Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 137 826
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 140
  • Мнения: X

Сещам се за Знам и Мога, като хубаво ,национално състезание по БЕЛ.
Нещо бъркаш. " Знам и мога" е интердисциплинарна олимпиада за четвъртокласници.

 Знам какво е, защото детето ми участва.Вярно е че има въпроси от всички дисциплини, но друго сериозно състезание, което да не е чисто математическо не се сещам.
Има разлика между състезание по БЕЛ и състезание, което не е чисто математическо. Да не говорим, че " Знам и мога" е само за четвърти клас. Аз пък се сещам за куп други олимпиади за ученици от доста по-широк възрастов диапазон. Наскоро четох, че имало такива по 21 учебни дисциплини. Националното състезание " Любословие", Лингвистичното кенгуру", " Таралеж"- не са математически (като изключим последното, за което има и математика). Това, че тези състезания не са така популярни като математическите не ги прави по-малко национални.
 

# 1 141
  • Русе
  • Мнения: 12 209
 Ставаше въпрос, конкретно за начин за набиране на точки от състезания за ранен прием в ЕГ от пети клас. Затова споменах тези две състезания - Лингвистическото кенгуру и Знам и мога. И ги диференцирах от тези, които класират по точки за прием в МГ. Любословие е мисля че от две години и не е още толкова популярно. Таралеж съжо е хубаво, и то мисля че стартира в последните две години. Анализирам възможността да се набират точки за хуманитарни и езикови гимназии. То и Знам и мога май излезе като формат миналата година. Може би тези състезания са точно стъпка към такова класиране.

Скрит текст:
   Бих искала, да се следи какво е целта на едно или друго изказване. Но пък ако е толкова трудно, колкото толкоз.

# 1 142
  • Мнения: 50 702
А иначе не смятам, че учителите или8 гимназиите трябва да се борят за някакви класове. Законът и създаващият го трябва да са ясни категорични, трябва да се знае , а не да се играе - тук има, там няма, тия ще ги резнем, защото не са ревали, на другите ще им пуснем, понеже лобират.
Това е, с това връщане за прегласуване точно това доказаха, че нищо не разбират от образование тези, които тгласуват.

Преиграваш вече Mr. Green
Та законът е точно по твой вкус - ясен и категоричен, няма тук има, там няма Wink
Иначе и вие лобирахте, ама погрешно и неспортсменско. Прочети си своите постове от началото на дискусията - ти беше твърдо против ранния прием в МГ. Ако бяхте вложили повече усилия да аргументирате ранен прием в ЕГ можеше да успеете. Ма не, вие искахте да изгори на Вуте плевнята.
Май не е зле да вземеш поука от олимпиадите по математика - там всеки недоволен може да пледира с аргументи за завишаване на своята оценка, но никой няма право да пледира срещу друг участник (за намаляване на нечия оценка). А вие това правите през цялото време. Това ако не е мръсна игра, не знам кое е.

А защо мислиш, че ти повече разбираш от образование? Образованието е и организация, мениджмънт, визионерство. Къде го това във вашата "партия"??? И ти гледаш "на парче" - само интереса на малка група.

# 1 143
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аз все още съм против приемът от пети клас в гимназии. Гимназията е училище от осми клас.
И колко пъти трябва да подчертая, че аз не лобирам за нас, за себе си, а разсъждавам мащабно. И не, не работя в езикова гимназия.
Аз не съм ние, аз изразявам единствено своето мнение, а не това на учителите в гимназиите.

Никъде не съм твърдяла, че аз разбирам повече от образование. Не можах да разбера, от кое мое мнение последва заключението, че гледам на парче, като сто пъти поне писах, че навсякъде искам да няма прием в пети клас.

# 1 144
  • Мнения: X
Ставаше въпрос, конкретно за начин за набиране на точки от състезания за ранен прием в ЕГ от пети клас. Затова споменах тези две състезания - Лингвистическото кенгуру и Знам и мога. И ги диференцирах от тези, които класират по точки за прием в МГ. Любословие е мисля че от две години и не е още толкова популярно. Таралеж съжо е хубаво, и то мисля че стартира в последните две години. Анализирам възможността да се набират точки за хуманитарни и езикови гимназии. То и Знам и мога май излезе като формат миналата година. Може би тези състезания са точно стъпка към такова класиране.

Скрит текст:
   Бих искала, да се следи какво е целта на едно или друго изказване. Но пък ако е толкова трудно, колкото толкоз.
А защо изобщо трябва да се " набират" точки от състезания? Приемът.може да се организира и по друг начин. " Знам и мога" се проведе за пръв път преди пет години.
Що се отнася до скрития текст...Коментирах невярната информация за една олимпиада. Колкото, толкова.Simple Smile))

# 1 145
  • Мнения: 50 702
Не можах да разбера, от кое мое мнение последва заключението, че гледам на парче, като сто пъти поне писах, че навсякъде искам да няма прием в пети клас.

Не ми се връща назад да търся, затова ще се огранича с коментар по този ти постинг.
Многократно се цитираха мнения на специалисти, че след 4 клас е таман времето за започване на интензивни занимания по математика и че ако се изпусне това време после няма наваксване. Аз самата давах примери как децата, влезли в СМГ след 7 клас, никога не успяват да надминат децата, влезли след 4 клас. Докато в ЕГ е точно обратното - и учители, и бивши ученици от ЕГ са единни, че до края на подготве училите език се изравняват с неучилите и в 12 клас нивото на владеене на езика няма никакво отношение към това кой е учил преди 7 клас. Това не е ли доказателство, че говорим за различни неща и не бива да се налага един шаблон и за математиката, и за езиците?

