Частни училища - информативна тема 4

  • 64 370
  • 724
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 50 796
A дали наистина е точно така и все пак няма и изключения в ЧУ?!?!?!? И това с оглед абициозността на някои от тях. Аз пък си мисля, че има бонуси за високи постижения.

Нямам достатъчно впечатление за да мога да сравнявам и да изкажа мнение. Някой с опит да каже дали има бонуси и за какво са те - за средно ниво или за създадени шампиони.

А аз писах по-общо. И както бях писала по-горе, явно някои ЧУ си гонят слабите деца, което създава различна среда, в която може да се гонят високи постижения. При еднородна група деца се преподава по-лесно, а ако са и по-буднички нещата вече са "песен". Още повече, че в ЧУ всички родители плащат еднакво и всеки има право да изисква на неговото дете да се отделя точно толкова внимание, колкото и на другите. Ако аз плащах за ЧУ щях да вдигна скандал, че за сметка на моето дете тикат напред някое изоставащо или някое избързващо. Щом всички плащат еднакво и вниманието трябва да е еднакво, пък което дете успее да постигне повече с това внимание - браво. И точно затова в хомогенна група се работи много лесно и ефективно - еднакво внимание, еднакъв напредък, фокусирано преподаване точно на нивото на децата...

# 631
  • Мнения: 207
Естествено, че ще е така - има един учител и 15-30 деца, за 40 минути (80 в най-добрия случай, ако са на блокове) няма как да се обърне еднакво внимание на всички. Изощаващи деца има, техен си проблем, защо, обаче, ако детето е в средната "класа" не направи усилие и не покаже малко потенциал? Учителят гледа да приоритизира децата, които се справят най-добре, поради маса причини (най-малкото, ако всички изкарваха балове 30+, вече препълнениете елитни гимназии щяха да са още по препълнени, да не говорим, че нямаше да има кой да работи в сектора на услугите, поддръжката и т.н.

E това вече е тенденциозно Joy На учителите не им пука за препълването на елитните гимназии. Даже имат полза от това, защото колкото повече добри кандидати, толкова повече уроци за подготовка.
Не мисля също така, че не обръщат внимание на средните. Обръщат им толкова внимание, колкото на всички, но те си остават средни по някакви техни причини и за да избутат нагоре им трябва допълнително усилие. А да им се обръща повече внимание за да бъдат бутани нагоре нито има време, нито носи някакво морално удовлетворение за учителите. В края на краищата всеки иска да вижда някаква полза от труда си или поне стремеж на отсрещния да положи усилия и да напредва. А да буташ нагоре незаинтересовани ученици без да ти плащат допълнително за  това е отегчително, уморително и безполезно в края на краищата.
И това важи за всякакви училища - и ДУ, и ЧУ. Незаинтересованите и инертни учители в крайните ДУ всъщност са такива като реакция на интереса на учениците там.
Що се отнася до слабаците, както чувам някои ЧУ могат да си позволят лукса да се отърват от тях (за разлика от ДУ, които трябва да ги търпят), а други ЧУ могат да ги приютяват (ако са платежеспособни) и така да си направят своя пазарна ниша.



Златарски приема с бал 19, правете си изводи дали ги приютяват или не.

# 632
  • sofia
  • Мнения: 1 593
   Съгласна съм, че ги приютяват. Когато посещавахме часто училище в класа имаше поне четири деца, които имаха толкова ниски резултати, че на родителската среща, казваха, че учителите са "вдигнали ръце от тях". Всъщност това бяха една четвърт от всички деца в класа. Тогава се разби първия мит за частното образование в моите представи, така наречената "избрана среда" съставена от деца с по-големи възможности.

# 633
  • Мнения: 1 359
Аз продължавам да смятам, че огромната част от децата имат много голям потенциал, който може до късно да остане скрит. От друга страна, отлично справящите се деца (които обикновено се възприемат като такива "с възможности") имат нужда не толкова от конкуренция с другите, а от възможности да се развиват и мотивация да го правят. В този ред на мисли много повече държа на ангажирани учители, които да вдъхновяват децата, да проявяват разбиране и готовност за индивидуално отношение (разбирай да са склонни да обяснят едно и също 100 пъти по 100 различни начина, но в същото време да имат подготвени планини от допълнителни задачи за "по-бързите", както и да бъкат от интересни факти, приложения на принципите от урока и пр.), отколкото някой да подбира учениците. Разбира се, много по-лесно се постига успех с подбор на деца, отколкото с описания по мен начин...

# 634
  • Мнения: 847
Златарски приема с бал 19, правете си изводи дали ги приютяват или не.

Значи постигат страхотни резултати за 5години, защото децата които познавам от там са в страхотни университети в Англия  Laughing

# 635
  • София
  • Мнения: 7 247
За Артис, които от тази година са с нов управител и нова политика някой да има актуална информация?

# 636
  • София
  • Мнения: 7 567
Имам позната с дете в 1ви клас там. В началото бяха много доволни - и родителите, и детето, но не съм ги виждала скоро.

