Колко домашни пишат децата ви

  • 14 408
  • 135
  •   1
Отговори
# 90
  • Мнения: 677
Аз не мисля, че подобен вид стрес за детето е добро решение.
Честно казано не бих го причинила целенасочено на детето си, не че не съм имала случаи да ми идва наистина да го направя.... но не бих, колкото и да ме ядосва, че се мота и е бавен понякога, повече от нужното.

Глухарче  - как е с учителката? То не че много наблюдение може да имаш за 1-2 дни, но все пак?

Хайде сега, стрес било! Та нали тези деца трябва да се научат да се справят сами. Не вярвам някой да умира от желание да ги дондурка и стои над главите докато си пишат домашните до 8ми клас поне.
Аз никога не съм се поставяла в ролята на пъдар и написах какво работи.

# 91
  • София
  • Мнения: 46 924
Ами моето изпада в истинска истерия ако му кажа, че няма да има време да си довърши домашното и ще ходи без. Преживява го много и ако просто усеща, че нещо забравя, а  откажа да звъня по хората да ги питам за домашни(това съм го прилагала) или ако просто няма на кой (да кажем   приятеля , на който имам телефона е болен)...
Не е нужно да седиш над нечия глава нон стоп докато си свърши с домашните, но и такова ограничение на времето, със заплахата иначе да си ходи без домашни да си бере срамът не го приемам.
И да сигурно работи - детето под някакъв ужас бърза да напише всичко.... но за мен цената не си заслужава, нито смятам, че едно такова претупано домашно, за да се побере във времето, което си му отпуснала наистина е качествено свършено и  разбрано.
Още повече, че не мога да го затворя в стаята, защото има недоизяснени неща от у-ще например, които - да занимавам се да му обяснявам вкъщи докато ги разбере, ако го оставя сам или няма да ги напише или ще е грешно и реално напълно безсмислено.
Да не говорим, че има и деца, които съвсем реално имат проблеми и изискват повече работа и време, за да усвоят материала и на такова дете няма как да му кажеш - имаш 1 час - оправяй се...
Това твоето може да работи само когато става дума за чист мързел и все пак обем домашни - по-точно към малък.

# 92
  • Габрово
  • Мнения: 2 549
Angel_Dust, абсолютно съм съгласна и аз така действам.
Предпочитам, ако има нещо неясно да ме попита отколкото да си остане неразбрано и така да си го влачи. Като отиде с грешно или недописано домашно госпожата ще го върне да го дописва и поправя за следващия път + новото домашно и къде е смисъла. Определено не в бързането, което съвсем не е равно на самостоятелност и качество, както беше споменато по-горе.

# 93
  • Мнения: 677
Ами моето изпада в истинска истерия ако му кажа, че няма да има време да си довърши домашното и ще ходи без. Преживява го много и ако просто усеща, че нещо забравя, а  откажа да звъня по хората да ги питам за домашни(това съм го прилагала) или ако просто няма на кой (да кажем   приятеля , на който имам телефона е болен)...
Не е нужно да седиш над нечия глава нон стоп докато си свърши с домашните, но и такова ограничение на времето, със заплахата иначе да си ходи без домашни да си бере срамът не го приемам.
И да сигурно работи - детето под някакъв ужас бърза да напише всичко.... но за мен цената не си заслужава, нито смятам, че едно такова претупано домашно, за да се побере във времето, което си му отпуснала наистина е качествено свършено и  разбрано.
Още повече, че не мога да го затворя в стаята, защото има недоизяснени неща от у-ще например, които - да занимавам се да му обяснявам вкъщи докато ги разбере, ако го оставя сам или няма да ги напише или ще е грешно и реално напълно безсмислено.
Да не говорим, че има и деца, които съвсем реално имат проблеми и изискват повече работа и време, за да усвоят материала и на такова дете няма как да му кажеш - имаш 1 час - оправяй се...
Това твоето може да работи само когато става дума за чист мързел и все пак обем домашни - по-точно към малък.

Не живея в България, но имам близки с деца в ученическа възраст, на същата или близка до тази на моите деца.
Това което ми прави силно впечатление е, че на всички там им се виси на главата да си пишат домашното, обясняват им се уроците и т. и т.н. Оправданията са стрес, много материал, много домашни, некадърни учители и в този род.
Конкретно вината е в неумението детето да се занимава само, поради простата причина че някой около него му сдъвква нужната информация. Така се формират зубрачи, но не и знания. Знанието е сам да може да си намери нужната информация в решаването на конретен проблем, както и дисциплината да се самоорганизира. Това са неща, които се формират още в детска възраст а не едва когато тръгне първи клас. Който чака това време, със сигурност е закъснял.

