Частни училища - информативна тема 4

  • 64 436
  • 724
  •   1
Отговори
# 525
  • София
  • Мнения: 5 451

Питаха ме близки, ще им ги препратя да си ги проучват.


http://eduteh.eu/

# 526
  • Мнения: 74
Здравейте
Моля препоръчайте частни училища с интензивно изучаване на математика за дете предучилищна група. Идеята е след това да продължи там до 7-ми клас. Доколкото останах с впечатление Питагор и Света София са такива, но там се влиза трудно. Има ли други?
 Изчетох последните 2 теми и не ми стана ясно в кое училище на какво се набляга.  Това ще е добре да се добави в първия пост на всяка тема. Според мен цената не е най-важното.

# 527
  • София
  • Мнения: 7 570
Е, то всичко е важно - вкл. и цената, защото ако нямаш пари да го платиш, едва ли ще те интересува какво се предлага вътре. Wink
Повечето от частните училища предлагат от първи клас 10 часа математика, 10 ч. бълг. език и 10 ч. - език седмично, поне тези с англ. език, които съм проучвала, са на този принцип /за немските не знам, не съм проверявала/. Вкл. Света София, Питагор, Св. Климент Охридски, Дорис Тенеди, Петър Берон, Българско школо - тези поне съм проверила лично.

# 528
  • Мнения: 1 007
Е, то всичко е важно - вкл. и цената, защото ако нямаш пари да го платиш, едва ли ще те интересува какво се предлага вътре. Wink
Повечето от частните училища предлагат от първи клас 10 часа математика, 10 ч. бълг. език и 10 ч. - език седмично, поне тези с англ. език, които съм проучвала, са на този принцип /за немските не знам, не съм проверявала/. Вкл. Света София, Питагор, Св. Климент Охридски, Дорис Тенеди, Петър Берон, Българско школо - тези поне съм проверила лично.


По мои груби сметки това са 3 х 10 = 30 часа / 5 дни = 6 часа/ден. А кога се учат роден край/околен свят и т.н., музика, изобр. изкуство, физическо, домашен бит и техника, евент. втори чужд език? И ако са пренебрегнати, това само до четвърти клас ли е, или до седми?

# 529
  • Мнения: 13 341
Втори чужд език не се учи в 1-ви клас.
Останалите общообразователни предмети по програмата на МОН, които си споменал, се учат, естествено.
В споменатите училища (поне тези 3-4 от тях, с чиято програма аз съм що-годе запозната) заниманията за начален курс са целодневни и са по 9-10 учебни часа.

Ето ти пример как е разпределен учебният ден на началния курс (до 4-ти клас) в Питагор.

# 530
  • Мнения: 74
Е, то всичко е важно - вкл. и цената, защото ако нямаш пари да го платиш, едва ли ще те интересува какво се предлага вътре. Wink
Повечето от частните училища предлагат от първи клас 10 часа математика, 10 ч. бълг. език и 10 ч. - език седмично, поне тези с англ. език, които съм проучвала, са на този принцип /за немските не знам, не съм проверявала/. Вкл. Света София, Питагор, Св. Климент Охридски, Дорис Тенеди, Петър Берон, Българско школо - тези поне съм проверила лично.


Мерси за отговора. Явно не съм се изразил правилно в моя пост. Търся училище което не просто предлага, а набляга на изучаването на математика, ходене по състезания ... Гледах и резултатите от матурите но те са за седмокласници, не знам дали такава е ситуацията при малките: предучилищна и първи клас.

Относно цени не искам да коментирам - цялата тема се върти около цените, а не около качеството на обучението. Това размива темата и не носи никаква полезна информация. Цените са такива каквито са. По-важно е какво се предлага, какви са постигнатите резултати, какви са методите на обучение... Вместо да се обсъжда цените за транспорт цели 6 страници можеше да се наблегне на отделни учители и какъв е техния подход към децата. Примерно в Питагор учителката на предучилищната група е само една, но добра ли е, внимателна, строга?
Хубаво е освен цените на първата страница да се сложат и какви сертификати евентуално се изкарват от учениците на дадено училище. В Света София казаха че се изкарва А2 сертификат по английски 5 или 6-и клас, предполагам и другите училища го правят. Какви са бройките които се приемат и учат. Примерно в Питагор приемат само 16 деца подготвителна група т.е. шанса да се влезе там е супер малък.
Има още много полезна информация която може да се сподели.

