Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 138 175
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 380
  • Мнения: 2 959

ЕХм, това е интересно, наистина...

Предметът „Информатика“ ще спре да се изучава в общообразователните училища и езиковите гимназии. Единствените училища, в които ще продължи да се преподава, ще са математическите гимназии и специализираните школа по компютри. Това е записано в новите учебни планове, съобщава „Телеграф“.Те трябва да влязат в сила след приемането на новия закон за средно образование, който се гледа на първо четене в парламента. Това значи, че информатиката като предмет ще отпадне най-рано през следващата година.


Мове и да стане, но в бъдеще време.
Детето е прието в ЕГ с втори профил Информатика (1-2 часа в 11 и 12-ти клас).
Та, ако решат да промените да важат за сегашните гимназисти, включително сегашните 7-класници - по каналния ред - жалби, обосновки и т.н.

# 1 381
  • Мнения: X
Децата ще си завършат по учебните планове, по които са започнали.

# 1 382
  • Мнения: 2 959
Дидева,

така и трябва да бъде - Законите не могат да имат обратна сила.
НО ... мога да покажа пример от това НС, където не е спазено. Затова си имам едно наум. Peace

# 1 383
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Кати, сто пъти ти написаха, че информатика и информационии технологии са два отделни предмета. Информатиката, която беше само в девети и десети клас по един час, ще отпадне. Явно имаш проблем с разбирането. Освен това в начален курс не се учи ИТ в задължителна подготовка и ако има такъв той е в избираема и е СИП. А програмите по СИП са по избор на преподавателя.
Толкова тотално неинформиран човек, който да се напъва да коментира с толкова смешни изказвания не съм срещала.

# 1 384
  • Мнения: 719
                      Съвет по образование

http://bnt.bg/part-of-show/rumyana-kolarova-sistemata-na-profesi … e-pred-katastrofa

Последна редакция: ср, 20 май 2015, 22:01 от One of you

# 1 385
  • София
  • Мнения: 17 652
Кати, сто пъти ти написаха, че информатика и информационии технологии са два отделни предмета. Информатиката, която беше само в девети и десети клас по един час, ще отпадне. Явно имаш проблем с разбирането. Освен това в начален курс не се учи ИТ в задължителна подготовка и ако има такъв той е в избираема и е СИП. А програмите по СИП са по избор на преподавателя.
Толкова тотално неинформиран човек, който да се напъва да коментира с толкова смешни изказвания не съм срещала.


Не съм сигурна, че има смисъл да се опитвам да ти обясня за какво говоря. Подозирам, че просто превишава капацитета ти.
Въпреки всичко, по природа съм оптимист, така че ще направя последен опит:

Намирам за изключително важно и необходимо изучаването на Информатика (чети внимателно! фа не се объркаш пак кога за кое говоря). Като задължителен предмет, от 1ви клас, до последния, съдържанието МОЖЕ да бъде направено подходящо за съответната възраст.


Намирам за безполезно изучаването на "информационни технологии" (отново, внимавай!) в настоящия им вид - за който и да било клас - смятам, че с офис-пакетите и др. подобни неща всеки може да се справи и сам. Освен, може би, в специализираните гимназии за секретарки. При огромното количество достъпна помощ в нета - направена "сдъвкано", в повечето случаи - като видео - няма никаква обективна необходимост от изучаването на такъв час в училище - особено пък ако се преподава от преподаватели, които самите са леко некомпетентни и в голям процент от случаите знанията им са драстично по-скромни от знанията на учениците им. Какъвто, подозирам, е случая с теб, щом казваш, че не си в състояние да обясниш на децата кое е процесор и кое - твърд диск. Намирам за крайно непедагогично съществуването на училищен предмет, по който в значим процент от случаите учениците да е вероятно да имат по-богати знания от учителите си. При това това залага капан и на останалите учители. Т.е. децата, виждащи, че знаят повече от един учител, биха очаквали това да е ситуацията и с други.

Намирам ИТ във вида, в който се преподава в началния курс, за чисто и просто вреден. Не е необходимо да проверявам как се преподава в различните училища, щом в самите учебници са заложени фактически погрешни твърдения. И върху които се изпитват децата. Върни се назад и виж конкретния пример, който съм дала.


От руга страна, при положение, че различните компютърни специалности са най-търсените и желани в момента е абсолютно смешно децата да не бъдат изобщо подготвяни. Т.в. Информатика (внимавай: информатика, НЕ ИТ) трябва да има, и то като задължителен предмет, не по-малко от 2 пъти седмично, от 1ви клас.

Ако и сега не си разбрала... вдигам ръце.

