ПЪРВИ клас - ваканцията!

  • 44 886
  • 764
  •   1
Отговори
# 660
  • София
  • Мнения: 4 035
Ми не знам кого са и кого не са карали, но учителката на Ина е дала списък с книги и със задачки за ваканцията. Аз лично не смятам за правилно, при положение, че госпожата и на връчването на свидетелствата каза, че това е домашното за ваканцията, аз да се изправя и да й кажа, че не е нужно да го прави. Отнемаше й по час и нещо на ден, не си е загубила ваканцията, ходи на море, сега ще отидем на още едно, ходи на вилата, кара колело и ролери, игра навънка, събира се с приятели и т.н. Ако й кажа, че това домашно не трябва да го прави, после как да й обясня защо през годината е задължително...
Освен това, познавайки си детето, гарантирам, че ако я оставя цяла ваканция без упражнения, на 15.09 ще почне първи клас от начало Simple Smile

# 661
  • Мнения: 5 940
Аз предпочитам да не дават задачки за ваканцията. И много се радвам, че учителката на сина ми не дава такива нито за уикендите, нито за по-дългите почивки /пролетната май беше изключение, но пак имахме възможност ние да си изберем диктовките/.

# 662
  • Мнения: 24 467
И аз предпочитам да няма такива инициативи от страна на учителките за през ваканциите и почивните дни. И, слава Богу, не сме попадали на такива учители. Ако някой на мен ми даде работа за през време на почивката ми, да речем, не бих се съгласила.  Mr. Green Оставям настрана частния бизнес, където сам си даваш задания. Ако искам да си правя нещо- добре, ще го направя в свободното си време, но не и по задължение, "спуснато" отгоре.

Скрит текст:
Валери, за другите баби не знам, но моите баби не са ни гледали у нас като детски учителки, не са ни давали да пишем и да смятаме. На моите приятелки /а те бяха доста/- също.
Но пък в училище определено се работеше и учителите бяха наистина по- качествени. Всяка седмица съм имала нещо да пиша вкъщи, което се проверяваше щателно от учителката и се коментираше подробно. Правехме писмени работи редовно и в клас, които също се проверяваха и коментираха. Също така си имахме сборници по мат. за домашно и без домашно за следващия ден не сме си тръгвали. И това домашно се проверяваше.
Учебната година си започваше с преговор и достатъчно часове за целта. Не познавам някой, който през лятото да е писал диктовки и преразкази или да е решавал задачи, освен ако не е бил на поправителен изпит, невзет от юни.
С големия син сега гледам- писмените работи са по няколко в годината, абсолютно недостатъчно. Не се проверяват добре, не се коментират. Чисто измиване на ръце е. За математиката да не отварям дума, особено в подгответо. Повече от ужасно, пълна загуба на време, повечето деца са на уроци за най- просто разбиране на задължителния учебен материал. И не са някакви запуснати деца, като цяло.
Просто училището беше училище и не бе изнесено в голямата си част по частни курсове и уроци, сред които лично аз поставям и редовни уроци вкъщи, провеждани от близък. И основата си се научаваше в училище, а не навън. А в ЗИП и СИП, поне при нас, се надграждаше, а не се дообясняваше задължителния материал. Никога не съм бивала на училище повече от задължителните часове, нито съм посещавала курсове и уроци по задължителни учебни дисциплини.
За мен през ваканцията следва да се затвърждава наученото, ако се работи, основно да се четат книги и децата да си обърнат внимание на извънучилищните занимания, ако имат такива. Да си поиграят и да си починат. А не да се взема предварително материал от следващата година, каквито случаи дори аз знам лично. За да цъкат с език околните /които най- често пък не се интересуват от чуждите деца./
Иначе при ниското ниво на образование у нас през последния четвърт век- да, налага се допълнителна работа вероятно в по- честите случаи.

# 663
  • Мнения: 858
Днес останах много озадачена , когато записвах малкия в новото училище.
Леко неподготвена ми се стори секретарката, щом бърка понятия и слага целодневното обучение и обучението със занималня под общ знаменател - целодневно обучение. newsm78
Когато ми заяви че детето е записано на въпросното  аз  Shocked реагирах и се наложи доста разясняване за какво иде реч.
Странна работа.
И други изказвания нещо не ми се понравиха.
Оф, предубедена съм и това е.Май търся нещо под всяка дума.

# 664
  • софия
  • Мнения: 1 305
Здравейте,
Препоръчайте ми помагало по математика което ще е удачно да решава сага  в оставащите няколко дни нещо преходно му 1 и 2 клас ми се иска, през ваканцията почти не сме се занимавали със смятане и ми се иска да наблегна сега.
Иначе усилено чете Пипи, дневно понякога минава по 30 страници, това е защото се размотава досега и се пресети, че има задължителни книги, иска да ги изчете.
Днес ще купя и читателски дневник за попълване.

