Бъдещи първокласници 2015/2016

  • 78 230
  • 739
  •   1
Отговори
# 570
  • Мнения: 10 547
Касита може ли да препоръчаш някаква книжка с подобни задачи за четене?

Всяко букварче върши работа. Както и всяка книга с голееееми печатни букви с по пет думи на страница.

# 571
  • Разпиляна във въображението
  • Мнения: 27 706
Моето момиче нито смята, нито чете Simple Smile

# 572
  • София
  • Мнения: 7 673
Касита може ли да препоръчаш някаква книжка с подобни задачи за четене?
Всяко букварче върши работа. Както и всяка книга с голееееми печатни букви с по пет думи на страница.
Както и написано от мама на лист.  Wink

# 573
  • Мнения: 10 547
Да, обаче е хубаво детето да свързва написаното с определена картинка, т.е. да има тематично единство, да допълни прочетеното с обяснения, отговарайки на различни въпроси, разсъждавайки върху картинката. Четенето не трябва да е самоцел, а да носи със себе си.

# 574
  • Мнения: 107
 Моят син го пращам до магазина от поне година и половина, но пък магазинчето е до входа ни. Асансьор не му давам да ползва. Смята си сам колко трябва да му върнат и води преговори колко да останат за касичката му.
 Часът научи да познава в градината. Имат стенен и на обяд като легнат си го гледа и изчислява колко още му остава да лежи.
 Математиката му е интересна. Може да събира двуцифрени числа, отрицателни, десетични, да умножава. Явно в градината с някое дете си обменят знания. Едва ли госпожите ги учат чак да умножават Simple Smile
 С четенето обаче е голяма мъка, не му е интересно. Срича разни заглавия или надписи, но да хване книжка по желание, не. Моделите на изречение също го затрудняват, особено предлозите и съюзите.    Определено няма да му е скучно и лесно в първи клас.

# 575
  • Мнения: 1 662
Моята познава часа - и със стрелки и цифров. Научи се за 3 дни миналото лято на стрелките, другия от по-рано. Не съм й давала да пазарува сама, но може да смята. Чете и не се притеснявам, че може да й е скучно в първи клас. Както се каза по-рано, има да се свиква в училище с много неща, нищо че е карала там ПГ.

Синът ми когато беше първокласник можеше да чете също. И се получи така, че госпожата му редовно го караше да чете условието на задачите в училище. Разбира се не беше единствения. Така и останалите се стимулираха да почнат да четат, че да си разбират сами условията. Записваше си домашните и от занималнята го питаха какво пък им е домашното. Всяко дете иска да може да се справя само и така и останалите дръпнаха. Получи се конкуренция кое е най-бързо в смятането, четенето, разбирането, ...

Надявам се в новия клас на малката да е подобна атмосферата. Simple Smile

За телефон все още обмислям. Може и да вземем, че ще е по-лесно когато се взимат от занималня. Иначе знам че винаги има дежурни ученици и пак няма да е проблем.

# 576
  • Варна
  • Мнения: 11 753
За телефона очаквам да кажат нещо на родителската среща.

# 577
  • София
  • Мнения: 23 746
За телефон изобщо не обмислям. Не смятам, че на този етап дъщеря ми се нуждае от него. Няма да го опази и 2 дни.
Моя приятелка, учителка, нещо спомена, че министърът щял да забрани телефоните в училище.

# 578
  • София
  • Мнения: 1 904
Знаете ли как става взимането на децата?Сигурно не във всички у-ща е еднакво,но все пак Rolling Eyes

# 579
  • Мнения: 822
Аз клоня към НЕ относно телефона. Иначе имаме едно апаратче, от простичките, ама за какво й е... Тя ще е целодневно там, в 17.30 ще я вземаме, май няма смисъл на този етап.
Харесах един часовник със стрелки в Амазон и ще го поръчам отсега, цяло лято да го носи и да научи часовете Wink

# 580
  • София
  • Мнения: 23 746
Знаете ли как става взимането на децата?Сигурно не във всички у-ща е еднакво,но все пак Rolling Eyes
В училището на детето на моя приятелка се позвънява на звънец в класната стая.
Там, където е приета дъщеря ми, изобщо не можеш и да припариш. Има турникети (въртящите се метални пръчки като в метрото), през които децата преминават с чип за достъп, който обикновено носят на врата, а персоналът влиза с карта през ограда тип "бариера", която се отваря напред, като в някои магазини.

