СЕДМОКЛАСНИЦИ втори етап на класиране - седмична (04.07-10.07)

  • 35 768
  • 588
  •   1
Отговори
# 420
  • София
  • Мнения: 20 099
Дара, аз не съм осъждала  и подлагала на съмнение ничий избор, само попитах за доводите за такова решение. Ти ги сподели, за което ти благодаря! Hug

# 421
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Дара, аз не съм осъждала ничий избор, само попитах за доводите за такова решение. Ти ги сподели, за което ти благодаря! Hug

Ооо, аз не съм и помислила, че го правиш. Дано не съм те оставила с подобно впечатление. Просто си казах само защо винаги наемам учител.  Simple Smile

# 422
  • Мнения: 31
Няколко майки от бившия ни вече клас се организирахме и вчера беше първия урок на децата ни в едно частно училище по английски език. До септември ще имат 10 урока, като програмата е съобразена с почивките им.

Момичета, в София езиковите ви гимназии нямат ли занималня?  Confused При нас в СЗ тя е задължителна за всички осмокласници в ГПЧЕ....затова се чудя, ако от 8-18 са в училище, за какви допълнителни уроци по основния език говорите?........

# 423
  • Пловдив
  • Мнения: 10 536
alex737, в Пловдив вече няма занималня. Доколкото знам и в София вече не са останали ЕГ с тази опция /по желание или задължителна/.

# 424
  • София
  • Мнения: 20 099
В София никога не  е имало занималня по езика...Нито сега, нито преди много години, когато аз учех  в ЕГ.  Ако още по-назад е имало, може, но не вярвам.

# 425
  • Мнения: 31
alex737, в Пловдив вече няма занималня. Доколкото знам и в София вече не са останали ЕГ с тази опция /по желание или задължителна/.

Тук с постъпването в ЕГ се подписва декларация, че занималнята е задължителна за посещение. Просто в 8 клас им се взема акъла от учене на език......от сутрин до вечер. Прибират се с написани домашни, които се контролират, научени думи.....6-5 няма  Grinning Тук в града Езиковата гимназия е убийствена в 8 клас, но все пак това са  си  пожелали......Отърване няма.... Laughing

# 426
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Тук, във ФЕГ, е имало допреди 3-4 години. Аз бих се възползвала, но за моите деца вече нямаше. Говорила съм с родители, чийто деца тогава са ходили - бяха много доволни. Но не помня дали беше само за първата година или първите две...

Когато аз учих в ЕГ също имаше.

# 427
  • Пловдив
  • Мнения: 10 536
В София никога не  е имало занималня по езика...Нито сега, нито преди много години, когато аз учех  в ЕГ.  Ако още по-назад е имало, може, но не вярвам.

Не знам дали в тази тема бях казала или в някоя друга, че в Пловдив моите съученици, които бяха в ЕГ /сегашната ЕГ "Пловдив"/ не само имаха занималня, ами и всички живееха в пансиона /т.е. общежитието/, без значение дали са от града или не.

# 428
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141
Да, беше задължително, но само първата година.

# 429
  • Мнения: 31
В София никога не  е имало занималня по езика...Нито сега, нито преди много години, когато аз учех  в ЕГ.  Ако още по-назад е имало, може, но не вярвам.

Не знам дали в тази тема бях казала или в някоя друга, че в Пловдив моите съученици, които бяха в ЕГ /сегашната ЕГ "Пловдив"/ не само имаха занималня, ами и всички живееха в пансиона /т.е. общежитието/, без значение дали са от града или не.

Така се учи език....Пловдивската "Бастилия" си е "институция" със зверски правила и традиции.... Simple Smile

# 430
  • Мнения: 241
Аз се оглеждам вече за учител по езика. Даже не се оглеждам, а съм се задействала. Не знам откога да започне. Предполагам, че ще започне чак когато започне и училище /поне така процедирах с другите двама/.

Няма ли да е достатъчна подготовката в езикова гимназия или правилото от Вашия опит е е, че продължаваме с паралелното образование-уроци, школи ит.н.

# 431
  • Пловдив
  • Мнения: 10 536
Да, беше задължително, но само първата година.

Да, за подготвашката година става въпрос.


