Отговори
# 2 070
  • В заешката дупка
  • Мнения: 5 506
В моята чужбина няма метро. И влакове, и теснолинейки. Престижен до престижни квартал са се наредили.   Grinning

# 2 071
  • Мнения: 3 231
Нека говорим за тези градове, които си включила в поста си... Кой е този престижен район на Лондон, който има метро?
В Лондон, транспортна мрежа има навсякъде - http://www.metro2.ztm.waw.pl/download/schematy/underground_map.jpg. Кой е този престижен район в който няма метро ?!
Няколко пъти уточних, че s Поппеа обсъждаме отдалечени от центъра райони. Предградия. Не говорим за централни и близки до центъра такива.

Нашият разговор тръгна от отдалечените квартали. Метро по икономическа логика се строи там, където има гъсто населен район или - най-лошото - планира се да има гъсто населен район. Гъсто населените предградия.... просто не са богати.

А понеже виждам, че си запозната с Лондон - ето за какво аз говоря. Говоря за богати предградия, за да ме разбереш правилно.

Оксшот, Уолдингъм, Хадли Уд, Лаудуотър, Радлет, Прат'с Ботъм, Тотъридж.... и т.н.

Няма метро. Няма високо строителство. Средна цена на имотите - над 500 000 паунда. Процент на направените продажби на имоти за над 1 млн. паунда спрямо общия брой продажби - 20%!

Надявам се сега ме разбра Simple Smile

# 2 072
  • Мнения: 2 265
Оксшот, Уолдингъм, Хадли Уд, Лаудуотър, Радлет, Прат'с Ботъм, Тотъридж.... и т.н.

Тотъридж се намира в Барнет и мога да ти потвърдя на 100%, че там има метро. Ако погледнеш подробно картата която съм ти пуснала дори ще видиш спирката - Totteridge & Whetstone.

# 2 073
  • Мнения: X
Аз много се учудих, когато се разхождах из Лондонското сити, че няма почти никакви паркирали коли. Как отиват юпитата на работа? Може би има огромни подземни паркинги или просто повечето от работещите среден ешалон ползват градски транспорт - метро, автобуси?  newsm78

# 2 074
  • Мнения: X
Това за крайните, че били абсолютно престижни, наистина е много несериозно изказване. Не може да се прави такова обобщение.

Но... да вземем големите мегаполиси... Намери ми място в Лондон, където хората да живеят в къщи - еднофамилни, с дворче, окосена тревица, гараж, две коли паркирани пред него... и т.н. и т.н. Тези места са много далеч от центъра. Къщите струват от 500 000 нагоре паунда и там просто няма как да живее сульо и пульо. Не е живял и няма и да живее.

...

Съдейки по цените в централните райони на Лондон, 500 000 пауна съвсем не са много за къща. Дори за апартамент не са много, ако е на хубаво място.

Не съм живяла в Лондон, ходила съм няколко пъти, но не познавам отдалечените райони. Така че за там не мога да говоря. Говоря за чужбински градове, които познавам. И това с железниците не винаги е вярно.

По принцип не мисля, че в един град с размера на Лондон ползването на метро може да се счита срамно. И в София не е срамно. Просто размерът определя и компромиса - на никого не му се виси по 2 часа в задръствания в едната посока. Да не говорим за цената на паркинга, да не говорим за завсимостта от автомобила. В този смисъл по-добре натъпкан, отколкото всички други негативи.

Проблемите с избора и компромиса са сходни, разбора се, съответно на мащаба на града. Ако на теб ти се струва смешно в София да се оплакват, на мен пък ми се струва непоносимо да ме тъпчат в метрото. Но това е компромис, който ти правиш заради нещо друго.

За момента аз не бих си сменила апаратмента за къща, освен в същия квартал, което пък съвсем не ми е по джоба Simple Smile Харесва ми да съм на пеша разстояние до всички места, където обичам да ходя.

# 2 075
  • Мнения: X
Аз много се учудих, когато се разхождах из Лондонското сити, че няма почти никакви паркирали коли. Как отиват юпитата на работа? Може би има огромни подземни паркинги или просто повечето от работещите среден ешалон ползват градски транспорт - метро, автобуси?  newsm78

Метрото е пълно с юпи-подобни костюмари Simple Smile Той нофелет със ситния шрифт изброи защо. Предполагам, че юитата биха искали да са с колите си, но мисля, че улиците на могат да поемат всички желаещи, така че - метро, това е Simple Smile Много гъзари на кв. метър са се събрали там, затова така  Grinning

Няма коли, защото паркирането струва пари Wink - както вече и в София - откакто има зони в центъра, е далеч по-приятно, макар да има още накъде да се разширяват зоните. Мечтая си целият Долен  Лозенец да стане зона....

# 2 076
  • Мнения: 2 354
Аз много се учудих, когато се разхождах из Лондонското сити, че няма почти никакви паркирали коли. Как отиват юпитата на работа? Може би има огромни подземни паркинги или просто повечето от работещите среден ешалон ползват градски транспорт - метро, автобуси?  newsm78
То и аз се чудя как така там няма коли, пречещи на движението, а тук е голям проблем, че някъде може да се въведе платен престой като мярка за ограничаване на трафик, но просто си оставам с чуденето и обвиненията, че съм велосипедист.  Thinking

# 2 077
  • Мнения: X
Аз много се учудих, когато се разхождах из Лондонското сити, че няма почти никакви паркирали коли. Как отиват юпитата на работа? Може би има огромни подземни паркинги или просто повечето от работещите среден ешалон ползват градски транспорт - метро, автобуси?  newsm78
То и аз се чудя как така там няма коли, пречещи на движението, а тук е голям проблем, че някъде може да се въведе платен престой като мярка за ограничаване на трафик, но просто си оставам с чуденето и обвиненията, че съм велосипедист.  Thinking
Нали? Много интересно.... Коскоджамити мегаполис пък ...

