Частни училища - информативна тема 4

  • 64 482
  • 724
  •   1
Отговори
# 465
  • В офиса
  • Мнения: 4 177

Конкретно за Св. София съм на мнение, че им промиват мозъците за АК още от първи клас.

За протокола, за 6 години такова нещо не съм разбрала  Rolling Eyes

# 466
  • Мнения: X
В ПЧМГ има курс за АК, води го Симеонов.

Последна редакция: нд, 14 дек 2014, 09:39 от Анонимен

# 467
  • София
  • Мнения: 2 952
Има ли изобщо място, където Симеонов да не преподава  Laughing

Извинете, просто не се сдържах.

# 468
  • Мнения: X
Не, то няма лошо да преподава, но едва ли СС е най-нахъсана да продължи в АК, след като няма курс за есета, или задачи на АК. А нашата класна спокойно може да направи в училището ни платен курс за подготовка за есета. Доколкото виждам на страницата на ПЧМГ, курсът за АК дори не е обявен, той е вътрешен, само единици външни деца разбират и се записват.

# 469
  • София
  • Мнения: 10 825

Конкретно за Св. София съм на мнение, че им промиват мозъците за АК още от първи клас.

За протокола, за 6 години такова нещо не съм разбрала  Rolling Eyes
Поне през първите 4 години на обучението, нищо за колежа не чуват децата от преподавателите си... Да не говорим пък за промиване на мозъци в тази посока. Почти съм сигурна, че е същото и в 4-ти и 5-ти клас. Вече в 6 и 7-ми клас предполагам самите деца доста обсъждат и АК и другите варианти за обучение, но категорично не вярвам някой да ги тика насила натам.

# 470
  • София
  • Мнения: 4 101
Как би могло ПЧМГ да рекламира АК на собствените си ученици, при положение че имат гимназиална степен И се борят да направят паралелка с всички усилия всяка година?

И всъщност тази година май за първи път успявха да си задържат всичките отлични математици, които правят име на у-щето, само едно момиче отиде в немската.

# 471
  • Мнения: X
Никой не е казал, че го рекламират. Просто има деца, които твърдо са решили да продължат в АК.

Последна редакция: нд, 14 дек 2014, 09:36 от Анонимен

# 472
  • Мнения: 118
Не, то няма лошо да преподава, но едва ли СС е най-нахъсана да продължи в АК, след като няма курс за есета, или задачи на АК. А нашата класна спокойно може да направи в училището ни платен курс за подготовка за есета. Доколкото виждам на страницата на ПЧМГ, курсът за АК дори не е обявен, той е вътрешен, само единици външни деца разбират и се записват.


Доколкото ми е известно в "Св. София" има група за есета /не съм сигурна дали така се нарича, но със сигурност знам, че я има още от 6-ти клас!/, в която подбраните по определени критерии ученици се обучават в писане на есе. И това е с цел подготовка за кандидатстване в АК. Това само за сведение.
Иначе в ПЧМГ има такъв курс, който се води от Симеонов и една учителка по български език от СМГ, но не съм сигурна дали тя все още преподава в тези курсове. Правят пробни изпити, на които се явяват и други деца. Не съм чувала обаче отзиви за качеството на тези курсове. Симеонов е атрактивен и умее да забавлява децата, а щом може да е навсякъде, защо не. То и Кортезов е навсякъде, освен че си прави и собствени курсове. Чувала съм, че кандидатите от "Св. София" ходя.т при него и ако са повече, тогава ги откарва микробус.

# 473
  • Мнения: 118
Хи, хи, хи, нали КТБ беше инвестиционна;)

А сериозно - дайте статистика какъв процент от завършващите АК работят в цитираните компании, като Мерил Линч, Морган и Стенли и т.н. Щото е написано, че отличниците от АК учели в Бръшляновата лига и после нямали проблем да работят в такива компании, което се разбира, все едно повечето от отличниците в АК постигат това. А така ли е? Лично аз се съмнявам. Ако 10% от тях постигат нещо подобно, то не може да се пишат такива обобщаващи изречения - "отличниците от АК" масово работели в такива компании.

И после, и в такава компания да работиш, зависи какъв си в йерархията. Не всяка длъжност в тях е върхът на сладоледа. Той и Милен Велчев беше уж вицепрезидент в Мерил Линч, а ето колко време вече си стои в България и хич няма намерение да се връща на работа там. А "вицепрезидент", какъвто е бил, всъщност на български значи началник отдел /а не зам.директор/. И Каролев стои тук. И Никито Василев стои тук. Май всички юпита воглаве със самия Симеон, който ги събра, си стоят тук.

Виж, защо стоят тук, наистина не мога да разбера, но очевидно те си знаят.

