Отговори
# 1 230
  • Пловдив
  • Мнения: 199
Принципно децата са в правото си да решат, стига да не искат невъзможни неща. Зависи от интересите им - ако са в различни посоки няма как да вървят ръка за ръка до края.
Дай им шанс да изгладят проблема, ако въобще има такъв и говори с тях отново.
Децата ни вече са големи, колкото и малки да ни се виждат.  Sunglasses

Последна редакция: ср, 28 май 2014, 20:08 от звездопад

# 1 231
  • Варна
  • Мнения: 3 249

Andariel, лайстунг има в София и Добрич със сигурност, в Пловдив НЯМА!

В Добрич няма лайстунг класове, каквито имате предвид. Немска диплома се взима само в 91 НЕГ, тъй като се учи по немска програма. Русалка го е обяснявала многократно. Доколкото знам "лайстунг" на немски значи "постижение", т.е. лайстунг класовете са с предварително отсяване на учениците. В 91 НЕГ е за тези, които ще учат по немска програма, а в останалите ЕГ - за тези, които ще вземат немска езикова диплома DSD,

# 1 232
  • Мнения: 5 424
така е... тази близост.... единия е в сянката на другия. Когато бяха съвсем малки ги разделихме ( първо мислехме да вървят заедно, малкия с набора на големия). След като завършиха първа група по настояване на директорката малкия остана да " повтаря" първа група. Тя смяташе, че ако са заедно единия няма да може да се изявява. ще бъде зависим от другия и един ден ще казва "не знам ще питам брат ми" за решения които трябва да взема сам. И ние я послушахме, разделихме ги.
И до ден днешен виждам как плачеха и протягаха ръце един към друг на стълбите в градината.... беше ужасно. А малкия и до днес ми трие сол на главата за това ни решение. Те просто не могат да дишат един без друг, макар, че учат в различни училища вече четвърта година. Сега се надяват  да са в едно училище  отново.
Щом децата искат Русалке - това е важно, това е тяхното решение и желание. Трябва да се вслушваме в децата си!

# 1 233
  • Мнения: 2 190
Да ви споделя нещо друго аз. Изправена съм пред дилема. Моите все ми пробутват, че искат да учат в различни училища. Опитвам се обективно да преценя плюсовете и минусите на подобно решение, ама все ме тегли към традиционното - да са си заедно.... И не знам дали  ако ги натисна да са в едно, няма да сбъркам. И обратното.. И доколко меленето им е осъзнато или е  моментно следствие на някоя караница помежду им.

Ти избираш - дали ги разбираш или манипулираш. Зависи дали искат различни неща или различни училища.

Ако искат различен език - може да се обсъди.
При един език, но в различни училища се прилагат принципите на правовата демократична държава (казано на човешки език - по закон родителите избират училището на децата  Mr. Green).

# 1 234
  • Мнения: 1 557
Привет момичета! Hug

Включвам се при вас, за да споделя малко инфо / от проверител /: Много са високите оценки на НВО  МАТЕМАТИКА . Търсят се и минимални пропуски, за да се отграничат добрите от много добрите, а те пък от отличните. Зададени са допълнителни изисквания към вече известните критерии, за да се оценят максимално обективно работите на децата.

Очертава се тенденция за много сгъстени интервали в горния сегмент.Мислете и обмисляйте много внимателно желанията и подредбата им.

P.S. За тези, които не са разбрали : Нямам седмокласниче тази година, просто споделям вълненията ви. Heart Eyes

Да допълня, макар че не вярвам да ви касае - имало и ужасно слаби и посредствени НВО - та....

# 1 235
  • Мнения: 2 078
Привет момичета! Hug

Включвам се при вас, за да споделя малко инфо / от проверител /: Много са високите оценки на НВО  МАТЕМАТИКА . Търсят се и минимални пропуски, за да се отграничат добрите от много добрите, а те пък от отличните. Зададени са допълнителни изисквания към вече известните критерии, за да се оценят максимално обективно работите на децата.

Очертава се тенденция за много сгъстени интервали в горния сегмент.

