Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 137 875
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 590
  • Мнения: 5 177
Първо всеки трябва да си отговори на въпроса - какво разбира под "подготовка за реалния живот"?
От там какви са очакванията и после какво трябва да се подготви за учители и учебни програми.

Ами айде да го кажем така, че на мангалето му е през оная работа за Яворов, за тригонометрията и алгебрата .. и по-добре да го научим как да зида, да лепи плочки.. и тн , та като излезе да може да си намери работа, а не да виси на социални помощи.

То като гледам и днешното българче от репортажа - ми по-добре да го изучат за една сервитьорка или готвачка и да фаща таблата или тенджерата.. Очевидно няма умствен капацитет и желание за литература.

Тези дето имат желание да учат да го правят по завишени изисквания и стандарти, от адекватни преподаватели, ползващи съответните актуални технологии
В нашата образователна система липсват точно умения за :
" решаване на проблеми, аргументиране, критично мислене, анализиране и т.н. " , а се зубри на килограм, децата нямат право на мнение, та камо ли да критикуват

# 1 591
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Коя си ти, че да определяш кой за коя работа става в "реалния живот"?
Сегашното образование е общо до 8, а с новия закон и до 10 клас, но след седми клас вече всеки решава какво иска да учи. Мангалчето като не иска - отива в професионална гимназия по строителство и в десети клас е зидар. Какво от сегашното образование или от предстоящия закон следва да се промени, че да ти пасне на концепцията, която изложи с горния си пост?

# 1 592
  • Мнения: 1 058
Ами Коте го е казала ясно и точно, какво трябва да се промени, ама то не е удобно нито на политиците (на които им трябва прост народ), нито на поне 70-80% от учителите (непригодни за модерно обучение и гледащи да докретат спокойно до пенсия)

"Тези дето имат желание да учат да го правят по завишени изисквания и стандарти, от адекватни преподаватели, ползващи съответните актуални технологии
В нашата образователна система липсват точно умения за :
" решаване на проблеми, аргументиране, критично мислене, анализиране и т.н. " , а се зубри на килограм, децата нямат право на мнение, та камо ли да критикуват"

И когато се промени целта на образованието от сегашната, а именно да се избутат до диплома деца които не знаят какво правят в училище, и то за сметка на знаещите и можещите, може и да се повиши нивото на образование... ако не - до няколко години и резултатите на матурите от 2015г. ще ни се струват прекрасни. За голямо съжаление знаещи и мислещи деца искат само част от родителите и още по-малка част от учителите... а на останалите учители им трябват папагали, че да не би случайно да им пострада авторитета и да се окаже, че знаят по-малко и от децата...

# 1 593
  • Русе
  • Мнения: 12 212
  От статията за финланските реформи, по скоро останах с впечатление, че се говори за нови дисциплини, в което по принцип има смисъл, но не вярвам да има на този етап възможност за адекватна реализация у нас. Например история и география могат да се обединяват в някои части. Географските открития са свързани с етап от историческото развитие, както и географското местоположение обуславя развитието на цивилизации. Физиката изисква сериозен математически апарат, което може да доведе до практическо приложение на учени в матеатиката изрази. Има много примери за възможности за интердисциплинарни уроци, които могат да покажат една по завършена и ясна картина.

# 1 594
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Една учителка ми беше казала, че винаги си личи дали едно дете е пренебрегвано вкъщи и дали то има навици да общува. Обясни ми, че деца, които не са научени да общуват и нямат авторитети изобщо, много трудно приемат дадена им информация като част от общуване - те не умеят да общуват. Другите поддържат контакт с очи, вниманието им е в говорещия. Това идва от семейството и няма връзка с градините.

Примерите, такава беше ситуацията, че ставаше дума за конкретни деца, бяха посещавали градина, родителите им образовани и държащи на добро образование за децата си ... но явно неглижиращи децата като хора /неприятна дума, ама поне мека/.

# 1 595
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Ами Коте го е казала ясно и точно, ....
"Тези дето имат желание да учат да го правят по ....
Аз зададох конкретен въпрос, а именно:
Първо всеки трябва да си отговори на въпроса - какво разбира под "подготовка за реалния живот"?
От там какви са очакванията и после какво трябва да се подготви за учители и учебни програми.
Горният отговор на Коте смяташ че отговаря на въпроса ми ли? Аз не виждам отговор.
Тя пуска статия и говори за съвсем различни неща от това, което е в статията, затова я попитах - кокво разбира под подготовка за реалния живот и кое от тази подготовка е неприложимо с новия закон за образованието.