Всезнаещ и претендиращ да бъде винаги прав, баща Мецан, а вероятно и майка, щом се подвизава в този форум, сигурно си дава сметка, че това си е чиста проба заяждане, причините за което могат да бъдат потърсени само някъде при чичко Фройд. И в АК, както и във всяко едно училище, има и отличници, и не чак толкова добри ученици. Естествено е първенците на випуските да бъдат приемани в най-добрите университети по света. По-нататъшната им професионална реализация е въпрос на личен избор и възможности. Нека да не се омаловажават по "стар български обичай " постиженията на другите. А кой е избрал родината си или друго място, за да осъществява плановете си и защо още стои тук, си е негова работа, макар да съм убедена, че предвид изключителните способности на Мецан, няма начин той да няма информация - било за посочените от него личности, било за каквито и да е статистики, защото за него няма невъзможни неща. Peace

# 474
  • София
  • Мнения: 4 101
Провеждат се различни външни курсове на територията на у-щето. Миналата година дори имаше курсове за подготовка на деца за СМГ след 4 клас.  Laughing
Може би код би могъл да ни каже дали ПЧМГ наистина подпомагат децата си в подготовка за АК?
Иначе на курс за есе и аз бих записала детето си, но не заради колежа, пък и при конкретен преподавател.
И не мога да разбера защо с е приема като обвинение, че се подтикват децата от СС да продължат към АК?
Напълно логично е да продължат там - също частно у-ще, пак доста се учи, повечето деца са го избирали предните години, има традиция един вид. Къде другаде да продължат всъщност децата от СС? СМГ - ясно е че математиката не им е най-голямото влечение, след като не са го избрали след 4 клас, АЕГ - едва ли, и остава единствено немската заради втория език.

# 475
  • В офиса
  • Мнения: 4 177
Не, то няма лошо да преподава, но едва ли СС е най-нахъсана да продължи в АК, след като няма курс за есета, или задачи на АК. А нашата класна спокойно може да направи в училището ни платен курс за подготовка за есета. Доколкото виждам на страницата на ПЧМГ, курсът за АК дори не е обявен, той е вътрешен, само единици външни деца разбират и се записват.


Доколкото ми е известно в "Св. София" има група за есета /не съм сигурна дали така се нарича, но със сигурност знам, че я има още от 6-ти клас!/, в която подбраните по определени критерии ученици се обучават в писане на есе. И това е с цел подготовка за кандидатстване в АК.

Още в пети клас имаха ОСЧ, както му казват. Да, пишат есета. Подобно на зан. математика, където решават интересни задачи. Връзка с АК аз не виждам. Моето дете за момента не проявява интерес да кандидатства в АК, а посещава тези часове. Не знам какви са критериите, по които се избират децата и изобщо има ли такива, или е на доброволен принцип, както всички допълнителни занимания в Св. София.

# 476
  • Мнения: X
Grumotevitza, само в 6 клас имаха група по специален български, в която ходят само пълните отличници по БЕЛ, съвсем не всички. Моята дъщеря ходеше. Но тя не е платена и след часовете, а се провежда по време на часовете по български - един път седмично, вместо нормален час по БЕЛ, най-добрите деца отиват в група за напреднали. Така обаче те губят редовен час по БЕЛ.
В 7 клас обаче основно се готвят за матурите и нямат такъв час.

# 477
  • Мнения: 847
След като вече започнахме да посещаваме училищата, все по-отчетливо започна да ми изниква следния въпрос-как се отразява на децата тази маломерност на класа, випуските и самите училища?
На практика в повечето ЧУ има по един или макс. 2 класа на випуск,т.е. децата общуват със средно 30ина деца на своята възраст. Не ви ли се струва малко ограничаващо от гледна точка на социалния опит?

# 478
  • на път
  • Мнения: 2 804
След като вече започнахме да посещаваме училищата, все по-отчетливо започна да ми изниква следния въпрос-как се отразява на децата тази маломерност на класа, випуските и самите училища?
На практика в повечето ЧУ има по един или макс. ....

Лично за мен това е един от основните плюсове на ЧУ - малък клас, възможност за индивидуален подход към всяко едно дете според нуждите му, сплатеност на класа /всички са приятели, родителите са в близък контакт/, добра комуникация и отношения между различните по възраст деца в у-щето.

# 479
  • Мнения: 13 350
На практика в повечето ЧУ има по един или макс. 2 класа на випуск,т.е. децата общуват със средно 30ина деца на своята възраст. Не ви ли се струва малко ограничаващо от гледна точка на социалния опит?
Не.
Смятам конвейерните училища с десетки класове по 30 деца за груба грешка, убиваща всичко човешко както в учебния процес, така и в отношенията между връстниците. Бих приветствала горещо и "смаляване" на образователните институции с държавна и общинска собственост.

Същото отнасям - в своя личен опит и предпочитания, разбира се - и към работните места: в компания, по-голяма от необходимото да се познават всички (разбирай над 100-150 души) не бих работила. Но за децата ми се струва от особено значение.

Общи условия

Активация на акаунт