = 10,40 лв -> 1 кг ябълки = 2,08 лв.

# 651
  • Варна
  • Мнения: 4 295
И аз моля за подробно решение на следните задачки. Embarassed

За 2 молива,3 химикала и 4 гуми Симеон платил 112 лв.,а за 2 молива и 1 химикалка от същия вид Катя платила 32 лв..Колко трябва да заплати Виктор за 1 молив,1 химикалка и 1 гума?


Един козунак тежи колкото 10 великденски яйца.Три козунака и 5 яйца тежат 1кг.400 г.Колко гр. тежи един козунак?

# 652
  • Мнения: 21 455

За 2 молива,3 химикала и 4 гуми Симеон платил 112 лв.,а за 2 молива и 1 химикалка от същия вид Катя платила 32 лв..Колко трябва да заплати Виктор за 1 молив,1 химикалка и 1 гума?

2м+3х+4г=112
2м+х=32
Събираме ги.
4м+4х+4г=144
Делим на 4.
1м+1х+1г=36

Един козунак тежи колкото 10 великденски яйца.Три козунака и 5 яйца тежат 1кг.400 г.Колко гр. тежи един козунак?
1к=10я
Следователно 3к=30я
3к+5я=1400
30я+5я=1400
35я=1400
1я=40
1к=10я=10.40=400

# 653
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Дидева,   bouquet Довечера ще ги обясним ,за да им схване най-сетне логиката ,че и майка му и тя!  Laughing

# 654
  • Плевен
  • Мнения: 239
Благодаря!
Наистина доста лесно става така Hug

# 655
  • Мнения: 232
Дойде и моят ред да питам. Не знам по напред дали я има тази задача, но с търсачката не можах да я намеря. От тетрадката по математика за 4 клас на моята дъщеря:
   Занимателна задача за тренировка на ума.
Трима приятели- Петър, Любо и Цецо имали 24 ореха. Решили да си ги поделят. Любо дал от свойте орехи на Цецо и орехите на Цецо се удвоили. След това Цецо дал на Петър толкова орехи, че и орехите на Петър се удвоили. Петър дал от своите орехи на Любо толкова, че и орехите на Любо се удвоили.
Тримата приятели установили, че имат по равен брои орехи.
Колко ореха е имал в началото Любо?

# 656
  • Мнения: 21 455
Трима приятели- Петър, Любо и Цецо имали 24 ореха. Решили да си ги поделят. Любо дал от свойте орехи на Цецо и орехите на Цецо се удвоили. След това Цецо дал на Петър толкова орехи, че и орехите на Петър се удвоили. Петър дал от своите орехи на Любо толкова, че и орехите на Любо се удвоили.
Тримата приятели установили, че имат по равен брои орехи.
Колко ореха е имал в началото Любо?
Задачата е тип " рачешка". Решава се отзад напред. Най-лесно е с табличка.
Петър   Любо    Цецо
   8          8          8
  12         4          8
   6          4         14
   6         11          7
Ще се опитам да обясня.
Орехите са 24, накрая децата са имали равен брой орехи, значи са имали по осем. Това е нашата изходна позиция. Тръгваме отзад-напред.
Петър дал от своите орехи на Любо и орехите на Любо се удвоили. Значи преди Петър да му даде орехи, неговите орехи са били наполовина по-малко, т. е. 4. Останалите 4 са били на Петър, т.е. той е имал 12 преди да даде на Любо.
Цецо дал на Петър орехи и орехите на Петър се удвоили. Значи преди този ход Петър е имал наполовина по-малко орехи, т. е. е имал 6 ореха, а останалите 6 са били на Цецо, т. е. Цецо е имал 14 ореха преди да даде на Петър.
Любо дал на Цецо орехи и орехите на Цецо се удвоили. Значи преди този ход Цецо е имал наполовина по-малко орехи, т. е. 7. Останалите 7 са били на Любо, т. е. той е имал 11 ореха в началото.

Последна редакция: чт, 06 ное 2014, 17:04 от Дидева

# 657
  • София
  • Мнения: 369
Здравейте.  Embarassed
Спешна нужда от помощ за задача от 8 клас.  Crazy
От един варел, в който имало 27 литра спирт, отлели известно количество и към останалия спирт долели същото количество вода. След това отново от получената смес отлели толкова течност, колкото спирт при първото отливане, и във варела останала течност,  в която има 12 литра спирт. Какво количество течност са отливали всеки път?
Благодаря ви предварително.   bouquet

# 658
  • Мнения: 920
Здравейте.  Embarassed
Спешна нужда от помощ за задача от 8 клас.  Crazy
От един варел, в който имало 27 литра спирт, отлели известно количество и към останалия спирт долели същото количество вода. След това отново от получената смес отлели толкова течност, колкото спирт при първото отливане, и във варела останала течност,  в която има 12 литра спирт. Какво количество течност са отливали всеки път?
Благодаря ви предварително.   bouquet

Нека отливаното/доливаното количество е х литра.

                         Спирт          Вода          Спирт          Вода
                         Литри         Литри         Части          Части

В началото         27                0               27/27            0/27

След първо       27 – х            х              (27 – х)/27            х/27
отливане и
доливане

При второто отливане, в отлетите х литра течност има х.(27 – х)/27 литра спирт.

Спирта останал във варела е 27 – х – х.(27 – х)/27 =

27.(27 – х)/27х.(27 – х)/27 = (27 – х)2/27

(27 – х)2/27 = 12     =>   (27 – х)2 = 27.12 = 324 = 182,

но х < 27     =>     27 – х = 18     =>    х = 9 литра.

# 659
  • Мнения: 71
Здравейте.  Embarassed
Спешна нужда от помощ за задача от 8 клас.  Crazy
От един варел, в който ...

Отливано е Х от спирта или след първото отливане в съда е останало 27-Х спирт.
След добавяне на Х вода количеството на разтвора пак става 27, а концентрацията на спирта в него е (27-Х)/27
От разтвора пах отливаме Х, т.е. в съда остава (27-Х)  , но концентрацията на спирта в останалото количество се запазва, което позволява да сметнем колко е разтвореното вещество в разтвора:
количество_разтвор * концентрация_вещество_в_разтвора = вещество_в_разтвора
Заместваме, решаваме полученото уравнение:
(27-Х)*(27-Х)/27=12
или
Х=9

Общи условия

Активация на акаунт