Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 138 186
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 365
  • Мнения: 24 467
Не е. Ако се води с единия учебник и тетрадка само.  Grinning
Както логиката на сина ми, за която дадох пример- зазубряне на определения и понятия и изпитване върху тях. Ега ти и логиката! И в двата й смисъла.
А може, по- иначе може, както е рекъл поетът. Но да попаднеш на хора. Или поне на специалисти.

# 1 366
  • Мнения: 5 177
Против се изказват програмисти, защото те мислят като програмисти, а не като юзъри и не мислят като деца. Особено като болшинството от децата. Както се казва, София не е България.

Te и децата не мислят,че им трябва офиса, и студентите така докато не стигнат до момента да пишат дипломна работа.. Често явление - идва неподравнено, не добре оформено и го питаш дали му харесва оформлението, масовият отговор е  "Не, обаче не знам как"  Mr. Green

Кати , обясниха ти, че предметите са два  Информационни технологии и Информатика.. В информатиката има и блок схеми, и рекурсия и тн ..Няма да те питам как ще обясниш директно що е рекурсия на 10 год дете  hahaha

# 1 367
  • Русе
  • Мнения: 12 214
   Нормално е по ИИ да се изучава интерактивната среда. Каквото се и прави в момента.Всичко останало остарява доста бързо като система. Интерактивната среда е това, което е добре да се овладее в общообразователното ниво.
 
   Рекурсията и блок схемите са понятия, които ще се използват от програмисти. Не всички искат и ще станат такива. В гимназиите има и курсове по математическа лингвистика. Но за мен е нелепо да се изучават тези неща като предмет до 7 клес. Това е един модел просто, с който се онагледява абстрактната представа за взаимодействия. Един лекар един ден ще трябва да използа информациинната система, с достатъчно добър интерфейс за да може да избира и систематизира цялостната информация и хич не му трябва да знае как точно е визуализиран един или друг обект или пък каква рекурсия се цикли.

# 1 368
  • София
  • Мнения: 17 652
Против се изказват програмисти, защото те мислят като програмисти, а не като юзъри и не мислят като деца. Особено като болшинството от децата. Както се казва, София не е България.

Te и децата не мислят,че им трябва офиса, и студентите така докато не стигнат до момента да пишат дипломна работа.. Често явление - идва неподравнено, не добре оформено и го питаш дали му харесва оформлението, масовият отговор е  "Не, обаче не знам как"  Mr. Green

Кати , обясниха ти, че предметите са два  Информационни технологии и Информатика.. В информатиката има и блок схеми, и рекурсия и тн ..Няма да те питам как ще обясниш директно що е рекурсия на 10 год дете  hahaha


Аз тази година недвусмислено доказах, че за педагог не ставам, но все пак мисля да се опитам - просто за спорта... Ще докладвам резултат.

# 1 369
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
...
Информационни ТЕХНОЛОГИИ. Не е технически предмет, нали. Wink Нещо като трудово обучение без трион или ножици. На теория. ....
Joy Joy Joy
Щом е технологии казваш, трябва да е нещо с техника, така ли?
Технология за събиране, съхранение, обработване и разпространение на информация. Това е технологията с помощта на компютърните системи.

# 1 370
  • София
  • Мнения: 62 595
Миенето на ръцете също е технология.

# 1 371
  • София
  • Мнения: 17 652
Против се изказват програмисти, защото те мислят като програмисти, а не като юзъри и не мислят като деца. Особено като болшинството от децата. Както се казва, София не е България.

Te и децата не мислят,че им трябва офиса, и студентите така докато не стигнат до момента да пишат дипломна работа.. Често явление - идва неподравнено, не добре оформено и го питаш дали му харесва оформлението, масовият отговор е  "Не, обаче не знам как"  Mr. Green

Кати , обясниха ти, че предметите са два  Информационни технологии и Информатика.. В информатиката има и блок схеми, и рекурсия и тн ..Няма да те питам как ще обясниш директно що е рекурсия на 10 год дете  hahaha


Аз тази година недвусмислено доказах, че за педагог не ставам, но все пак мисля да се опитам - просто за спорта... Ще докладвам резултат.


