Частни училища - информативна тема 4

  • 64 537
  • 724
  •   1
Отговори
# 390
  • Мнения: X

Да ме убедиш, че мнението на Bliss е правилно не можеш - моля, върни се назад в темата и провери за какво съм се включил - за нежеланието й да се включи в Отворените врати и  оплакването от липсата на персонално внимание.


Глупости. С това доказа, че ти не можеш да вадиш важната информация от написаното. И освен това умишлено елементаризираш и перефразираш както ти изнася написаното от мен. Ниско ниво. Освен това и непредизвикано агресивно.

# 391
  • София
  • Мнения: 10 825

Но това не важи напълно за ПУК нали? Поне аз останах с такова впечатление. Ако греша, поправи ме.   bouquet
ПУК също са с учител по английски език, различен от класния ръководител.

# 392
  • Мнения: 13 353
Абе, честно казано, миналата година, когато аз ходих, "теоретичната" презентация на отворените врати си беше баш в окаяна и студена стая (може би за да не се мърлят стаите на децата от стадо родители, не знам).
Та може и да се поподведе човек, особено ако не полюбопитства и не разгледа след това ремонтираните.

За информацията на сайта си прав, просто моето дете е малко и не съм разлиствала задълбочено линковете за ПЧМГ.

# 393
  • Мнения: X
Права си, Жасмин. Как можах да изпусна английския Blush
В началната степен класната води и Човекът и обществото и Човекът и природата.
Важно е да се отбележи, че за разлика от държавните училища, където началната степен (имам предвид с един и същи класен ръководител) е до 4-ти клас включително, в "Св. София" е до 3-ти клас, както беше по наше време.


Да, в ПУК са при една класна и учител по английски, от 1 до 3-ти клас са при друга класна и учител по английски, от 4 до 7-ми при нова класна и учители по английски.
Което е супер, според мен, пречи на детето да лежи на стари лаври.  Grinning  Тъкмо го нарочат за отличник и хванат го преместят - и трябва да се доказва наново.
А с това прегрупиране на класовете и групиране по английски (всъщност, забравих да напиша, че всичките три класа участват едновременно в групите по английски, така в една група могат да имат час едновременно деца от трите класа) много се доближават до практиката на АК. Така всички деца се опознават и сприятеляват.  Peace

# 394
  • Мнения: 13 212
В темата предимно се коментират частни училища в София, признавам, не съм я чела цялата, но останах с такова впечатление.

Има ли някакви отзиви за ЧСОУ "Юрий Гагарин", което е близо до Варна?
Информацията в мрежата, която намирам е доста оскъдна, което е нормално, като се има пред вид, че училището е съвсем ново.

# 395
  • София
  • Мнения: 4 101
Ели, аз пък не бих подтиквала, камо ли насилвала детето ми (било то и след 4 клас, а не толкова малко като моето) да се бори за стипендия, а за знания. При това не само в една насока (математика), а в малко по широк спектър. Но разбира се това е моята визия за развитието на детето ми.  

Спечелването на стипендия е мноооооооооого, много повече от това да имаш знанията. Да кажем знанията са  малка част от нужното. Борба няма, само решаване на задачи Simple Smile И насила не става, че вече са големи и добре могат да се противят. Иначе специално в ПЧМГ знания се придобиват по всичко, защото с учи много. И високите оценки се изкарват с много учене, никой никого не гали с перце. Доколкото знам 4 деца отпаднаха след 5 клас.  Всъщност знам ,че звучи кофти за всички с малки деца, но си е така -  мнението за обрзованието се добива покрай самото образование на децата.

Параход, моето дете беше при невероятна учителка! Нямах забележки, но още повече я оцених след 4 клас , когато се сравнихме с децата от другите у-ще на ново място и видях колко много повече като умения и знания имаше детето ми.

# 396
  • Мнения: X
Параход, моето дете беше при невероятна учителка! Нямах забележки, но още повече я оцених след 4 клас , когато се сравнихме с децата от другите у-ще на ново място и видях колко много повече като умения и знания имаше детето ми.

И аз така, от предното ни училище - НУКК, г-жа Евгения Томова. Невероятен преподавател, с нея децата спечелиха 4-тото място на НВО след 4 клас през 2012 г. Ето я тук, на втората снимка: http://www.nukk.org/bg/events/id/371/

Извинявам се, че я споменавам в темата за ЧУ, но благодарение на нея голямото дете разви качества и получи знания, които му помогнаха след това да се впише безпроблемно в едно от най-трудните и реномирани ЧУ, каквото е Св.София.

В него пък попаднахме пак при невероятна класна, тя е и преподавател по БЕЛ - г-жа Петя Маркова, каквито и суперлативи да дам за нея, ще са недостатъчни! За да увлече децата, дори им измисля стратегически игри, от сорта на 39 ключа, тичат из цялото училище с едни пергаментови свитъци да търсят ключове и отговори на загадки, от грешките в редактиран текст да съставят думи, които да им помагат при решаването за дадената загадка, изобщо, беше нещо уникално! Златен преподавател!

