Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 138 034
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 320
  • Русе
  • Мнения: 12 212
  Има доста практики с диалогов начин на обучение , с проекти по зададени теми, които целят развитие на индивидуален подход към темата. Но трябва да има едно поне минимално ниво на дисциплина и култура на поведение, в смисъл - умение да изслушваш, за да може да се проведе едно такова диалогово обучение.

# 1 321
  • София
  • Мнения: 62 595
аз съм съгласна да е диалогово. Проблемът е, че не всеки учител е способен на такъв тип обучение, защото това е голямо натоварване относно компетентността му. Сигурно си имала такива учители, които просто са компетентни - те може да са строги, но винаги отговарят, обясняват и пр. Некомпетентните защо да рискуват с диалога? Това е като при лекарите - компетентните са готови да обяснят на пациента, а некомпетентните само гледат косо.

# 1 322
  • Мнения: 1 058
 Има доста практики с диалогов начин на обучение , с проекти по зададени теми, които целят развитие на индивидуален подход към темата. Но трябва да има едно поне минимално ниво на дисциплина и култура на поведение, в смисъл - умение да изслушваш, за да може да се проведе едно такова диалогово обучение.


абе то практики има и не трябва да се открива топлата вода... ама учители няма за такова нещо...

# 1 323
  • Мнения: 24 467
Защо сте против часовете по "мислене" (тези, които са)? Аз съм "за" да се върне стария предмет Логика, осъвременен с трениране на нестандартни подходи за решаване на технически/логически задачи, обосновка на мисълта, способност за анализ. Това може да се превърне в предмет, който ще направи училището по-интересно за много от децата, а и да ги подготви да прилагат на практика фактите и знанието от другите предмети. По отношение на ИТ, ако наистина е толкова безполезен за децата, за какво да го оставят във формата, в която е?

Защото ИТ си е добре.
И защото ако правилно се преподава един материал, то той ще упражнява винаги функцията мислене, по всеки предмет.
Синът ми сега има точно Логика, ІІ срок на ІХ клас.
По тези два учебника са:

Няма какво да се "връща". Не знам дали се учи навсякъде, не съм се интересувала. Въпросът не е в предмета, още по- малко в наименованието му. По този предмет, например, ги карат в момента да зубрят едни определения и върху това ги изпитват писмено. Аз се съмнявам в полезността му, поради което. В този си формат само губи време.

Какъв специалист ще ги води тези часове?
Не са наясно дали въобще ще ги има, май, доколкото четох по въпроса. Бистрят си поредната хрумка.

# 1 324
  • София
  • Мнения: 62 595
Най-добрият учебник е на проф. Енчо Герганов и негови колеги. Да ти е кеф да учиш по него, но както казах, антикварна рядкост е, но който учител по предмета си го е взел, си го къта и не го показва много-много на учениците, но всъщност доста неща обяснява оттам.

# 1 325
  • Мнения: 138
Защо сте против часовете по "мислене" (тези, които са)? Аз съм "за" да се върне стария предмет Логика, осъвременен с трениране на нестандартни подходи за решаване на технически/логически задачи, обосновка на мисълта, способност за анализ. Това може да се превърне в предмет, който ще направи училището по-интересно за много от децата, а и да ги подготви да прилагат на практика фактите и знанието от другите предмети. По отношение на ИТ, ако наистина е толкова безполезен за децата, за какво да го оставят във формата, в която е?

Аз лично съм против, понеже това не трябва да е отделен час, а неразделна част от обучението по всеки предмет. Сега ако се въведе, а той няма да се въведе, това ще е за сметка на нещо друго, и най-вероятно само ще създаде измамно впечатление, че нещо се е направило.

Междувременно безмозъчното зубрене на теми ще продължи по другите предмети

# 1 326
  • Мнения: 5 177
Както и преди писах,  мисленето не трябва да е отделен час,  а да е част от цялото учене по всички предмети. 
А млади учители има, по 14 за едно място се борят на места..