# 665
  • софия
  • Мнения: 25 650

Обаче няма верните отговори. Срам, не срам, писах да го питам. Нямам се за математически корифей дори и за 2 клас.  Flutter Дано се смили и ми ги прати.
...И аз преди 4 години го питах за отговорите- по принцип мога да си ги реша и то вярно,но губя време и ми беше по-лесно с отговори,но тогава ми отговори,че няма отговори - ако ти пише нещо друго,сподели,моля те  Hug
На въпроса къде да видя отговорите ми отговори: "Не съм давал верните отговори."
Помолих да ги изпрати, ако ги има. Не благовори да отговори. Молко съм ... хмм, озадачена, да кажем.

# 666
  • София
  • Мнения: 12 254
Аз също си поръчах сборниците, освен и аз да подпитам за верните отговори и като станем повече питащите да схване, че е нещо от което има нужда сборника и да ги добави Simple Smile

# 667
  • софия
  • Мнения: 25 650
Питай. Аз му писах, че за първи път попадам на сборник без посочени верни отговори. И това е самата истина. Както писа и Светлето ще решим и сами задачите, но това е губене на време. Нищо лично нямам против човека, сигурно е много добър професионалист, но липсата на отговори не говори добре за пълнотата на сборниците.

# 668
  • Мнения: 5 940
Judy, аз нямах предвид, че бабите са ни стояли на главите, докато пишем домашни. А че не се е налагало да ходим целодневно на училище, защото имахме баби пенсионерки. А имаше и такива деца, които си стояха сами у дома, което сега не се прави поради различни причини.
Съвсем различно е да си пишеш домашната работа без шум от още двайсет и кусур хлапета. Освен това и домашните в начален курс се пишат за около половин час, всичкото останало време от отредените по програма два часа за самоподготовка е за висене на чина, а не за игра. Това само по себе си натоварва. А и ако се окаже, че има некачествен резултат, после и родителите подхващат детето. Аз миналата година съм ви споделяла, че синът ми  понякога нямаше с кого от приятелите му първокласници да играе, защото след училище дописваха.
Затова не мога да бъда против дори и предварителното научаване на някои основни точки в материала. Не е толкова страшно половин час на ден и през ваканцията да се учи, по-страшно е шест-седем месеца да се прави само това.
На повечето познати първокласници им бяха дали таблицата за умножение за през ваканцията. Не знам поради каква причина това се дава от учителките, но вероятно смятат, че в училище няма да успеят.... Та освен задължителните книги, всички учеха и таблицата. На мен ми се струва по-логично ако се учи таблицата, първо да се усвои смятането до 100.
С всичко друго съм съгласна.
 tzvetihc , не се сещам за такъв преходен. Намери изходящи  и входящи нива.

Последна редакция: пн, 25 авг 2014, 18:27 от valerie

# 669
  • Мнения: 18 010
Това с таблицата е най- голямата глупост, не го правете.
Първо- по учебен план тя се учи след Коледа, до тогава със сигурност ще са я забравили, дори да са я научили.
Второ-  в училище я усвояват много по- лесно, не знам как, но е факт.
Трето- това все пак е работа на госпожите!!!  Mr. Green

Никога едно време не ми е стояла майка ми на главата, докато си пиша домашното. Защо сега не е така? Все нещо има, което децата не могат да разберат  newsm78
Това лято стана много самостоятелна, с прибирането и стоенето ще се справим, ама  с ученето имам съмнения, че ще ме чака все за нещо. /Добре, че имаме кака  Heart Eyes/

# 670
  • Мнения: 24 467
Днес останах много озадачена , когато записвах малкия в новото училище.
Леко неподготвена ми се стори секретарката, щом бърка понятия и слага целодневното обучение и обучението със занималня под общ знаменател - целодневно обучение. newsm78
Когато ми заяви че детето е записано на въпросното  аз  Shocked реагирах и се наложи доста разясняване за какво иде реч.
Странна работа.
И други изказвания нещо не ми се понравиха.
Оф, предубедена съм и това е.Май търся нещо под всяка дума.


Какво се оказа при вас, всъщност? Целодневно обучение или просто една занималня?

Валери, въобще нямам това предвид. Наличието на баби не определяше ходенето на занималня и целодневната заетост на времето. При нас на занималня ходеха само изоставащи ученици, независимо дали имат цял взвод баби около себе си или не, останалите- по къщите си учеха. И въпреки не така усиленото атакуване на научните върхове по школи и на частно, вкл. с впрегнати родители и други хора ежедневно, сме се справяли преспокойно и без да са ни диктували на главите цяло лято, както и без да решаваме задачи, предвидени към материала за следващата година.
Скрит текст:
Не става въпрос за "страшно", а за едно болестно състояние- това надбягване за сметка на децата. В първи клас има деца, които пишат ръкописно и умножават. Това по градини не се учи. Нито е по инициатива на децата. После родителите хукват да се оплакват що така в училище не им обръщат специално внимание на така добре подготвените им и умни деца. Ми като са решили да ги обучават така, да продължават да си ги учат, не да тормозят околните с личните си проблеми. Не всеки има такива амбиции и комплекси, все пак. Хубаво, до четвърти клас могат да ги впрягат така, децата се поддават, докато са малки, а и материалът не е толкова сложен, но докога ще го правят амбицираните възрастни? За мен е любопитно да наблюдавам подобни ексцеси и развоят им, не ми е за първи път това.

