Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 137 854
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 605
  • Мнения: 5 177
Лиляна,  доживях да видя учител,  който да подкрепя 3м курсове.. Сори ама на фризьор и козмвтик с курс не ходя, та камо ли строеж на къща да му поверя,  за ел-техник да не говорим

# 1 606
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Лиляна,  доживях да видя учител,  който да подкрепя 3м курсове.. Сори ама на фризьор и козмвтик с курс не ходя, та камо ли строеж на къща да му поверя,  за ел-техник да не говорим
Ти не знаеш какво искаш. Хем не искаш да се образоват, хем пък смяташ, че малко му е един курс.
Никой няма да остави зидар да ти прави къщата или електричеството в нея. Затова се учи повече, даже висше. Никъде не съм казала, че технически ръководител или изобщо техник или технолог се става с курс. На фризьорите и козметиците не им трябва много, но и те трябва да знаят някои неща.
За да стане един човек ел. техник му са необходими базови знания по физика, математика, че даже и биология и химия, но ти не желаеш това да се учи. Ами не може без тях. На шивачките, на някои работници в производството и общаците по строежите повече от един курс не им трябва, на всички останали им трябва средно  образование в комбинация с професия, затова ги има професионалните гимназии.

# 1 607
  • Мнения: 50 702
Проблемите на образованието са контролът върху наученото и мотивацията на участниците в системата. Технологичните решения само прикриват присъствието им, не ги решават. Не помня кой го беше изцепил - сегашният или предишният министър, а може и да не е бил министър, няма особено значение, важното е, че много хора мислят така - че при положение, че информацията е на един клик разстояние в телефоните на децата, за какво им е да учат безполезни факти? Ужасяващо е, че има толкова хора, които мислят така.
- За проблемите е така
- Технологичните решения са инструмент, те подпомага концепцията, не я заменят.
- За фактите нещата не са черно-бели и според мен може да се приложи Парето принципа - 20% от фактите трябва да са ти в главата, а 80% просто трябва да знаеш къде да потърсиш. Но определени не е нужно да знаеш 100%. Това никога не е било, иначе нямаше да има библиотеки Twisted Evil

# 1 608
  • Мнения: 5 177
А като видиш технически ръководител и инженер да зидат и да опъват кабели Ела ми се обАди  Mr. Green
Те ще ти го проектират, но Асанчето ще ти го иззида криво или ще забрави цимента в мазилката и хооп проблем
За шивачка курс изобщо не е достатъчен (то си и личи по БГ производството), фризьорка с курс ме подстригва веднъж -  след това се чудих къде да се скрия.

Ти трябва да се сещаш какво е ПУЦ и какво точно са правели там..2 г само професионални познания, ако има потенциал за електричар учи за Ом, електромагнитни полета, амперажи и волтажи, ако има само за зидар го запознават с цимент и плочки.

Черна станция, в сегашната форма на образование зубренето на дати, събития, подробности за клетката и тн ..Племеницата в 5 клас е като ходеща енциклопедия в края на годината, но съм сигурна, че след месец ще помни повечето факти

# 1 609
  • Русе
  • Мнения: 12 209
А като видиш технически ръководител и инженер да зидат и да опъват кабели Ела ми се обАди  Mr. Green

  Доста такива съм виждала.
  Повечето фризьорки са с курсове.Това дали ще е добра зависи от практика и талант.
Иначе съм за качествена професионална подготовка в средното образование, за тези, които искат да я изберат.

# 1 610
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
И аз съм виждала, но да оставим КОТЕ да си живее с фантазиите, понеже очевидно няма представа от някои професии.

# 1 611
  • Мнения: 5 177
О сигурно, строителен инженер с мистрията не съм виждала .., а строежи и ядове с тях бере съпружеското тяло.., млади студентчета и ел. инж се хващат да опъват кабели по строежите само докато натрупат стаж, след това взимат проектантска правоспособност и гледат да се уредят на топло ..

# 1 612
  • Мнения: 138
Проблемите на образованието са контролът върху наученото и мотивацията на участниците в системата. Технологичните решения само прикриват присъствието им, не ги решават. Не помня кой го беше изцепил - сегашният или предишният министър, а може и да не е бил министър, няма особено значение, важното е, че много хора мислят така - че при положение, че информацията е на един клик разстояние в телефоните на децата, за какво им е да учат безполезни факти? Ужасяващо е, че има толкова хора, които мислят така.
- За проблемите е така
- Технологичните решения са инструмент, те подпомага концепцията, не я заменят.
- За фактите нещата не са черно-бели и според мен може да се приложи Парето принципа - 20% от фактите трябва да са ти в главата, а 80% просто трябва да знаеш къде да потърсиш. Но определени не е нужно да знаеш 100%. Това никога не е било, иначе нямаше да има библиотеки Twisted Evil

Не е нужно да знаеш всичко, но колкото повече знаеш, толкова по-добре. Тъй като интеграцията на фактите е основен елемент от разбирането, и колкото повече знаеш, толкова по-подготвен си да разбереш нещата в по-голяма дълбочина.

А ако някои образователни реформатори се оставят да си приложат концепциите, ще паднем още повече под санитарния минимум в това отношение (вече сме много под него)

# 1 613
  • Мнения: 138

Черна станция, в сегашната форма на образование зубренето на дати, събития, подробности за клетката и тн ..Племеницата в 5 клас е като ходеща енциклопедия в края на годината, но съм сигурна, че след месец ще помни повечето факти

Повярвай ми, никой не учи подробности за клетката в българското училище. Учи се съвсем повърхностно.

