Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 138 465
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 890
  • Русе
  • Мнения: 12 214
  Обаче една френска гимназия заяви, че няма да може да предложи качествено образование по тази логика. Едно е да се запълва хорариум на учители по задлжителна програма, съвсем друго е да се събират часове по избираеми предмети всяка година, я има, я няма дадена дисциплина.

# 1 891
  • София
  • Мнения: 17 652

То това и досега беше така - само дето си имаше и задължително определен брой часове по общообразователните предмети - така щото всичките разни ЗИП и СИП в последната/те година/ни да са за подготовка на кандидат-студентски изпит, не за
вземане на основната част от материала.
Впрочем, има и друг вариант: записването на СИП, ЗИП и пр. да не е задължително по принцип. Ученикът да има право да се запише или не, по свое усмотрение, ако училището не му осигури желания предмет. Както и да може да явява на равномерно разпределени през годината изпити по предметите, по които желае, но не са му били осигурени, и те да му се вписват в дипломата като "взет изпит, приравнителен към X часа". Пак допълвам, ако пожелае, понеже все пак да се готви сам едва ли е за всеки. А който не желае, понеже не му е била осигурена възможност... ами, предполагам, че просто на финала ще си получи диплома, равностойна на останалите - без допълващия брой часове. 33uu
Щото е доста абссурдно да готвиш изпит по природоматематични предмети, примерно, изучавайки задължителния материал сам, без помощ, като междувременно изучаваш, примерно, история и география на високо ниво - които изобщо не те интересуват и не би искал да изучаваш и на ниско ниво, ама хайде, ако да бе задължително за всички да получат минимални познания... но не, ти си принуден да ги изучаваш разширено - просто понеже това предлага училището, в което учиш, и при това не се чувстваш като бурен без корен, та да си сменяш училищата като носни кърпички, накъдето те отвее вятъра, натам.

Винаги е имало недомислени нормативни актове (от всякакво ниво), отнасящи се до образованието - но това просто бие всички рекорди.
Освен, ако не приемем, че действително не е недомислено, а целенасочено - знам ли, вече почвам и аз да се съмнявам - и единствено общата ми непоносимост към конспиративни теории от всякакъв характер не позволява да приема, че се прави нарочно... пък може и никаква конспирация да е - и пак да е целенасочено. Икономически. Дайте въздух на частните училища - пращайте им повече ученици, добрите, те имат нужда...


Някак ми напомни на "Да, господин Премиер". Там, където Секретарят обясняваше на Премиера, че общественото образование няма за цел да създава грамотни и научени хора - затова те пращали собствените си деца в частни училища...

# 1 892
  • Мнения: 71
Кати, пак нищо не си разбрала и пишеш свободни съчинения.

# 1 893
  • Мнения: 71
.

Последна редакция: пт, 13 ное 2015, 10:01 от Chris Black

# 1 894
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Кати, СИП никога не е бил задължителен, дори и по твоето време, което много обичаш да даваш за пример.
Кога ще спреш да пишеш неща, които не си проверила, не си прочела и изобщо с 99% не си наясно. Ти си вредна за темата, първо защото я пълниш с поредни постове и я раздуваш с излишък и второ 99% от съдържанието на тези постове е невярно. Така ли не се научи ако не в училище, то поне в живота, че преди да обясняваш нещо, трябва да си го прочел, осмислил, а не като малките деца да бързат да кажат първата мисъл преминала през бедното им съзнание.

# 1 895
  • София
  • Мнения: 17 652
Кати, пак нищо не си разбрала и пишеш свободни съчинения.


Аз всъщност СЪМ специалист по формална логика. Докторската ми работа се основаваше на изследвания, правени с програми, писани от мен. И в случай, че не ти е ясно, Булевата логика е основата на програмирането. Програмите са софтуерни пакети за компютърни симулации, не формулки за преизчисляване в Spreadsheet. Преди това съм се занимавала активно (разбирай, не пишейки из форуми, каквито нямаше) с политика в продължение на 7 години. С други думи, работата ми беше да чета текстове на ПРЕДЛОЖЕНИЯ за проекто-закони и да не допускам да влизат такива, които биха могли да придобиват противоречиво тълкувание - т.е. изобщо да не стигат до юристите, че да им губят времето. Сега кажи ти с какво основание смяташ, че разбираш от формална логика и тълкуване на законови и подзаконови актове повече от мен. Сложи своите квалификации на масата, че да си премерим пишките както си трябва. Пояснявам: питам те с какво основание губиш времето на четящите темата с безпредметни постове? Или просто се надяваш да я обезсмислиш до степен да загуби аудитория?
Има едно такова нещо - викат му АРГУМЕНТ. Е, ако нямаш аргументи, поддържащи дадено становище, добре е да си го запазиш за себе си. А ако имаше - някакви, каквито и да било - сигурно щеше да ги приложиш.