Първо- сметките до 100 са по математика, разбира се, после е таблицата. Така е и по учебен план и е съвсем логично. Вижте учебниците- такива има във всяка книжарница. Таблица за умножение при условията на самоподготовка след първи клас не са ни давали учители до сега- нито моите, нито тези, на децата. И това е нормално. Все пак материалът първо се взема в училище. Който си иска по къщите- да си се занимава- проблеми няма, но да няма и претенции някой да се съобразява в училище с това лично решение след това. Важи и за подобни учители. Това ми е странно, те следва да са наясно, че не се възлагат домашни върху невзет учебен материал, но приемам, че сред учителите има такива, които действително не са наясно какво правят. Пък съм и виждала. Като във всяка професия.

Последна редакция: вт, 26 авг 2014, 08:38 от Judy

# 671
  • Мнения: 5 940
Judy, ръкописно писане и сметки до 20 не се учат в градините, но в някои предучилищни групи в училище -да.
Има и такива деца, които четат от три-четири годишни. И смятат от ранна възраст. Това по инициатива на родителите не може да стане и надали е в резултат на нечии комплекси и амбиции Grinning.  Не можеш да научиш дете, което не е готово за това или пък няма интерес.
Нямам наблюдения ранни умения да имат деца на комплексирани родители. В повечето случаи това просто са  по -обгрижвани деца, на които се обръща повече внимание. И нерядко са от образовани семейства. Често децата с ранни подобни умения не са и посещавали детска градина, защото градината, както и училището се стреми да уеднакви знанията на хлапетата и се справя успешно.
Наистина ли смяташ, че учителите не са в състояние и не трябва да измислят по-специални занимания за тези деца?
Целта да се уеднаквят уменията на всички ученици, за да се работи по-лесно може и да е в полза на учителите, но не е в полза на цялата система на образованието в България. Ако се разучат най-добрите практики, става ясно, че свободата на учителя да избира методите на обучение и подходите към различните ученици, дава по-добри резултати.
И не става въпрос само за писане, четене, смятане. Има толкова много деца, които имат нетипични за възрастта знания за планетите, природата,  историята и пр. На тях може да се измислят различни проекти, които да надграждат знанията в учебниците. Не е толкова сложно, иска се само повече работа.

# 672
  • Мнения: 858
Полудневно обучение със занималня, която детето ще посещава задължително.

Занималнята ме устройва , защото съм на работа.
Все още имам доверие на учителите, че ще се справят по добре от мен , защото  това им е професия.


# 673
  • Мнения: 858

Наистина ли смяташ, че учителите не са в състояние и не трябва да измислят по-специални занимания за тези деца?
Целта да се уеднаквят уменията на всички ученици, за да се работи по-лесно може и да е в полза на учителите, но не е в полза на цялата система на образованието в България. Ако се разучат най-добрите практики, става ясно, че свободата на учителя да избира методите на обучение и подходите към различните ученици, дава по-добри резултати.
И не става въпрос само за писане, четене, смятане. Има толкова много деца, които имат нетипични за възрастта знания за планетите, природата,  историята и пр. На тях може да се измислят различни проекти, които да надграждат знанията в учебниците. Не е толкова сложно, иска се само повече работа.

Не мога да разбера каква е целта на коментара.
За какви специални умения се говори в 1 и 2 клас.
За целта - различни интереси  на различните деца - има специализирани училища , но те са вече в по горен клас.
Има математически училища и на изкуствата и т.н.
Какво специално отношение държиш да се обръща на детето , когато то например ходи на уроци по английски от 1 клас, а другото не посещава и се среща с езика , когато стане задължителен по учебна програма.Естествено, че детето, което посещава уроците е е по напред от другото.Е това специални умения ли са?
И не може да се претендира за специално отношение , при условие , че е инициатива на родителя.

# 674
  • Мнения: 5 940
ratridi, няма значение как ги наричаш тези умения- специални, нормални, естествени, натрапени, инициирани от родител или природни. И причината не е от значение, ако детето не се чувства зле с тях.
Факт е, че имаш различни деца и трябва да се стремиш да бъдеш полезен за всички.
Ако започнеш да се занимаваш с това да търсиш предпоставките що едното може да чете или пък знае таблицата за умножение на пет години, това означава да се затъне в дребнотемие, а не във важни неща.
За мен да отказваш да продължиш развитието на едно дете е като да прочетеш, че на година и половина децета трябва да могат да правят прости изречения и ако детето ти си служи със сложни, да спреш да му говориш с по-дълга реч, за да не се отклони от нормата. Или пък ако си учител в ясла да предположиш, че някоя амбициозна мама или баба го е научила да говори така и сега няма пък да й се  върви по гайдата, а ще го научим да  папка, вместо да се храни, да прави пиш пиш и пр.

Общи условия

Активация на акаунт