# 1 146
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Никъде не съм сравнявала математиката с езиците. Многократно давах примери, че ако забравим за СМГ и още една две гимназии в страната, в останалите нивото на математика на влезлите е доста далече от таланти, чак дотам, че в седми клас да изкарват двойки на елементарните задачи от първия кръг на НВО. Това талант ли е? Това си е обикновено дете, но влязло в МГ от поети клас, други деца с много по-малко часове по математика от обикновено ОУ го задминават многократно. Тогава смисълът е никакъв.

# 1 147
  • Мнения: 50 702
Никъде не съм сравнявала математиката с езиците. Многократно давах примери, че ако забравим за СМГ и още една две гимназии в страната, в останалите нивото на математика на влезлите е доста далече от таланти, чак дотам, че в седми клас да изкарват двойки на елементарните задачи от първия кръг на НВО. Това талант ли е? Това си е обикновено дете, но влязло в МГ от поети клас, други деца с много по-малко часове по математика от обикновено ОУ го задминават многократно. Тогава смисълът е никакъв.

Toва вече е съвсем друга работа. И аз съм казвала, че не е нормално в милион и триста хилядна  София да се приемат 4 паралелки, а в седемдесет и две хиляден Ямбол да има 2 паралелки. Ако спазим пропорцията в Ямбол трябва да се приемат 7 деца. И толкова ще са талантливите математици.
И пак съм казвала, че според мен МГ-та трябва да има в София, Пловдив, Бургас, Варна, Плевен и Русе. С някакви условности в Стара Загора и Видин може би. Но това са детайли и фина настройка. Не можа заради детайлите да искаш изобщо да няма ранен прием в МГ. И не може с аргументи от Ямбол да се иска прекратяване на успешния модел на СМГ.

Ама и да попитам, дали литературните таланти ще са повече от математическите? По мое впечатление са доста по-малко, което обезсмисля съществуването на хуманитарни гимназии. Може би 1 или 2 стигат за България.

# 1 148
  • Мнения: 5 177
Ако от ХГ и ЕГ излязат грамотни хора с богата куштура то си заслужава..

# 1 149
  • Мнения: 50 702
Ако от ХГ и ЕГ излязат грамотни хора с богата куштура то си заслужава..

Заслужава, заслужава, ама сиренето е с пари. Ако излизат по 5-6 грамотни човека не си заслужава. Те ще станат грамотни и без ХГ Grinning

# 1 150
  • Мнения: 5 177
Ами това със същия успех можем да го кажем и за МГ.. Ти твърдиш, че ХГ и ЕГ нямат потенциал,  те нямат опит едва след опитване може да твърдиш,  че не стават.

# 1 151
  • Мнения: 5 177
Продължавате да гледате от софийската си камбанария. Обаче Б-я има нужда от "инкубатори" в цялата страна, има нужда от отделяне на децата по интерси,когато имат общи интереси и конкуренция в класа те сами се дърпат напред

# 1 152
  • Мнения: 2 955
Ами това със същия успех можем да го кажем и за МГ.. Ти твърдиш, че ХГ и ЕГ нямат потенциал,  те нямат опит едва след опитване може да твърдиш,  че не стават.

Тук съм съгласна с КОТЕ - предполагам, че на хуманитаристите им липсва практичност и затова няма разработен и внедрен модел - говоря за това, което наблюдавам, София. То тук май няма и хуманитарна гимназия.

Освен това гимназиите не приемат в 5 клас (всички приемат в 8 клас след изпит в 7 клас). Гимназиите приемат ученици в 5 клас, които обучават по обща програма, само СИП и ЗИП са към съответния профил. Големият плюс е концентрацията на добри учители.
То като гледам повечето СОУ-та са ранни ЕГ-та - повечето СИП и ЗИП са им езиците (мода, какво да се прави), обаче добрите учители по езици са "кът" и от там - нито език, нито друг профил.
То и сега СОУ-тата могат да си избират различни СИП и ЗИП - БЕЛ, История, Х и Б - но аз поне не съм видяла такива паралелки/училища (може и да има), масовото е езици.

Ако от ХГ и ЕГ излязат грамотни хора с богата куштура то си заслужава..

Заслужава, заслужава, ама сиренето е с пари. Ако излизат по 5-6 грамотни човека не си заслужава. Те ще станат грамотни и без ХГ Grinning

Е то количество на сиренето/парите е константа (делегиран бюджет му казват). Въпросът е кой ще вземе порцията сиренце - СОУ или ЕГ/МГ/ХГ.
Ако има конкуренция, рано или късно, ще спечели по-добрият.

# 1 153
  • Мнения: 50 702
Продължавате да гледате от софийската си камбанария. Обаче Б-я има нужда от "инкубатори" в цялата страна, има нужда от отделяне на децата по интерси,когато имат общи интереси и конкуренция в класа те сами се дърпат напред

Не казвам, че няма нужда. Просто опитвам да бъда реалистка. То няма да е лошо да има по един Пирогов във всеки град с над 10 000 жители, ама не може да стане. Няма кой да плати масрафа.
Масата деца и в София и в провинцията са обхванати от апатия и чалгарщина и трудно може да ги въвлечеш в градивна конкуренция. Тъжно, но факт.

# 1 154
  • Мнения: 4
Лиляна, виждам, че разбираш много от олимпиади, таланти и т.н. Твоите родни деца имали ли са успехи на олимпиади и какви, също така - ти като учител - колко ученика подготви за национални кръгове на олимпиади? Черна станция се бори за бъдещето на своето дете! Ти се опитваш да й натрапваш своите представи за таланти, състезания... Какъв личен опит имаш по този въпрос? В каква област се състезаваха твоите деца, трудно ли постигнаха успехите, какви медали донесоха на България и къде можем да прочетем за тях?

Общи условия

Активация на акаунт