# 1 327
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Това как ще учи всеки ученик е лично решение и въпрос на възпитание и пример в семейството.
Ако иска да учи като стихотворение, ако иска да го учи така, че да го разбира, ако иска може и да не учи.
Законът не дава рецепти как да се учи. Законът дава други правила и норми.
Аз не съм привърженик на идеята да му правя интересното на ученика. Театрални постановки в театъра, на училище се покриват нива, класове, изисквания.

Сега във връзка с ДЗИ и НВО. То една седмица върви разяснение как да си напишат имената, къде да отидат, защото не всеки знае кое училище къде се намира, всичко сдъвкано и поднесено да не би мамин златен да се обърка и да остане извън играта. Ми да се стегне малко и да си ги проучи тези неща. Никаква инициатива и отговорност не се оставя на тези зрелостници, които се предполага, че вече трябва да се справят сами.

# 1 328
  • София
  • Мнения: 62 595
Щом могат да обясняват за гласуването сдъвкано, могат да обясняват и на зрелостниците и на седмокласниците. Няма лошо.

# 1 329
  • София
  • Мнения: 17 652
Защо сте против часовете по "мислене" (тези, които са)? Аз съм "за" да се върне стария предмет Логика, осъвременен с трениране на нестандартни подходи за решаване на технически/логически задачи, обосновка на мисълта, способност за анализ. Това може да се превърне в предмет, който ще направи училището по-интересно за много от децата, а и да ги подготви да прилагат на практика фактите и знанието от другите предмети. По отношение на ИТ, ако наистина е толкова безполезен за децата, за какво да го оставят във формата, в която е?

По отношение на ИТ - не е безполезен, вреден е.

Съвсем спокойно би могло вместо него да бъде въведен час по Формална Логика. Теория на множествата, математическа логика, бинарна логика... и да, това може да се изучава от 1ви клас. Твърдя го, понеже по стечение на обстоятелствата аз съм го учила в 1ви клас - и дори не съм осъзнавала, че учим нещо сложно, напротив, беше най-интересната част от часовете по математика. И не, не съм някакъв гений. Всички се забавлявахме - и всичките ми съученици знаеха какво е сечение, обединение, допълнение... всички ябълки, круши и синджирчета, които майка изрязваше до сред нощ се "изплатиха" дългосрочно.

# 1 330
  • София
  • Мнения: 62 595
Множествата и всиччко, което описваш са задължителни за усвояване в предучилищна възраст, а не чак в първи клас. В противен случай математиката започва да куца.

# 1 331
  • София
  • Мнения: 17 652
Защо сте против часовете по "мислене" (тези, които са)? Аз съм "за" да се върне стария предмет Логика, осъвременен с трениране на нестандартни подходи за решаване на технически/логически задачи, обосновка на мисълта, способност за анализ. Това може да се превърне в предмет, който ще направи училището по-интересно за много от децата, а и да ги подготви да прилагат на практика фактите и знанието от другите предмети. По отношение на ИТ, ако наистина е толкова безполезен за децата, за какво да го оставят във формата, в която е?

часът по ИТ не е безполезен, а си е много полезен. Не зная защо го махат. Дори за гимназистите е полезен, правят бази данни и т.н., които неща аз не мога да ги правя, примерно.

Какво учат в гимназията по този предмет аз не знам, може пък наистина да е по-скоро Информатика. Но в 1ви клас рисуват с елементарни програми. В учебникът на дъщеря на приятели, 2ри клас, имаше въпрос "къде ОТИВА програмата, когато се минимизира?" Къде ОТИВА!? Това да не им е хлебарка, че да тръгне да бяга нанякъде? И понеже вряният отговор бил, видите ли, "в лентата със задачи" се питам аз "а къде отива, когато лентата със задачи е била сетната като auto-hide? В някое паралелно измерение изпада, може би? Определено намирам това за вредно, не просто безполезно.

А ето тук съдържанието на един много интересен учебник по "информатика". За кого е предназначен не ми е ясно, но... копирам:


Информатика - част 1

А. Алексеев, Г. Евсеев, С. Симонович


Цена:  18.00 лв.
* Доставката в София на този учебник е 2.90 лв. ще бъде
при Вас в Сряда 20-05-2015 г. или Четвъртък 21-05-2015 г., за цена и срок извън София щракнете тук.