А конкретни дати по история от типа на "Битката при Х е била на еди кой си ден в еди кой си месец" наистина не е нужно да се зубрят. Но без добро познание за историческите факти от типа на кой кого е завладял и приблизително кога, няма как да се стигне до разбиране на историческите процеси. Това, че в момента в българското училище никога не се стига дори до опит за развиване на разбиране за историческите процеси и закономерности е отделен проблем.

# 1 614
  • Русе
  • Мнения: 12 209
  Достатъчно подробно си се учи клетката.
  И по история не си наясно много много с това което учат. Битките остави ти. Те са най-лесното, което знят. Трябва да знаят и творчеството и дейността на Владислав Граматик, Йоан Екзарх и Киприян, и разбира се всичко за Рилския манастир - кога основан, кога разрушен, кога възстановен, кога признат от Юнеско. Хич не е малко това ,което учат.

# 1 615
  • Мнения: 50 702
Според мен и това, което се учи за клетката, е много. Или поне предостатъчно. Повече не намирам за нужно. На мен никога през живота ми не ми е трябвала и частица от ученото за клетката.

# 1 616
  • Мнения: 138
Според мен и това, което се учи за клетката, е много. Или поне предостатъчно. Повече не намирам за нужно. На мен никога през живота ми не ми е трябвала и частица от ученото за клетката.

Което е функция на това, че 99.99% от хората в обществото са напълно неграмотни по темата.

Но от това по никакъв начин не следва, че на обществото и на отделните негови членове не им е нужно да знаят повече за клетката

Този форум е прекрасен пример за това, тъй като той е най-гъстонаселеното свърталище на анти-ваксъри в БГ интернет пространството. Което може би нямаше да е така, ако хората в него знаеха малко повече за клетката...

# 1 617
  • Мнения: 50 702
Според мен и това, което се учи за клетката, е много. Или поне предостатъчно. Повече не намирам за нужно. На мен никога през живота ми не ми е трябвала и частица от ученото за клетката.

Което е функция на това, че 99.99% от хората в обществото са напълно неграмотни по темата.

Но от това по никакъв начин не следва, че на обществото и на отделните негови членове не им е нужно да знаят повече за клетката

Този форум е прекрасен пример за това, тъй като той е най-гъстонаселеното свърталище на анти-ваксъри в БГ интернет пространството. Което може би нямаше да е така, ако хората в него знаеха малко повече за клетката...

Значи, че ти си вманиачена в своя си профил и за теб той е вся и все Twisted Evil
Аз например не съм "анти-ваксър", даже съм убедена "про-ваксър" и не ми е нужно да знам по-задълбочено за клетката за да стигна до тези си убеждения.
И пак казвам, на обществото не му е нужно да знае повече за клетката. Има толкова други неща, които е добре да знае за хигиената, предпазването от болести, профилактиката, спешната помощ, храненето и други такива, но не и задълбаване в клетъчните процеси.

# 1 618
  • Русе
  • Мнения: 12 209
     Не е зле да се знае, че е добре за клетката да се снабдява с кислород интензивно. Което най-вероятно няма да се случва, ако трябваше са се учат всички процеси в клетката още в гимназиалния курс между висшата математика, рекурсивните функции и останалите предмети на академично ниво. Между другото и сега не се учат малко. Подозирам, че  G-M нещо е изпуснал от уроците.

# 1 619
  • Мнения: 138

Значи, че ти си вманиачена в своя си профил и за теб той е вся и все Twisted Evil
Аз например не съм "анти-ваксър", даже съм убедена "про-ваксър" и не ми е нужно да знам по-задълбочено за клетката за да стигна до тези си убеждения.
И пак казвам, на обществото не му е нужно да знае повече за клетката. Има толкова други неща, които е добре да знае за хигиената, предпазването от болести, профилактиката, спешната помощ, храненето и други такива, но не и задълбаване в клетъчните процеси.

Ти като индивид не си от значение, важна е общата тенденция. А общата тенденция е следната:

- Биологическата неграмотност води до появата на нелепи схващания като анти-ваксърството. Понеже за какво разбиране на имунологията (не че някой се е засилил да я преподава) можем да говорим без клетъчната биология?
- Биологическата неграмотност води до постоянния неуспех в изкореняването на креационизма (корените на който са основно религиозни и основите на който по правило се поставят много преди да дойде време да се изучава биология в училище)
- Биологическата, химическа и физическа неграмотнот създава благоприятна почва за всякакви шарлатании от сорта на хомеопатията
- Геологическата, палеонтологическа, химическа и историческа неграмотност води до отричане на глобалното затопляне
- Биологическата, геологическа и палеонтологическа неграмотност води до отричане (и по-често, до липса на каквото и да било осъзнаване) на добре установения факт, че екологичния отпечатък/footprint на човешката цивилизация отдавна е минал границите на това, което планетата може да поддържа, със съответните последици за не толкова далечното бъдеще.
- Цялостната научна и философска неграмотност е основна причина на този свят все още да съществуват религии (които пък правят невъзможно адресирането на много от проблемите изборени по-горе).

и т.н., примери много

Т.е. научната неграмотност води до много реални последици в живота на всеки един човек, на всяко едно ниво - от ненужни страдания в резултат на напълно предотвратими заболявания, до глобалния колапс на цивилизацията. И е очевидно, че минималното ниво на научна грамотност, което трябва да се постигне у всеки един човек, е много по-високо от предвиденото в сегашните учебни планове, тъй като явно в сегашната си форма те не са достатъчни (тъй и много от тези явления се наблюдават и у хората, минали през системата с шестици, А-та, или каквато е оценяващата система в съответната държава).

Общи условия

Активация на акаунт