ВТОРИ клас

  • 76 873
  • 739
  •   1
Отговори
# 570
  • София
  • Мнения: 6 661
Освен това има варианти- например учителката раздава иглите от комплекта в началото на часа и в края му ги прибира обратно (при нас ДБТ и Рисуване си стоят целогодишно в училището).

боже, какви комплекти?! към нашия учебник няма комплект с нужните материали. има приложение, съдържащо само нещата за изрязване. но всякакви подръчни материали, от рода на кабъри, телбод, тиксо, дървени пръчки, игли, сламки и прочие, трябва да осигуряваме сами. обикновено в последния момент научавам, че ни трябва поредната екзотична вещ... Simple Smile

# 571
  • у дома
  • Мнения: 7 976
Това http://www.book.store.bg/p35729/album-po-domashen-bit-i-tehnika- … tin-ananiev-.html е албума и материалите към нашия учебник -те бяха запечатани в найлоново пликче.

# 572
  • Мнения: 18 839
Това http://www.book.store.bg/p35729/album-po-domashen-bit-i-tehnika- … tin-ananiev-.html е албума и материалите към нашия учебник -те бяха запечатани в найлоново пликче.

И ние сме  по този, но пак иска понякога нещо допълнително.
Исках да ги държим в у-ще, но другите мами не позволиха, защото как щели да знаят какво да сложат  Shocked Моята си знае какво е поръчала госпожата и това носи.

# 573
  • София
  • Мнения: 4 041
Ние сме по друг, един зелен. Игли не са ни искали, но шишчета си носят от миналата година. Днес ще правят хранилка за птици, нищо опасно досега не са ни искали. Та нямам повод да се оплаквам от ДБТ.
Виж като човек, учил английски 13г, като човек, който има право да го преподава, и най важното - като родител, който вижда, че тази система не работи, определено се оплаквам от ограмотяването по английски.
И на български можеш да им кажеш Я като яйце, ама айде на английски има кажи C като computer...

# 574
  • Мнения: 24 467
Виж като човек, учил английски 13г, като човек, който има право да го преподава, и най важното - като родител, който вижда, че тази система не работи, определено се оплаквам от ограмотяването по английски.
И на български можеш да им кажеш Я като яйце, ама айде на английски има кажи C като computer...

Моля те, сподели, какво, според теб, работи най- добре при изучаването точно на този език на второкласници и деца на сходна възраст?
Определено методът на обучение по БЕЛ не може да се приложи и тук 1:1, това е ясно. И е роден българският, и звук и буква съвпадат почти на 90% при нас и то в цяла дума.

# 575
  • София
  • Мнения: 4 041
Не може определено, това е ясно,а ти си го написала много добре. Точно това работи според мен. Зрителното фотгографиране на думи и изрази, свикването със звученето на езика, запаметяването на буквосъчетания, които звучат ралично - ph-ф, ch-ч, sh-ш. Защото на този етап, при положение, че досега са се учили да четат каквото виждат, изведнъж да ги бухнеш да пишат неща, които се чуват по абсолютно различен начин, освен да ги оплетат като пате в калчища друго към момента не постигат.
Децата, които досега не са учили английски определено затъват в писмено отношение.

# 576
  • София
  • Мнения: 1 074
А, английския ми е любимата тема. При нас учат по 8-10 думи на час, тоест за седмицата са взели поне 16  #Crazy Което е безумно за тази възраст. И освен това трябва да могат да ги пишат, което е още по-безумно. За съжаление нашия преподавател досега е преподавал самон а гимнаиален курс, и дори това му се струва бавно движение.
А за мен е правилно все още да са на етап звуково изучаване на думите, тоест само да могат да ги изговарят и да знаят значението им. Да натрупат лексика, да са сигурни в нещата, да научат азбуката и чак тогава да почват да пишат. Това за училище.
Тук видях, че има майки с езикова гимназия. Еми едно време в езиковите гимназии се започваше с два месеца говорене само, половината от първия учебник за подготве беше само с картинки, а това е предвидено за деца в 8ми клас, все пак. Тоест деца, овладели писането на български език
Ами те тия нашите още не знаят да пишат правилно на български, къде сме ръгнали с това да пишат на английски, като на тях дори не им е ясно коя буква как се чете.  ooooh!

