Топлофикация проблем с надписване?

  • 3 504
  • 23
  •   1
Отговори
# 15
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Почти безобидн@, За Софийска вода е достатъчно да им осигуриш достъп веднъж годишно. През останалото време начисляват служебна консумация, ако не подадеш самоотчет.
При нас си минават на 3 месеца. Има си бележка залепена поне седмица преди това на входната врата, на която е написан номера и името на отчитащия, а и моб. номер на отчитащия, та ако не си там и не си оставил бележка с показанията на вратата си или на съсед, да звъннеш и да се самоотчетеш и по телефона. А може да се регистрираш в сайта и да си даваш отчет всеки 3 месеца. или всеки месец ако искаш ... Де да знам - направено е всичко, че да си изряден платец ... Начини много ...

# 16
  • Мнения: 344
Скрит текст:
Почти безобидн@, За Софийска вода е достатъчно да им осигуриш достъп веднъж годишно. През останалото време начисляват служебна консумация, ако не подадеш самоотчет.
При нас си минават на 3 месеца. Има си бележка залепена поне седмица преди това на входната врата, на която е написан номера и името на отчитащия, а и моб. номер на отчитащия, та ако не си там и не си оставил бележка с показанията на вратата си или на съсед, да звъннеш и да се самоотчетеш и по телефона. А може да се регистрираш в сайта и да си даваш отчет всеки 3 месеца. или всеки месец ако искаш ... Де да знам - направено е всичко, че да си изряден платец ... Начини много ...

И при нас минават на всеки 3 месеца, като оставят на вратата само една бележка с дата и час на започване на проверката. Телефон няма, а ако не им отвориш/оставиш бележка с показанията, и проблем няма  Laughing

# 17
  • Мнения: 9 050
Софийска вода няма общо. Напротив, според мен, ако им съобщите за това и те ще ви начислят за тези 10 месеца служебна консумация за този водомер.
Реално вие не сте им плащали водата, която е минавала по щранга за топла вода. Въпрос на време е да се усетят. Но като цяло те не могат да знаят вие пускате ли изобщо кранчетата за топла вода или не. Така че в тях грешка няма. Има само потребление, което не сте им платили.
Това кога са се повредили водомерите няма никакво значение. Да, възможно е да е станало преди години. Било е редно да ви уведомят собствениците, но не са го направили.
Вие вече като собственици, сте длъжни да си поддържате водомерите изправни. Ако не са - начислява ви се служебна консумация, както са направили в случая.
Действията са напълно законосъобразни и дори според мен, с това служебно начисляване, пак ще платите по-малко, защото за топла вода ще платите повече, но за студена не сте плащали 10 месеца. Оттам поне едно 200 лева сте си спестили.
Оправете си водомерите и си платете сметката. Това е, което можете да направите.

# 18
  • Мнения: 9 050

При нас си минават на 3 месеца. Има си бележка залепена поне седмица преди това на входната врата, на която е написан номера и името на отчитащия, а и моб. номер на отчитащия, та ако не си там и не си оставил бележка с показанията на вратата си или на съсед, да звъннеш и да се самоотчетеш и по телефона. А може да се регистрираш в сайта и да си даваш отчет всеки 3 месеца. или всеки месец ако искаш ... Де да знам - направено е всичко, че да си изряден платец ... Начини много ...

И двете сте прави. Софийска вода е длъжна да отчита водомерите на 3 месеца. Но физически достъп до водомерите, абонатите са длъжни да осигурят веднъж годишно. През останалото време може да си залепят бележки на вратата, да подадат самоотчет по телефона или на страницата на Софийска вода или да не дават никакъв отчет. Но пък и бележките на вратата не отменят задължението за осигуряване на физически достъп на инкасатора до водомерите веднъж годишно.

# 19
  • Мнения: 2 190

Да,водомера не отчита никакво потребление 10 месеца,тогава топлофиакция не са идвали,но софийска вода всеки месец са идвали и са записвали и двата водомера,топлофикация накрая казаха,ще има служебни стойности за тези 10 месеца и освен това ние си платихме 60 лева за корекция на водомерите.А ние така сме взели апартамента и може би и предишните собственици са имали такъв проблем,едва ли са се развалили точно като ние сме се нанесли.

Кога стана това? И какво значи корекция - сложихте нови водомери или правиха някаква проверка на предишните?

# 20
  • Мнения: 13 805
Да не би миналата година при отчитането Топлофикация да са сгрешили нещо и надписали доста кубици? Случвало се е! Стар или неудобен за отчитане водомер, разсеян техник или грешка при нанасянето на резултатите в компютъра.
По фактурите на Соф. вода може да се направи справка за показанията отпреди тези 10 месеца и да се сравни с данните на Топлофикация. Както и да си уточните колко сте изразходвали за този период.
Проверете върти ли водомера. Ако не, подменето го и пломбирайте наново, грешката е при вас.
Ако имате възможност, свържете се със старите собственици и вижте показанията в миналогодишния отчет. Така най-добре ще се ориентирата къде е проблемът.
Може и Топлификация да е грешката, тогава си пуснете жалба. Но трябва да имате яснота по въпроса.


Последна редакция: нд, 22 юни 2014, 00:13 от птица

# 21
  • Мнения: 596
Ако ви е бил неизправн водомерът за топла вода и не е отчитал 10 месеца,сума от около 530-550 лв е нормална,ние плащаме около 50лв на месец за топла вода и  около 40 лв за студена,през повечето време на годината сме 3-ма души в апартамента.
Макар че може и някаква грешка да е на Топлофикация,като ги знам как надписват. #Crazy

# 22
  • София
  • Мнения: 609
Ако ви е бил неизправн водомерът за топла вода и не е отчитал 10 месеца,сума от около 530-550 лв е нормална,ние плащаме около 50лв на месец за топла вода и  около 40 лв за студена,през повечето време на годината сме 3-ма души в апартамента.
Макар че може и някаква грешка да е на Топлофикация,като ги знам как надписват. #Crazy
Да,но аз съм един човек,и няколко месеца и сестра ми живее в апартамента.Не знам доказуемо ли е,че не е употребена толкова вода

# 23
  • Мнения: 9 050
Ако ви е бил неизправн водомерът за топла вода и не е отчитал 10 месеца,сума от около 530-550 лв е нормална,ние плащаме около 50лв на месец за топла вода и  около 40 лв за студена,през повечето време на годината сме 3-ма души в апартамента.
Макар че може и някаква грешка да е на Топлофикация,като ги знам как надписват. #Crazy
Да,но аз съм един човек,и няколко месеца и сестра ми живее в апартамента.Не знам доказуемо ли е,че не е употребена толкова вода

Ако водомера не работи - няма значение колко вода сте разходвали за периода. Методологията е такава, че се начислява на определената в наредбата база. Как ще докажете, че не сте си пуснали чешмата да работи цяла вечер. Или че не поливате с маркуч градинката пред блока от чешмата си? Няма начин да докажете колко вода сте ползвали. Това се доказва с показания на водомер. Защото единствения максимален лимит на използваната вода се определя от тръбите и дебита. Всичко друго е въпрос на личен избор. Дали ще тече водата непрекъснато, когато се къпеш или ще я спираш, когато се сапунисваш например.
Просто си сменете водомерите, за да не се случва повече, но пак мисля, че разхода ви няма да падне, защото като смените водомерите, ще плащате вече и за студената вода. Което сега си спестявате.

Общи условия

Активация на акаунт