Математически турнири - 28

  • 89 307
  • 749
  •   1
Отговори
# 690
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Вероятно за да нанесат и после омастилят.

# 691
  • Мнения: 864

Колкото за София и другите градове - видях деца от провинцията с по-добри резултати от софиянци. От Пловдив например, от Русе, да не говорим за Свищов (и седмикласничката Любомира, която засега е първа при момичетата, със 128 т.).

Не искам да влизам в конфронтация с пишещите от по-малки градове, но за мен точките не са от определящо значение за подготовката там. На моето дете му се наложи да се яви на втори кръг на олимпиадата по математика в друг град и учителят в местната МГ написал на дъската формулите и доказателствата на геометричната задача на седмокласниците, борещи се за национален кръг. Детето беше в шок. На национален кръг на друга олимпиада, пак в друг град, местните са си подсказвали и дори учителите им си позволявали да им подсказват. За какви реални резултати говорим изобщо. Всичко е гонене на точки, съответно гонене на СМГ Simple Smile

# 692
  • София
  • Мнения: 531
Тогава, резултат 63 т. озачава 4 грешни задачи и 21 нерешени, нали?

63 точки също така означават 9 правилно решени задачи и 16 задачи грешно, но решени.

Имайки предвид по-ниската посещаемост в по-малките градове (например, в същия този Смолян, който се цитира, от 12 клас има едно единствено момиче ), надали сметките са да отидат и да предадат празни листа. Отиват да се борят, пък каквото сабя покаже. Струва ми се, че в тези сметки отново прозира някаква параноя от гонитба на висок резултат на всяка цена, което според мен е меко казано странно. Може и аз да съм супер наивна и вярваща във високите цели на състезанията (не само по математика, а и в спорта като цяло), а истината явно е някъде по средата.


Всичко е гонене на точки, съответно гонене на СМГ Simple Smile

Би било много жалко, ако и родители, и учители, и деца имат такъв начин на мислене. Да ни е жална майка, ако идното поколение е с такива нагласи и ценностна система от ученически години. От друга страна, по-добър учител от живота няма. Ще влезе такова дете в СМГ е и? Ще издържи 2 месеца, на 3я ще направи нервна криза, на 4я ще се почувства аутсайдер, на 5я ще се комплексира и срине тотално, а на следващата година ще учи в кварталната гимназия. Примери дал Бог, уви!

Последна редакция: пт, 07 ное 2014, 09:11 от mimiska

# 693
  • Мнения: 68
Направо съм изумена. Какви неща, какви щуротии... След като се изложих с твърдото си убеждение, че в Бургас не са надписвани точки, не смея да не повярвам, че на олимпиада са се писали формули на дъската... Точно си коментирахме вкъщи, че олимпиадата си остава най-чистото състезание. И като регламент, и като оценяване, а то... Какъв смисъл има в състезанията тогава? Дано със Салабашев няма издънки. Децата не са нито слепи, нито глупави. Правят си изводите и си действат според тях. А после ние си блъскаме главите, че не зачитат авторитети.

# 694
  • Мнения: 432
Това за подсказването важи и за София, не само за малките градове. Всички си спомняме един СМТ и едно ЕК и многото максимални резултати от едно частно училище.

# 695
  • Мнения: 1 083
... Всички си спомняме един СМТ и едно ЕК и многото максимални резултати от едно частно училище...
И сме проследили след това успеваемостта на "притежателите" на тези максимални резултати.  Wink   

# 696
  • Мнения: 6 955

Колкото за София и другите градове - видях деца от провинцията с по-добри резултати от софиянци.

Здравейте,

Къде видяхте резултатите за София?

# 697
  • Мнения: 41 753
Децата от малките населени места се явяват от желание да се пробват и за самоизява, както и всички други деца. Може би и от желание за по-добро училище в последствие. А се явяват със самочувствие, пък после резултатите са много ниски, защото нямат реална база за самооценка - обикновено са най-добрите в класа, може би и в училището и реално те самите и семействата им считат, че са с математически талант, респективно отиват да покажат таланта си. Аз лично не мисля, че това е лошо, макар резултатите им да са смешни. Смешни са, защото нямат конкуренция и адекватно преподаване, но не защото са по-тъпи. Това са будни деца и това явяване може да ги амбицира да се развиват и не е нужно да бъдат смачкани, като им се каже "Всички сте под минимума и не ставата изобщо за оценка".
На тези, които не са съгласни тези деца да получават някакви награди, пък техните деца от София да не получават нищо с по-висок резултат, бих препоръчала да се поставят на мястото на някоя майка на китайче. Как според вас изглеждат постиженията и на децата от топ 100 в България спрямо резултатите на китайчетата? И може би затова да не даваме никакви награди на българчетата, защото като отидат на международно състезание ядат бой? Не мисля. То затова си има регионални, национални и международни състезания, за да може всеки да се изяви адекватно на нивото си.

