Изнесен ритуал на плажа без агенция? Мисията (не)възможна?

  • 7 176
  • 21
  •   1
Отговори
  • Мнения: 54

Здравейте, мили дами.
Края на септември ще се състои сватбата ми и планираме изнесен ритуал на плажа в Бургас, но още се чудим дали е възможно да се справим без помощта на агенция. Някой от Вас ако знае подходящи местенца на плажа и съответно какви документи ще са необходими?
Аз с удоволствие бих си направила сама аранжировката, защото повечето от нещата, които ми показаха, не ми допадат, а малкото, които ми допаднаха, излизат наистина скъпо... А с помощта на сръчни приятелки съм сигурна, че можем да сътворим прекрасни неща Simple Smile
Но някой има ли представа кога трябва да се разположи арката и ако е примерно много рано сутринта, предполагам има голяма вероятност недоброжелатели да съсипят всичко. А някой да стои и да я пази е безумно...?  Rolling Eyes
Другото ми чудене е дали има смисъл да се наемат столове за гостите, които да се разположат на плажа? Според мен така ще е още по-трудно да се намери подходящо място, пък ако завали, с тези столове ще стане много сложно (една арка с бялото платно, цветя, фенери, свещи и малка масичка за книгата и чашите на младоженците ми се виждат достатъчно, пък и по-лесно се пренасят Simple Smile) Много ще съм благодарна, ако някой сподели от собствен опит. До сега не съм била на изнесен ритуал на плажа, а адски държа моят да е такъв Simple Smile
Благодаря на всички предварително и всякакви идеи са добре дошли! Simple Smile Simple Smile Simple Smile

Последна редакция: вт, 24 юни 2014, 15:27 от siskata_st

# 1
  • Мнения: 6 833
А сватбата в какъв стил ще бъде? Много хора ли ще присъстват? След това къде ще се почерпите? Сватба на плажа е много романтично, но и малко трудно постижимо. Според мен и тържеството след това трябва да бъде на плажа или в околността. Иначе не си представям стотина човека да трябва да стоят в пясъка с официални рокли, токчета и костюми.

Относно изнесения ритуал- истински ли искаш- т.е. с човек от общината, който да води ритуала? В този случай трябва да си запазиш дата и да пуснеш молба за изнесен ритуал, таксата също е малко по-висока. Така е в нашата община, за Бургас може и да е по-различно, за най-сигурно попитай.
Другия вариант е да подпишете др ден в ритуална зала, а изнесения ритуал да бъде воден от някой близък или ди-джей, където може да си кажете обети и т.н.
Ако решиш ритуала да се състои на плажа, то наиситина трябва да ангажираш приятелки/ роднини, които да се погрижат за подготовката и украсата в самия ден на сватбата.

# 2
  • Мнения: 2 140
Аз съм присъствала на такова нещо, но цялата сватба беше на плажа. Самата церемония беше по-скоро ритуал - смисъл те си казаха клетви и какво чувстват и после си размениха халки, малко като по американските филми. Нямаше лица от съвета или нещо такова. Столове за гостите имаше, но бяхме около 25-30 човека. Бяха направили пейки от пясък постлани с разни възглавници, кърпи и т.н. но всичко изглеждаше много добре. Зад столовете имаше маса с хапки, а от едната страна бар с напитки. Накрая разрязаха торта. Музиката също имаше от компютър. Всички гости бяха облечени в бяло. Късно вечерта пускахме и летящи фенери - имаше за всяка двойка по един с условието да си намислят желание като го пускат. Simple Smile Цялата организация идваше от техни приятели с каравана на плажа - реално пред нея беше събитието. Подредбата беше каравана - навес - бар- маса хапки- столове - арка близо до плажа. Събитието започна към 7-8 вечерта и нямаше много хора на плажа.

# 3
  • Мнения: 6 833
Аз съм на мнението, че ако ритуалът е на плажа, цялата сватба трябва да бъде там и да бъде по- скромна/ неофициална.
Принципно септември е доста желан месец за сватби, така че трябва да действаш по-бързо с организацията, за да запазиш музика, фотограф, ресторант/кетъринг и т.н., ако вече не си започнала.Трябва да имаш цялостна представа как искаш да протече сватбата и да започнеш с организацията.
Сватбата, която е описала Съпружка е типично плажна сватба и предполагам не много трудна за организиране.
Не съм ходила на плажа в Бургас, но аз лично бих предпочела някой ресторант на плажа, където да се състои ритуалът и тържеството. Не знам обаче има ли подходящи заведения за случая. Така хем сватбата ще бъде на плажа, но няма да бъде точно на пясъка.За мен този вариант е по-приемлив, отколкото ритуалът да се състои на плажа, а после гостите да тръгнат към някой ресторант. Друг въпрос е обаче, ти какво точно искаш  Wink