# 1 386
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Добре, че няма такива като Кати, които да съставят учебните програми, че тогава вече щяхме да я закъсаме.
Новият закон е почти на прага и там такива фантасмагории няма да има. Жалко, че ще отпадне информатиката. Надявам се поне математиката да не пипат.

# 1 387
  • Русе
  • Мнения: 12 212
  Кати, аз също не мисля, че трябва да се изучава информатика. Категорична съм, че това е специализиран предмет и не дава нищо за тези, които няма да се занимават в бъдеще с такава насоченост. Подкрепям заложеното в сегашната програма.След седми клас е нормалното време и място да има профилирани паралелки. Професионалист съм, ако решиш пак да извадиш капацитет някакъв.

# 1 388
  • София
  • Мнения: 17 652

A m b e r , изучаването на информатика може да има различни... как да кажа - пластове?

Формалната (математична) логика би била от голяма полза за юристите. Не знам дали я изучават - най-вероятно да, по някакъв начин - но в действителност без познаването й, независимо дали са запознати с термините й, не биха могли да минат. Разбирането (както, впрочем, и съставянето) на един закон на 100% е именно формална логика.Информатика и програмиране не са еднозначни понятия. Не предлагам да се изучава програмиране като задължителен предмет от 1ви клас - макар да съм убедена, че трябва да присъства като свободно избираем такъв от 5ти клас - но информатика може, трябва и е полезно да се изучава задължително от 1ви клас - или логика, както предложи в началото, но именно формална логика, не вариация на философия. Не ми казвай, че няма полза от Булевата логика - "И", включващо или, изключващо или, не казвай, че е трудно - да се търсят обединения, сечения и допълнителни - напротив, лесно е, и особено лесно е именно в началните класове. Тогава се получава някак близко и интуитивно и със само мъничко побутване на мозъка се стига до истинското осъзнаване и познаване.И освен че дава основа за всичко останало по-късно, дава много важен начин на мислене. Търсенето на общи и различни признаци не е трудно. Правенето на алгоритми (прости) не е сложно. И не е обвързано с какъвто и да било синтаксис - просто: започваш, имаш повтарящо се действие, проверка на условия, ход1 в случай на "ДА", ход2 в случай на "НЕ"... стриктно следване на рецепти - и особено, търсене на ситуации, в които "рецептата" не работи - това е полезно както за бъдещите програмисти, така и за бъдещите юристи, така и за бъдещите... ами, почти всичко - всъщност, дори и за бъдещите бакали, ако са и собственици на бакалията.


PS

И само между другото изучаването на тези неща в началните училищни класове е адски забавно. По-забавно от рисуването на компютър и кликането мишката и, за разлика  от последните, в зависимост от поднасянето, провокира социално поведение и комуникация м/у децата.

# 1 389
  • Мнения: X
Хайде стига с тази информатика!
Темата е за друго.
katiABV, след като въвеждането на информатиката от първи клас и учебните планове те вълнуват, защо не пуснеш тема по въпроса?

# 1 390
  • София
  • Мнения: 17 652
Оказва се, че въпросът е обвързан с приемането на този закон. Т.е. до колкото разбирам от информацията в мрежата, намерението е да се премахне изобщо предметът след като се премахнат Математическите Гимназии - което следва да стане с приемането на този Закон. Така де, без НПМГ =- там май няма ранен прием. След това да се обяви, че информатика ще се изучава само в математическите гимназии - т.е. ще я забранят в СМГ, примерно. Двете неща - обсъждания тук закон и промяната в учебния план - се оказват принципно свързани.

# 1 391
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Моля да цитираш текста от проекта на закона, в който се казва, че ще се премахват математическите гимназии.
А информатика няма да се изучава само в МГ.
Кати, информирай се първо и после пиши глупости.
Толкова заблуден и неразсъждаващ човек си, че правиш в темата мазало.

# 1 392
  • Мнения: X
Кати, предлагам ти да прочетеш самия законопроект, вместо да се информираш от разни статийки в нета. Може тогава да спреш да пишеш откровени глупости. А и отдавна стана ясно, че комисията е клекнала за ранния прием. Между другото не само НПМГ няма ранен прием.

# 1 393
  • Мнения: 5 177
Тя комисията клекна,  но ми е странно защо родителски организации не реагират.. Честно искам да се повдигне въпроса на родителско ниво и да се води борба.. Аз лично бих си включила в подобна инициатива,  но майката Коте от форум малко няма да впечатли

# 1 394
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Коте, за какво искаш да се вдигат родителски организации? Да няма ранен прием в МГ ли?

Общи условия

Активация на акаунт