благодаря, че сподели Simple Smile така очакванията ни ще бъдат по-реалистични, поне моите де

например в класа на сина ми са обсъждали матурата в часа по математика, и госпожата е казала, че на онази задача за цялото число и дробното - за второто се е имало предвид да бъде написана несъкратима дроб - предполагам, че може и нещо такова да бъде включено като допълнително изискване

# 1 236
  • Мнения: 1 557
 
Привет момичета! Hug

Включвам се при вас, за да споделя малко инфо / от проверител /: Много са високите оценки на НВО  МАТЕМАТИКА . Търсят се и минимални пропуски, за да се отграничат добрите от много добрите, а те пък от отличните. Зададени са допълнителни изисквания към вече известните критерии, за да се оценят максимално обективно работите на децата.

Очертава се тенденция за много сгъстени интервали в горния сегмент.

благодаря, че сподели Simple Smile така очакванията ни ще бъдат по-реалистични, поне моите де

например в класа на сина ми са обсъждали матурата в часа по математика, и госпожата е казала, че на онази задача за цялото число и дробното - за второто се е имало предвид да бъде написана несъкратима дроб - предполагам, че може и нещо такова да бъде включено като допълнително изискване

Да , точно такова е допълнителното изискване....Това е една от по-масово сгрешените задачи. Другата е онази за триъгълника и то в подусловието за процентите ....Разбира се, имало и безумни грешки, като тази да не могат да се вместят или начертаят тъпоъгълни триъгълници в мрежа, но това касае слабите работи.
Като цяло, матурата се определя като най-лесната давана до сега, както и като най-опростената откъм  типове задачи...Миналогодишната се определя, като по-трудна от тази, но достатъчно пълна и балансирана, за да отсее най-добрите.

# 1 237
  • Мнения: 489
За математиката е ясно, как стои въпроса с матурата по БЕЛ, май тя ще е ключа към добрия изход, който се е справил на нея ще има късмет и успех, май тя ще е решаваща.

# 1 238
  • Мнения: 1
Здравейте родители на седмокласници, присъединявам се към Вас като поредната напрегната майка на седмокласничка, която с трепет очаква 04.06.
пожелавам успех на всички дечица, които тази година са се трудили здраво!

# 1 239
  • София
  • Мнения: 18 250
Странно...Кой, какво и как определя.  Проверител казал на моя близка приятелка, че тази година вторият модул по мат се определя сред колегите й  като  по-труден от миналогодишния, за разлика от недомисления 1 модул. Масово била сгрешена 22 зад.  Както и части от 21-ва.  Честа грешка било  и пропускането  на едната стойност на параметъра  в 23-та.  Та аз чакам резултатите на 04.06.. Няма никаква логика да се сложи току така  допълнително изискване за несъкратима   дроб при положение, че не е упоменато в условието.

Анито, не съм убедена и за БЕЛ. Нашата класна казала, че и там режат за щяло и нещяло. Даже децата са спорили днес по въпроса  кое следва и не следва да бъде преразказано след споменато от нея изискване да бъде преразказан детайлно спорен момент.

# 1 240
  • Мнения: 2 190
Привет момичета! Hug

Включвам се при вас, за да споделя малко инфо / от проверител /: Много са високите оценки на НВО  МАТЕМАТИКА . Търсят се и минимални пропуски, за да се отграничат добрите от много добрите, а те пък от отличните. Зададени са допълнителни изисквания към вече известните критерии, за да се оценят максимално обективно работите на децата.

Очертава се тенденция за много сгъстени интервали в горния сегмент.Мислете и обмисляйте много внимателно желанията и подредбата им.

P.S. За тези, които не са разбрали : Нямам седмокласниче тази година, просто споделям вълненията ви. Heart Eyes

Да допълня, макар че не вярвам да ви касае - имало и ужасно слаби и посредствени НВО - та....

Ellis, благодаря за споделеното.

Това е поредното чиновническо безумие и своеволие - както се казва "Хем сърби, хем боли".
 Първо дават лесни задачи, за да отчитат високи резултати. Като ги постигнат - о, ама не може да са толкова високи и търсят под вола теле.

Смятам, че е НЕДОПУСТИМО ДА СЕ ВЪВЕЖДАТ ДОПЪЛНИТЕЛНИ ИЗИСКВАНИЯ.  Да са мислили като дават задачите и ключа. Пак на тъмно и пак стъкмистика.

