Отговори
# 2 085
  • Мнения: X

За мен "престиж" са само две неща:

1. Еднофамилна къща в негъсто населено предградие без високо строителство - двор, гараж и т.н.
2. Апартамент над 100 квадрата на пъпа на града - който и да било град. Ремонтирана и поддържана сграда, контролиран достъп.

А най, най-доброто. Да имаш и 1. и 2. На всеки го пожелавам.

Всичко друго са някакви компромиси, които правим наложени ни от ограниченията на доходите ни.
Имам ги и двете.....

И аз. Имам и апартамент и къща не само в София, ами и извън София. И кво прайм сега?


Цъ, нищо нямаш ти.... Щом детето ти не учи с чадото на Министър-председателя и н аГенерал-Губерантора, и то, ехехеее, на Канада, къде изобщо се обаждаш.... Laughing Laughing Laughing

И аз нищо нямам.... Голи сме като пушки и бедни като църковни мишки. Затова - за такива голтачки - само метро! С натъпквачи при това! Да се научим как се преуспява....  Laughing Laughing Laughing

# 2 086
  • Мнения: 6 323
Последните страници ме умориха от смях.


Абсолютно.
И не само последните дори, а цялата тема, бих казал аз.

# 2 087
  • Мнения: 6 323

И чисто новият, и този втора ръка след 5 зими по българските пътища с чудната луга изглеждат точно по един и същ начин, имат и едни и същи проблеми. С разликата, че новият гълта доста повече средства за възстановяване и поддръжка.

Това е абсолютно невярно. Искрено ти пожелавам да караш някой ден собствен нов автомобил, за да разбереш огромната разлика. За средствата е точно обратното, с новият не стъпваш в сервиз, освен за периодична смяна на маслото, и не даваш никакви средства. Дал си ги вече в цената. Със стария автомобил пак плащаш цената на новия, но на части по майстори и по сервизи, трошиш нерви и пари и все таралясник караш и все нещо не му работи. Една 80-годишна баба каквото и да я правиш, не може 20-годишна мацка да стане.

# 2 088
  • Мнения: 3 231
В Лондон има коли по центъра. Simple Smile Черни. Изглеждат старички. В тях са всички онези, които не предпочитат метрото. Струват по 20 паунда за средно разстояние и около 50 паунда за по-големи преходи.

Има и частни коли по центъра. 8 паунда струва влизането в границите на платената зона. Паркирането е съвсем отделна тема. Това на улицата и това в платен паркинг. 3 паунда на час. 5 паунда на час. 22 на ден и т.н. и т.н.

Та..... няма никакви пречки човек да ходи на работа в центъра на Лондон с кола. Никакви законови пречки, де.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Иначе като става дума за платени зони, положението с паркирането в повечето бг квартали извън платена зона става все по-отчайващо. След като вече имам първи случай квартал сам да моли общината да му сложи Зелена зона..... Става дума за Лозенец, където паркирането към момента е пълна ориенталщина.

В перспектива платените зони ще се разширяват. Много интересно ще ми бъде да видя културната дискусия, която общината ще проведе с люлинчани и младостчани и надеждчани, когато им обясни, че от 1 ян. 20ХХ година ще трябва да заплащат, за да паркират в градинката пред входа....

# 2 089
  • България-Швейцария
  • Мнения: 2 535
За колите айде да не си говорим,че е еднакво. Щото ако се минаваше нормално технически преглед, а не само по документи по втория начин, нямаше да сме задръстени от коли, които стават само за скрап.
От 1 година вече има камери по пунктовете за технически преглед и никак не става вече само по документи като преди. Отделно, че за да минеш се изисква и бележка за платен данък за съответната година в общината.

Ефективността на един автомобил я измервам по формулата 'up & running' - време и готовност за ползване х време, прекарано в сервиза х средства, потънали там и досега винаги е била в полза на така презрените тук second hand. Може би си имам късмет с избора, или карам по-внимателно, или... и аз не знам какво, но конкретно в случая наблюдавам нова служебна (шофирана обаче само от 1 човек, като лична, с неограничени средства за поддръжка), 5 г., на 140 х. км пробег и моята почти 15-годишна на 212 х. и сравнението определено не е в полза на първата нито откъм здравина, нито откъм разходи. Но всеки си преценява.

Дойдохме до краставичаря и краставиците Simple Smile
Карала съм - и нови, и стари, и всякакви; и сега, и преди години, когато имаше само Лади и двутактови. И найлони от седалки съм сваляла, и сигурно пак ще го правя, мнението ми е такова и трудно ще го променя.