# 1 896
  • Мнения: X
...питам те с какво основание губиш времето на четящите темата с безпредметни постове? Или просто се надяваш да я обезсмислиш до степен да загуби аудитория?
И аз те питам същото?
И тук, и в темата за удължаването на учебната година се начетох за теб, ученическите ти години, образованието и работата ти. Предлагам най-сетне да прочетеш обсъжданите проекти от началото до края и да се включиш по същество, а не с обичайните свободни съчинения и лирически отклонения.

# 1 897
  • Мнения: 5 160
Кати...
виж тези таблички  Wink За училище, което би те интересувало за детето след 8 клас.
http://www.prirodninauki.bg/archives/3200

и извадка: Рамков учебен план
за езикови гимназии, паралелки с интензивно изучаване на чужд език с профил “Чужд език”, “Обществени науки”, “Хуманитарни науки”, “Музика”, “Изобразително изкуство”, “Физическо възпитание и спорт” или “Предприемачески”

Т.е. ако от 8 клас учиш в езикова гимназия, ще можеш да се обучаваш по изброените профили като Избираема и факултативна подготовка в 11 и 12 клас.

Избираш училище за след 7 клас. Както и досега. Разликата е, че от Задължителната подготовка отпадат история, география 11-12, химия, биология, физика в 12 клас.
Основите по отпадащите предмети ще трябва да се вместят до 10 клас вкл. И е нормално, заради приемането на двустепенна гимназиална форма на обучение. ВЪпросът е как ще стане - смъкване на материал в по-нисък клас и запазване на обема му, или смъкване и съкращаване и т.н.

Ето и текущи планове
на ЕГ https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=C936E1122EAE59CB!181&cid=c936e1122eae59cb&app=Word
на художествено http://hg-iliapetrov.com/en/uchebno-tvorcheski-proces/ucheben-plan

# 1 898
  • София
  • Мнения: 17 652
...питам те с какво основание губиш времето на четящите темата с безпредметни постове? Или просто се надяваш да я обезсмислиш до степен да загуби аудитория?
И аз те питам същото?
И тук, и в темата за удължаването на учебната година се начетох за теб, ученическите ти години, образованието и работата ти. Предлагам най-сетне да прочетеш обсъжданите проекти от началото до края и да се включиш по същество, а не с обичайните свободни съчинения и лирически отклонения.


Аз всъщност ЦИТИРАХ проекта. Може би не си ми прочела поста и затова не знаеш.

# 1 899
  • Мнения: X
Скрит текст:
...питам те с какво основание губиш времето на четящите темата с безпредметни постове? Или просто се надяваш да я обезсмислиш до степен да загуби аудитория?
И аз те питам същото?
И тук, и в темата за удължаването на учебната година се начетох за теб, ученическите ти години, образованието и работата ти. Предлагам най-сетне да прочетеш обсъжданите проекти от началото до края и да се включиш по същество, а не с обичайните свободни съчинения и лирически отклонения.

Аз всъщност ЦИТИРАХ проекта. Може би не си ми прочела поста и затова не знаеш.

Имах предвид това мнение. В него няма нищо за проекта, но за сметка на това има доста за теб самата.
Кати, пак нищо не си разбрала и пишеш свободни съчинения.


Аз всъщност СЪМ специалист по формална логика. Докторската ми работа се основаваше на изследвания, правени с програми, писани от мен. И в случай, че не ти е ясно, Булевата логика е основата на програмирането. Програмите са софтуерни пакети за компютърни симулации, не формулки за преизчисляване в Spreadsheet. Преди това съм се занимавала активно (разбирай, не пишейки из форуми, каквито нямаше) с политика в продължение на 7 години. С други думи, работата ми беше да чета текстове на ПРЕДЛОЖЕНИЯ за проекто-закони и да не допускам да влизат такива, които биха могли да придобиват противоречиво тълкувание - т.е. изобщо да не стигат до юристите, че да им губят времето. Сега кажи ти с какво основание смяташ, че разбираш от формална логика и тълкуване на законови и подзаконови актове повече от мен. Сложи своите квалификации на масата, че да си премерим пишките както си трябва. Пояснявам: питам те с какво основание губиш времето на четящите темата с безпредметни постове? Или просто се надяваш да я обезсмислиш до степен да загуби аудитория?
Има едно такова нещо - викат му АРГУМЕНТ. Е, ако нямаш аргументи, поддържащи дадено становище, добре е да си го запазиш за себе си. А ако имаше - някакви, каквито и да било - сигурно щеше да ги приложиш.


Сега и аз ще ти цитирам извадки от двата проекта, въпреки че  lorenca ти го обяснила накратко, понеже явно ти е трудно да ги намериш и прочетеш целите.
Чл. 4. (1) Общообразователната подготовка в училищното образование е еднаква за всички видове училища и се придобива чрез изучаване на едни и същи общообразователни учебни предмети.
....................................................................
(3) Учебното време за осъществяване на профилирана подготовка във втория гимназиален етап е между 18 и 20 часа седмично, като всеки от профилиращите предмети, определени в съответствие с държавния образователен стандарт за профилирана подготовка, се изучава с не по-малко от 4 учебни часа и не повече от 6 учебни часа седмично през целия етап на обучение.

