Частни училища - информативна тема 4

  • 64 383
  • 724
  •   1
Отговори
# 615
  • Мнения: 1 359
А бихте ли дали пример за самоподготовка в ЧУ?
В някои ЧУ си има часове по самоподготовка - т.е. предназначени са за самостоятелна работа на учениците върху взетия преди това материал. В някои (ако не греша, в ОТ е така) са непосредствено след съответния учебен час, в други (напр. в Питагор) - отделен модул следобед. Според мен това е много важно от най-ранна възраст, дори с учител "на главата".
Скрит текст:
Колкото повече време минава, толкова повече детайли виждам, по които се различават ЧУ, въпреки че на много хора на пръв поглед им изглеждат почти еднакви или различаващи се само по профила.

# 616
  • на път
  • Мнения: 2 804
В предишното ни немско ЧУ, имаше един час по самоподготовка дневно и почти нищо не се свършваше в него - водеше се от различни преподаватели всеки ден /по музика, български, немски ... библиотекарката понякога/. Като се приберяха /след допълнителните занимания/ децата започваше един кошмор и доучване. Всекидневен ад просто.
Сега нямат самоподготовка, но е увеличен хорариумът по всички предмети и материалът се отработва със съответния преподавател или друг специалист по дисциплината.
Домашни идват само в събота и неделя, като получаваме сводка от класната по всеки предмет - какво е учено, какво има за домашно и какво предстои.

# 617
  • Мнения: 3 180
Дайте първо да уточним какво имате предвид под самоподготовка?
Защото в нашето ЧУ, децата в нормалните часове, по мои неблюдения, си имат време за самостоятелна работа, в която затвърждават и надграждат наученото.
Това може да се приеме и за часове, по-скоро време от час, за самоподготовка. Нужно ли е домашните да се дават на куп, и да се пишат на куп?
 В ЧУ на момента се дава задание, децата пишат, рисуват, смятат за определен времеви период самостоятелно, и с помощ на учител.  След това учителя проверява веднага направеното, прави корекции и обяснява.
Това самоподготовка ли се води или час?
Личното ми мнение е, че за началните класове няма граница, т.е, хубаво е да няма граници и децата постепенно да бъдат научени как да се справят сами. Естествено децата са различни, и за едни е по-лесно да се подготвят сами, за други-не.
ДУ, първи клас, повечето родители покрай децата си и те преговарят и изкарват съответния клас. Нужно ли е това?
Защо не е направена така организацията, че родителите да не се превръщат на сила в учители?
В ЧУ е постигнато.

Последна редакция: ср, 31 дек 2014, 14:58 от aniram*

# 618
  • Мнения: 1 782
Дайте първо да уточним какво имате предвид под самоподготовка?

Какво да уточняваме, определението се съдържа в думата  (сам + подготвя)  Simple Smile
Друг е въпроса, че блаженството и други смятат, че за дейността е необходим повече от един индивид...
В последните години навлиза и втората съставна в самоподготовката - пъдаря. Тази съставна може да е например портиера на училището или баба Гинка от долния етаж.

# 619
  • София
  • Мнения: 5 451
Под "самоподготовка" имах предвид това, че децата през седмицата в общия случай нямат домашни задания. Уроците и домашните се подготвят в училище, под ръководство или наблюдение на учител - в общия случай това е класният р-л или учителят по АЕ.
Обаче "бъговете" в системата са доста. Как се учи "разказвателен" предмет, например. В някои ЧУ децата учат уроците за разказване у дома - при това и през седмицата, т.е. вечер, след целодневното обучение. В други - учат ги в училище, но всъщност много-много не ги разказват /отделен е въпросът дали това трябва да се прави - опира и до гледна точка/.
Как се учи и чужд език, при положение че децата учат с различен темп и усвояват по различен начин. Само в "Св.София" този проблем изглежда добре решен - обособени са три нива според темпа на усвояване. Там обаче са много деца и могат да си го позволят. Но не съм сигурна дали и там има деца, освободени от писане на думите по определн брой пъти, например. В повечето ЧУ така или иначе този въпрос стои отворен. Много родителите не са особено доволни от чуждоезиковото обучение - на едни им е много натоварено, на други - никак. Не са единици децата, които ходят на допълнителни курсове и уроци, за да се реши този проблем.
Подобно е с допълнителната математика - това да събереш 15-20 деца в един клас и да ги караш всички да решават от "Математика за таланти" - ами, не става, поне не ефикасно. И отново се стига до допълнителни курсове -  и по математика.
И така, докато в първи-втори клас се цели основно доброто ограмотяване и не е проблем "самоподготовката" да е обща, то в горните класове, когато навлизат повече предмети, тя ми се струва все по-трудно осъществима, особено ако се гони високо ниво по отделни дисциплини и ако няма някакво разделяне на децата - по школи, по СИП и др.