# 577
  • софия
  • Мнения: 30 447
Нямам претенции да имам професионален поглед върху изучаването на чужд език. Имам само собствен такъв и върху това как върви при детето. Базирайки се на него съм абсолютно "за" ранноезиковото обучение. Естествено нямам очакване, че с него се научава, но смятам, че ранноезиковото обучение дава възможността за лесно свикване с чуждото звучене и се поставя добра основа. Записахме детето на английски още в 3та група в градината. От 4та ходи в школа. Доволна съм. Даже много и не съжалявам. Първите 2 години беше основно слухово изучаване и писане до припадък на букви. От миналата година започнаха доста да пишат думи. От тази вече пишат и сглобяват изречения, кратки разговори. Доста пишат. До миналата година имаха и много упражнения под формата на игра към всеки урок, с които "набиваха" едно и също по еннайсет пъти. Но това не създава трудност на детето. Аз също започнах с английския от първи клас в Алианса и мога да кажа, че много научих до 7 клас, след който учих много по-интензивно и надграждащо, но ранноезиковото обучение повече ми помогна, от колкото да ми е било ненужно.
В училище по същия начин учат и руски. Миналата година, първа година, само говореха и учеха думички. Не са писали. От тази започнаха да четат текстове и да пишат по малко.
И, в крайно сметка, все пак, отново, всичко опира до учителя. Колкото и да е добра една система, ако учителят е кофти, няма как на детето да му е лесно и приятно.

Последна редакция: пт, 05 дек 2014, 11:39 от zvanche

# 578
  • София
  • Мнения: 6 661
при нас учиха по 1 час седмично английски и в първи клас. беше изцяло разговорен курс, с оцветяване на картинки и прочие подобни занимания.

в английските училища, където започват с ученето на буквите и с писането още на 5-годишна възраст, отначало не ги учат на правилното изписване на думите. учат буквите и ги оставят всеки да си записва думите така, както ги чува (подобно на обучението в българския език). едва по-късно въвеждат правописа.

системи разни. моят син учи английски от 4-годишен в Хелен Дорон. едва миналата година започнаха да учат буквите там, дотогава беше само разговорно. в резултат, на 8 години се сдобих с един илитерат (неграмотен, не владеещ ни писане, ни четене), който уверено и спокойно ползва активно езика - в рамките на речниковия си запас, разбира се. затова го преместих от там, рискуваше да изостане много от връстниците си. но сега, 2 месеца по-късно, натрупаният активен запас си каза думата и в момента ги надбяга и в четенето, и в писането.

прави ми впечатление, че повечето системи, които са разработени за започващи начално обучение на 6-7 години, са доста еднакви. поразгледайте няколко и после критикувайте и коментирайте. нашите педагози и съставители не откриват топлата вода, а в повечето случаи копират.

# 579
  • Мнения: 24 467
Аз, лично, имам представа от две школи, четири училища и един частен учител, т.е. имам някаква база за сравнение. Не критикувам, а питам и то учители с опит при обучение на малки деца /защото това е от съществено значение/ какво се препоръчва, точно, за да взема нещо полезно от него за детето си. Виждала съм неработещи /при моето дете/ системи и  работещи такива, та затова се интересувам от въпроса и за мен той е важен. И са различни системите, които съм видяла. Едни пишат от самото начало, други- не. Моето дете с първата не можа да се научи дори да чете.
За мен е факт, че на мнозинството деца в училище точно чуждият език и то английският, в начална степен им е труден и повечето не знаят дори минимално заложеното в учебника, освен ако някой не се занимава с детето допълнително. Без значение е дали е учител, родител, баба и т.н.

# 580
  • София
  • Мнения: 4 041
при нас учиха по 1 час седмично английски и в първи клас. беше изцяло разговорен курс, с оцветяване на картинки и прочие подобни занимания.