# 531
  • Мнения: X
Е, то всичко е важно - вкл. и цената, защото ако нямаш пари да го платиш, едва ли ще те интересува какво се предлага вътре. Wink
Повечето от частните училища предлагат от първи клас 10 часа математика, 10 ч. бълг. език и 10 ч. - език седмично, поне тези с англ. език, които съм проучвала, са на този принцип /за немските не знам, не съм проверявала/. Вкл. Света София, Питагор, Св. Климент Охридски, Дорис Тенеди, Петър Берон, Българско школо - тези поне съм проверила лично.


Мерси за отговора. Явно не съм се изразил правилно в моя пост. Търся училище което не просто предлага, а набляга на изучаването на математика, ходене по състезания ... Гледах и резултатите от матурите но те са за седмокласници, не знам дали такава е ситуацията при малките: предучилищна и първи клас.

Относно цени не искам да коментирам - цялата тема се върти около цените, а не около качеството на обучението. Това размива темата и не носи никаква полезна информация. Цените са такива каквито са. По-важно е какво се предлага, какви са постигнатите резултати, какви са методите на обучение... Вместо да се обсъжда цените за транспорт цели 6 страници можеше да се наблегне на отделни учители и какъв е техния подход към децата. Примерно в Питагор учителката на предучилищната група е само една, но добра ли е, внимателна, строга?
Хубаво е освен цените на първата страница да се сложат и какви сертификати евентуално се изкарват от учениците на дадено училище. В Света София казаха че се изкарва А2 сертификат по английски 5 или 6-и клас, предполагам и другите училища го правят. Какви са бройките които се приемат и учат. Примерно в Питагор приемат само 16 деца подготвителна група т.е. шанса да се влезе там е супер малък.
Има още много полезна информация която може да се сподели.

Всичко от изброено е споделяно нееднократно назад в темата. Конкретни учители рядко се коментират, но останалото е налично. Просто проследете темата назад...

# 532
  • София
  • Мнения: 10 825
Първата страница и без това е достатъчно тежка и без да се добавя и информация за сертификатите, които се очаква децата да получат, седмичните разписания и броя деца във випуска.  Peace Още повече, че училището осигурява възможност и подготовка за полагане на изпит, но все пак резултата зависи от самото дете. Далеч не всички деца взимат съответния сертификат.
Конкретно на въпроса: Не мисля, че има училище, което да набляга на подготовка за математически състезание в ПУК и първи клас, а дори и във втори.

# 533
  • София
  • Мнения: 5 782
stoychod, за един човек едни неща са полезни, за друг - други... Децата не са състезателни коне според мен и поради това лично аз не слагам акцента върху резултатите (за мен по-съществено е как се постигат), а върху подхода към децата, средата, базата. Ако човек чете редовно темата, постепенно започва да се ориентира и да открива полезна информация.  Wink

# 534
  • Мнения: 19 997
Не че нещо, ама състезанията в Пук и първи клас не изискват никаква супер специална подготовка. Изключвам тези в Детската академия.

# 535
  • Мнения: 3 180
Детайли и конкретика в информацията едва ли ще намериш в темата, визирам особено желанието за споделяне на работа на учители и т.н.
Дори и да намериш, тя основно ще е положителна, понякога субективна.
Има училища, които следят темата, следователно пишещите в нея родители са внимателни и тактични Sunglasses, защото написаното може да се отрази на децата им.
Има тема за състезателна математика, в момента обсъждаха, точно по колко часа децата им се готвят за състезания и решават задачи.
Лично аз, не знам за училища, които от толкова рано / ПУК/ да наблягат на математиката и състезанията, освен написаните  Питагор и СС.
Мисля да пусна тези дни тема, точно за състезанията по математика, на най малките, където родителите на ПУК и първи клас на воля ще си споделят, помагат и коментират
Скрит текст:
че в другата тема емоционални родители, като мен, на малките се приемат за досадници от родителите на по-големи състезатели.....
Както някой написа, хората и децата са различни, децата имат различни таланти и заложби, родителите различни очаквания и да се комбинират и намери най-доброто е трудно......да не коментираме, че избора на ЧУ не е голям, и винаги се правят някакви компромиси.

Пролетен дъждец, задачите от състезанията на Детската академия и другите състезания за първи клас си приличат. Колко и каква подготовка си зависи от самото дете, учители, родители

# 536
  • София
  • Мнения: 16 203

Хубаво е освен цените на първата страница да се сложат и какви сертификати евентуално се изкарват от учениците на дадено училище. В Света София казаха че се изкарва А2 сертификат по английски 5 или 6-и клас, предполагам и другите училища го правят.