# 637
  • София
  • Мнения: 2 952
Аз продължавам да смятам, че огромната част от децата имат много голям потенциал, който може до късно да остане скрит. От друга страна, отлично справящите се деца (които обикновено се възприемат като такива "с възможности") имат нужда не толкова от конкуренция с другите, а от възможности да се развиват и мотивация да го правят. В този ред на мисли много повече държа на ангажирани учители, които да вдъхновяват децата, да проявяват разбиране и готовност за индивидуално отношение (разбирай да са склонни да обяснят едно и също 100 пъти по 100 различни начина, но в същото време да имат подготвени планини от допълнителни задачи за "по-бързите", както и да бъкат от интересни факти, приложения на принципите от урока и пр.), отколкото някой да подбира учениците. Разбира се, много по-лесно се постига успех с подбор на деца, отколкото с описания по мен начин...
Това е и моето мнение.

# 638
  • Мнения: 7 682
То хубаво, но това е много идеалистично мнение, което в нашата реалност едва ли може да се случи в действителността, нито в частно, нито в държавно училище.

# 639
  • Мнения: 207
Златарски приема с бал 19, правете си изводи дали ги приютяват или не.

Значи постигат страхотни резултати за 5години, защото децата които познавам от там са в страхотни университети в Англия  Laughing

Което е много хубаво, и аз познавам няколко такива случая. Работата е там, че познавам сигурно една трета от сегашния 10ти клас там и има една групичка хора, които си позволяват неща от рода на това да пишат домашни по пътя за училище и да изкарват 6-ици, без да пипват изобщо вкъщи, за мен това не е нормално.

# 640
  • София
  • Мнения: 2 952
То хубаво, но това е много идеалистично мнение, което в нашата реалност едва ли може да се случи в действителността, нито в частно, нито в държавно училище.
Прав си, че е така изкарано от контекста.

В реалността за мен това е, което всеки търпелив и позитивен учител прави за децата в противовес на другата крайност - изострена до агресивност амбиция, която в житейски план, а често и академично е със спорни ползи. Нещо като приятно пътуване vs. хвалба, че си стигнал до Варна за 3 часа. И двата подхода имат хубави страни, важно е да има здравословен баланс.

# 641
  • Мнения: 1 359
bib.bib,  Peace
Vortex, зависи. Ако всички са така, може да е въпрос на ниски критерии в у-щето. Ама може и просто тези младежи да се справят бързо с домашните. И аз изкарах с отличен успех и СМГ, и университета с учене по градския транспорт и от време на време някоя безсънна нощ, ама аз си знам колко други неща съм направила и научила в "свободното" си време. Не е хубаво да се правят изводи и заключения от отделни случаи, при това без достатъчно познаване на контекста.

# 642
  • Мнения: 1 549
Здравейте,

Има ли някой, на когото детето му учи в основното училище на "Веда"?
Ние сме в подготвителната група в градината и бих искала преки впечатления от родители, ако е възможно.

Благодаря предварително

Поздрави

# 643
  • Мнения: 207
bib.bib,  Peace
Vortex, зависи. Ако всички са така, може да е въпрос на ниски критерии в у-щето. Ама може и просто тези младежи да се справят бързо с домашните. И аз изкарах с отличен успех и СМГ, и университета с учене по градския транспорт и от време на време някоя безсънна нощ, ама аз си знам колко други неща съм направила и научила в "свободното" си време. Не е хубаво да се правят изводи и заключения от отделни случаи, при това без достатъчно познаване на контекста.

Перфектно познавам контекста - с едно от децата постоянно съм в контакт, цял ден виси пред компютъра, домашни пише във колата по пътя за училище и след това през междучасията. Няма значение колко бързо се справя, ако в 10ти клас може да си напише домашното за 15 минути без предварително да е учил, има проблем. (Между другото не, не е изключително интелектуално надарен, или пък много ученолюбив, влезе с 4ки на изпитите)

# 644
  • София
  • Мнения: 114
Здравейте ориентирала съм се към ЧУ Ерих Кестнер.Детето ми септември ще направи 5г.До скоро посещаваше за малко ДДГ преди това ЧДГ но не съм доволна и в момента я гледа жена вкъщи.Искам да я запиша в предучилищна група в ЕК и да си продължи пак там 1ви клас.Има ли мами които са записали децата си на 5г. Мамите минали през този етап моля споделете мнение на 5г. или на 6г. е по добре лесно ли се адаптираха децата ви учебния материал и учителите на какво ниво са има ли агресивни деца наистина ли е имало случай на кражби и децата трябва ли да носят пари в училище по колко деца са в група индивидуално обръща ли се внимание на всяко дете итн.Много четох но не намирам пресни теми за Ерих Кестнер или предучилищните им групи.Държа училището в което ще учи да е с засилено обучение на немски език.Звънях на посочения тел.от сайта но ми вдигна г-н който каза че по телефона не дават такава информация в момента нямам времето да посетя училището и събирам инфо докато това стане.  bouquet

Последна редакция: пт, 09 яну 2015, 21:29 от Мама на малко Елфче

Общи условия

Активация на акаунт