Трудно проговаряне -тема 17

  • 122 497
  • 740
  •   1
Отговори
# 60
  • София
  • Мнения: 3 249
Вини,а с какво го занимаваш - с добавки само ако ставаше Wink Предвид здравословните проблеми не виждам нищо странно в това, че не говори. И по възможност временно ограничете езиците. Повечето добавки се препоръчват за деца над 3 години, имай го в предвид! Особено ако не са назначени от лекар.

# 61
  • Безкрайна надежда
  • Мнения: 15
Здравей Доника   bouquet
Той ходи на градина и 8 часа е там. Занимават ги вероятно и му говорят на нидерландски, не съм доволна от градините тук, нямат музикални занимания или танци.
 След градина, чета приказки, пея песни, редим кубчета, строители опити за пъзели с дръжки-трудно му е, понякога просто се боричкаме, пълни в кутийка клечки за зъби - много обича,и гледа Дора. Прави опити да брои до три на нидерландски и това е. Ходим на държавни консултации и тук започнаха да ме препират доста за говора още когато беше на 1,4 г  newsm78  ooooh!, изпращат ни на тестове за аутизъм, аз на този етап отказвам, тъй като детето ми има добър очен контакт и играе с деца. Обосновават се с това, че беше неконтактен в периода, когато имаше проблеми със слуха и беше агресивен, не изпълняваше команди, но има огормна промяна в рамките на 4 месеца след операцията. Последният път на консултацията се тръшна на пода заради една играчка, която аз му взех, тъй като трябваше да го прегледат и се тръшка 40 мин, естествено прегледът беше невъзможен и решиха, че е агресивен и има нужда от невролог също така когато питам къде е еди кое си не показва, когато искам да ми донесе нещо също не носи.. Излязохме от сградата кротък като котенце. Обича да се налага и да бъде на неговата, прави опити да го постигне с тръшкане, аз се опитвам да не позволявам.
Езиците на този етап няма как да ги ограничим поне два ок, а третия го чува така или иначе, когато аз говоря или по филми и т.н
За логопед и психолог не знам изобщо дали възрастта и езиковата бариера са подходящи...?!
Добавките ги давам на своя глава( не иска да яде никакви пресни плодове и зеленчуци с изключение на банан), да на 2 г е, но винаги се консултирам с аптеката от която ги купувам, като изключа витамин Е на солгар за който питах тук, поръчах го онлайн от Холандия.
 newsm78 Дано нещата влязат в норма...
Извинявам се за дългите постове!

Последна редакция: пт, 18 юли 2014, 15:56 от Vini*

# 62
  • София
  • Мнения: 3 249
Абсолютно нормална му е реакцията на малчо. Установих, че като майка на деца с проблеми прекалено много се вглеждам в тях и внимавам какво ще направят, а всъщност много от реакциите им ги правят и деца в норма.
От книжки с картинки може да обогатите речника, бил той и пасивен. Ползвайте картинни речници. Като за 2годишен - пъзели с вгнездяване или всякакви подобни игри - има много.
Извинявай за въпроса - таткото българин ли е? В смисъл , че всички вкъщи ползвате български? Защото има две теории. Едната е всеки родител да говори на родния си език. Другата е да се избере един и да се ползва само той.
За вит. Е аз лично давам по 3к, за младеж на 5,5, 23 кг, но приемаше и биокюрските витамини.

Последна редакция: пн, 21 юли 2014, 11:20 от Доника

# 63
  • Безкрайна надежда
  • Мнения: 15
 Hug леле златна си Доника   bouquet
Синът ми много харесваше Маша, но тъй като е на руски му я спрях!
Благодаря за линка, зарадва ме! Гледа Дора на български, имам няколко серии изтеглени!
Таткото е българин говорим на български по между си, но синът ми слуша българска реч три часа да му се събират най много на ден. Гледаше покойо-обожава го, но понеже е на английски и него го спрях.
На български понякога казва "бебе" и "пъп", като види куче казва "бау бау", "ам ам" когато е гладен и когато е на кеф поздравява с "халоу", брои до три на нидрерланд, два пъти каза на татко си "тада" и това е.
Благодаря още веднъж за отговора, другият месец сме на контролен преглед. Искат да ни пратят на невролог за втори път, вероятно ще отидем и ще пиша!