Виж уродливите изкривявания по места - учители да подсказват и даже да решават цели задачи за да демонстрират фалшиво ниво на своите ученици не бива да се толерират, но май са неизбежни. Но които деца се явяват и решават честно, макар и без адекватна подготовка, заслужават някакво поощрение. Не им завиждайте. Ако вашите деца са толкова добри ще го покажат на националните състезания, оставете малко радост и за децата от малките селища. Peace

# 698
  • В офиса
  • Мнения: 4 033
Въпросът е многопластов и нееднозначен. Състезатели като Любомира, която очевидно се готви сама, хвърлят много повече труд, за да са на същото ниво на стезателите в СМГ. Да кажем, че 60%-70% идва от преподавателя и системата на преподаване, 10%-15% от конкурентната среда и само някакви 20%-30% от усилията на детето. Все едно по някакви неведоми господни пътища най-добрите физици се раждат в Казанлък. Не, точно там има кой да ги направи такива.
Та в малките градчета тези допълнителни 70% са им 'оувърхед', било на родителите, било на самите деца. За това и техните успехи са много по-скъпи. И за това подхилкването към резултатите на децата от малките градчета ми е грозно.

# 699
  • Мнения: 864


Всичко е гонене на точки, съответно гонене на СМГ Simple Smile

Би било много жалко, ако и родители, и учители, и деца имат такъв начин на мислене. Да ни е жална майка, ако идното поколение е с такива нагласи и ценностна система от ученически години. От друга страна, по-добър учител от живота няма. Ще влезе такова дете в СМГ е и? Ще издържи 2 месеца, на 3я ще направи нервна криза, на 4я ще се почувства аутсайдер, на 5я ще се комплексира и срине тотално, а на следващата година ще учи в кварталната гимназия. Примери дал Бог, уви!

Имах предвид гонене на резултатите на СМГ, гоненето на приема е ясно Simple Smile За всички е ясно, че най-добрите учители по математика са съсредоточени в СМГ ( а сега вече и в ПЧМГ). Обучението по математика е нечовешки добро и разбира се всяко друго училище има желание да го догони. Някои успяват с повече учене и допълнителна подготовка, други търсят алтернативни (по-лесни) начини. Пак искам да акцентирам, че става въпрос за МАТЕМАТИЧЕСКИ гимназии в други градове, където се предполага, че подготовката е на ниво.

Последна редакция: пт, 07 ное 2014, 09:44 от Мимс-Тети

# 700
  • Мнения: X
Естествено, че в малките градове е по-трудно, никой не отрича това. Но да си на първо място с нито една  решена задача, това ми се струва странно.

Първите две задачи за 7 клас са абсолютно решими с училищни познания, аз дори се учудих как може да са толкова лесни, ако бяха решили поне тях, всичко друго да е нерешено и непопълнено, пак щяха да имат 79 точки, не 63.
Ето ги:

1. Колко е 201,4 + 20 1/4 (двадесет и една четвърт е това)

2. Колко е коренът на уравнението 20.х = 14

# 701
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Първите две задачи за 7 клас са абсолютно решими с училищни познания, аз дори се учудих как може да са толкова лесни, ако бяха решили поне тях, всичко друго да е нерешено и непопълнено, пак щяха да имат 79 точки, не 63.
Жасмин, вече са ти го написали - това са 9 решени задачи по 7 точки.
Може да са попълнили всичко децата, защото са се борили за/със всяка задача и да имат грешки.

Това състезание е такова. Може да не ти е стигнало времето за една-две задачи и да имаш повече точки от дете, което имало време за тях, но ги е сгрешило.

# 702
  • Мнения: X
Понеже един пример явно не е достатъчен, ето още един.
8.5=40
2.7=14
1.9=9
40+14+9=63 точки от 11 верни задачи.

# 703
  • Мнения: 264
Децата от малките населени места се явяват от желание да се пробват и за самоизява, както и всички други деца. ... То затова си има регионални, национални и международни състезания, за да може всеки да се изяви адекватно на нивото си.

Виж уродливите изкривявания по места - учители да подсказват и даже да решават цели задачи за да демонстрират фалшиво ниво на своите ученици не бива да се толерират, но май са неизбежни. Но които деца се явяват и решават честно, макар и без адекватна подготовка, заслужават някакво поощрение. Не им завиждайте. Ако вашите деца са толкова добри ще го покажат на националните състезания, оставете малко радост и за децата от малките селища. Peace

Много подкрепям това изказване, тъй като съвпада с моето мнение ! Peace

# 704
  • Мнения: 33
Естествено, че в малките градове е по-трудно, никой не отрича това. Но да си на първо място с нито една  решена задача, това ми се струва странно.

Първите две задачи за 7 клас са абсолютно решими с училищни познания, аз дори се учудих как може да са толкова лесни, ако бяха решили поне тях, всичко друго да е нерешено и непопълнено, пак щяха да имат 79 точки, не 63.
Ето ги:

1. Колко е 201,4 + 20 1/4 (двадесет и една четвърт е това)

2. Колко е коренът на уравнението 20.х = 14



1/ Резултат от 63 точки може да се получи по няколко различни начина - можете за упражнение да ги напишете  Laughing
2/ И какъв е проблемът да си първи с една решена задача, ако другите пък нямат нито една?
3/ А и знам случаи за някои добри състезатели с редовна грешка на 1ва задача от подценяване  Peace

Така, че е странно да се правят такива недообмислени изказвания.
А още по-лошо е да имаш лошо отношение към "провинциалните деца"  Peace

Общи условия

Активация на акаунт