# 4
  • Мнения: 54
Много ви благодаря, момичета. Simple Smile Давам повече инфо какво точно имам предвид - имаме резервиран ресторант съвсем близо до плажа, защото всички, които са на самия плаж, са тип "капани" и не са особено подходящи. Има и 2 доста луксозни ресторанта с плажна ивица, но там като изключим, че кувертите са двойно по-скъпи, са заети от 1 година по-рано, а и единият изобщо не затваря за сватби през септември (а октомври се губи целият смисъл от плажната сватба...!)
Идеята е следната - ритуал на плажа тип "театър" с водеща, т.е. ще подпишем предния ден, арка, маса за книгата и халките, 2 цигулки + контрабас за озвучаване, след това пускаме 1 китайски фенер (защото ще е светло и ефектът ще се изгуби, затова само двамата ще пуснем 1 червен фенер и ще си намислим желание). Минава ритуалът и гостите се запътват към църквата, която е на не повече от 150 м., за църковния ритуал. След него се отива в ресторанта (който е точно срещу църквата) и гостите ги очаква "welcome drink", а ние отиваме на фотосесия. Оттам нататък всичко е ясно Wink
По-късно вечерта с кумовете и шаферките може да избягаме за 5 мин. да пуснем още китайски фенери на плажа, ама това още не съм го обмислила Simple Smile
Просто се чудя как се случва самата организация с арката преди това?

# 5
  • Мнения: 2 140
Добре сте го измислили. Simple Smile
Ако въпросът е само за арката и трябва да е без агенция и без декоратор, единственото за което се сещам е някоя или по-точно няколко приятелки да ти го декорират. Ако цялото събитие няма да е там и сложите столове ми се струва малко сложно. От къде ще ги вземете, най-вероятно ще трябва да ги наемете или всеки гост да си дойде със стол.  Laughing След това трябва някой да се ангажира да ги събере. Май по-добре и по-лесно е да са прави, ако са в съвета пак ще са прави така или иначе. Единствено ако сред гостите има такива, които са много възрастни или имат двигателни проблеми може за тях да осигурите стол. А по време на церемонията и цигулките ще има ли нещо да се попийва - вино/разхладително? Не е ли добре цигулките да са при welcome drink-a.

# 6
  • Мнения: 6 833
Наистина хубаво е като идея  Wink Както те е посъветвала Съпружка, ти трябват няколко приятелки, а и приятели, които преди церемонията да донесат маса, арка, украси и др., всичко да се нареди и да ви чакат. Обаче не си представям гостите с рокли и костюми да стъпват по пясъка, помисли по този въпрос. В нашия град имаме парк за разходки с ресторанти наблизо, където понякога правят изнесени ритуали. Предполагам и в Бургас наблизо ще има някоя градинка или крайбрежна алея, която да е подходяща за церемония. Това е само предложение, де, решението си е твое  Wink

# 7
  • Мнения: 54
Всякакви идеи и предложения са добре дошли Simple Smile И сега като че ли се чувствам малко по-спокойна, че мога да се справя с организацията и без агенция, но с помощта на добри приятелки. Дори след като ме "вземе" младоженецът и преди ритуала ще имаме фотосесия, така че в този промеждутък майка ми и моите приятелки биха могли да подготвят арката и останалите неща, и да ни чакат да пристигнем Grinning  Party Като преди това, разбира се, ще направим една генерална репетиция, за да мине всичко по план на самия ден  Peace
Иначе и аз бих искала Welcome drink по време на ритуала, но ще стане прекалено сложно с масите (но още го имам като вариант), ако не - сладка почерпка, т.е. бонбони и сладки, а пиенето после след църквата Wink
Още обмислям къде да е ритуалът, хубаво ще е да има някаква част, която да не е на пясъка за тези, които не искат да се изцапат. А аз с удоволствие ще си събуя обувките, ще си подгъна роклята и се запътвам боса Simple Smile Simple Smile Simple Smile Даже ако е топло в края на вечерта, бих се метнала в морето, хихихи