# 1 596
  • Мнения: 1 058
Ами Коте го е казала ясно и точно, ....
"Тези дето имат желание да учат да го правят по ....
Аз зададох конкретен въпрос, а именно:
Първо всеки трябва да си отговори на въпроса - какво разбира под "подготовка за реалния живот"?
От там какви са очакванията и после какво трябва да се подготви за учители и учебни програми.
Горният отговор на Коте смяташ че отговаря на въпроса ми ли? Аз не виждам отговор.
Тя пуска статия и говори за съвсем различни неща от това, което е в статията, затова я попитах - кокво разбира под подготовка за реалния живот и кое от тази подготовка е неприложимо с новия закон за образованието.


ами отговора си го пише кратко и ясно: " решаване на проблеми, аргументиране, критично мислене, анализиране и т.н. " , а се зубри на килограм, децата нямат право на мнение, та камо ли да критикуват... това са нещата, които ще им трябват на децата реално в живота, ама на голяма част от учителите не им изнасят... и почват да говорят за закони, държавни образователни изисквания и др. подобни;

а иначе като за начало може да се почне с обучение на две скорости - за искащи и можещи, и за останалите... къде е предвидено подобно нещо в новия закон??? пак искаме да си я караме по старому, а резултатите всички ги виждат, ама някои си затварят очите, че не им изнася иначе...

# 1 597
  • Русе
  • Мнения: 12 212

ами отговора си го пише кратко и ясно: " решаване на проблеми, аргументиране, критично мислене, анализиране и т.н. " ,
   Това е доста сериозно предизвикателство за системата, и не само за нашата. Това с една реформа изведнъж няма как да стане, особено у нас.

# 1 598
  • Мнения: 5 177
Коя си ти, че да определяш кой за коя работа става в "реалния живот"?
Сегашното образование е общо до 8, а с новия закон и до 10 клас, но след седми клас вече всеки решава какво иска да учи. Мангалчето като не иска - отива в професионална гимназия по строителство и в десети клас е зидар. Какво от сегашното образование или от предстоящия закон следва да се промени, че да ти пасне на концепцията, която изложи с горния си пост?

Професионалните гимназии не те спасяват от това да учиш същия материал по биология, химия, математика и БЕЛ като реалните гимназии. За да обхванете лузърите ви трябва тотална промяна в политиката - примерно до 8 клас общообразование, от там до 10 клас първо ниво средно, където да Фанат занаят..колкото и да не ви се иска времето на ПУЦ-овете се завръща и ако не ги върнат ще има бая народ извън системата - без професия, без диплома ..


Подготовката за реалния живот на едни е да им се даде професия, на други да им се дадат крила да мислят, да се учат да ръководят, което не изключва да придобиват професионални знания в професионални гимназии до 12 клас

Не знам защо не искаш да разбереш, че има маса деца, които абстрактното и научното ги плаши, но с удоволствие поемат практически насочени уроци...

Лиляна, ти като педагог как ще вкараш в пътя девойката с ножа от ВТ..

# 1 599
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Все пак е хубаво да се коментира и от гледна точка на целите на образователната система и държавата.
Защото законите се пишат от тази гледна точка.

Освен това децата се учат и на анализ и на критично мислене. Но ако имат късмет с преподавателя.
В същото време неговите усилия могат напълно да се обезсилят от желанието на мама за шест и възпроизвеждане на урока 1:1. Рано или късно непроменимата майка, ще надвие множеството учители, и само част от тях искащи мислене.

# 1 600
  • нейде там, където ....
  • Мнения: 5 459

ами отговора си го пише кратко и ясно: " решаване на проблеми, аргументиране, критично мислене, анализиране и т.н. " ,
   Това е доста сериозно предизвикателство за системата, и не само за нашата. Това с една реформа изведнъж няма как да стане, особено у нас.

Това е въпрос на учебни планове, програми и учебници, каквито в закона няма. Тепърва някой някъде ще ги пише, без да са ясни нито критериите за тях, нито пишещите.
Само общи думи и добри пожелания виждам в тази посока в закона.

# 1 601
  • Мнения: 24 467
Цитат
колкото и да не ви се иска времето на ПУЦ-овете се завръща и ако не ги върнат ще има бая народ извън системата - без професия, без диплома ..

