Колко домашни пишат децата ви

  • 14 406
  • 135
  •   1
Отговори
# 105
  • Мнения: 918
Глухарче, това, което описваш, е абсурдно. Направо бих го рпатила без цялото домашно и бих говорила с учителката.
За съжаление не мога да си позволя този лукс.Той си знае госпожата щом е казала,трябва да стане.Ако започна да му опрощавам домашни,ще реши че може и без домашни да ходи.Мрънкам си само под мустак и го натискам няма как.
А втората част от съвета? Радвам се, че донякъде сте овладели нещата у вас, но някой трябва да я озапти тази жена. Познаваш ли други родители и говорила ли си с тях?

# 106
  • Мнения: 19 996
Нямам предвид системно да ходи без домашно, а този конкретен път, в който детето се е сринало. На следващия ден естествено разговор с госпожата и изясняване с нея защо не си настояла повече да пише.

# 107
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Аз бих направила точно така.
Не ходят на учлище за да получават психически атаки.
Не бих ги подкрепяла. Напротив - противодействам. С класната. И след това /ако се наложи/.

Дано го напрвите поне няколко родителя. Имате шанс, стига да опитате.

# 108
  • Варна
  • Мнения: 10 493
До някъде си обяснявам ентусиазма на класната с това,че е за първи път класна.Младо момиче,ентусиазирана,надъхана.
Говорила съм с няколко родителя.Половината казват много са пишем до 22 ч.,другата половина казват че всичко си е наред.То вярно има си и ученолюбиви деца,които искат все повече и повече да четат,но явно моето не е от тях Simple Smile.
На родителска среща никой не би ме подкрепил,поне така си мисля

# 109
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
А читав човек ли е класната? Или само амбициозна?
Защото ако е читава, няма нужда да чакаш среща с всички родители.
Говори веднага с нея. Тя може да се замисли, че и да се допита до опитни колеги, професионални форуми и т.н.
Рисковано е само ако е училищна тенденция това, но едва ли. Най-вероятно тя не се е ориентирала.

Моето дете беше при чудна класна. От нея знам за учители, които години наред са давали ваканционни домашни до като не се е оплакала една майка, после питали те други родители и спряли.

Успех!

# 110
  • Мнения: 918
До някъде си обяснявам ентусиазма на класната с това,че е за първи път класна.Младо момиче,ентусиазирана,надъхана.
Говорила съм с няколко родителя.Половината казват много са пишем до 22 ч.,другата половина казват че всичко си е наред.То вярно има си и ученолюбиви деца,които искат все повече и повече да четат,но явно моето не е от тях Simple Smile.
На родителска среща никой не би ме подкрепил,поне така си мисля
Щом учителката е млада, значи все още не е получавала кой знае каква обратна връзка от родителите за ефектите, които домашните предизвикват у някои от учениците й. Няма причини да смятаме, че ще остане глуха и сляпа за проблема ви, ако й обърнеш внимание.
Може да й кажеш, че детето много я обича и че думата й е закон за него и че имате късмет, че сте попаднали на такъв взискателен и ентусиазиран учител. След това да изложиш проблема - бавен е, лесно се изморява и отчайва и неколкократно сте имали случаи на емоционален срив и т.н. Накрая можеш да предложиш някакво решение, което ви устройва - адаптиране на количеството и/или вида на домашните.
Мисля, че ако поставиш така нещата, тя ще разбере.

# 111
  • София
  • Мнения: 62 595
Това с домашните е относителна работа. Една потребителка назад е описала много добре нещата - една и съща учителка, един и същ обем домашни, едни и същи изсквания, обаче едното дете свършва за час, а другото за часове. Ако повечето деца от класа се справят без особен проблем с домашните, то не виждам как учителката ще започне да ги намалява. Особено ако успеваемостта на класа е много добра и децата нямат пропуски.

Няма как по нашенско да не се работи с детето, да не се обясняват уроци и пр. От пети клас нагоре се препуска по материала, изведнъж се вдига много летвата, и учебниците са ужасно написани, няма време за упражняване - по математика всеки час се взема нов урок - кога детето да осмисли стария материал, за да се "бетонира", че и да гради отгоре новия!  По български учат не български език - основни правила и как да го ползват, а езикознание, което дори студентите по филология не го научават. За историята направо не ми се говори, че там е страшна работа.
Но в началните класове е нужно основно упражняване за автоматизиране, когато се учат да четат, пишат и да смятат. За съжаление материалът е разпръснат из различни тетрадки и помагала и затова изглежда твърде много, но повярвайте, ако детето не си напише домашното, в един момент ще започне да буксува, защото ще се появят пропуски, които ще растат лавинообразно. Разбира се, не всички помагала струват, но там вече учителят решава. Важното е и домашните да се проверяват от учителката, а не само да се пишат.

