Частни училища - информативна тема 4

  • 64 429
  • 724
  •   1
Отговори
# 540
  • Мнения: X
Vertex, дадох на дъщеря ми да те прочете и тя само каза "Да бе, да!"  Simple Smile
Много по-лесно е било в ДУ, никакви правила не е имало, в сравнение със сегашното частно, можело е да си тръгнеш, когато си пожелаеш, даже децата са си поръчвали храна от КФС, за да си похапват в учебните стаи. Ако това се случи в сегашното ЧУ, може да те изключат.
И е много по-трудно за нея да изкара добри оценки в ЧУ, отколкото в предишното ДУ, там й пишеха шестиците на поразия, тук учи доста, за да изкара добри оценки. От предишното ДУ си идваше в 15 ч., от сегашното ЧУ - в 17 ч., така че едва ли 2 часа е чак такава драстична разлика по отношение на социализацията.
Може би наистина нещата са се променили доста, аз преди 7-8 години бях категорично против ЧУ, смятах ги за забавачки на децата на мутри и мафиоти, но вече не е така. (ако въобще е било)

Последна редакция: пт, 26 дек 2014, 11:58 от Анонимен

# 541
  • София
  • Мнения: 2 952
Жасмин, в името на обективността е добре да споменаваш, че не говориш за квартално "държавно" училище. В тях децата не поръчват храна отвън и не си тръгват, когато пожелаят. А, и не им пишат шестици, ако не са си научили урока. Говоря като цяло, не за ексцесии.

Призма, относно броя деца от 125-то и 107-мо в СМГ - по мои спомени от времето на сина ми там, бяха по повечко децата, особено от училището в Младост. Вероятно варират от випуск на випуск. Но не това ми е мисълта. За мен по-важен критерий би бил колко от кандидатствалите са приети. Защото випуските са големи, но малко са децата в профилираните математически паралелки и само част от тях кандидатстват. В това отношение имам следния пример - от класа в началното училище на сина ми има повече деца в 1 НЕГ отколкото от класа му в СМГ. Но това не значи нищо по отношение на двете училища или класове. Единичен пример изваден от контекста и описващ изключение. Защото съм сигурна, че за огромно съжаление поне няколко от съучениците му от началното му училище са отпаднали от образователната система, а за съседния клас, в който имаше и ромчета не ми се мисли.

Включването ми е добронамерено и в името на обективното представяне на всички аспекти  Hug 

# 542
  • София
  • Мнения: 16 203
Проблемът е доста очевиден - има два варианта:

 -Детето е записано в такова училище от малко, свиква на този затворен кръг, по едно време излиза от него, проваля се, защото няма опит с хора, разглезено е, едва ли не го блъска реалността

 -Детето е записано след известен "стаж" в държавно училище, изведнъж му идва малко контакта, отпуска се, понеже не е необходимо да се труди за оценки, пречи му липсата на свобода, преуморява се (и в трите училища, в които учих нямаше смени, а беше пълен учебен ден, едва ли не двойно по-дълъг от стандартния)

Ще го оставя до там, ако някой има конкретни въпроси или каквито и да е ремарки, да заповяда, надявам се, че бях полезен, Весели Празници! Simple Smile

Вероятно би могло да има такъв проблем, но това зависи от детето, родителите и социалните контакти, които то има извън училище. Дъщеря ми завърши частно училище преди две години и сега учи във 2-ра английска и категорично не е имала какъвто и да е проблем с адаптацията. Наистина тя е много социална и освен с децата в училище контактуваше с разнороден тип деца от квартала, деца на приятели и т.н. До момента няма такъв проблем и при малката ми дъщеря, която е 4-ти клас в същото училище. Такъв проблем нямат и другите нейни съученици, продължили в държавни езикови гимназии, дори и тези, чийто социален кръг беше ограничен до съучениците в частното училище. По отношение на ученето също няма разочарования. Високите оценки в частното училище не се изкарваха лесно и нямаше излишни поущрявания. Но не са били преуморени и пренатоварени. В частните училища в момента или поне в някои от тях, средата не е толкова огреничена - класове от 18-20 деца е оптималния вариант според мен. Разглезването, когато го има и ограничаването на средата и контактите идва от родителите, а не от училището. Поне това са моите наблюдения от опита ми с частните училища.