# 64
  • София
  • Мнения: 3 249
Поради многото въпроси, които получаваме на ЛС създадохме във ФБ група за ХБОТ https://www.facebook.com/groups/1455468021382245/145547480138156 … _t=group_activity, в която ще намерите много отговри на въпросите, които ви вълнуват. Искам да подчертая, че групата е за практически въпроси  Wink

# 65
  • Варна
  • Мнения: 241
Здравейте, момичета!
Бих искала да се консултирам с логопед за сина ми, който е на 2 г. Бихте ли ми препоръчали такъв за Варна?
Опитвам се да изчета предните теми, но ми е доста трудно. Ще се радвам, ако някой има впечатления да ги сподели.
Благодаря Ви!

# 66
  • Мнения: 375
Здравейте, и аз да се включа към Вас и да Ви поздравя за търпението и позитивното настроение, което се усеща тук.
Да кажа и за нашия проблем. Имам син на три години и пет месеца, който не говори. От декември месец насам претърпя тежко възпаление на дясно ухо - мастоидит, една лекарска грешка и последвали три интервенции до март включително. До този момент (до инфекцията) говорното развитие си беше долу - горе в нормите - броеше до десет, пееше няколко песнички, и думички около 20 - 30, които използва и изказва правилно и "на място". След всичките тези проблеми детето сякаш спря езиковото развитие. Всичко друго си е в норма - храни се сам, ползва си гърне, съблича се, играе, задържа внимание, има желание да общува с деца, прави добър очен контакт, занимава с предложени му разнообразни игри или задачи. При желание от негова страна посочва картинки и казва какво има на тях - вълк, диня и т.н., но това само при желание от негова страна. Използва "Лека нощ", "Чао", брои до 12 - 15 , изпълнява инструкции, има беден запас от думи. Притеснението ми идва от това, че сякаш няма желание да общува вербално - по му е лесно да отиде да направи това, от което има нужда - например да си вземе гърнето да се събуе да седне и да си свърши работата или да си вземе чашата и да я занесе до каната, когато иска вода, да си вземе фулмастерите и листи, за да рисува и т.н.
От няколко седмици ходим на логопед, но трудно се сработва с дамата. Според нея става въпрос за травма от преживяното и има съмнения за така нар. разстройство в експресивната реч, защото я разбира, изпълнява, пространствено е ориентиран, но не иска да говори (или не може).
Съжелявам за дългият пост, но искам да бъда описателна и ако може да ми дадете и Ваше мнение, защото сте се сблъсквали с какви ли не проблеми. Чудя се дали да го консултирам с невролог- Ако някой се е сблъсквал с подобно поведение моля да ми помогне.
Благодаря за вниманието

# 67
  • Мнения: 3 714
Момичета, някоя от вас правила ли е изследване на слуха на детето в Исул?
Една от докторките, които лекуват дъщеря ми настоява да я заведем там.
Аз се дърпам, понеже ми се струва, че добре си чува, даже май и преди бях писала за това. Тя чува от другата стая примерно, че съм пуснала телевизора и веднага дотърчава да гледа, или чува песничка и почва да си тананика и да се подрусва, напоследък все повече команди изпълнява от сорта на събуй си обувките, дай ми вилицата, донеси си обувките, дай столчето, хайде на гърнето, хайде да намерим сокчето и т.н.
Та се чудя има ли смисъл от това изследване, ако не е много агресивно да я стресира, може пък да го направим за наше успокоение, че не е в това проблема ни.
Единствената ни нова дума за цял месец е Дай. Чух още няколко, но не се повториха, след тях беше брава с отчеливо Р, придружено с ръкопляскане, че е построила сложен строеж от легото, до сега строеше само кули, но сега почва да прави по-сложи и високи строежи.
Наздраве и вкусно, се опитва от известно време да каже, но не й се получава.

