Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 137 875
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 575
  • Русе
  • Мнения: 12 212
  Моето дете на 5 години пишеше и смяташе до 10. Не съм го учила специлно. Самата аз се изненадах.Започна училище с "прекрасна четивна техника" , по оценка на преподавател. С една дума четеше гладко непознат текст. С нищо особено не е блеснал в училище, с изключение на два три предмета, по които има наклонности и му се отдават. В момента даже констатирам проблеми в пети клас с БЕЛ, а с математиката според мен е инвалид. Не че не го докара до най-висок успех в класа по предмета, благодарение на преподавателя и на моите неистови усилия. Но за мен, той не разбира предмета или поне не по-начина и със скоростта, която се изисква в учебния материал.
   Познавам деца, които си започнаха да четат и да смятат на 7 и си се развиват доста по-бързо.

# 1 576
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Пренасянето на тежестта и основната отговорност за развитието е училището работи за компенсиране на липсите в ощетенитев семейството, но и за намаляване на шансовете за развитието на останалите, при които подобни страдания няма. И това може да не е било видно в някои семейства и при някои деца, но за цялата система е вярно за съжаление. И това важи за цялото образование /и градините/.

Когато едно дете ходи на градина, то се социализира, но качеството на социализация никак не пада, ако играе с различни малки групи всеки ден и то наоткрито целогодишно. Освен това, ще има коректив за поведението си и загрижен човек до себе си. А това в градината го няма /особено въздуха/. Ако изключим по някоя в големите градове и задължително частна не е налично. По същият начин, вкъщи едва ли някой ще го занимава по книгите на предучилищната, но пък може за една трета от времето да научи същото играейки вкъщи и да продължи с нещо интересно за него.

1-4 клас е същото. В първи - чете или не, смята до 2, 10, 100 или 1000 - все ще пише домашните със смятане до 20 и ако има "късмет" госпожата да е "амбициозна" това ще са значителни обеми, съвсем неприкрито тъпчене на място. Време, което нанася вреди, понеже отвращава изобщо от учене и добиване на знаниче. Понеже е не най-умното занимание да повтаряш до припадък, освен че е скучно - те знаят, че е безмислено и губят време. Има учители, които дават големи домашни, понеже училището и образованието са важни, а децата не спортуват, не излизат, не играят. Дори родителите получават препоръки да не ги разсейват с подобни неща! Училище, сън, храна и пак. Как това ги прави развиващи се хора? Има, за щастие рядко, и градини с домашни след един работен ден престой за децата...

Нататък е пак така - купища факти, много препускан, малко свободни разговори, в които да си хванат посока на интерес и това да направи предмета очакван и интересен. Имам предвид естествените научки, но важи и за другите, особено история.

ПП Не искам да пиша какво е точно в същността си твърдението, че като знаеш това, което тъкмо ти преподават или разясняват за пореден път, пак ще намериш да начуиш нещо ново... Ново, че все още се случва, или ново понеже листата са различини през прозореца този ден? Или понеже днес ти се карат по-малко като говориш в час от вчера? И не, Андариел, не е ОК да говориш в час, но по-малко ОК е учителят да гледа на децата като студенти - те такива не са.

Последна редакция: пт, 05 юни 2015, 13:03 от ом

# 1 577
  • София
  • Мнения: 62 595
Ти колко начални учители знаеш, които да се отнасят към децата като към студенти? Аз дори понякога се ужасявам, че младежи на по 20 години очакват в университета да ги дундуркат като първолаци.

# 1 578
  • най-шареното място
  • Мнения: 8 197
Ти колко начални учители знаеш, които да се отнасят към децата като към студенти? Аз дори понякога се ужасявам, че младежи на по 20 години очакват в университета да ги дундуркат като първолаци.
Над 3, а не познавам много.

# 1 579
  • София
  • Мнения: 62 595
карък.  Simple Smile

# 1 580
  • Мнения: 138
Но ако ситуацията е такава, че с мнозинството деца не се прави абсолютно нищо в семейството и те пристигат в първи клас неподготвени и със забавено умствено развитие, то много по-добре е всички да се вкарат за по 12 часа на ден в детска градина. Със сигурност ще има положителен ефект
В момента предучилищната подготовка е задължителна за пет и шестгодишните. Мислиш ли, че всички деца я посещават?
Идеята за дванайсет часа на ден изобщо няма да я коментирам.

Ами мен ме водеха в 6:30 сутринта и ме прибираха към 6 вечерта.