# 543
  • Мнения: 207

Нивото в тези училища обикновено е по-ниско от обикновено, понеже децата и родителите си мислят, че децата им няма как да не поддържат успех, понеже плащат и той ще си бъде висок, и е така, понеже учителите знаят, че ако някой по-заможен родител (каквито има немалко) се оплаче от оценка, неговата заплата и окупация страда.


Възможно е по времето, когато си бил/а ученик, това да е било така. Сега това  не отговаря на действителността, поне не във всички частни училища.

В началната образователна степен в ЧУ родителските очаквания, амбиции и изисквания към съвременните деца като цяло са високи. Често критериите на МОН са по-ниски и не отговарят на тях. Немалко родители не се вълнуват от оценките /за справка: НВО след 4-ти клас/. Родителите се интересуват от сертификати по АЕ, от успехи на множество и различни състезания, от прием в СМГ. На училищния материал се гледа като на един базов минимум. Това са моите наблюдения за частните училища, с които съм имала досег. Нямам преки наблюдения в/у периода след 5-ти клас в ЧУ, и особено в/у гимназиалното частно образование.

При формирането на класовете в ЧУ значение има политиката на училищното ръководство, както и сред кои среди това училище е атрактивно.  Нивото в даден клас може да бъде и много високо. Като пример мога да дам това, че от класа на сина ми в началното училище от 14 деца, сега 4 учат в СМГ. Горе-долу това е и бройката на  приетите деца от 125-то и респ. 107-мо училище, като това са училища с математическа насоченост и с випуски от поне 120-130 деца.

По отношение на адаптацията - въпросните деца, от които имам впечатления, нямат никакъв проблем с това, че досега са учили в ЧУ, а сега са в общинско училище в класове с над 30 деца. Прибират се с с градски транспорт, макар досега да са ползвали училищен превоз, пишат си домашните у дома, въпреки че досега са били на целодневно обучение. И най-вече - лесно създават приятелства. Ако има някакъв проблем, то той засяга родителите, защото  сега трябва да се грижат за обяда и за някакъв спорт /преди това беше ангажимент на училището/. По принцип се предполага, че и АЕ би трябвало сега да "легне на плещите" на родителите, но тъй като и в ЧУ това беше така, за мен лично това не е новост.




"Времето, в което съм бил ученик" е сега - от 1ви до 6ти клас включително бях в частни и искам да ви кажа, че въпросният "базов минимум" беше по-висок от това, което се преподаваше в училище конкретно по Български и Математика, където всички имахме огромни пропуски.
Колкото до приема на деца в гимназии след 7ми клас, 75% от бившите ми съученици от частните сега учат в Златарски, Американския и т.н., имам един приятел във 2-ра АЕГ.

За сметка на това, децата, с които бях във клас в 7ми клас (в едно държавно училище в центъра) сега са разпръснати между АЕГовете, Френската, 91-во, 73-о и 35-то...

# 544
  • Мнения: 847
Мога ли да помоля родители на даца в Образователни технологии да ми пишат,тък като не откривам много такива.Интересува ме училището до 7ми клас.

# 545
  • София
  • Мнения: 5 451
За мен по-важен критерий би бил колко от кандидатствалите са приети.

Конкретно в случая, който посочих - в нашето ЧУ имаше само една паралелка във випуска на сина ми. Децата в нея бяха 14. Пет от тях кандидатстваха, четири влязоха. Имаше и един съученик с нужната подготовка да влезе, но семейно често пътува извън страната и по тази причина и така и не кандидатства в СМГ. С това исках да илюстрирам, че не може да се каже, че в ЧУ децата са "ниска топка", както и това, че донякъде ЧУ са сегментирани, т.е. предпочитани са сред различни професионални кръгове.

Колкото до 125-то и 107-мо - нямам точна представа за броя деца, може и да са повече. Доколкото знам, в 125-то "математиците" не са концентрирани в една паралелка, а са разпръснати, но ходят на обща школа в училището.

Последна редакция: пт, 26 дек 2014, 18:03 от Prizma

# 546
  • Мнения: X
Жасмин, в името на обективността е добре да споменаваш, че не говориш за квартално "държавно" училище. В тях децата не поръчват храна отвън и не си тръгват, когато пожелаят.

Не, те само пушат и пият бира пред училище.
Мисля, че сме писали за различни образователни етапи, може би ти визираш 1-4 клас, а аз писах за този от 5-6 клас нагоре. Трябваше да уточня, моя грешка.  Peace

Старото Ду превъзхождаше сегашното само по отношение на изучаването на музика и изобразително изкуство, в новото ЧУ тези предмети са слабо застъпени. Всичко друго в ЧУ е по-добро.