Докладвам: рекурсия на 7 годишно: обяснена и разбрана. Подчертавам, 7 годишното твърдо не е гений, а аз съм доказан педагогически провал. Просто в 1ви клас Mr. Green се учат верижки в големи количества, а повечето деца все някога са зяпали 2 огледала, поставени едно срещу друго.

# 1 372
  • София
  • Мнения: 17 652
...
Информационни ТЕХНОЛОГИИ. Не е технически предмет, нали. Wink Нещо като трудово обучение без трион или ножици. На теория. ....
Joy Joy Joy
Щом е технологии казваш, трябва да е нещо с техника, така ли?
Технология за събиране, съхранение, обработване и разпространение на информация. Това е технологията с помощта на компютърните системи.



Хахаха- технология на информатиката!? Хайде да си говорим сериозно. Абсолютно убеден асъм, че ако попитане 10000 случайно избрани начални учители що е то информация и как се измерва - в какви единици, примерно, и какво означават те - от тях 0 на брой ще ми отговорят [правилно]. И, честно казано, не им е работа - това се изучава в МФ, не в ПФ. Лично аз не бих се опитала да обяснявам не само на 8 годишно, но и на 10, що е то логаритъм и как да се пазим от него. Просто... за всяко нещо си има време.От друга страна, никакъв проблем не е да му се покаже кое е хард диск, кое - процесор и РАМ.

# 1 373
  • Мнения: X
Лично аз не бих се опитала да обяснявам не само на 8 годишно, но и на 10, що е то логаритъм и как да се пазим от него.
Не знаех, че логаритмите са опасни и хапят.  Mr. Green
Вероятно си имала предвид алгоритъм?

# 1 374
  • София
  • Мнения: 17 652
Лично аз не бих се опитала да обяснявам не само на 8 годишно, но и на 10, що е то логаритъм и как да се пазим от него.
Не знаех, че логаритмите са опасни и хапят.  Mr. Green
Вероятно си имала предвид алгоритъм?

Не, имах предвид логаритъм. При основа 2.Като нищо ще захапе 10 годишните за дупетата, ако някой се опита да въвежда такива понятия...

# 1 375
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
За какво ти е да питаш началните учители? За какво изобщо разводняваш темата до безкрайност с откровени тъпотии?

# 1 376
  • София
  • Мнения: 17 652
Защото това, с което занимавате децата по ИТ в началните класове са пълни глупости - както вече казах, варират между вредни, понеже съдържат фактически дълбоко погрешни неща - заблуждаваща информация / лъжа и безполезни - в смисъл, че са чиста загуба на време и да, може да се каже, че служат за "отдих", но отдихът на чист въздух, дори и в студените месеци, би бил далеч по-полезен. И защото има предложение тези часове да отпаднат и да бъдат заменени с нещо по-полезно - предложението, м/у другото, не е мое, аз само се опитах да заменя тези часове, които посещава синът ми, с други (става дума за ЗИП) - каквито и да е, за съжаление се оказа, че училището не предлага друг вариант. Много бих се радвала в тази си част точно предложението да бъде прието - макар да се съмнявам...

# 1 377
  • Мнения: X
Защото това, с което занимавате децата по ИТ в началните класове са пълни глупости - както вече казах, варират между вредни, понеже съдържат фактически дълбоко погрешни неща - заблуждаваща информация / лъжа и безполезни - в смисъл, че са чиста загуба на време и да, може да се каже, че служат за "отдих", но отдихът на чист въздух, дори и в студените месеци, би бил далеч по-полезен. И защото има предложение тези часове да отпаднат и да бъдат заменени с нещо по-полезно - предложението, м/у другото, не е мое, аз само се опитах да заменя тези часове, които посещава синът ми, с други (става дума за ЗИП) - каквито и да е, за съжаление се оказа, че училището не предлага друг вариант. Много бих се радвала в тази си част точно предложението да бъде прието - макар да се съмнявам...
ИТ в начален курс не е част от задължителната подготовка. Погледнах учебната програма за първи клас. Не ми се стори глупава и безполезна. А и откъде имаш поглед как протичат занятията в други училища и други класове, та обобощаваш така на едро?
Наличието или отпадането на учебен предмет от задължителната учебна програма не се определя от дискутирания тук закон. Поправете ме, ако греша.

# 1 378
  • София
  • Мнения: 17 652

ЕХм, това е интересно, наистина...