А посещаемостта се налага много лесно - има гигантска структура на МВР, която не прави нищо и само си клати краката по цял ден. И която би могла да събира всички отсъстващи всяка сутрин без особено усилие.

# 1 581
  • Мнения: 138
Може би не се изразих добре - разбира се, че детската градина не е заместител на стимулацията на ума в семейството.

Но ако ситуацията е такава, че с мнозинството деца не се прави абсолютно нищо в семейството и те пристигат в първи клас неподготвени и със забавено умствено развитие, то много по-добре е всички да се вкарат за по 12 часа на ден в детска градина. Със сигурност ще има положителен ефект

Ами, нищо няма да стане! Децата пак ще са си същите, защото са продукт И на семейството си.
Не зная какво имаш предвид под забавено умствено развитие, но то обикновено е плод на травми и др. причини, а не на семейно възпитание. Семейството може да помогне на детето, може и да го остави на нивото, на което е. Умствената изостаналост е различни степени и се диагностицира от психиатър.

Нямам предвид клиничните случаи, имам предвид нормалните деца, на които не им върви и не ги влече учението. Обикновено това е заради небрежност в отглеждането преди да тръгнат на училище. Което се отразява съвсем реално на интелигентността - тя си остава на средно ниво вместо да достигне биологическия таван на детето. Това имам предвид под "изоставане" -- недостигането на потенциала

# 1 582
  • Русе
  • Мнения: 12 212
  G-M, знаех си че се бъзикаш.

# 1 583
  • София
  • Мнения: 62 595
това е проблем на семейството, а не на системата.

# 1 584
# 1 585
  • Мнения: 5 177
Важно е учениците да се подготвят за реалния живот, а не само за … ве на PISA  

Що така ми прилича на това, което си говорим тук ..ама никой не чува по-нагоре ..

Мдаа родната БГ картинка от ВеликоТърново я гледах тази сутрин :
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=4811347
Трябва да се наказва не само детето, а и майката..

Последна редакция: ср, 10 юни 2015, 10:58 от KOTE

# 1 586
  • Русе
  • Мнения: 12 212
Важно е учениците да се подготвят за реалния живот, а не само за … ове на PISA 

Що така ми прилича на това, което си говорим тук ..ама никой не чува по-нагоре
   В нашите условия, ми се струва трудно приложимо. Първо трябва да има изготвена програма от експерти за определяне на интердисциплините,  каквито нямаме. След това трябва да има програма за подготовка на преподаватели, каквато няма да има. От там следва, че всичко на наша  почва, ще бъде някаква какафония от безразборно написани учебници, преподавани от неподготвени учители.

# 1 587
  • Мнения: 10 547
Само че в Западния свят уравниловката е сведена до тригодишна възраст като задължителна за постъпване в образователна институция /Франция, да речем/. Установено е, че ако масовото образование не обхване задължително децата тогава, по-късно пропастта е толкова сериозна, че дори и с много усилие, индивидуална грижа и пр. трудно се намалява.

Периодът, в който човек усвоява най-много като обем знания през целия си живот е този на ранната детска възраст, т.е. от първата до третата година. Но не можем да вземаме бебетата задължително на ясла, нали? Поради това се разчита на съвестта на родителите, които да се проявят не само като биологични създатели на децата си.

Не му трябва много на човек, за да си даде сметка в една група от 25 деца кои са неглижирани в развитието си у дома, за кои се полагат истински грижи, на кои грижите повлияват, на кои въпреки грижите им е трудно и пр.

Предучилищната подготовка е наистина важна по ред показатели, които отдавна са посочени, няма да ги повтарям, и се чудя поради какво се явява това нежелание, това неглижиране спрямо нея от страна на родителите? Говоря за възрастта над пет. На мен френският модел, пак соча него, ми идва твърде ранен, но той е обусловен от негови си вътрешни фактори, които обаче пряко кореспондират и с родната действителност.

# 1 588
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Първо всеки трябва да си отговори на въпроса - какво разбира под "подготовка за реалния живот"?
От там какви са очакванията и после какво трябва да се подготви за учители и учебни програми.

# 1 589
  • Мнения: 10 547
Образование в световен мащаб е остаряло за живота, който води днешното дете и който ще води след 20 години. Поради това и все повече иновативни образователни структури набират скорост и навлизат в образователните системи на редица страни успоредно с традиционното образование.
Последното като масовост се заражда във време с абсолютно различни като условия и изисквания на средата норми.

Общи условия

Активация на акаунт