Очаквам това да се случи с положителна настройка. Намирам го за изключително необходимо.
Следя основно развитието на средното образование в тази насока и промените в тази материя, отчитайки точно това, колко излишна и направо вредна се явява в съответния период уравниловката при учениците.
Човек не се ражда равен с останалите и не е нужно да се самозалъгваме в такава насока. Редно е да се отчетат спецификите, да се организират законово съответните групи и да им се предоставят необходимите на самите тях знания и умения, а не необходимите такива "по принцип", т.к. чак толкова общ принцип няма.
...
Девойката с ножа е за ДПС. Вече разбрах, че я били изключили. За мен въпросът отразява още един голям проблем в образование, който чака законовото си решение- средствата и мерките за налагане на правила в системата, своевременното им и еднакво прилагане винаги, когато е необходимо. За да не се стига до ножове.
Тези "деца" там, доколкото прочетох, не влизали в часове, държали се редовно по неприемлив начин. Ми той, ножът, си е естествена последица от невзети навреме мерки. Кой да ги вземе? Аз ли?
Следва да отпадне финансовия стимул за задържане на всяка цена на кретени и непълнолетни престъпници в училище. Който не е овладял материала следва да си повтаря от клас № 1. За да няма повтаряне е нужна индивидуална работа, но тук за България съм скептик в тази насока. Ясно е защо. Който се държи като диво прасе и не може да му се повлияе в обикновеното училище, да си ходи в ТВУ. Но непредприемането на мерки, които са наложителни, само по себе си е нарушение и предпоставка за още по- големи проблеми.

Последна редакция: ср, 10 юни 2015, 15:42 от Judy

# 1 602
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...
Професионалните гимназии не те спасяват от това да учиш същия материал по биология, химия, математика и БЕЛ като реалните гимназии. За да обхванете лузърите ви трябва тотална промяна в политиката - примерно до 8 клас общообразование, от там до 10 клас първо ниво средно, където да Фанат занаят..колкото и да не ви се иска времето на ПУЦ-овете се завръща и ако не ги върнат ще има бая народ извън системата - без професия, без диплома ..


Подготовката за реалния живот на едни е да им се даде професия, на други да им се дадат крила да мислят, да се учат да ръководят, което не изключва да придобиват професионални знания в професионални гимназии до 12 клас

Не знам защо не искаш да разбереш, че има маса деца, които абстрактното и научното ги плаши, но с удоволствие поемат практически насочени уроци...
...
Ако някой иска да остане с основно и не желае да учи средно - отива да изкара курс за зидар за един до три месеца и е зидар. Ако иска средно с професия в строителството, ще му се наложи да учи общообразователните предмети и всичко което е включено в средното образование.

# 1 603
  • Мнения: 138
Образование в световен мащаб е остаряло за живота, който води днешното дете и който ще води след 20 години. Поради това и все повече иновативни образователни структури набират скорост и навлизат в образователните системи на редица страни успоредно с традиционното образование.
Последното като масовост се заражда във време с абсолютно различни като условия и изисквания на средата норми.

Аз съм принципно силно неконсервативен човек в цялостното си разбиране за света, но това се обръща на 180 градуса стане ли дума за образование, за което си има много добри причини.

Не разбирам какъв е този порив у толкова много хора да се разгради тотално система, градена от 2500 години насам, и да се замени с нещо, с последиците от което въобще не сме наясно, но имаме много сериозни причини да мислим, че много от тях извън училище са негативни.

Това, че технологията се е променила, въобще не означава, че традиционните цели на образованието -- да се изграждат широкообразовани и мислещи хора -- са остарели. А никой от т.нар "иновативни" нови методи на преподаване не е демонстрирал съществен успех в преследването на тези цели. Точно обратното, почти винаги става дума за т.нар "buzzwords" зад които реално се крие още по-ускорено разбиване на традиционния модел на образование без то да бъде заменено с нещо адекватно.

Проблемите на образованието са контролът върху наученото и мотивацията на участниците в системата. Технологичните решения само прикриват присъствието им, не ги решават. Не помня кой го беше изцепил - сегашният или предишният министър, а може и да не е бил министър, няма особено значение, важното е, че много хора мислят така - че при положение, че информацията е на един клик разстояние в телефоните на децата, за какво им е да учат безполезни факти? Ужасяващо е, че има толкова хора, които мислят така.

# 1 604
  • Русе
  • Мнения: 12 212
   G-M преди 2500 година, в Гърция са преподавали философи - блестящо подготвени интердисциплинарни педагози- разхождайки се в градини в дискусия с учениците си.

Общи условия

Активация на акаунт