Счетоводни въпроси

  • 130 546
  • 1 044
  •   1
Отговори
# 120
  • Мнения: 15 236
Да-новата бланка.

# 121
  • Мнения: 81
Благодаря!

# 122
  • Мнения: 803
Здравейте!
Не съм сигурна дали е за тук въпроса ми. Бих го задала и в някоя адвокатска тема ако намеря такава.

Първо на две, на три ще обясня ситуацията.

Фирма за търговия
длъжност 1 - 200 лв. заплата
длъжност 2 - 300 лв. заплата
длъжност 3 - 500 лв. заплата ( цифрите са примерни, но разликите от едната сума до другата - реални)

Преди около 6 години съм назначена на работа на длъжност 2. След 3 години ме повишават в длъжност 3. Работя една година и излизам в болнични  три или четири месеца до термин. Вече една година съм в отпуск по майчинство.

Въпросната фирма има обекти в София (централен офис), Варна и Бургас. През май 2014 затварят обекта (за магазин става въпрос) в Бургас и подписвам документ, че съм преместена във Варна, където съществува длъжност 3. Сега обаче предстои и затваряне на магазина във Варна, където вече се водя, и ми пратиха документи за подписване, освен за втората година майчинство, и за преместване в София, но тъй като вече е закрит щата на длъжност 3, а щата от 2 бройки на длъжност 2 е запълнен, ми пращат и допълнително споразумение, с което ми понижават длъжността в 1 и аналогично и заплатата.

Въпросът ми е имат ли право на това? И какво и дали губя нещо от цялата врътка?

Обяснено ми беше, че нищо не губя и, след като ми свърши майчинството, ще ми бъдат изплатени отпуските въз основа на длъжност и заплата, на която съм излязла в майчинство. Но дали е така?

Дано се изразих ясно, че в един момент и аз се обърках в обясненията вече. Ще съм благодарна на всякакви мнения.

Последна редакция: пн, 02 фев 2015, 00:24 от Im So Excited

# 123
  • Мнения: 4 255
Здравейте!Искам да попитам.45 дневния болничен преди термин,задължителен ли е?Т.е. длъжна ли съм да изляза болничен или мога да си работя до термин?
Интересува ме,понеже нямам необходимия стаж от една година за получаване на майчинство.Ще го набавя  през средата на март-около 15-ти.А 45 дневния ми болничен преди термин е от 8-ми март.Мога ли да работя до 20март,примерно или съм длъжна да изляза в болничен?

# 124
  • Мнения: 5 383
Искам да попитам относно облагане доходите на физически лица, при подаване на годишна декларация за доход от наем/и двете страни са физически лица/, освен Приложение 4, трябва ли задължително да се попълни и Приложение 1 за дохода от трудово правоотношение?
От НАП казват, че трябва, но нали по трудовото правоотношение текат осигуровки, които пак при тях отиват - те вече имат информация за тези доходи? И каква информация ми трябва от работодателя в такъв случай - той ли попълва Приложение 1? В смисъл попълва го счетоводителката аз си го разписвам и подавам.

# 125
  • Мнения: 15 236
Искам да попитам относно облагане доходите на физически лица, при подаване на годишна декларация за доход от наем/и двете страни са физически лица/, освен Приложение 4, трябва ли задължително да се попълни и Приложение 1 за дохода от трудово правоотношение?ДА
От НАП казват, че трябва, но нали по трудовото правоотношение текат осигуровки, които пак при тях отиват - те вече имат информация за тези доходи?Така е законодателно уредено И каква информация ми трябва от работодателя в такъв случай - той ли попълва Приложение 1?НЕ В смисъл попълва го счетоводителката аз си го разписвам и подавам.Счетоводителката ви издава Служебна бележка за доходи по трудови правоотношения и вие сама си попълвате и подавате Годишната декларация

# 126
  • Мнения: 5 383
Разбрах, ще попълня и приложение 1.

# 127
  • Мнения: 15 236
 Peace успех!

# 128
  • Мнения: X
Здравейте. Бихте ли ми помогнали, ще са ми много полезни съветите ви.

Освобождават ме на основание чл. 326 ал. 2 от кодекса на труда във връзка с чл.328 ал.1 т.2, поради закриване на част от предприятието.
Изгоден ли е за мен този член, защото още не съм подписала предизвестието?
Ще бъде ли благоприятно това освобождаване за получаване на добра трудова борса? Полага ли ми се някакво обезщетение, при положение, че имам месец предизвестие?

Много ви благодаря.
  bouquet

# 129
  • Мнения: 177
Здравейте,имам следният въпрос:
Фирмата ми има договор  със счетоводна фирма да ни води счетоводството.Според тях,трябва те да съхраняват оригиналите на фактурите,а аз да си правя копия?Това нормална практика ли е?Става въпрос основно за фактури за закупени от фирмата стоки.

# 130
  • Мнения: 15 236
Обикновено това е записано в договора.
Лично мнение-първичните документи ги изготвям на база оргинали.След приключването на определен период всички хартиени носители остават на съхранение у фирмата.При електронните документи-няма грижа,който е орторизиран той си ги вижда и ползва. Hug

# 131
  • Мнения: 177
Обикновено това е записано в договора.
Лично мнение-първичните документи ги изготвям на база оргинали.След приключването на определен период всички хартиени носители остават на съхранение у фирмата.При електронните документи-няма грижа,който е орторизиран той си ги вижда и ползва. Hug
[/quote
Благодаря  bouquet

# 132
  • Мнения: 5 383
Абсолютно нормална практика - оригиналните фактури си стоят в счетоводната къща.
Аз правя копие на всичко в електронен вариант - следя си нещата, ако се загуби нещо лесно изисквам дубликат или напомням, ако някой е пропуснал да ми даде фактура. Случвало ми се е М-Тел да не изпратят фактура, а не съм се отказала от хартиена такава.

# 133
  • Мнения: 270
Както се договорите - има практика фактурите да са в счетоводната къща до приключване на годината, други фирми пък правят копия за счетоводната къща, а оригиналите си стоят в тях.

# 134
  • Мнения: 2 747
Моля ви за спешен отговор  Praynig

Правя производствена характристика, имам Телк на човека от месец май 2013 до месец май 2015г.
за 50 % намалена трудоспособност, но не получава инвалидна пенсия.

Та в точка 17  - Трудоустроявано ли е лицето досега?
А.Временно от ЛКК....
Б.Трайно от ТЕЛК....

Трябва ли да пиша нещо?

Търсих инфо в гугъл, срещнах някъде да не попълвам, но..... да не го върнат човека  Tired

Общи условия

Активация на акаунт