Последна редакция: чт, 26 юни 2014, 14:59 от siskata_st

# 8
  • Мнения: 2 140
Не разчитай много на майка ти и кумата -те ще имат много други задачи. По-скоро приятелки.

# 9
  • Мнения: 6 833
Не разчитай много на майка ти и кумата -те ще имат много други задачи. По-скоро приятелки.

Подкрепям!  Peace Според мен трябва да имаш няколко приятелки, които да отидат по-рано и да подготвят всичко. А масата и арката къде ще ги държите преди това? Трябва ти и някой с кола да ги откара до плажа, след това и да ги прибере обратно. А майка ти ще трябва да бъде в ресторанта по това време. Така, че ще трябва да ангажираш няколко човека, които ще може  да пропуснат моменти от взимането на булката, фотосесията и влизането в ресторанта, т.е. не е подходящо това да бъдат майка, кума, шаферка и др.важни гости.

# 10
  • Мнения: 54
И аз точно за това се притеснявам, защото в никакъв случай не искам майка ми да пропусне важни моменти или да ѝ излиза душата от бързане покрай подготовката, защото тя е един от най-важните гости и искам да се чувства като такава, и да изживее всички приятни емоции... Затова и исках да ангажирам агенция с това, но майка ми държи, че можем да се справим. Аз вече ѝ споделих, че не искам да пропусне нищо, но с фотографката ми решихме между вземането ми и пристигането за ритуала да отделим около 2 часа за фотосесия с кумовете, т.е. в този промеждутък може да се организира всичко, защото ще има достатъчно време и майка ми няма да пропусне нищо Simple Smile Simple Smile Simple Smile Иначе може би ще ни трябва някакъв бус или голяма кола да докараме арката, масата и т.н., но ако се разглобяват, и с нормална кола няма да е проблем и после набързо да се приберат, докато се придвижваме към църквата. Аз имам една много хубава малка бяла маса от ИКЕА, която се разглобява за 2 мин., така че може и други функционални неща да открия Wink
Ако имате представа откъде мога да се сдобия с арка и др. под., моля споделете, момичета Simple Smile

# 11
  • Мнения: 2 140
Арка дават под наем повече агенции за сватби. Можеш да видиш и в Продавалник, там ще са по-евтини. Аз съм виждала в Практикер, Баумакс и т.н. арка за рози, която можеш да си украсиш с воали /най-лесно и евтино/ и с цветя или балони - варианти много.

# 12
  • Мнения: 2 140
Не знам колко от нещата подготвяте сами или с помощта на приятели. Ние си правихме сами подаръците за гости, заедно с една приятелка и поради лоша организация беше леко в последния момент /защото все не оставаше време/. Правихме и кутия за подаръци. Букетите за масите в ресторанта и бутониерите бяха поръчани, но трябваше някой да отиде да ги вземе и това беше майка ми. Та ако няма други задачи освен арката е ОК, но ако трябва да се взимат цветя, питки и др. става тегаво, повече хора искат да се нагласят, да отидат на фризьор и т.н и става едно тичане.
А тези два часа могат да се стопят много бързо - при нас взимането от вкъщи много се проточи - като дойдат роднините и те видят всеки иска да се снима, започват наздравици и от два часа остава половин.

# 13
  • Мнения: 54
Благодаря много за съвета, Съпружка.  Simple Smile И аз най-много се притеснявам, че нещо ще се проточи и оттам нататък целият график тотално ще се обърка. Но следващата седмица отивам да обсъдя основните ритуали и да видим дали ще ангажирам агенция или ще се справяме сами. Но със сигурност ще има генерална репетиция, за да разчетем правилно времето. Брат ми каза, че мога да разчитам на него за арката и подготовката на плажния ритуал, така че малко се поуспокоих - колкото повече хора се включат, толкова по-бързо ще се справим с организацията. Simple Smile
Имам още почти 3 месеца, а започна да ме хваща параноята, че има толкова много детайли за организиране и уточняване. Една приятелка ми обяснява, че едва ли ще успея, но пък си мисля, че и 1 година да имаш на разположение, някои неща пак се правят месец-два преди сватбата, така че ако се мобилизирам, мисля, че ще се справя.  Praynig
Вие колко време предварително се заехте с организацията? Simple Smile

# 14
  • Мнения: 2 140
ММ ми предложи на 13 юни, на 13 септември разписахме в гражданското, а сватбата - църква + ресторант беше на 16 септември. При мен имаше много малко гости - 40 и почти всички бяха родители, кумове, шаферки, сестри, кръстници и т.н. Аз исках максимално да направя сама нещата /или с помощта на приятели/

Изборът на ресторант и църква отне най-много време, другото вървеше от самосебе си.

Общи условия

Активация на акаунт