Предметът „Информатика“ ще спре да се изучава в общообразователните училища и езиковите гимназии. Единствените училища, в които ще продължи да се преподава, ще са математическите гимназии и специализираните школа по компютри. Това е записано в новите учебни планове, съобщава „Телеграф“.Те трябва да влязат в сила след приемането на новия закон за средно образование, който се гледа на първо четене в парламента. Това значи, че информатиката като предмет ще отпадне най-рано през следващата година.

Досега в 9 и 10 клас децата учеха по 1 час седмично информатика. В същото време информационни технологии се изучаваше от 8 до 10 клас отново по един час. Новите учебни планове, обаче, изцяло премахват предмета „Информатика“, а информационните технологии са редуцирани до 1 ч. седмично само в 8 и 9 клас. В същото време според разпоредбите на новия закон могат да се профилират в 11 клас като изберат точно информатиката. Новите учебни планове, обаче, предвиждат почти университетска подготовка по предмета.

„Ако информатиката се премахне, децата ще загубят интерес към тази наука. Тя обяснява как работят всички части на компютрите, дори на телефоните“, коментира учителката от 73-о СОУ Мими Виденова, която смята, че без този предмет учениците ще завършват компютърно неграмотни. Тя и колегите й от други училища изпратили писмо до президента, просветния министър и до председателя на парламентарната комисия по образование, в което настояват предметът да не се премахва. От Министерството на образованието веднага се съгласили, че децата не могат да продължат образованието си без да учат информатика, и ще внесат предложение към парламентарната комисия тези учебни планове да бъдат променени.


Но от друга страна новия закон готви да преквалифицира математическите гимназии в средни училища. С други думи, средните училища изобщо няма да предлагат никакво обучение, свързано с нито една от желаните специалности... информатика / програмиране - 0, право - на каквото и да било ниво - 0, икономика - 0 (тук не съм сигурна, може пък нещо да се е променило от мое време), счетоводство (да, правя разлика м/у "икономика" и "счетоводство") - 0.

# 1 379
  • Мнения: X

ЕХм, това е интересно, наистина...
Скрит текст:

Предметът „Информатика“ ще спре да се изучава в общообразователните училища и езиковите гимназии. Единствените училища, в които ще продължи да се преподава, ще са математическите гимназии и специализираните школа по компютри. Това е записано в новите учебни планове, съобщава „Телеграф“.Те трябва да влязат в сила след приемането на новия закон за средно образование, който се гледа на първо четене в парламента. Това значи, че информатиката като предмет ще отпадне най-рано през следващата година.

Досега в 9 и 10 клас децата учеха по 1 час седмично информатика. В същото време информационни технологии се изучаваше от 8 до 10 клас отново по един час. Новите учебни планове, обаче, изцяло премахват предмета „Информатика“, а информационните технологии са редуцирани до 1 ч. седмично само в 8 и 9 клас. В същото време според разпоредбите на новия закон могат да се профилират в 11 клас като изберат точно информатиката. Новите учебни планове, обаче, предвиждат почти университетска подготовка по предмета.

„Ако информатиката се премахне, децата ще загубят интерес към тази наука. Тя обяснява как работят всички части на компютрите, дори на телефоните“, коментира учителката от 73-о СОУ Мими Виденова, която смята, че без този предмет учениците ще завършват компютърно неграмотни. Тя и колегите й от други училища изпратили писмо до президента, просветния министър и до председателя на парламентарната комисия по образование, в което настояват предметът да не се премахва. От Министерството на образованието веднага се съгласили, че децата не могат да продължат образованието си без да учат информатика, и ще внесат предложение към парламентарната комисия тези учебни планове да бъдат променени.


Но от друга страна новия закон готви да преквалифицира математическите гимназии в средни училища. С други думи, средните училища изобщо няма да предлагат никакво обучение, свързано с нито една от желаните специалности... информатика / програмиране - 0, право - на каквото и да било ниво - 0, икономика - 0 (тук не съм сигурна, може пък нещо да се е променило от мое време), счетоводство (да, правя разлика м/у "икономика" и "счетоводство") - 0.

Информатика и информационни технологии не са едно и също нещо.
Начална степен и 9-клас - също.
Учебните планове не са част от закона.
Информационните технологии се изучават от пети клас.

Общи условия

Активация на акаунт