Кой казва, че не е нормално? Ти ли?
И кой казва, че практиката в Канада е някакъв критерии??
Колкото практиката в Канада е критерии, толкова и практката във всяка една друга държава може да бъде критерии по тази логика.
Извинявам се за резкият тон, но винаги съм се дразнила от това чуждопоклонничество, което може да намери израз в най-неподозирани и странни измерения. Като например проговарянето на децата.
Не, не го казвам АЗ. То си има критерии, както за всяко друго нещо. А аз говоря за Канада, защото по стечение на обстоятелствата живея тук и оттук имам впечатления. И НЕ намирам резкия ти тон за приемлив, защото мога да го приема само ако се аргументираш и ми кажеш каква е практиката в България.
АЗ ЗНАЯ как стоят нещата в Канада, защото съм минала през системата. Тук се смята за признак за нещо нередно, ако детето НЕ свързва 2 думи в изречение на възраст 2 години. Ако родителят си е на мястото трябва да вземе мерки, за да предотврати евентуални проблеми вбъдеще. Това не означава, че детето ИМА проблем. Означава, че му е време да бъде ВИДЯНО И ПРОСЛЕДЕНО ОТ СПЕЦИАЛИСТ, който може да прецени има ли детето проблем или не (защото едва ли Додо от България може да го направи) . Оттам нататък се задвижва програма, която съществува от дълги години и работи безотказно. Затова в "загубената" Канада много деца се диагностицират на време и навреме се вземат мерки за коригиране на проблема им.