Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 138 020
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 2 160
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Лиляна, благодаря за отговора Simple Smile Ще го видим как ще е явно чак на съвещанията септември ... или май по-късно си мисля аз Simple Smile

# 2 161
  • Мнения: 5 160
Лиляна, и аз благодаря  Peace
Предполагам не се задоволяват с промените само за 1-ви и 5-ти клас,
защото се иска от влизането в сила на закона -  средно образование - след завършен 7 клас, и възможност за приключване на училище след завършен 10-ти клас ...
За бъдещите седмокласници ще смъкнат целият материал по История и География,
а бъдещите шестокласниците - някаква компилация ли ще им направят (за две години - 6 и 7 клас) Thinking

# 2 162
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Изобщо не знам какво възнамеряват да правят "умните глави" в министерството.


Почти безобидн@, за тези учители, на които им предстои да започват по новите програми, се провеждат специални обучения тази година, даже в момента вървят. Та, имай предвид, че без такива насоки няма да те пуснат да преподаваш.

# 2 163
  • Мнения: 5 177
А след като ще се завършва средно в 10 клас то тогава ли ще са и зрелостните изпити?

# 2 164
  • Мнения: 5 160
10 клас - първа степен. Вероятно ще има някакви "матури".

"Според стратегията (отпреди 10 години)  първият етап би трябвало да се завършва в 10-ти клас и след това наново да се кандидатства за втори. В закона подобно нещо няма. Плановете и профилите са фиксирани за целия гимназиален период 8-12 клас. Кандидатства се след 7-ми,  а "местенето" след 10-ти е ако има възможност и с приравнителни изпити.   Т.е. с една дребна промяна се заличава смисъла и идеята заради които се правят двата етапа:  "равнопоставеност, "хоризонтална, вертикална проходимост" и т.н. " http://www.chitatel.net/forum/topic/17928-reformata-v-srednoto-obrazovanie/

# 2 165
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
В десети клас се завършва първа гимназиална степен и най-вероятно ще има НВО. ДЗИ ще е само в 12 клас и тогава се получава диплома за средно. С първи гимназиален средно няма или поне няма специалност, просто е завършена степен, с която може да започне работа някъде като неспециалист - продавач, работник някакъв - общ, чистач, мияч и който изобщо се навие да го вземе.

# 2 166
  • Мнения: 5 177
E нали щеше 11 и 12 клас да е професионалното / специализираното образование  newsm78
Представях си, че ще се върнат техникумите както си беше навремето - 11 клас приключваш с общообразователните и остават само специалните..
И защо е тогава средно в 10 клас, за шофьорска книжка поне ще става ли  Crazy

# 2 167
  • Русе
  • Мнения: 12 212

И защо е тогава средно в 10 клас, за шофьорска книжка поне ще става ли  Crazy
  За да се напълни с евтина и непретенциозна работна ръка, която да се манипулира както намерят за дабро или просто да захвърлят на социалния боклук.

# 2 168
  • София
  • Мнения: 62 595
май има нещо вярно, само че по нашенско няма работа за хора с по-ниско от средно образование. Не ги  виждам тези младежи с десети клас какво  ще работят - освен за общи работници, за друго няма да стават. Те и на село няма да стоят да работят. Но за сметка на това ще имаме статистики-слънце - изведнъж ще спадне процентът на отпадналите от училище.

# 2 169
  • Мнения: X
Вероятно проектът на ДОС за организацията на дейностите в училищното образование ще бъде подложен на сериозно обсъждане в повече от една тема в този форум, но доколкото засяга всички ученици, пускам линк в тази тема.

http://minedu.government.bg/?h=downloadFile&fileId=9856

Има интересни неща, както във връзка с организацията на учебното и неучебното време и формите на обучение, така и във връзка с приема и преместването на ученици в отделните класове.
Предполагам, че на особено внимание ще се радват приемът в първи клас, в пети клас на профилираните гимназии с профил Математически или Природни науки и приемът в осми клас.