# 2 090
  • Мнения: X
....
Та..... няма никакви пречки човек да ходи на работа в центъра на Лондон с кола. Никакви законови пречки, де.

-------------------------------------------------------------------------------------------

Иначе като става дума за платени зони, положението с паркирането в повечето бг квартали извън платена зона става все по-отчайващо. След като вече имам първи случай квартал сам да моли общината да му сложи Зелена зона..... Става дума за Лозенец, където паркирането към момента е пълна ориенталщина.

...

Абсолютно! Пречките са от друг характер - и са най-ефективните.  Grinning

Супер, не го знаех! Точно за Лозенец става дума.  Има надежда, значи, скоро да стане зона.

# 2 091
  • Мнения: X
В Лондон има коли по центъра. Simple Smile Черни. Изглеждат старички. В тях са всички онези, които не предпочитат метрото. Струват по 20 паунда за средно разстояние и около 50 паунда за по-големи преходи.



Напомни ми оня стар виц - "беден съм, много съм беден...-  пия остаряло вино, ям мухлясало сирене и карам кола без покрив!"   Joy

# 2 092
  • Мнения: 3 231

За мен "престиж" са само две неща:

1. Еднофамилна къща в негъсто населено предградие без високо строителство - двор, гараж и т.н.
2. Апартамент над 100 квадрата на пъпа на града - който и да било град. Ремонтирана и поддържана сграда, контролиран достъп.

А най, най-доброто. Да имаш и 1. и 2. На всеки го пожелавам.

Всичко друго са някакви компромиси, които правим наложени ни от ограниченията на доходите ни.
Имам ги и двете.....

И аз. Имам и апартамент и къща не само в София, ами и извън София. И кво прайм сега?


Цъ, нищо нямаш ти.... Щом детето ти не учи с чадото на Министър-председателя и н аГенерал-Губерантора, и то, ехехеее, на Канада, къде изобщо се обаждаш.... Laughing Laughing Laughing

И аз нищо нямам.... Голи сме като пушки и бедни като църковни мишки. Затова - за такива голтачки - само метро! С натъпквачи при това! Да се научим как се преуспява....  Laughing Laughing Laughing
Ти се шегуваш, ама наистина ... само човек живял в 4-та или 5-а зона в Лондон и работил в ситито, знае какво е животът в този град. Знае онова ставане в 6:30 сутринта, гладенето на бялата риза, оправянето на косата, че да имаш някакъв вид, после пътуването около 40 мин. с целия свят на едно място. После прибирането, висенето на опашката в магазина отново с целия свят. Бързото похапване преди да прочетеш малко останала работа за другия ден и да се замъкнеш до леглото около 22 ч., тотално неразбрал как мина този ден, как мина тази седмица, как мина този месец...

Това е животът на 80% от тези с белите ризки в метрото в Лондон. Всичките се надяват, че някой ден ще живеят в първа, максимум втора зона. Че ще могат да си позволят наема там и че някой ден дори ще могат да ходят дори пеш на работа....

Или че ще имат къща в онези горе изброени от мен предградия.... без метро Simple Smile

# 2 093
  • Мнения: 9 487

И чисто новият, и този втора ръка след 5 зими по българските пътища с чудната луга изглеждат точно по един и същ начин, имат и едни и същи проблеми. С разликата, че новият гълта доста повече средства за възстановяване и поддръжка.

Това е абсолютно невярно. Искрено ти пожелавам да караш някой ден собствен нов автомобил, за да разбереш огромната разлика. За средствата е точно обратното, с новият не стъпваш в сервиз, освен за периодична смяна на маслото, и не даваш никакви средства. Дал си ги вече в цената. Със стария автомобил пак плащаш цената на новия, но на части по майстори и по сервизи, трошиш нерви и пари и все таралясник караш и все нещо не му работи. Една 80-годишна баба каквото и да я правиш, не може 20-годишна мацка да стане.

абсолютно съм с Татко Мецан  Peace няма как да кола на 20 год. да се сравнява с 2-3 годишен автомобил! Точно изложените по-горе причини ни карат да купим в най-скоро време нова кола на лизинг!  Peace

# 2 094
  • София
  • Мнения: 16 216
От къщите скочихме на автомобилите Simple Smile

Аз чисто екологично съм "подредила" къщата, офиса и училищито на малкия в диаметър от 1.5 км и всичко е покриваемо пеш - аз обаче съм "возена" съпруга, страх ме е да шофирам). И даже стъпаловидното работно време съм си въвела във фирмата, от 10на години насам. Живот и здраве, април догодина метрото ще спира и до офиса и на колегите съвсем ще им олекне откъм превоз (в момента само 10на идват с личен автомобил, останалите с метро/автобус)

# 2 095
  • Мнения: X
Ти се шегуваш, ама наистина ... само човек живял в 4-та или 5-а зона в Лондон и работил в ситито, знае какво е животът в този град.