Последна редакция: пт, 26 дек 2014, 19:01 от Анонимен

# 547
  • Мнения: 19 997
Аз мисля, че точно в ДУ в по-горните класове важи това за бягането от часове и обикаляне на прилежащите барчета. В ЧУ е по-трудно.
Жасмин, НУКК не е баш кварталното училище. Там са малко или много отбрани деца.
Vortex, сподели наистина в кои училища си бил.

# 548
  • Мнения: X
Vortex не споменава квартални училища, само ЧУ и ДУ. Аз също визирам общо държавните училища, не кварталните. А какво значи квартално всъщност? До нас е 73-то, чак от Младост пътуват деца до него. Евройското (134) е същото, чак от Младост пътуват деца до него, някои в центъра също, това немското в Младост... 125-то и 107-мо също не са точно тип квартални училища, напливът е огромен.

# 549
  • Мнения: 19 997
Аз под квартално разбирам тези, които не са чак толкова желани, което може и да не толкова коректно. Имах предвид, че в НУКК децата влизат с изпит и има някакво ниво.
И Шилер е държавно, но напливът е огромен и не го считам за квартално. Няма как да се сравнява нивото на НУКК и Шилер с нашето 11то училище примерно.
За пушенето съм съгласна също. Контролът е по-занижен в ДУ.

# 550
  • Мнения: X
А защо трябва да делим ДУ на квартални и елитни, нали сравняваме само ДУ и ЧУ, поне аз така разбрах Vortex? То и частните се делят на видове, не са еднородни и има огромна разлика между тях. Даже има и чужди ЧУ, като Англо-американското в Панчарево, Американо-английската академия, Френският колеж и немското, те пък нямат нищо общо с нашите си ЧУ.

# 551
  • Мнения: 19 997
Не че трябва Simple Smile Имах предвид, че елитните ДУ се доближават повече до ЧУ. Това е моето мнение де. И в този смисъл, като сравняваш НУКК с ЧУ, сравняваш не чак толкова големи крайности, а разликата с обикновеното ДУ според мен е още по-очевидна Simple Smile

Последна редакция: пт, 26 дек 2014, 19:56 от Пролетен дъждец

# 552
  • Мнения: 3 180
О, не винаги елитните ДУ, се доближават до ЧУ.
Мога да споделя, но пак ще стане не от лични впечатления, защо майка на дете от нашето училище е предпочела ЧУ пред 73 например. Едно от нещата, поради многото желаещи децата често са повечко, над 30, така ми казаха, че нагарнтирам за достоверност.
Дисциплината не е приоритет на учителите, а да си предадат материала...

# 553
  • Мнения: 9 043
Странно как с един пост на тинейджър се развихри с нова сила...за/ против частните.
Чудя се дали е нормално 16 годишен младеж да се регистрира в бгмама......сори на на мен не ми се струва нормално. Не мисля че е нормално да те отглеждат баба и дядо до 1 клас. Пък и след това.
Не считам че е нормално от 1 до 7 клас да смениш 4 ЧУ - Еспа, Мердиан, Рьорих....тоест всичко де що има в околноста. Пък ако си и дете на разведини родители дето не ти обръщат внимание. Всичко това прозира от постовете на хубавеца. Вярно ще ти е трудна адаптацията. Пък ако и мама е учител в училищата...тове вече е догадка, и ученето ще ти е трудно след това.
Та с всичко това считам , че такива сентенции извадени от контекста с нищо но никой не са полезни.

# 554
  • Мнения: X
Vertex, дадох на дъщеря ми...

Първото, което е, сбъркахте ми ник-а Simple Smile


Много съжалявам, писах от телефона и не съм видяла!

А средата на едно дете не е е само училището. Моята дъщеря има доста приятели, които не са само от старото и новото й училище, дори се изненадвам колко много хора познава. Но и тя е ходила на толкова много занимания, лагери, зимни и летни, навсякъде се запознава с нови хора и поддържа много приятелства. Изобщо не се притеснявам да я пускам да излиза и ходи сама, напр. в 4 и 5 клас си ходеше на тренировките по гимнастика с градския транспорт. Така че и родителите имат много голяма роля в отглеждането на деца в саксия, да не хвърляме вината върху училището!  Peace

Последна редакция: пт, 26 дек 2014, 22:31 от Анонимен

Общи условия

Активация на акаунт