Колкото повече му стоиш над главата, толкова повече му пречиш да се развива.
Дадох като време един час за пример, защото показаните примери могат спокойно да се завършат за 30 минути при желание и концентрация. Все пак не говорим за дете в първи клас.



 



# 94
  • София
  • Мнения: 46 924
Ами може би  всъщност това, че не живееш в България е достатъчно... системата на обучение тук и някъде си е различна, времето, нуждата и т.н. от самоподготовка също. И разликата може да е огромна. Знам, че в много държави почти или никак и домашни не дават, но по някаква причина нашата система ги изисква.
Аз не му вися на главата - детето си работи, но ако каже - тази задача не мога да я разбера - да обяснявам, помагам, не с решение - с насока как да разсъждава върху нея, насочващи въпроси и обяснения за принципа. Ако видя, че тотално му липсва знанието, обяснявам - може би е пропуснато в у-ще да се обясни, може би не е обяснено по начин, който би разбрал, може би не му е обърнато достатъчно внимание - обяснявам, не ми пречи.
Ако иска да ми разкаже урока си, да ми каже преразказа си, да му задам въпросите върху урока, за да провери знанията си - разбира се не отказвам - защо? Аз едно време нямаше на кого, на стените разказвах, но  знам, че е друго като го казваш на жив човек, който ще ти обърне внимание, ако имаш сериозен пропуск или грешка, вместо да си научиш грешката.
Когато са имали доклади - също му помагам - ама помагам , показвайки му как да търси информация - той, не аз (защото и за това не се ражда научен човек, а в у-ще никой не обяснява), как да отсее от многото  едно-две изречения, които са важните и т.н.

Ако децата нямаха нужда от някой да им обяснява, да ги учи, да им показва, а беше достатъчно само да може да се занимават сами, нямаше да има нужда и да ходят на училище и с тях да се занимават учители-педагози... щяха да си седят да си се занимават сами в къщи, търсейки си инфото в книги, учебници и нет(не че е невъзможно за някои).


Примерите тук, ясно, че не са всичкото домашно на едно дете, а просто илюстроват какво значи - 10 задачи в  сборника например....



Както и да е. Разни гледни точки, няма лошо.

# 95
  • София
  • Мнения: 12 125
Ами може би  всъщност това, че не живееш в България е достатъчно... системата на обучение тук и някъде си е различна, времето, нуждата и т.н. от самоподготовка също. И разликата може да е огромна. Знам, че в много държави почти или никак и домашни не дават, но по някаква причина нашата система ги изисква.


Не само системата,но и преподавателите изискват от родителите да се занимават с децата и да учат с тях.
Информацията,която е предоставена на децата под формата на уроци не винаги е на достъпен за тях език.Няма достатъчно часове за затвърждаване на материала,но за сметка на това има "n" на брой помагала.
Има спусната програма от МОМН,която трябва да се изпълни.Но кой разбрал,кой не разбрал...
Материал по определени предмети,който аз съм учила в 5-6 клас,сега се учи в 3 клас,макар в по-опростен вариант.
Най-малкото в началните класове трябва да седнеш с детето и да видиш има ли пропуски или не.

# 96
  • Мнения: 3 909
Видях, че се включват и родители живеещи в чужбина, та ще напиша и аз виждане си по този въпрос.
Дъщеря ми е 4 клас момента, започна да учи в българско училище по средата на 3 клас или казано преди 10 месеца.
Беше в Испания, където задължителното училище започва от 3 годишна възраст. Вярно е, че е много леко на 3-4 години, но в същото време, от 3-4 години си пишеше домашното сама. Отделно, че там училището беше от 9:30 до 16:30 и след това за най-много час успяваше да си свърши всичко, имаше време и за спорт. Като обем всичко беше поне 2 пъти по-малко.
Когато се прехвърлихме миналата зима тук, я записахме на частни занимални и частни учители, за да навакса, по математика бяха много по-напред в Бг, а българския и също беше зле. В момента се мъчим да се оправяме сами, освен, че е видно, че има много домашни, редовно не разбира материала, трябва да се обяснява допълнително ежедневно, нещо което не сме правили преди. Ето едно и също дете е, дори тук му даваме зор да учи и помагаме, а резултата е по-слаб и с повече усилия, за спорт няма как да има време в момента.. Вярно е, че и тукашното училище е по-натоварено, в Славейков във Варна е, но резултата е пред очите ми.
Абсолютно съм сългасен с написаното от Angle Dust, раницата е препълена с помагала, сборници, уч.тетрадки и чудеса, а реално се решават и учат най-много половината неща..Раницата тежи една трета от теглото на дъщеря ми...
Забелязвам и друг феномен тук, аз от поне 10-15 години, не съм чул дете да повтаря клас, няма значение колко знаят. В Испания, най-редовно има деца, които повтарят в средните курсове, не са единици и учителите не ги глобяват и не пишат обяснение защо учениците им повтарят..