# 2 170
  • Мнения: 13 190
      Изглежда поради отпускарския сезон няма много желаещи за обсъждане.
      Според мен, трябва да има достатъчно дълъг срок и след обявяването на правилата за преобразуване на оценките в точки, за да може качествено да се обсъдят и тези разпоредби. Засега " на сляпо"- струва ми се, че приравняването към точки следва да е съпроводено с някакъв коригиращ коефициент, така, както например се приравняват различните по обем и трудност състезания за кандидатстване в МГ.

      Малко е объркващо това , педагогическите съвети да избират балообразуващи предмети. Все пак, този свободен избор би следвало да се базира на някакви правила, но не става ясно на какви. Така, например, ако в едно училище до VІІ клас се изучават равностойно два чужди езика , кой ще е балообразуващ при кандидатстване, в случай,че в приемащата гимназия пед. с-т реши балообразуващ да е чужд език?Ще има ли ограничение на предметите, които да са балообразуващи или всеки един от тях може да е такъв?

     За приема в първи клас мисля, че наредбата за първи път подрежда по най-обективен начин критериите. Но това ще остане без особен ефект, доколкото явлението "имам да сменям регистрация" придобива колосални размери.
     
Скрит текст:
По този начин се случва в голям град, дете, живеещо на 5 минути от училище да е изместено от дете, което живее доста по-далече, обаче родителите му предвидливо са направили промени, че да се имитира съвсем близко местоживеене. Понякога деца от друго населено място в първи клас изместват деца, живеещи в същия квартал

       Най-добрата промяна, но в образователния закон би била ако се въведе абсолютно идентично обучение на деца, поне в периода І-V клас.Зная, че звучи еретично, но би спестило много налични проблеми.

# 2 171
  • Мнения: 7 665
В този сайт са структурирали всичко по новия закон:
http://zareformata.mon.bg/
Извинявам се, ако вече е писано (прекъснах да следя темата в един момент)

# 2 172
  • Мнения: 14 133
Моето дете учи в СОУ с преподаване на НЕ от 1-ви клас. От 5-ти клас учи и АЕ.
Тази година за последно има прием след 8-ми клас и като балообразуваща участва оценката по НЕ.  Peace
Не видях някъде в проекта на съответната наредба да има ограничения за другите балообразуващи предмети, а БЕЛ и МАТ влизат задължително, поне по един път.  Hug
Поне за мен е много логично Педагогическия съвет при нас отново да реши оценката по НЕ да е едната , участваща в образуването на бала.  Thinking

# 2 173
  • Мнения: X
Моето дете учи в СОУ с преподаване на НЕ от 1-ви клас. От 5-ти клас учи и АЕ.
Тази година за последно има прием след 8-ми клас и като балообразуваща участва оценката по НЕ.  Peace
Не видях някъде в проекта на съответната наредба да има ограничения за другите балообразуващи предмети, а БЕЛ и МАТ влизат задължително, поне по един път.  Hug
Поне за мен е много логично Педагогическия съвет при нас отново да реши оценката по НЕ да е едната , участваща в образуването на бала.  Thinking
Зависи. Тъй като приемът ще е вече само след седми клас ( завършено основно образование), вероятно ще има промени в това отношение. Допускам, че в момента НЕ е балообразуващ, тъй като във въпросната паралелка езикът не се започва съвсем отначало, а приемът е след осми клас. След нововъведенията е твърде възможно, ако паралелката е профил чуждоезиков, учебният й план да е същият, какъвто е в паралелките на всички гимназии с такъв профил и езикът да се започва от нула. В този смисъл, възможно е като балообразуващ да бъде включен първи чужд език ( без да се определя дали е АЕ, НЕ, РЕ и т. н.)

# 2 174
  • Мнения: 14 133
Дидева, всичко е възможно.  Peace  Heart Eyes
Напълно съм съгласна с разсъжденията ти. Наистина може да е балообразуващ първия чужд език.   Rolling Eyes
Ще поживеем, ще видим.  Wink

Последна редакция: чт, 21 юли 2016, 15:59 от chibi

Общи условия

Активация на акаунт