Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 138 073
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 335
  • София
  • Мнения: 3 824
...
Сега във връзка с ДЗИ и НВО. То една седмица върви разяснение как да си напишат имената, къде да отидат, защото не всеки знае кое училище къде се намира, всичко сдъвкано и поднесено да не би мамин златен да се обърка и да остане извън играта. Ми да се стегне малко и да си ги проучи тези неща. Никаква инициатива и отговорност не се оставя на тези зрелостници, които се предполага, че вече трябва да се справят сами.
Нормално! 12 години са ги карали да зубрят чужди изводи и да следват готови правила. Остава да ги оставят сами на финала.

# 1 336
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...]По отношение на ИТ - не е безполезен, вреден е.
...
Подозирам, че не знаеш какво се учи по този предмет.

И само да те открехна, понеже вече ужасно се излагаш.
Ако издателите пишат, че съдържанието им е съвместимо, то това не означава, че е одобрено от министерството.
ИТ няма да отпада.

# 1 337
  • Мнения: 1 058
Това как ще учи всеки ученик е лично решение и въпрос на възпитание и пример в семейството.
Ако иска да учи като стихотворение, ако иска да го учи така, че да го разбира, ако иска може и да не учи.
Законът не дава рецепти как да се учи. Законът дава други правила и норми.
Аз не съм привърженик на идеята да му правя интересното на ученика. Театрални постановки в театъра, на училище се покриват нива, класове, изисквания.

Сега във връзка с ДЗИ и НВО. То една седмица върви разяснение как да си напишат имената, къде да отидат, защото не всеки знае кое училище къде се намира, всичко сдъвкано и поднесено да не би мамин златен да се обърка и да остане извън играта. Ми да се стегне малко и да си ги проучи тези неща. Никаква инициатива и отговорност не се оставя на тези зрелостници, които се предполага, че вече трябва да се справят сами.

Браво, чудесно мислене от съвременен български учител... Особено впечатлително е следното: "Аз не съм привърженик на идеята да му правя интересното на ученика. Театрални постановки в театъра, на училище се покриват нива, класове, изисквания."

Тъй де, защо да му е интересно на ученика, нали трябва да зазубря и повтаря... То и затова на детето до 4-ти клас му беше скучно и безинтересно в училище, защото покриваше нива, класове, изисквания... Ама слава богу успяхме да влезем в МГ и се оказа, че въпреки по-сложния материал имало начин и да се преподава интересно... И изведнъж се появи интереса за учене, старанието и т.н.

Та Лиляна нагледно ни демонстрира разликата между властващата посредственост и добрите учители... Та едните говорят за нива, класове, изисквания, а другите просто полагат усилия да си заинтересуват учениците и да им преподават интересно, независимо от материята... И докато посредствеността преобладава, каквито и закони и промени да се правят, ефект няма да има, освен в отрицателна насока...

Но иначе Лиляна не може да отговори какви са изискванията за матурите да речем... А, как беше, ще ги нагласим според резултатите, че да не ни лъснат задниците, с извинение...

# 1 338
  • Мнения: 5 177
О значи товя все пак е казал министъра.ще нагаждаме резултатите според възможностите на зрелостниците..Ужас..

# 1 339
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
..... И изведнъж се появи интереса за учене, старанието и т.н.
...
Как така интересЪТ се е появил изведнъж, а преди това от скука, ей така, е влязъл в МГ?
Да разбирам ли, че родителите на това дете не са направили нищо за да го мотивират да учи, а са оставили всичко на училището?

# 1 340
  • Мнения: 1 058
..... И изведнъж се появи интереса за учене, старанието и т.н.
...
Как така интересЪТ се е появил изведнъж, а преди това от скука, ей така, е влязъл в МГ?
Да разбирам ли, че родителите на това дете не са направили нищо за да го мотивират да учи, а са оставили всичко на училището?

ами просто е - влезе в МГ напук на училището и условията за учене там... а госпожата която беше до 4-ти клас така и не схвана, че детето е доста по-добро от съучениците си по математика да речем... едва ли някога ще забравя как ми обясняваше, че детето смятало с калкулатор под чина,  а пък версията на детето беше, че бързо си е решило задачите и си е играло на телефона... и това през 2-ри срок на 4-ти клас, когато течаха състезанията за приема, имахме грамоти и т.н.; или пък как имахме ултиматум да участваме в училищно състезание една събота, че иначе двойка... да, ама точно тази събота имаше и състезание по математика участващо за приема в МГ... което не попречи на въпросната госпожа в последствие да иска грамотите на детето за да си отчита постижения с тях (не, че получи нещо разбира се)

та докато има такива учители и те са мнозинство, нищо добро не очаква учениците, каквито и закони да се приемат...

и в тази връзка усилията бяха на детето с подкрепа от родителите, въпреки условията в училището... и за да е ясно - говорим за училище във Варна, което има сравнително добро име...

# 1 341
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Отношението на родителите към учителите неминуемо се отразява и върху децата им.
Да си играеш с телефона, когато те изпитват, е меко казано липса на възпитание и това е следствие точно от родителското отношение към училището. Затова и му е било скучно на детето, защото родителят му е втълпил, че госпожата не става, после е дошъл интересът, защото и родителят му е показал, че боготвори новото училище. Ето, че отново опираме до семейни ценности, възпитание и пример.

# 1 342
  • София
  • Мнения: 62 595
Винаги първо е семейството, а едва след това е общността, училището и пр.

# 1 343
  • Мнения: 1 058
Отношението на родителите към учителите неминуемо се отразява и върху децата им.
Да си играеш с телефона, когато те изпитват, е меко казано липса на възпитание и това е следствие точно от родителското отношение към училището. Затова и му е било скучно на детето, защото родителят му е втълпил, че госпожата не става, после е дошъл интересът, защото и родителят му е показал, че боготвори новото училище. Ето, че отново опираме до семейни ценности, възпитание и пример.