# 397
  • Мнения: X
Ели, аз пък не бих подтиквала, камо ли насилвала детето ми (било то и след 4 клас, а не толкова малко като моето) да се бори за стипендия, а за знания. При това не само в една насока (математика), а в малко по широк спектър. Но разбира се това е моята визия за развитието на детето ми.  

Спечелването на стипендия е мноооооооооого, много повече от това да имаш знанията. Да кажем знанията са  малка част от нужното. Борба няма, само решаване на задачи Simple Smile И насила не става, че вече са големи и добре могат да се противят. Иначе специално в ПЧМГ знания се придобиват по всичко, защото с учи много. И високите оценки се изкарват с много учене, никой никого не гали с перце. Доколкото знам 4 деца отпаднаха след 5 клас.  Всъщност знам ,че звучи кофти за всички с малки деца, но си е така -  мнението за обрзованието се добива покрай самото образование на децата.

Параход, моето дете беше при невероятна учителка! Нямах забележки, но още повече я оцених след 4 клас , когато се сравнихме с децата от другите у-ще на ново място и видях колко много повече като умения и знания имаше детето ми.

Стипендията се печели с резултати от математически състезания до 4 кл., т.е. знания САМО по математика. Та смисъла на това което казах е че не бих подтиквала борбата за стипендия след 4 клас, а че бих искала поне същите знания и по други немаловажни предмети, не само по математика.
И все пак говорим и говорехме за Питагор, а не за ПЧМГ. Та има няколко не толкова маловажни разлики.
Именно за да придобия представа и да формирам някакво мнение исках да видя нещата, а не да ми ги покажат. Има малка разлика, която явно не е удобна на ръководството (а не специално отношение).

А за щастието да имате чудесен начален учител и всъщност каква рядкост е това сме си говорили и друг път. В по изявените частни училища все пак се очаква именно подбора тези учители да не е случаен и нивото им да е поне толкова високо.

# 398
  • София
  • Мнения: 2 952
Разбира се е различно. Децата, учещи със стипендии в ПЧМГ имат възможност да избират между него и другото добро математическо училище в София - СМГ. Затова са по-критични в някои аспекти на образователния процес...
 
....Просто, не слагайте под един знаменател стипендиите на АК и ПЧМГ например. Едните са извоювани изцяло с постижения, а при другите има допълнителни съставни.
Вероятно ти не си от хората, които биха изтъргували нещо като мнението си за определено училище. Не искам да те обидя, но съм длъжна да обърна внимание, че има ли финансова облага, има и компромиси с обективността. Искрено вярвам, че ти си обективен и помагаш на много родители, но винаги имам едно наум след като разпознах родител от реала тук във форума и не можех да повярвам, че спи след всички изписани лъжи.

Никога не слагай под един знаменател не само стипендиите в АК и ПЧМГ. И леко уточнение - АК има стипендии, не много на брой, и подпомага финансово доста от семействата на учениците си. Резултатите са видими на изхода. Философията на тези две училища е различна и е добре, че имаме избор. Аз не бих ги противопоставяла, а бих се радвала на разнообразието.

# 399
  • Мнения: 1 782
Вероятно ти не си от хората, които биха изтъргували нещо като мнението си за определено училище.

Никога не слагай под един знаменател не само стипендиите в АК и ПЧМГ. И леко уточнение - АК има стипендии, не много на брой, и подпомага финансово доста от семействата на учениците си. Резултатите са видими на изхода. Философията на тези две училища е различна и е добре, че имаме избор. Аз не бих ги противопоставяла, а бих се радвала на разнообразието.

О... Не съм убеден в това. Мнението, което налагаш на масите е ценна стока и е напълно нормално да се търгува. Уникати, твърдящи обратното - не им вярвай Simple Smile
Фокусът тук е другаде - на мен, за мое съжаление никой не ми е предложил да ми купи мнението Simple Smile 
Не схващам особено връзка между това и дискусията. Ако визираш стипендия - тя се печели от ученика и качествата му,  предполагам си съгласна, че родителите и мнението им не участват в уравнението като променливи.
Резултатите са видими на изхода и на практика са еднакви визирайки АК в гимназиална и ПЧМГ в прогимназиална степен.
Agree?

# 400
  • София
  • Мнения: 2 952
Ако визираш стипендия - тя се печели от ученика и качествата му,  предполагам си съгласна, че родителите и мнението им не участват в уравнението като променливи.

Резултатите са видими на изхода и на практика са еднакви визирайки АК в гимназиална и ПЧМГ в прогимназиална степен.
Agree?
На години съм да знам децата на какъв тип родители стават състезатели по МАТ. 40+ години ми е пред очите и в живота. С което не подценявам и най-малко детските усилия. Не съм си подбирала родителите.