# 68
  • Най-сетне у дома
  • Мнения: 931
Bencholino, няколко неща. Към момента на ушната инфекция на детето, то е било към 2.8 г. Нормата за тази възраст не е 20 - 30 думи, а 200 - 300, които да използва в изречения. В този ред на мисли, инфекцията не е в основата на затрудненията с говоренето. Важно е обаче да се уточни до колко няма увреда на слуха към момента, защото това вече може да възпрепятства сериозно развитието оттук нататък. Експресивната реч е разстроена и това е съвсем очевидно, въпросът е защо и каква е причината, по-скоро какво може да се направи, за да се минимизира разстройството. Само логопед няма да свърши работа, той е важен, но е само малка част от всичко нужно. Чудесно е, че се интересува от рисуване, сам търси листове и моливи, че има невербална комуникация. Щом това го има, останалото идва с работа.

Невролог, хранителни добавки, барокамера. Логопедът идва едва след това, при подобрени мозъчни функции.  

Майка съм на дете, което на 3-5 имаше стотина думички, които образуваше в много плахи изречения. Да се получи информация какво е правил в наше отсъствие (разказване, преразказване) или какво мисли по някакъ въпрос беше абсолютно невъзможно. Имаше компенсиращи умения. От втората си година беше подложен на логопедична терапия с прогрес, който нямаше особено отношение към говоренето. То дойде след барокамера и добавки. Сега сме спокойни с развитието на детето, говорът още изостава в сравнение с връстниците му, но за всичко се разбираме съвсем прилично, при това на два и повече езика. Въпросът е да се намери точният подход.

Последна редакция: чт, 31 юли 2014, 01:05 от Saule

# 69
  • София
  • Мнения: 3 249
Saule , в този случай не мисля, че барокамерата е ОК за тях. Очевидно е, че имат проблеми с ушите , а това е противопоказание!
bencholino, Правили ли сте БЕРА? Въпросното изследване, за което пита anbibian и във вашия случай мисля, че е добре да се направи, за да се види тази инфекция дали не е оставила своите следи и детето да не може добре да направи слуховата обработка. То едни сливици повлияват, а какво остава за такава инфекция .
 Правихме Бера най-първо като манипулация в ИСУЛ и после по психиатри и тн. Правиха го с упойка, тъй като беше на 1,8 за не повече от половин час е процедурата. Тъпото е, че се води хоспитализация и единия ден ни "приеха", на другия рано отидохме за манипулацията, след като го отпусна упойката ни пуснаха.

# 70
  • Най-сетне у дома
  • Мнения: 931
Дони, принципно си съвсем права! Но, до колкото разбирам, става въпрос за отминала и излекувана инфекция. Аз имах възпаление на средното ухо и даже теглиха течност от него между влизанията на детето, известно време не можех, но след това пак влизах. Ако не бъркам, противопоказано е текущ проблем с ушите, не преодолян. Или бъркам? Ще е полезно за повече хора да изясним въпроса.

# 71
  • Мнения: 375
Благодаря, дами, за бързите отговори  Simple Smile
Още утре отивам да си взема едно направление за УНГ, а след това ще организираме и това изследване в ИСУЛ.  И естествено то не може без пак да попитам нещо: "Там ли е единствената възможност за подобно изследване?"
Като го направим това и видим резултатите - вече със всичките документи и епикризи ще отидем на логопед или на какъвто специалист е нужно. Междувременно ще си продължа заниманията вкъщи посредством картинки, приказки и т.н. и т.н.
Желая успех на всички дечица и дано тук да се четат само позитивни резултати от предприетите мерки!
Всичко най и до скоро!