Така се учи език....Пловдивската "Бастилия" си е "институция" със зверски правила и традиции.... Simple Smile

Бих казала беше. И там нещата вече не са като едно време. То навсякъде е така де.  Peace

# 432
  • София
  • Мнения: 20 099
И по тази тема винаги е имало спор.. Rolling Eyes Децата са различни, подготвят се различно като времетраене и начини, на едни им е по-лесно, на други доста по-трудно, ан едни едно им куца, на други друго,  така че според мен е по-добре самоподготовката да си е вкъщи, не на занималня. PeaceТака детето може и да си разпредели  работата според индивидуалните си нужди и темпове. Да не говорим, че едно такова ходене на училище до 18 часа  ще  му отнеме всякакви опции за нещо любимо като спорт, рисуване, пеене, танци - неща, които в  натоваренат откъм език осмокласна година  служат определно  за релаксиране.
Освен това, без да нападам и обиждам  никого, но  не виждам децата, които са  с такава занималня, да са масово пред тези без по олимпиади на съответния език. Последното е просто статистика, а не заяждане. Peace

Ами, Бебенка, всеки споделя опита си. Моето дете например чак сега ще ходи на подготовка по езика, буквално на прага на сертификатния изпит за ДСД през декември (тоест в 12 клас). И то не защото в училище не работят  достатъчно по формата, напротив доволна съм,  а  просто  защото писмените работи са твърде дълги като обем  и няма физическа възможност абсолютно всичко да бъде проверено. От лексикална и граматична гледна точка бих могла да ги коригирам и аз, но не се наемам да се меся в конкретните изисквания на формата и така да я подведа..Но става дума за 1 път седмично в рамките на  3 месеца, а не за целия гимназиален курс.

Последна редакция: ср, 09 юли 2014, 13:29 от пенсионирана русалка

# 433
  • Мнения: 6 366
От традициите не  е останало много... да не кажа - нищо...
Учат децата в 8 клас, спор няма... но колко качествено и ползотворно го правят, особено като става въпрос за нов език. Примерът с моя осмокласник е - опит за назубряне ( при момчетата шанса да научат нещо по този начин е почти нулев),  дълги часове над тетрадките, писане на думи до изнемога.... докато ноември месец не си дадохме сметка че такова пилеене на време и ресурс е безсмислен. Една учителка с проста система успя за няколко месеца да го накара да проговори езика.
Съчетанието на хаотично  преподаване  в подготвашки клас и тотално неумение на детето да си изгради система за качествено усвояване на материала си дадоха думата... след като почти година си отглеждахме един  "частен ученик", към днешна дата мога да кажа - няма унивверсална система за това как и от кога  да се подготвя един подготвак в езикова гимназия.   Не бих казала, че съм по-наясно сега, когато ми предстои да изпратя още едно дете там. Няма да е честно ако не споделя, че направих всичко по силите си за да не попадне детето ми в класа на госпожата на големия.
Какво ще стане на 15-ти обаче...и как ще започне малкия, ще успее ли да си създаде добра сисема за усвояване на новия език....никой не може да прогнозира от сега.  Но преди 15-ти няма смисъл да започва езика.  Това е личното ми мнение.

# 434
  • Пловдив
  • Мнения: 2 141

Няма ли да е достатъчна подготовката в езикова гимназия или правилото от Вашия опит е е, че продължаваме с паралелното образование-уроци, школи ит.н.

Пак казвам - зависи от детето, зависи от учителите. Подготовката в ЕГ е достатъчна, ако детето е амбициозно, трудолюбиво, отговорно и учителите са читави. При мен и двете деца ходеха един път седмично. Наистина само за контрол и евентуални неясноти или пропуски. На една позната детето ходи през ден по 2 часа, а накрая - заради матурата - всеки ден по 3-4 часа и резулата пак беше отчайващ.

Други деца пък не се нуждаят изобщо от допълнителна помощ или контрол. Ще започнете годината, ще видите как върви и ще прецените.

Сега Наталия ще ходи на уроци по втория чужд език. Но ще ходи, за да надгражда, защото е много над нивото в училище и в час буквално си губи времето. Та на уроците ще работи съвсем друго и то не свързано с работата й в училище.

Причини различни, деца и учители също. Вие ще си прецените за вас и вашето дете кое е удачно.

Общи условия

Активация на акаунт