Аз не бих сравнявала гимназия с прогимназия. И изобщо гледам по-малко да сравнявам, да се сравнявам и т.н. Меренето на туй-онуй все по-малко ми е по вкуса  Embarassed Тук има теми  на върло мерещи си успехите родители, нека тази има по-малко състезателен характер  Wink   

# 401
  • Мнения: 50 998
Аз, като страничен наблюдател, искам да ви намекна, че докато спорят на едно място родители на ПУК-чета, и родители на деца от 5-6 клас нагоре, до консенсус няма да стигнете. Огромна според мен е разликата в родителските изисквания за двете възрастови групи. Да не говорим, че и идеите на много родители на деца в детската градина с времето стават по-реалистични Grinning

# 402
  • Мнения: X
Аз, като страничен наблюдател, искам да ви намекна, че докато спорят на едно място родители на ПУК-чета, и родители на деца от 5-6 клас нагоре, до консенсус няма да стигнете. Огромна според мен е разликата в родителските изисквания за двете възрастови групи. Да не говорим, че и идеите на много родители на деца в детската градина с времето стават по-реалистични Grinning



Именно. Ама въпросът е все някой да се направи интересен колко повече знае, колко е по компетентен - я за дадено училище, я за процеса на обучение... И да натика родителите на ПУК-чета там където им е мястото. В ъгъла да четат и цъкат от възхищение на врелите и кипелите. Защото ние не можем сами да правим преценки, камо ли да имаме някакви изсквания и критерии към обучението и училището в което искаме да запишем децата си.
Нищо лично!

Пет пъти поне повторих, че става въпрос за Питагор, а не за ПЧМГ. Да се сравняват резутати на прогимназия с гимназия е все едно сравняваш круши с ябълки. А пък да сравняваш ПУК с гимназия е още по зле - и това го имаше назад. Все са плодове, ама само до там ....

# 403
  • Мнения: 100
Bliss,

както и други са ти писали ( а и както ти самата писа)е най-добре да отидеш на отворените врати. Не очаквай много от това събитие. Да ще ви разведат, ще поговорите, но чак пълна представа не може да придобие човек. Мисля, че след тази среща е редно да си уговориш среща. Абсурд е да ти откажат. Досега не съм чула за такъв отказ. Предполагам са гледали да презентират събитието си и затова са реагирали така. Винаги има въпроси, които е редно да зададеш насаме....на 100% ще може да се срещнеш на 4 очи.
Аз ходих няколко пъти дори и наистина така е редно.
За двора-всеки ден излизат, само ако вали не го правят. Дори има дни, в които аз бих му спестила излизането, но те не го правят. Играят футбол и с това чудно време навън е ясно как се прибира, но ИЗЛИЗАТ!

# 404
  • Мнения: 3 180
За първи път да съм на едно мнение с Блис,  и аз бих драснала  мислено едно минусче на училище, което ми отказват лична среща и се държат по подобен начин. Малко надменно.
Извинявайте, но " Света София", въпреки многото желаещи, изпита, отделят време за среща с родителите. Хората имат различни критерии и очаквания и всеки избира и преценява според тях, т.е. личната среща си е важна. Аз държа на средата, обучението, дисциплината, личния подход, но и на добрата база/ както отбеляза Олив, не е нужен лукс, а нормални условия; особено за по-малките този фактор си е важен, според мен/.
Аз ходих на две лични срещи с директорката преди да избера нашето училище.
Параход мисля спомена за младите учители, наистина успешен подход, според мен. След смяната на утвърдена с дълъг стаж и опит учителка по английски, с млада такава/ на 23г/ синът ми най-после проговори на английски и има видим напредък. Олив, как е с английския при вас?
Блис, относно математиката си в грешка, не можеш на едно дете да му налагаш да решава задачи, или иска или не. По-малките можеш да ги изманипулираш, но по-големите, трудно.
Хайде да се похваля в темата, като майка на най-малкият медалист от последния СМТ, на синът ми му се услади постигнатия резултат, наградата, и човекът сам иска да си решава задачи и се подготвя за следващото състезание, / а е на 6,5г/. Той и преди си имаше предпочитания към математиката, но сега сам иска да решава" повече и по-трудни задачи", това на забележката към kodbg, че родителите карат децата да се подготвят усилено за състезания и от там степендия. Родителите могат да помогнат, да мотивират, но да карат и налагат.....не. От училището предложиха да участва, класната на синът ми го подготвяше.
Тази година, за сега, съм по-доволна  в сравнение с миналата и нямам съществени забележки.
Някой писа за ПУК в училищата, и аз съм на мнение, че децата са малки за стреса училище, имат нужда от повече игри и забавления. Хубавото в " Петър Берон" е, че имат всеки ден спорт, като се добави  голяма обедна почивка, ситуацията до някъде се балансира. Имат си килим за игри, излизат всеки ден.
Труден е изборът на училище, особено когато ЧУ не са много. Има и друг важен момент, родителите имат едни критерии и очаквания, но те трябва да се синхронизират с характера, темперамента и самото дете.

Последна редакция: пт, 12 дек 2014, 08:58 от aniram*

Общи условия

Активация на акаунт