И още нещо - не се чувствайте виновни и не давайте ухо на обвиненията, че "висите на главите" на децата си! В нашата образователна система и при общото ниво на "езиковия фон", направо си е задължително да се "виси", за да може детето да дръпне. Големият зор е до седми клас да влезе в гимназия. Но най-важно е в първите класове да усвои материала без пропуски. В крайна сметка домашното се дава на децата, за да автоматизират ученото в клас, а не за да им сложат плюсчета в учителския бележник. И това е добре да се обясни на децата.

# 112
  • Мнения: 444
Ами при нас домашните са почти толкова колкото описвате. В трети клас е моето.
По български от едно помагало с тренировъчни упражнения имат да преписват текстчета плюс няколко задачки към тях плюс да се попълни учебната тетрадка. По четене всеки път има въпрос на който трябва да отговорят с минимум страничка често имат и приказка да прочетат за да я разкажат в следващият час, имало е и стихче за учене. Е случвало се е по четене да няма понякога въпросче но рядко.
По писмените понякога е като при четенето да отговорят на въпросче понякога пак да прочетат за да преразкажат приказка или да препишат поправено това което са писали в час.
По математика от един голям сборник около от 7-10 задачи да се решат, няко да се препишат в тетрадката и да се попълни учебната тетрадка. А по ЗИП-овете БЕЛ и Математика да си попълнят оставащото в помагалата.
По ЧО и ЧП си е така учебните тетрадки, то няма как да се попълнят ако урока не се прочете.
По английски имат някакви две учебни помагала ли са тетрадки ли са да се попълнят плюс думите да се препишат в ТР и в тетр. за домашна понякога пишат по няколко реда думички. Но скоро всички се представиха зле по английски и ги накара да си направят упражнителна тетрадка в която да попълват думите по поне 5 реда. От време на време ги кара да и я носят да види че го правят.
Горе долу за 2 часа се оправя всеки ден с домашните, може и малко повече ако има четене и БЕЛ. Вече никой нито я проверява нито стой нито и обяснява нещо докато пише. Единственно отговорите на тези въпроси по Четене я притесняват, в смисъл пише ги на чернова и докато не ми ги прочете вечер не ги приписва на белова. Само за тази домашна знам какво е правила, другите не ги поглеждам, не е била с ненаписана домашна досега, но има деца от класа които често са и те дори ходят на занималня.

# 113
  • София
  • Мнения: 62 595
От преписване полза няма, защото нищо не влиза в главата на детето. Накрая може изобщо да не знае какво е преписвало. Със същия успех могат да им дадат да преписват и на китайски. Не зная защо учителите толкова много обичат преписването. От диктовките има повече полза.

# 114
  • Мнения: 19 996
И то в трети клас   Rolling Eyes

# 115
  • Мнения: 1 359
Аз лично при такъв проблем бих поговорила с класната и бих предложила да разделя домашните на задължителни и по желание. Така всички деца ще свършват един минимум от самостоятелна работа, но оттам насетне родителите ще могат да преценят дали за тяхното дете е добре да пише повече домашни или да се занимава допълнително по друг начин, да ходи на спорт или курсове и пр. Минали сме през варианта с огромно натоварване, сега (3 клас) сме с малко домашни и повечко допълнителни занимания и ефектът е неизмеримо по-добър: повече и по-функционални знания и умения, по-малко умора, повече свободно време за четене и спорт.

# 116
  • Мнения: 918
Аз лично при такъв проблем бих поговорила с класната и бих предложила да разделя домашните на задължителни и по желание. Така всички деца ще свършват един минимум от самостоятелна работа, но оттам насетне родителите ще могат да преценят дали за тяхното дете е добре да пише повече домашни или да се занимава допълнително по друг начин, да ходи на спорт или курсове и пр. Минали сме през варианта с огромно натоварване, сега (3 клас) сме с малко домашни и повечко допълнителни занимания и ефектът е неизмеримо по-добър: повече и по-функционални знания и умения, по-малко умора, повече свободно време за четене и спорт.
Напълно споделям това мнение. newsm10
В упражненията за развиване на автоматизъм няма нищо лошо, но трябва да са в ограничен обем, иначе ефектът е демотивиране на детето.

# 117
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Така, може да се приключи с темата след него. Simple Smile

ПП Преписването има смисъл като поправка на преразказ - да свикнат как изглежда прегледен текст, но през седмица е добра честота.  Всяко дете с писмени домашни по литература, за което знам е отегчено и преуморено, пише с досада и е ясно как гледа на предмета...

# 118
  • София
  • Мнения: 62 595
Поправката на преразказа е друго.

# 119
  • Варна
  • Мнения: 10 493
И аз съм на мнение,че диктовката е по-полезна.Повечето текстове за препис му ги диктувам.Така допуска правописни грешки и се учи от тях,като се усъмни в дадена буква започва да си прави проверки сам.Преписа е машинален едва ли си задълбочава мозъчето.
Общо взето нещата взеха да влизат в ритъм.По математика стана по експедитивен.За половин час долу-горе е свършил,независимо дали има задачи във всичките сборници и помагала.По български е малко по-бавен,но бива.Остава проблема с писмените преразкази,много са му трудни.Сам не може да се справи.

Общи условия

Активация на акаунт