# 620
  • Мнения: X
Е, ако започнем да елементаризираме разговора може да се стигне и до извода че не са необходими не само всякаквите вариации на занимални и допълнително време за самоподготовка на предадения в редовните часове материал, но и например всякакви допълнителни курсове от сорта на занимателна математика или математика за напреднали. Абсурдно е  Stop Mr. Green И за всяко нещо си има време. До средния курс е нужно наличие на занимални с квалифицирани учители Mr. Green Mr. Green (ако портиера има нужната квалификация и подход, защо пък не) и персонално отношение, след това СИП (или клубове по интереси)...

Призма(горното не е към теб), всякакви изключения от масата водят до наличие на недоволни. Но едно училище, колкото и да е иновативно, на първо място според мен гледа масата и нейното ниво. Защото именно тя дава и нивото на училището. Единиците награждавани деца, дори и да си ги задържал при себе си с материални стимули от сорта на стипендии и безплатно образование, не дават високото ниво на училището. Те са изключения и ако училището не се превърне в инкубатор на подобни знания и у всички останали деца си остава посредствено.

Последна редакция: ср, 31 дек 2014, 17:33 от Анонимен

# 621
  • Sf
  • Мнения: 977
Но едно училище, колкото и да е иновативно, на първо място според мен гледа масата и нейното ниво.
...
 у всички останали деца си остава посредствено.

По мои изводи с голямото дете, училището не се интересува от средния ученик. Той е добрата статистика. Най-упорито се занимават с напредващите (ако училището има амбиции) и най-вече с изоставащите, за да ги докарат до масата, защото основно те развалят всяка статистика. А нормалните деца си минават между капките и никой не се занимава с тях.

Сега с малкото ми предстои да проверя тази теза още веднъж. Може и да са различни нещата, кой знае.

# 622
  • София
  • Мнения: 1 478
Здравейте,

Интересува ме, дали в училище Дружба предучилищните групи имат лятна ваканция или са целогодишни?

В сайта им не открих такава информация, а те ще работят чак на 05/01/2015. До тогава ми е важно да знам.

Благодаря предварително и весело посрещане на Новата 2015 година.

# 623
  • Мнения: 3 180
Morna, почти същото е.

# 624
  • Мнения: X
Морна по скоро имах предвид, че гледат средното ниво да е високо, защото една птичка пролет не прави, но пък масата прави статистиката. А не един гении във випуска.  А с изоставащите или рабодят допълнително или ги изключват.

# 625
  • Мнения: 207
Но едно училище, колкото и да е иновативно, на първо място според мен гледа масата и нейното ниво.
...
 у всички останали деца си остава посредствено.

По мои изводи с голямото дете, училището не се интересува от средния ученик. Той е добрата статистика. Най-упорито се занимават с напредващите (ако училището има амбиции) и най-вече с изоставащите, за да ги докарат до масата, защото основно те развалят всяка статистика. А нормалните деца си минават между капките и никой не се занимава с тях.

Сега с малкото ми предстои да проверя тази теза още веднъж. Може и да са различни нещата, кой знае.

