Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 138 085
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 425
  • Варна
  • Мнения: 2 133
Как държавен изпит може да е "тренировка за кеф"? Никой не отрича нуждата от самоподготовка, но не мога да приема, че е нормално 5.50-6 да се изкара без частни уроци.

# 1 426
  • Варна
  • Мнения: 4 295
Това със самоподготовката и неимането нищо общо на здравото включване на родител е същото като с хвалбите как Х и У сами си купили жилище на по 30 години - когато се поразровиш се оказва, че или е бил продаден друг имот, или са дадени пари от родители, или е било отчуждено място, на което е строен блокът и са получили сериозна отбивка заради терена.

Забрави да споменеш и тези ,които са крали !  Laughing


Свят шарен  с различни цветове и нюанси и слава Богу, че само сивото щеше да ни е скучно!
Имам достатъчно примери за деца без уроци ,но с други изпълнени условия . Имам и такъв с школа и уроци и пак неуспех ...
Че и жилище сме си купили на по 30 год. без горните изброявания ... Twisted Evil
Андариел ,има всякакви случаи , защо ги отричаш?  

Последна редакция: пт, 22 май 2015, 16:00 от Деска

# 1 427
  • Мнения: 24 467
о, не, хич няма връзка с НВО! Направо повярвах!
Дреме ми в какво вярваш. Laughing
Когато започнах работа с голямото дете, дори не знаех за НВО.
А шахът на малкия признавам, че го правя заради матурата му по логика, каквато от сигурен източник знам, че ще има като задължителна за неговия набор.  Crossing Arms Той не ще да ходи, ама аз го бия и го карам.
Трябва ли да обяснявам на възрастни хора, че има ценности и ценности?
Ако питаш за жилището- ми не, не е имало друг имот, който сме продали, нито отчуждено място и т.н.
Но и по това отклонение от темата спирам. Sunglasses Как ти си купуваш къща няма общо с това, как аз или друг го прави.
Само в заключение мога да кажа, че нуждата от трошене на пари и нерви не е свързана с НВО точно, а по- скоро  е функция на конкретен манталитет, както и последица от липсата на гаранции за качествено образование у нас във всяка образователна институция, което е вече проблем на системата. Но няма ищах този пролем да се реши- къде умишлено, поради наличие на частни интереси, къде от чиста некадърност.
Всъщност това, за мен, е най- големият проблем в образованието- липса на единни критерии за качество и на разработена система за постигането му, липса на обективна оценка за начина й на работа и за нейната резултатност.

# 1 428
  • Мнения: 5 177
Judy, каква е тази матура по логика  ooooh!

# 1 429
  • София
  • Мнения: 62 595
Джуди, от години пишем в този форум, познаваме се достатъчно добре. Разбирам защо пишеш така, но спестяваш доста сериозна част от нещата и хората остават с грешно впечатление. Аз също се връзвах на писаници като твоите и на Дидева преди години, но то е защото не ми се вярваше, че нещата са така, както протичат реално за 99 процента от борещите се за шепата места в най-желаните гимназии.

Деска, статистиката говори предостатъчно - няма случайни неща, а дете, оставено ей така, на самоподготовка и "помощ при необходимост" (а това какво всеки може да разбира под необходимост е твърде голямо множество) или на подготовката в училище, е толкова голямо изключение, че отива в аутлайърите, т.е. не оказва никакво влияние върху резулатите за популацията. Ако 99.9 процента от влезлите в най.желаните гимназии в София са имали много здрава допълнителна подготовка, то е ненадеждно да се лежи на ухото на .-1 процент самородни таланти. А и както видяхме и Дидева и Джуви с половин уста си казват, хич не са оставили нещата на самотек и подготовка в училище, а са влезли здраво в ролята на учители. Дори бих казала, че в сравнение с тях аз съм си калпазанка.  Grinning

# 1 430
  • Мнения: X
А и както видяхме и Дидева и Джуви с половин уста си казват, хич не са оставили нещата на самотек и подготовка в училище, а са влезли здраво в ролята на учители.
Скрит текст:
Нищо такова не съм казала. Нито с цяла, нито с половин уста. И никога не съм твърдяла, че непосещаването на школи, курсове, уроци...означава оставяне на самотек. Казах, че съм помагала ПРИ необходимост.
И стига вече с това НВО.
Не за пръв път виждам, че за теб няма вариант нещо да се случи по начин, различен от твоя. Вярвай си.

# 1 431
  • Русе
  • Мнения: 12 213
 Една статия от Данибон
Кои са най-умните държави въз основа на математика и науки?


В топ 10 попадат още Хонконг, Южна Корея, Тайван, Япония, Финландия, Естония, Швейцария, Холандия и Канада.
България е на 43 място.
 И малко за холанската образователна система

http://www.dynot.net/index.php?Itemid=82&lang=bg

# 1 432
  • Мнения: 1 058
ами да докладвам за експеримента - дете незавършило 5ти клас успя доста бързо (за под час) да изкара 50 точки на 1ви модул от матурите за 7ми клас; не се справи с 5, 14, 15, 16 и 19 задачи; а доста изненадващо дори за мен има подробни и точни отговори дори на 17, 18 и 20 задачи

и за да няма недоразумения - не става дума за някакъв гений, най-обикновено дете, което дори не е сред водещите петокласници

това според мен за пореден път показва колко са занижени изискванията за матурите... и ще видим за колко седмокласници дори и това е непосилна летва... а за феновете и защитниците на системата и новия закон почти запазвващ статуквото ще го кажа просто - няма как да се постигнат добри резултати със смешни изисквания... и ако има деца, справящи се добре то това се дължи главно на техните усилия и подкрепата и насочването от родителите и до голяма степен напук на това, което им предлага образователната система

# 1 433
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Judy, каква е тази матура по логика  ooooh!
Аз мисля, че Judy иронизира. Понеже Андариел изказва съмнения, че това, което дава вкъщи на децата си Judy го прави заради матурите, то и тя отговаря така, че с шах ги готви за матура по логика.