В Света София сертификат за А2 /Cambridge Flyers/ се изкарва в края на 3-ти клас. В 4-ти клас ги разпределят по групи и най-силната група завършва с В2. Останалите - с В1.

# 537
  • Мнения: 207
Като продукт на няколко частни училища, бих искал да изкажа мнението си по въпроса.

Според мен частните училища (поне Софийските) са един много лош избор за вашите деца. Те култивират (не възпитават, култивират) едни деца, които нямат никаква представа за външния свят. Това са места, където децата се поощряват излишно, за да се чувстват като много специални/надарени/интелигентни и така нататък, което довежда до огромно разочарование, когато те излязат от тях.
Нивото в тези училища обикновено е по-ниско от обикновено, понеже децата и родителите си мислят, че децата им няма как да не поддържат успех, понеже плащат и той ще си бъде висок, и е така, понеже учителите знаят, че ако някой по-заможен родител (каквито има немалко) се оплаче от оценка, неговата заплата и окупация страда.
В тези училища децата са като в затвор - сутрин ги взима буса, кара ги до училище, там не им позволяват да излизат от територията на сградата, вечер ги прибира буса, обикновено твърде късно, за да имат време де се видят с някой. Проблемът е доста очевиден - има два варианта:

 -Детето е записано в такова училище от малко, свиква на този затворен кръг, по едно време излиза от него, проваля се, защото няма опит с хора, разглезено е, едва ли не го блъска реалността

 -Детето е записано след известен "стаж" в държавно училище, изведнъж му идва малко контакта, отпуска се, понеже не е необходимо да се труди за оценки, пречи му липсата на свобода, преуморява се (и в трите училища, в които учих нямаше смени, а беше пълен учебен ден, едва ли не двойно по-дълъг от стандартния)

Ще го оставя до там, ако някой има конкретни въпроси или каквито и да е ремарки, да заповяда, надявам се, че бях полезен, Весели Празници! Simple Smile

# 538
  • Мнения: 3 180
Ще съм ти благодарна, да споделиш в кои училища си учил, и основната атмосфера в тях.

# 539
  • София
  • Мнения: 5 451

Нивото в тези училища обикновено е по-ниско от обикновено, понеже децата и родителите си мислят, че децата им няма как да не поддържат успех, понеже плащат и той ще си бъде висок, и е така, понеже учителите знаят, че ако някой по-заможен родител (каквито има немалко) се оплаче от оценка, неговата заплата и окупация страда.


Възможно е по времето, когато си бил/а ученик, това да е било така. Сега това  не отговаря на действителността, поне не във всички частни училища.

В началната образователна степен в ЧУ родителските очаквания, амбиции и изисквания към съвременните деца като цяло са високи. Често критериите на МОН са по-ниски и не отговарят на тях. Немалко родители не се вълнуват от оценките /за справка: НВО след 4-ти клас/. Родителите се интересуват от сертификати по АЕ, от успехи на множество и различни състезания, от прием в СМГ. На училищния материал се гледа като на един базов минимум. Това са моите наблюдения за частните училища, с които съм имала досег. Нямам преки наблюдения в/у периода след 5-ти клас в ЧУ, и особено в/у гимназиалното частно образование.

При формирането на класовете в ЧУ значение има политиката на училищното ръководство, както и сред кои среди това училище е атрактивно.  Нивото в даден клас може да бъде и много високо. Като пример мога да дам това, че от класа на сина ми в началното училище от 14 деца, сега 4 учат в СМГ. Горе-долу това е и бройката на  приетите деца от 125-то и респ. 107-мо училище, като това са училища с математическа насоченост и с випуски от поне 120-130 деца.

По отношение на адаптацията - въпросните деца, от които имам впечатления, нямат никакъв проблем с това, че досега са учили в ЧУ, а сега са в общинско училище в класове с над 30 деца. Прибират се с с градски транспорт, макар досега да са ползвали училищен превоз, пишат си домашните у дома, въпреки че досега са били на целодневно обучение. И най-вече - лесно създават приятелства. Ако има някакъв проблем, то той засяга родителите, защото  сега трябва да се грижат за обяда и за някакъв спорт /преди това беше ангажимент на училището/. По принцип се предполага, че и АЕ би трябвало сега да "легне на плещите" на родителите, но тъй като и в ЧУ това беше така, за мен лично това не е новост.


Последна редакция: пт, 26 дек 2014, 10:55 от Prizma

Общи условия

Активация на акаунт