# 2 078
  • Мнения: 1 446
Aз пък не разбирам тази мания да стоиш с часове в задръствания в колата си, когато можеш да използваш метрото и да четеш примерно.
Не мисля,че позицията ми е ниска, но никога няма да се кача на колата да дойда до офиса. Даже и паркомясто ми се полага.

Подкрепям напълно. Удобството е по-важно от престижа за мен.

E то защото пък един престиж да си в коптора, едвам минал технически преглед.  Mr. Green

# 2 079
  • Мнения: X
Няколко пъти уточних, че s Поппеа обсъждаме отдалечени от центъра райони. Предградия. Не говорим за централни и близки до центъра такива.

Нашият разговор тръгна от отдалечените квартали. Метро по икономическа логика се строи там, където има гъсто населен район или - най-лошото - планира се да има гъсто населен район. Гъсто населените предградия.... просто не са богати.


Йорк Милс, Торонто - най-скъпият в Канада и с метро. Форрест Хил, Торонто - скъп и с метро.

http://www.canadianbusiness.com/lists-and-rankings/richest-neigh … home-prices-2014/

Сега, не знам какво разбираш под  "отдалечен квартал", но определено не е в центъра.

# 2 080
  • Мнения: X
Аз много се учудих, когато се разхождах из Лондонското сити, че няма почти никакви паркирали коли. Как отиват юпитата на работа? Може би има огромни подземни паркинги или просто повечето от работещите среден ешалон ползват градски транспорт - метро, автобуси?  newsm78
То и аз се чудя как така там няма коли, пречещи на движението, а тук е голям проблем, че някъде може да се въведе платен престой като мярка за ограничаване на трафик, но просто си оставам с чуденето и обвиненията, че съм велосипедист.  Thinking
Нали? Много интересно.... Коскоджамити мегаполис пък ...

Да бе, интересно... Съдират кожи за паркиране, да не говорим колко кожи съдират за нарушение забраните за паркиране....

Всичко опира до пари.

# 2 081
  • Мнения: X
Aз пък не разбирам тази мания да стоиш с часове в задръствания в колата си, когато можеш да използваш метрото и да четеш примерно.
Не мисля,че позицията ми е ниска, но никога няма да се кача на колата да дойда до офиса. Даже и паркомясто ми се полага.

Подкрепям напълно. Удобството е по-важно от престижа за мен.

E то защото пък един престиж да си в коптора, едвам минал технически преглед.  Mr. Green

Да, ама нямаш нужда от натъпквач, за да влезеш в него  Laughing

# 2 082
  • Мнения: 7 171

За мен "престиж" са само две неща:

1. Еднофамилна къща в негъсто населено предградие без високо строителство - двор, гараж и т.н.
2. Апартамент над 100 квадрата на пъпа на града - който и да било град. Ремонтирана и поддържана сграда, контролиран достъп.

А най, най-доброто. Да имаш и 1. и 2. На всеки го пожелавам.

Всичко друго са някакви компромиси, които правим наложени ни от ограниченията на доходите ни.
Имам ги и двете.....

# 2 083
  • България-Швейцария
  • Мнения: 2 535
Да, ама нямаш нужда от натъпквач, за да влезеш в него  Laughing
Ахахах, нали Laughing
Както и не си даваш дневната надница за такси, ако се налага да се прибираш по часове, в които няма транспорт.

Пътувала съм и по повече от 15 км до работно място и редките случаи, в които буквално съм пълзяла в задръстване е единствено поради глупостта ми да хвана обичаен за тълпата маршрут, това и за разстояние от 3-4 км не бива да се прави. Чудя се също така, при тези ограничения на транспорт, пространство и все по-разширяващ се откъм население град как на никой не му е хрумнало да въведе 'стъпаловидно' работно време с различни начални и крайни часове, зареждането на магазините (особено хранителните) на тесни улици с по 1 платно в двете посоки и без специално място за разтоварване да е през нощта и разни други много полезни облекчения, веднага ще се усети, изпробвано е на други места.

И хайде да не се обиждаме поне на автомобили, а?
И чисто новият, и този втора ръка след 5 зими по българските пътища с чудната луга изглеждат точно по един и същ начин, имат и едни и същи проблеми. С разликата, че новият гълта доста повече средства за възстановяване и поддръжка.

# 2 084
  • Мнения: 1 446

За мен "престиж" са само две неща:

1. Еднофамилна къща в негъсто населено предградие без високо строителство - двор, гараж и т.н.
2. Апартамент над 100 квадрата на пъпа на града - който и да било град. Ремонтирана и поддържана сграда, контролиран достъп.

А най, най-доброто. Да имаш и 1. и 2. На всеки го пожелавам.

Всичко друго са някакви компромиси, които правим наложени ни от ограниченията на доходите ни.
Имам ги и двете.....

И аз. Имам и апартамент и къща не само в София, ами и извън София. И кво прайм сега?

И все пак не намирам метрото за непрестижно.

За колите айде да не си говорим,че е еднакво. Щото ако се минаваше нормално технически преглед, а не само по документи по втория начин, нямаше да сме задръстени от коли, които стават само за скрап.

Общи условия

Активация на акаунт