Последна редакция: пн, 13 окт 2014, 15:06 от Alexslav

# 97
  • София
  • Мнения: 44 420
Не писах досега, защото нещата бяха горе-долу добре.
Обаче тая по английски се олива!
Две страници от новия сборник и една страница с 16 въпроса от учебната тетрадка от вчера за днес! #2gunfire
Това е английски в училище. Тая не се ли съобразява, че тия деца и по другите предмети имат да пишат?

# 98
  • София
  • Мнения: 46 924

Това е английски в училище.

Т.е. е някакъв ненужен час ли??? Извинявай, но къде къде  по-добре би било, този час да се приема съвсем сериозно в училище и да се спести ходене по отделни курсове за детцата(във времето, което би следвало да минава към свободното, което и без друго не е в  излишък, както се вижда), отколкото да се неглижира, каквото е най-често положението, защото децата нали си ходели по алианси  newsm78

Не знам колко отговор изискват тези въпроси, за да може да се коментира обем, но чисто като цифра не ми е кой знае какво. Rolling Eyes

# 99
  • София
  • Мнения: 44 420
Не казвам, че е ненужен. Напротив, добре е, че новата учителка е по-сериозна.
Но според мен това е много домашно.
По математика примерно имаха 1 страница в учебната тетрадка.
По български също 1.
По английски са 3!

# 100
  • Варна
  • Мнения: 10 493
По отдъхнах си малко сякаш.За сега положението е много добре.Елементарните задачи си ги решава сам в къщи.След обяд 1 час е при учителката.За нея оставам по-сложните неща-текстови задачи,днес писаха преразказ.Остава му време и за футбол.И аз доволна и той доволен Simple Smile.
Абсурдно е да не му помагам.С това бягане из материала доста неща остават не обяснени и не разбрани.Аз искам да има трайни знания,а не да отбием номера в момента само за оценка.По английски език доста се налага да помагам и съм доволна от резултата.Когато нещо съм обяснила е по уверен  в час,взема участие и се справя със упражненията.
L'Agent и при нас се получи нещо подобно.Забавиха помагалата и се наложи да наваксваме,писахме една вечер до 22 Confused.Сега е добре вече,2-3 упражнения най-много страница да им дават за домашно.
Този обем домашни си е чист стрес за едно дете,който каквото иска да ми обяснява.Ако пък го притисна и му кажа оправяй се сам за час тотално ще го срина.
Една вечер ако го бяхте видели в 20 часа,след n на брой текста с правописни грешки,които беше редактирал и като капак трябваше и да препише вече без грешки,това дете просто се срина от безпомощност.Седеше с химикал в ръка над тетрадката и плачеше.Тихо си хлипаше и ронеше сълзи,но не спираше да пише..Не от каприз,не от глезотия,просто от натоварване и отчаяние.И на кого е нужно това.Така не ги ли отблъскваме.Колкото и да е любознателно едно дете,то си има предел на възможностите.

# 101
  • Мнения: 198
Наскоро излезе изследване, че децата в Холандия са най-щастливите в света и една от причините е, че не им дават домашни! Simple Smile

# 102
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
В някои чужбини, от родителите се очаква да участват активно в писането на домашните - казват им го, викат ги да помагат в училище. Чувала съм за САЩ. Вероятно и там не е навсякъде така, но за мен е много по-зле отколкото в България.

Според мен, голяма част от проблема е в родителите. Те са доволни когато има много помагала и домашни. Така децата стават по-учени, по-кадърни и т.н. Това е много ясно изразено за някои училища, за чийто деца родителите с гордост обясняват, как ново дете ще влезе трудно в нивото и темпото зададено от класа... как не с епритесяват за децата защото в това училище.. заради домашните и амбициозните учители...  Има нагоре едно такова споменато, но не е само /ни името, ни града/.

Не казвам, че са всички родители мислят така. За щастие не. Но ако имаш късмета 75% в класа на детето да искат да го държат заето.. какво да направиш? Да местиш ли? Макар, че пишейки.. вероятно така бих направила.

# 103
  • Мнения: 19 996
Глухарче, това, което описваш, е абсурдно. Направо бих го рпатила без цялото домашно и бих говорила с учителката.

# 104
  • Варна
  • Мнения: 10 493
Глухарче, това, което описваш, е абсурдно. Направо бих го рпатила без цялото домашно и бих говорила с учителката.
За съжаление не мога да си позволя този лукс.Той си знае госпожата щом е казала,трябва да стане.Ако започна да му опрощавам домашни,ще реши че може и без домашни да ходи.Мрънкам си само под мустак и го натискам няма как.

Общи условия

Активация на акаунт