# 581
  • при моите любими
  • Мнения: 2 868
Чак сега откривам темата. Да се запиша и аз с една бъдеща първокласничка в 120 СОУ. Имаме си набелязана учителка, но на 16.06 ще имат "изпит" и ще се разбере при коя ще е. Дъщеря ми познава часовника, въпреки че се обърква понякога. С пари не борави. Купувала разни дреболии, но само подава и после взима ресто, без да се замили или преброи, дали са и върнали точно. На това не мисля, да я уча на този етап изобщо. Няма да има телефон за сега, стига да не се окаже, че и се налага да ползва, защото ще ходи на Алианс, синхронно плуване и занималня. Не знам дали няма да и се наложи да ме уведоми, ако има промяна с часовете или отменени такива. Ще се ориентираме в обстановката и тогава ще реша дали има нужда от телефон. Може само да срича, но смята бързо и лесно и големи числа. Купихме вече и раница и всичко необходимо за първия учебен ден и вече го чакаме с нетърпение.  Peace

# 582
  • София
  • Мнения: 9 517
В нашето училище взимането става така - казваш на охраната, за кое дете, от кой клас си, настъпва едно ровене в телефонния указател за номера на паралелката /все едно са хиляди паралелки, като го намери започва да търси телефона, накрая успява да набере номера от третия път и извиква детето. Средно когато синът ми беше в първи клас, този процес отнемаше около 5-10 минути. Ако за зла участ са се събрали 3-4-5 родителя на деца от различни класове, объркването става пълно. Като добавим и времето, необходимо на детето след като бъде извикано,  да си прибере нещата в раницата, да си намери връхната дреха и т.н. и т.н. Предпочитам да звънна по телефона 10-тина минути преди да стигна и поне второто забавяне да си спестя.  Peace

# 583
  • Мнения: 20 380
Аз съм "за" телефон - всичко се случва, искам да имам връзка. Освен това е удобство - да подсетя нещо, да предупредя ако закъснявам и т.н. Спряла съм се на евтин смартфон, на който мисля да инсталирам програма за локализиране. Embarassed

Това с джобните ми е болна тема. Започна да иска джобни към края на учебната година на предучилищната. Там има осигурен обяд, аз проготвям следобедна закуска и плодове. Купува чай/какао от машината, солети, кроасани и разни боклуци от лавката. Много се дразня, защото всичките приказки колко са вредни разни неща, са били на вятъра. Започнах да давам пари, колкото за солети и чай примерно, но скоро установих, че парите от касичката са ѝ намалели значително. Rolling Eyes Харчила е поне по 2-3лв./ден за боклуци. Прибрах касичката, пак обясних колко са вредни всички тези неща. Слаба е и не вярва, че може да напълнее. Корем не я боли, не вярва, че може да се разболее. Бърза е и не вярва, че всички ще я изпреварват. Не знам какво ще правим от първи клас. Tired

# 584
  • Мнения: 4 018
Аз съм "за" телефон - всичко се случва, искам да имам връзка. Освен това е удобство - да подсетя нещо, да предупредя ако закъснявам и т.н.
Peace Simple Smile

А, да, джобните. Разпитах познати с първокласници, дават им джобни /повечето споменаха 1лв на ден/, при все че имат закуска и обяд в столова, който се заплаща с купони. Нашият си има негово портмоне с монети или макс 2 лв. банкнота от около две години, много се радва, когато го оставим да си купи нещо сам.
В нашето училище децата се предават на родителя от класния.

Общи условия

Активация на акаунт