нещо сме се объркали май, че доста изкривено виждаме нещата... и ни се губи връзката причина - следствие...
1. никъде не съм писал, че става дума за изпитване, а просто си решавали задачи децата... и естествено задачите за децата в 4-ти клас са просто смешни за тези дечица, които са нива отгоре и се готвят за прием в МГ (по-скоро съм склонен да се обзаложа, че въпросната госпожа не може да реши част от задачите, които детето решаваше в 4-ти клас като се готвеше за приема)
2. родителя не може да втълпи на детето госпожата става или не става, това децата сами го усещат и разбират, интуицията им рядко ги лъже...
3. иначе играта с телефона в час не е въпрос на възпитание от родителите, а от учителите, и по-скоро от липсата на такова; че и най-съвестните деца като гледат, че има 2-3-4 деца в класа, които си правят всичко каквото искат и няма адекватна реакция от учителя започват да се питат защо за тях може, а за нас не... че преди моето дете да си извади телефона и да си играе на него от скука е гледало 2-3 години как други го правят без никакъв проблем... и всъщност дори и в случая госпожата не беше реагирала адекватно, доколкото ми се жалваше на мен, а така и не беше направила забележка на детето когато го е видяла...

# 1 344
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Добре. Да се върнем на проекта на закона. Не ме интересува на кого му е скучно и на кого интересно.
Щом си доволен от МГ, да беше потърсил и подходящо място до 4 клас.

# 1 345
  • София
  • Мнения: 17 652
 Булевата логика не е върхът на мисленето. Само е опростен абстрактен модел, служещ за основа за моделиране на процеси в цифрова среда. Основава се на съвременните решения на компютърните модели. Светът не е цифров, аналагов е и се търсят по-оригинални решения. Ако искам да развивам оригинално мислене, в никакъв случай няма да ангажирам в ранна възраст с подобни понятия за да получа форматирано мислене.


Да ме прощаваш за прямите думи, рядко си позволявам такива, ама... говориш големи глупости. Съвместими, така да се каже, със съдържанието на учебния материал по ИТ. Все пак Бул е живял в началото до средата на 19в.   hahahaПък може би проблемът е тъъкмо в липсата на адекватно представяне на логиката в средното образование, знам ли. Във всеки случай булевата логика е основата на логиката - каквато и д а е. Точка. Без нея всичко е само празни приказки и чесане на езици. Вятър и мъгла. Да, вярно, в някаква степен хората усвояват някои от принципите й интуитивно, но... в някаква степен и да броят се научават на площадката, да изключим ли събирането от учебния материал?

# 1 346
  • София
  • Мнения: 17 652
...
Сега във връзка с ДЗИ и НВО. То една седмица върви разяснение как да си напишат имената, къде да отидат, защото не всеки знае кое училище къде се намира, всичко сдъвкано и поднесено да не би мамин златен да се обърка и да остане извън играта. Ми да се стегне малко и да си ги проучи тези неща. Никаква инициатива и отговорност не се оставя на тези зрелостници, които се предполага, че вече трябва да се справят сами.
Нормално! 12 години са ги карали да зубрят чужди изводи и да следват готови правила. Остава да ги оставят сами на финала.

Е, ако някое дете вземе, че измисли нов извод на нещо няма ад го спрат, уверявам те.  Wink Ама тъжният факт е, че не всеки е Гаус.

# 1 347
  • София
  • Мнения: 17 652
...]По отношение на ИТ - не е безполезен, вреден е.
...
Подозирам, че не знаеш какво се учи по този предмет.

И само да те открехна, понеже вече ужасно се излагаш.
Ако издателите пишат, че съдържанието им е съвместимо, то това не означава, че е одобрено от министерството.
ИТ няма да отпада.


Подозирам, че не си си направила труда да прочетеш целия ми пост.
В който изрично КАЗВАМ, че имам представа какво се учи по него в малките класове.
И пример съм дала. Върни се, прочети го, никога не е късно.

# 1 348
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Кати, ужасно е с тези последователни постове. Е, толкова ли си неграмотна, че не си се научила на нещо съвсем елементарно - редактираш има два бутона в мнението ти и допълваш това, което решиш. Това никой закон не може да ти помогне, ако нямаш и капка съобразителност.

# 1 349
  • София
  • Мнения: 17 652
Отношението на родителите към учителите неминуемо се отразява и върху децата им.
Да си играеш с телефона, когато те изпитват, е меко казано липса на възпитание и това е следствие точно от родителското отношение към училището. Затова и му е било скучно на детето, защото родителят му е втълпил, че госпожата не става, после е дошъл интересът, защото и родителят му е показал, че боготвори новото училище. Ето, че отново опираме до семейни ценности, възпитание и пример.


А какво е възпитано, според теб, да прави в тази ситуация? Да застане в поза "мирно" и да козирува с блеснал поглед през остатъка от времето пред Вожда, пардон, Госпожата (не учителката, за такава явно не става)?

Логичното би било, щом се справя по-бързо, да си предаде нещата и да бъде оставено да играе на телефон, да рисува, да чете книга или каквото и да било друго - ОФИЦИАЛНО - на някой отделен чин. Това е, което би направил един учител. Понеже не може да го пусне само на двора на тази възраст. И да го покаже на другите, да ги мотивира - и вие можете, ето, става...
Ама За това се иска малко фантазия - и малко педагогика, навярно...

Общи условия

Активация на акаунт