# 72
  • София
  • Мнения: 3 249
БЕРА правят и във ВМА. То най-важното вече сте го започнали - работата с детето  Hug
Saule, до колкото разбрах - при тях инфекцията е била тежка и дори да е излекувала надали няма да даде отражение. Мое мнение де и не казвам, че съм на 100% права. Но ти самата знаеш каква болка е, да те болят ушите от налягането, а за малко дете. Ако желаят - да рискуват и да пробват. Всяко дете е индивидуално все пак. Гого толкова е свикнал, че и хрема не му се отразява вече Wink

# 73
  • Мнения: 1 738
Инфо - без отношение Simple Smile

Aviat Space Environ Med. 2000 Feb;71(2):119-24.
Усложнения и странични ефекти на хипербарната кислородотерапия
Plafki C1, Peters P, Almeling M, Welslau W, Busch R.
Dept. of Orthopedic Surgery, Marien-Krankenhaus, Duesseldorf, Germany.

Въпреки непреставащите противоречия, хипербарната кислородотерапия (НВО) се прилага често при различни клинични ситуации.  Уникалните атмосферни условия, на които е изложен пациентът, са причина за опасения по отношение безопасността на тази терапия.   Възможните усложнения по време на НВО са баротравматични увреждания (на средното ухо, назалните синуси, вътрешното ухо, белите дробове, зъбите), кислородна токсичност (централна нервна система, бели дробове), страх от затворено пространство и очни последици (късогледство, развитие на катаракта). 

МЕТОДИ:
За анализиране на медицинската безопасност на НВО терапията, направихме преглед на усложненията и страничните ефекти при 782 пациенти, третирани за различни състояния и получили 11 376 терапевтични сеанса в многоместна камера. Абсолютното налягане за третиране е 240 или 250 kPa и 14 или 15 msw). Компресията се извършваше по линеарен маниер с 14 до 15 kPa (1.4 до 1.5 msw) x min(-1). Всички данни са събирани проспективно.

РЕЗУЛТАТИ:
Над 17% от всички пациенти са изпитали болки или дискомфорт в ушите, което се дължи на изравняване на налягането в средното ухо.  Повечето епизоди не са свързани с персистираща дисфункция на Евстахиевата тръба, защото са били еднократни. При микроскопско изследване на ушите баротравматични увреждания са установени при 3,8% от всички пациенти. Пациентите със сензорни дефицити, включващи областта на ухото, се нуждаят от специално внимание, тъй като изглежда имат риск от разкъсване на тъпанчевата мембрана (документирани са 3 случая). Рядко бе наблюдавана баротравма на назалните синуси и няма регистрирани увреждания на вътрешното ухо, белите дробове и зъбите.   Кислородна токсичност върху централната нервна система, манифестираща се с генерализирани припадъци е наблюдавана при 4 пациента, които не са имали никакви рискови фактори или продромални явления.  При нито един от тях не е имало повторение на припадъците и трайни последици.  Редовното изследване на кръвната захар изключва хипогликемията като възможна причина за припадъците.

ЗАКЛЮЧЕНИЕ:
Пациентите, планирани за НВО терапия се нуждаят от внимателно предварително изследване и мониториране. Ако се спазват строго указанията за безопасност, НВО терапията е средство с  приемлив риск от усложнения.  Simple Smile

# 74
  • Мнения: 1 505
Здравейте, дойде време да се запиша в тази тема, макар и да не ми се иска. Моята сладурана казва само баба и мама, като баба е дума за сок и за бибата, както и ако иска нещо друго. Много бърбори, но на бебешки. Да споделя и че не посочва, както и рядко се обръща на името си. Усмихнато и гушливо дете е, обича да играе с други деца и много им говори, но те не я разбират  Simple Smile
Ами незнам какъв точно е проблема, досега не съм я водила на никакъв специалист. Много се занимавам с нея, показвам по картинки, обяснявам за животните и кое как казва, но тя не повтаря.

Общи условия

Активация на акаунт