Не знам за коя задача с цяло и дробно число говорите, но в математиката си има правила и те се спазват. Ако са искали несъкратима дроб - така се пише, ако е само дроб - сори, приемат всяка дроб.

Продължавам да твърдя, че имат грешка в ключа на 22 задача - става дума за 19%. Те това са искали за отговор, но са го формулирали лошо. При така зададен въпрос да се закръгли до цяло число, точният отговор не е 19% (това НЕ Е ЦЯЛО ЧИСЛО), а е "нула".

19%=0,19=19/100 и това не са цели числа (не принадлежат на множеството Z).
Ако ползвам една от дефинициите за деление цели числа - при деление на 2 цели числа се получава цяло число и остатък, който е по-малък от делителя. Когато остатъкът =0, частното (полученото число) също е цяло число. В дадения случай 19:100 = 0 цяло и остатък 19. Понеже 19<>0, то и 19/100 (19%) не е цяло число.
Ганис, така ли е?

Не искам шум за тази грешка, защото в 7 клас не са учили тези дефиниции (теория на числата). Но този, който е правил задачите трябва да ги е учил и да ги знае. Общо взето  лошо формулиран въпрос, абе мърлява работа. #2gunfire

ПП за преразказа по БЕЛ смятам, че трябва също да се дава обоснован ключ кои моменти се включват и кои не. И при нас има спорове.

# 1 241
  • София
  • Мнения: 18 250
Задачата с 19% за мен си е напълно наред.  Peace Питат  първо колко  %  и после искат  да се закръглят процентите. Те са 18,75%. Закръглява се числото, предхождащо  процентите. Тоест 19 пъти по 1/100.   По твоята логика  се получава видимо  дублиране  - хем 0,1875, хем и процент отзад, тоест последователно делене на 100 два пъти, което не е вярно.

Последна редакция: ср, 28 май 2014, 21:26 от пенсионирана русалка

# 1 242
  • Мнения: X
Задачата с 19% за мен си е напълно наред.  Peace
И за мен. Но иначе много се надявах поне вторият модул да е една идея по-засукан, а не сега да търсят за какво да се хванат, че да отнемат точка-две. Очаквам скоро да въведат точки и за графично оформление и нямам предвид чертежите.

# 1 243
  • Мнения: 1 557
Странно...Кой, какво и как определя.  Проверител казал на моя близка приятелка, че тази година вторият модул по мат се определя сред колегите й  като  по-труден от миналогодишния, за разлика от недомисления 1 модул. Масово била сгрешена 22 зад.  Както и части от 21-ва.  Честа грешка било  и пропускането  на едната стойност на параметъра  в 23-та.  Та аз чакам резултатите на 04.06.. Няма никаква логика да се сложи току така  допълнително изискване за несъкратима   дроб при положение, че не е упоменато в условието.

Анито, не съм убедена и за БЕЛ. Нашата класна казала, че и там режат за щяло и нещяло. Даже децата са спорили днес по въпроса  кое следва и не следва да бъде преразказано след споменато от нея изискване да бъде преразказан детайлно спорен момент.

Русалка, колкото проверители, толкова мнения.... Joy Но инфото за масово сгрешена 22 зад се потвърждава. За 23 също знам че има недоглеждане при изискването за двата параметъра, така че и това съвпада. Ако трябва точно да цитирам думите: ".... тазгодишната описателна задача се определя като  по -лесна от миналогодишната, защото повече деца са се справили с нея...."

За смешно-лесния първи модул също се припокрива инфото.

Биборана, проблемът не е че задачите са лесни, а че има много резултати във високия сегмент. Допълнителните изисквания не са нещо коренно различно, а по-скоро малки подробности за отдиференциране.
Моля всички - нека  не првим проблем от това! Всякаква информация ще секне ....

# 1 244
  • Мнения: X
Задачата с 19% за мен си е напълно наред.  Peace Питат  първо колко  %  и после искат  да се закръглят процентите. Те са 18,75%. Закръглява се числото, предхождащо  процентите.

+1 Simple Smile  Peace

Общи условия

Активация на акаунт