* Можете да платите учебника в брой при получаване.
      
Продукт      #17151
Тип      Учебник
Наличност      Да, на склад в store.bg
Издателство      Техника
Категории      

    Компютърна литература
    Учебници и помагала

      
Корица      Мека
Страници      574
Размери      14.50 / 21.00 / 2.80 cm
Тегло      1.039 kg
ISBN      9540305764
Описание
Учебникът по информатика в две части е книга, в която последователно, ясно и методично са разгледани всички технически и програмни средства, изграждащи съвременните персонални компютърни системи.

Обяснени са основните принципи, дадени са най-важните определения и са описани възможностите и практическите методи за работа с най-разпространените приложни програми. В края на всяка глава има преговорен материал за затвърждаване на наученото, кратко обобщение на най-важното, а също и въпроси за проверка на знанията.
Този учебник е неоценимо помагало както за учениците и преподавателите по информатика във всички основни и средни училища, така и за самообучение или обучение в курсове по компютърна грамотност.

Настоящото издание е съвместимо с учебната програма за 2014/2015 г.

Подходяща подвързия за него, както и за всякакви формати учебници, тетрадки и учебни помагала, можете да откриете в нашата специална секция "Подвързии".

Съдържание
Увод
Информатика и изчислителна техника
Обработка на информация в компютъра
Запознаване с операционната система Windows 95
Обектите на Windows 95
Управляващи елементи на Windows 95
Устройства за въвеждане и извеждане на информатика
Настройка на Windows 95/98
Стандартни програми на Windows 95

Мултимедийни възможности на компютъра
Инсталиране и стартиране на програми
Обслужване на компютъра
Електронна връзка
Кратък терминологичен речник
Кратък английско-български речник


Ами, честно казано, смятам, че детето ми може прекрасно да си преживее един дълъг, хубав и пълноценен живот - дори такъв на програмист - без никога да не се запознае от близо или далеч с какъвто и да било Виндуус. А с 95 пък, освен, ако не възнамерява да става антиквар, изобщо не виждам смисъл да се среща когато и където и да било.

# 1 332
  • София
  • Мнения: 17 652

Все пак, училището не е забавачница. Целта на обучението не е да е забавно. Ако някой си мисли, че трябва да е забавно, нещо е сбъркал училището с увеселителни клубове. Не казвам, че трябва да е безинтересно и скучно, но ученето си е натоварване и не на всеки му харесва да го прави.

Хвърли поглед на учебниците по информатика за деца на Горячев. Забавни са, от всякъде. И са учебници по информатика, подготвят децата за програмиране. И стават и за предучилищна възраст (първите са предназначени именно за такава). А не ги подготвят за маймунки на конец. Sick

# 1 333
  • София
  • Мнения: 17 652
Множествата и всиччко, което описваш са задължителни за усвояване в предучилищна възраст, а не чак в първи клас. В противен случай математиката започва да куца.


Тц.
Няма в момента никакво помагало (на български, на руски може и да се намерят), за който и да било клас от началните (не съм чела съвременните гимназиални учебници по математика, но бих се учудила, ако там се разглежда теория на множествата или булева логика - във всеки случай по мое време ги нямаше), който да разглежда във каквато и да било форма тези въпроси. Изглежда, че в някакъв момент все пак се въвеждат диаграмите на Ойлер, но вероятно по-скоро нейде из школите по математика, организирани от СМГ и др. подобни училища.

# 1 334
  • Русе
  • Мнения: 12 212
  Булевата логика не е върхът на мисленето. Само е опростен абстрактен модел, служещ за основа за моделиране на процеси в цифрова среда. Основава се на съвременните решения на компютърните модели. Светът не е цифров, аналагов е и се търсят по-оригинални решения. Ако искам да развивам оригинално мислене, в никакъв случай няма да ангажирам в ранна възраст с подобни понятия за да получа форматирано мислене.

Общи условия

Активация на акаунт