в английските училища, където започват с ученето на буквите и с писането още на 5-годишна възраст, отначало не ги учат на правилното изписване на думите. учат буквите и ги оставят всеки да си записва думите така, както ги чува (подобно на обучението в българския език). едва по-късно въвеждат правописа.

Само, че в училището на дъщеря ми започват изучаване на английски от втори клас. В първи нямат нито един час и когато съм избирала това училище, това беше също една от причините. Не съм длъжна преди това да съм я пускала на частно обучение по английски, точно както не съм длъжна да я пращам и сега. Разгледала съм и съм се интересувала достатъчно и точно това, което цитирам от поста ти по-горе е начинът децата да започнат за първи път да изучават чужд език.

# 581
  • Мнения: 18 839

в английските училища, където започват с ученето на буквите и с писането още на 5-годишна възраст, отначало не ги учат на правилното изписване на думите. учат буквите и ги оставят всеки да си записва думите така, както ги чува (подобно на обучението в българския език). едва по-късно въвеждат правописа.


Тъкмо това се чудех- няма ли опасност да научат думите грешно, щом сами по слух си ги пишат  newsm78

 Р.Р. Нарочно ли не пишеш главни букви   newsm78

# 582
  • Мнения: 50 776
Нашата учителка каза че на този етап пишат и ги изпитва по английски, но имат право на помощ от учебника
Тоест тя ги изпитва на някоя дума или израз, но учебника е пред тях на чина, отворен на съответната страница, и имат право да си погледнат за да се подсетят, но за целта все пак трябва да могат да се ориентират кое къде е и какво е- да го знаят и само да си помогнат
Имат и писмени изпитвания, те са по-скоро повтаряне на някое упражнение от учебната тетрадка, само че на пресниман лист
Като ви чета- явно доста лежерно го караме, а на моя син пак му е трудно

# 583
  • София
  • Мнения: 1 074
Съгласна съм с вас, но това е при положение, че ходят децата на език извън училището. Разбира се, че всеки е свободен да си направи своя избор в тази насока.

НО, аз, както и доста други родители, съм против това ранно обучение. След като в училището започват английски от нулата във втори клас, няма начин да се съглася, че ще почнем с учене на 8 думи на час, и то да ги пишем активно.
А по слух се трупа лексика. Когато се свикне с езика, много бързо се влиза в час с писането.

# 584
  • Мнения: 8 916
Нашите са по blue skies. Допреди две седмици бяха учили около 60 думи (тогава вкарах всичко от тетрадката в една таблица за разпечатване, та ги броих), да са взели още 5-6. Факт е, че всички думи ги знае като значение, ако му ги кажа на български, без проблеми ми ги казва на английски. Табличката я направих след едно злополучно контролно, където трябваше да свързва картинки с думи на английски и беше пооплескал една част. След това аз му дадох списък с всички изучени думи и някои изрази, написани на английски, а той трябваше да напише значението на български. Вкъщи се справи много добре и имаше само 3-4 грешки. Правили са и още едно контролно, но тогава той беше на състезание и го изпусна, а учителката май така и не се сеща да му го даде.
Специално при моя син се наблюдава един куриоз с английския. Твърди, че не харесва никак предмета, учителката също, защото не харесвала как пише. А всъщност на английски пише много по-красиво отколкото на български, където е пълна скръб  ooooh! Може би защото все пак буквите му са чужди и се старае повече. И на фона на тази уж омраза към предмета, реално по английски се готви най-старателно и с най-голямо желание. Първо започва с домашните по английски и си пише много старателно думите. Никога не отказва да правим упражнения и дори не мърмори. Иди, че го разбери. Когато се упражняваме обаче го карам да прави елементарни изречения и явно му е интересно. Например го питам Where is the lion? и той трябва да ми го посочи и да отговори или аз му соча нещо и го питам What is this? и той трябва да отговори с This is ..., или пък какъв цвят е нещо. Съвсем елементарни диалози си водим, но явно му харесва, а и добива увереност. Иначе наистина са като попивателни на тази възраст. Малкият е научил почти всичко, което знае батко му, само дето слуша отстрани.

Общи условия

Активация на акаунт