Естествено, че ще е така - има един учител и 15-30 деца, за 40 минути (80 в най-добрия случай, ако са на блокове) няма как да се обърне еднакво внимание на всички. Изощаващи деца има, техен си проблем, защо, обаче, ако детето е в средната "класа" не направи усилие и не покаже малко потенциал? Учителят гледа да приоритизира децата, които се справят най-добре, поради маса причини (най-малкото, ако всички изкарваха балове 30+, вече препълнениете елитни гимназии щяха да са още по препълнени, да не говорим, че нямаше да има кой да работи в сектора на услугите, поддръжката и т.н.

# 626
  • Мнения: 50 826
Естествено, че ще е така - има един учител и 15-30 деца, за 40 минути (80 в най-добрия случай, ако са на блокове) няма как да се обърне еднакво внимание на всички. Изощаващи деца има, техен си проблем, защо, обаче, ако детето е в средната "класа" не направи усилие и не покаже малко потенциал? Учителят гледа да приоритизира децата, които се справят най-добре, поради маса причини (най-малкото, ако всички изкарваха балове 30+, вече препълнениете елитни гимназии щяха да са още по препълнени, да не говорим, че нямаше да има кой да работи в сектора на услугите, поддръжката и т.н.

E това вече е тенденциозно Joy На учителите не им пука за препълването на елитните гимназии. Даже имат полза от това, защото колкото повече добри кандидати, толкова повече уроци за подготовка.
Не мисля също така, че не обръщат внимание на средните. Обръщат им толкова внимание, колкото на всички, но те си остават средни по някакви техни причини и за да избутат нагоре им трябва допълнително усилие. А да им се обръща повече внимание за да бъдат бутани нагоре нито има време, нито носи някакво морално удовлетворение за учителите. В края на краищата всеки иска да вижда някаква полза от труда си или поне стремеж на отсрещния да положи усилия и да напредва. А да буташ нагоре незаинтересовани ученици без да ти плащат допълнително за  това е отегчително, уморително и безполезно в края на краищата.
И това важи за всякакви училища - и ДУ, и ЧУ. Незаинтересованите и инертни учители в крайните ДУ всъщност са такива като реакция на интереса на учениците там.
Що се отнася до слабаците, както чувам някои ЧУ могат да си позволят лукса да се отърват от тях (за разлика от ДУ, които трябва да ги търпят), а други ЧУ могат да ги приютяват (ако са платежеспособни) и така да си направят своя пазарна ниша.

# 627
  • Sf
  • Мнения: 977
нито носи някакво морално удовлетворение за учителите.

Моралното удовлетворение на учителя си е негова лична работа. Плащат му за да има всеки един ученик личен напредък. А не статистиката на класа и дай сега да натиснем успяващите и изоставащите. Последните да не би да са повече заинтересовани? Всяко дете има нужда от внимание, но не всяко го получава в училище.

# 628
  • Мнения: 50 826
Моралното удовлетворение на учителя си е негова лична работа. Плащат му за да има всеки един ученик личен напредък. А не статистиката на класа и дай сега да натиснем успяващите и изоставащите. Последните да не би да са повече заинтересовани? Всяко дете има нужда от внимание, но не всяко го получава в училище.

Плащат му да следва програмата и учебните стандарти. Не му плащат за напредък, а за да преподава, понеже акъл насила не се вкарва. И ако учителят реши все пак да свърши повече работа отколкото му е положено, той може да го свърши или заради моралното удовлетворение, или ако му платят допълнително за частни уроци. Ти в твоята работа да не би да полагаш даром усилия извън трудовата ти характеристика, за които няма да ти платят? И ако случайно го правиш май това е единствено, ако става дума за нещо интересно и удовлетворително, а?

# 629
  • Мнения: X
Моралното удовлетворение на учителя си е негова лична работа. Плащат му за да има всеки един ученик личен напредък. А не статистиката на класа и дай сега да натиснем успяващите и изоставащите. Последните да не би да са повече заинтересовани? Всяко дете има нужда от внимание, но не всяко го получава в училище.

Не му плащат за напредък, а за да преподава, понеже акъл насила не се вкарва.

A дали наистина е точно така и все пак няма и изключения в ЧУ?!?!?!? И това с оглед абициозността на някои от тях. Аз пък си мисля, че има бонуси за високи постижения.

Общи условия

Активация на акаунт