Това е животът на 80% от тези с белите ризки в метрото в Лондон. Всичките се надяват, че някой ден ще живеят в първа, максимум втора зона. Че ще могат да си позволят наема там и че някой ден дори ще могат да ходят дори пеш на работа....

Или че ще имат къща в онези горе изброени от мен предградия.... без метро Simple Smile

Без шега - животът в Лондон не ми е по вкуса, доколкото го опознах. Изобщо за мен лично има някакъв оптимум в размера на града, нито много малък, нито много голям.

И в който и да е град за мен най-удобно е да можеш да отидеш на работа пеш. И навсякъде, където ти се иска. Хем имаш възможностите на големия град, хем нямаш недостатъците му - най-големият от които е придвижването.  

# 2 096
  • България-Швейцария
  • Мнения: 2 535
Точно изложените по-горе причини ни карат да купим в най-скоро време нова кола на лизинг!  Peace
Има как - карана в друга държава, където не я дебнат тукашните изненади Simple Smile
И не е нужно да е на 20 г., може да е на 5, на 10, разликата между автомобил на тези години в България и чужбина е съществена.
Но всеки си избира. На мен ограничението в дестинациите, до които мога да пътувам с автомобил на лизинг, както и препоръчителният списък с оторизирани сервизи и застрахователи, които по правило не предлагат особено качествена, но затова пък на тройна цена услуга никак не ми е по-вкуса. С парите, които ще спестя като не ги ползвам, след още 5 години ще си купя следващия автомобил и така.

Sharky*, за стъпаловидното работно време само мога да ти кажа браво Peace

# 2 097
  • Мнения: 3 231
Всеки, който познава пазара на автомобили знае т.нар. "правило за 5-те години".

Купуването на нова кола е единствено и само въпрос на престиж. В първите 5 години от първоначалната си регистрация е най-главоломното падане на цената на този актив, наречен автомобил. След 5-ата година, почти до 20-ата, обезценката на автомобила е вече значително по-плавна.

Ето защо купуването на автомобил на 5 г. и продаването му на 10 г. е доказано като най-добра среща на финансова и техническа ефективност. Преди 5 г. е финансово неизгоден. След 10 г. става технически рисков и гълта пари за ремонти.

Пример - купуваш една кола за 30 000 лв. В първия миг, в който излезеш от магазина и я подкараш по улицата, тя вече струва 27 000. След 1 г. струва 24 000 лв. След 2 г. струва 20 000 лв. След 3 г. и т.н. и т.н. На 5-ата година тя вече струва под 15 000 лв. Колата е загубила 50% от първоначалната си стойност.

Купуваш я на 5 г. за 15 000 лв. Оттам насетне до 10-ата година цената й пада значително по-бавно и на 10 г. можеш да я продадеш за 10 000 лв.

Всичко това са усреднени стойности, които варират за страна, марка, модел и т.н. Но.... правилото за 5 г. го знае всеки търговец на автомобили.

# 2 098
  • Мнения: 9 429

Това е животът на 80% от тези с белите ризки в метрото в Лондон. Всичките се надяват, че някой ден ще живеят в първа, максимум втора зона. Че ще могат да си позволят наема там и че някой ден дори ще могат да ходят дори пеш на работа....

Или че ще имат къща в онези горе изброени от мен предградия.... без метро Simple Smile

Във 2 зона има и евтини апартаменти, но са малки. Живяла съм там. Предполагам имаш предвид нещо по-сериозно.
Може ли да се върнем все пак на софийските квартали? Така Лондон, Канада, взе да става много абстрактно. Simple Smile

# 2 099
  • Мнения: X
Може ли да се върнем все пак на софийските квартали? Така Лондон, Канада, взе да става много абстрактно. Simple Smile

И защо да е абстрактно - става въпрос за наличие на железница и за център/периферия. Просто примери, приложими навсякъде, с известна условност, разбира се.

Ако пренесем към София - квартали с метро има и скъпи, и евтини, и престижни, и непрестижни. Има скъпи в перфиерията, има и евтини в центъра. Има скъпи в центъра и евтини в периферията. И всякакви обобщения по тези два принзака са неверни.

Общи условия

Активация на акаунт