Децата, които се подготвят добре, т.е. научени са как да учат и са контролирани в семейството - изкарват добри резултати и се справят с това, което е необходимо в училище. Другите и на челна стойка да им застане учителят, пак ще са с такива резултати, когато няма никакъв домашен контрол или слаб такъв.

# 1 434
  • Мнения: 2 958
ами да докладвам за експеримента - дете незавършило 5ти клас успя доста бързо (за под час) да изкара 50 точки на 1ви модул от матурите за 7ми клас;
Чудесен резултат. Но детето решава без стрес.
А системата е такава, че на изпита в 7 клас, здравата психика е около 50%. И новият закон няма да промени статуквото.

Като говорим за новия закон се сетих за друг аспект - паралелната, платена образователна система е извън законите. В смисъл - няма и ред регламентация за нея - ни закон, ни наредба, нито някой правилник Нищичко -  а е бизнес за милиони
За останалите елементи от образованието си има законодателство - даже, за тапия за "пиколо" си има нормативна уредба.
Скрит текст:
Преди 2 години, в началото на 7 клас записах детето в заветната школа. В бг-мамма случайно разбрах, че моите очаквания за обхвата и качеството на услугата драстично се разминават с тези на школата. Просто липсваше обратна връзка - един вид плащай цЕла година, ама не чЕкай да ти кажат, има ли файда. Дреболия, ама важна за мене. По стар навик реших - ще перкам по устав (закон). Оказа се, че Е те такова животно НЕМА.
Въпросът е принципен.
Частният ми случай го оправихме. След няколко поста в друга тема, собственичката на школата ми звънна по телефона (не знам как от ника се сети коя съм, може да е звъняла наред) и предложи да ми върне парите. Отказах. Предложих й да промени правилата. И нали съм от откачалките, които си търсят правата, намерихме решение.
 

Дали не беше редно в новия закон да се вкара някой член по въпроса..

Последна редакция: пт, 22 май 2015, 20:17 от biborana

# 1 435
  • Варна
  • Мнения: 2 133
Доколкото разбирам, лесни задачи на НВО и въпреки това, за да се изкара висока оценка, са нужни частни уроци? Или частни уроци всъщност не са нужни, или в училище средностатистически нещо не е ОК?

# 1 436
  • Мнения: X
Доколкото разбирам, лесни задачи на НВО и въпреки това, за да се изкара висока оценка, са нужни частни
Мисля, че днес беше даден един много добър урок. На лесни задачи доста деца, посещавали цяла година школи и курсове са се затруднили, тъй като тази година задачите леко излязоха от шаблона. Никога досега не съм виждала седмокласната тема тъй притеснена.

# 1 437
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не всеки платен урок е извън закона. Само онзи, който не е деклариран. За това обаче са необходими сигнали. Иначе няма начин закон да забранява да се предоставят образователни услуги срещу заплащане. Учителите подписват декларации, че не предоставят такива услуги на свои ученици.
biborana, какъв точно член имаш предвид?

# 1 438
  • Мнения: 2 958
Лиляна,

като казвам извън закона, нямах предвид деклариране на доходи и данъци (това е съвсем друга тема, не е за този закон. Лично мнение - чрез школите много от доходите са си съвсем в белия бизнес).
Имах предвид, че в нито един закон няма описани изисквания за качеството и обхвата на  "образователни услуги срещу заплащане" - това е цитат от сегашния закон.
Значи има закон за Народната просвета - за училища, ДГ. Има друг закон за професионалното образование, включва и ЦПО-тата (център за професионално обучение). И т.н. закони.
Но никъде няма и думичка за тези "образователни услуги срещу заплащане". Не обичам свръх-регламентация, ама и кръглата нула не ми харесва. Поне за тези "услуги", които повтарят училищния материал, може да има изисквания - примерно, ако човек/фирма Х твърди това, той трябва да покрива поне 80% от ДОИ. Или да е описано какви точно "образователни услуги срещу заплащане" могат да предлагат държавните/общински училища.
Сега е разграден двор.



# 1 439
  • Мнения: 24 467
Коте, майтапя се за логиката, както е писала и Лиляна.

Скрит текст:
Джуди, от години пишем в този форум, познаваме се достатъчно добре. Разбирам защо пишеш така, но спестяваш дост,  сериозна част от нещата и хората остават с грешно впечатление. Аз също се връзвах на писаници като твоите и на Дидева преди години, но то е защото не ми се вярваше, че нещата са така, както протичат реално за 99 процента от борещите се за шепата места в най-желаните гимназии.

Грозно е да сипеш безпочвени обвинения и буквални клевети и обиди.
Аз нищо не крия и нямам такава идея, т.к. не ми е нужно.
В чужди борби не се меся. Пази Боже. Затова и акъл за чуждите битки не ръся, особено ако не съм запозната /а няма и как да съм/. Мога да споделя, обаче, своята гледна точка. Защото твоята не е монополно положение. Което е добре.
Аз не те познавам. Не смятам, че ти познаваш мен също. За други хора не мога да знам.
С "половин уста" не говоря никога. Но и няма смисъл да повтарям, че никога не съм била против домашната помощ за малките деца. Това, обаче, не е присвояване на учителска професия. Разликите са големи.

Общи условия

Активация на акаунт