Така че училищата са задължени да осигурят определен брой задължително избираеми часове по профилирана подготовка поне в 11-12 клас. Как точно ще се определят профилиращите предмети ще разберем, като публикуват проекта на държавния образователен стандарт за профилираната подготовка.

Последна редакция: пт, 13 ное 2015, 10:51 от Анонимен

# 1 900
  • sofia
  • Мнения: 9 236
Снощи се наложи да търся вкъщи дипломата за средно на мъжа ми. С изненада открих Свидетелство за завършен първи етап от гимназиално образование (9 и 10 кл.) с оценки и пр., което дава право да се продължи обучението във втори и трети етап (11 клас) - ама точно това написано. Документът е от 1984/1985 г. Явно този документ е издаден, ако реши да не учи повече.
Имаше само един СИП. Simple Smile

Знаех си, че не откриват топлата вода с това разделяне на гимназиалния етап!

# 1 901
  • София
  • Мнения: 17 652
Кати...
виж тези таблички  Wink За училище, което би те интересувало за детето след 8 клас.
http://www.prirodninauki.bg/archives/3200

и извадка: Рамков учебен план
за езикови гимназии, паралелки с интензивно изучаване на чужд език с профил “Чужд език”, “Обществени науки”, “Хуманитарни науки”, “Музика”, “Изобразително изкуство”, “Физическо възпитание и спорт” или “Предприемачески”

Т.е. ако от 8 клас учиш в езикова гимназия, ще можеш да се обучаваш по изброените профили като Избираема и факултативна подготовка в 11 и 12 клас.

Избираш училище за след 7 клас. Както и досега. Разликата е, че от Задължителната подготовка отпадат история, география 11-12, химия, биология, физика в 12 клас.
Основите по отпадащите предмети ще трябва да се вместят до 10 клас вкл. И е нормално, заради приемането на двустепенна гимназиална форма на обучение. ВЪпросът е как ще стане - смъкване на материал в по-нисък клас и запазване на обема му, или смъкване и съкращаване и т.н.

Ето и текущи планове
на ЕГ https://onedrive.live.com/view.aspx?resid=C936E1122EAE59CB!181&cid=c936e1122eae59cb&app=Word
на художествено http://hg-iliapetrov.com/en/uchebno-tvorcheski-proces/ucheben-plan


От твоя линк:
Ето това са броя часове, които училищата са ДЛЪЖНИ да осигурят по различните предмети:

История и цивилизации
0 0
География и икономика
0 0
Философия
0 0
Гражданско образование
36 67
Биология и здравно образование
0 0
Физика и
астрономия
0 0
Химия и опазване на околната среда
0 0
Технологии и предприемачество
0 0 0
Музика
0 0
Изобразително изкуство
0 0
Физическо възпитание и спорт
72 62


Толкоз. Всичко друго е пожелателно. Ако дойде, както дойде. Физическо, гражданско образование (каквото и да включва - бих подкрепила идеята, ако е право ииии... не толкова, ако са бози, както бих заподозряла) и... каквото там се падне.

Ми хайде сега да видим какво се случва в
"Рамков учебен план за математически и природоматематически гимназии с интензивно изучаване на чужд език, както и за паралелки с интензивно изучаване на чужд език с профил “Математически”, “Софтуерни и хардуерни науки”, “Икономическо развитие” или “Природни науки”


История и цивилизации
0 0
География и икономика
0 0
Философия
0 0
Гражданско образование
36 31
Биология и здравно образование
0 0
Физика и
астрономия
0 0
Химия и опазване на околната среда
0 0
Технологии и предприемачество
0 0 0
Музика
0 0
Изобразително изкуство
0 0
Физическо възпитание и спорт
72 62


Ха.
Ма то е пак същото!?

Сега сигурно никой няма да се учуди, че тези таблици съвпадат 1:1 с "Рамков учебен план
за дистанционна и вечерна форма на обучение, както и за училищата в места за лишаване от свобода".

И това е защото по-горния акт дава такива права на училищата... и от там насетне актове с по-малка сила / стойност не могат, по никой начин да им го отнемат. И да, училищата имат право тази година да предлагат 1 набор от предмети - за 9класниците - а догодина да ги сменят... понеже никъде не е изрично оказано, че са длъжни да поддържат предлаганите предмети в продължение на еди-колко-си години. А само, че следва да се съобразят с възможностите си. Всяко училище е оставено да действа според собствената си съвест - не носи никаква друга отговорност за действията си.

# 1 902
  • София
  • Мнения: 17 652
Скрит текст:
...питам те с какво основание губиш времето на четящите темата с безпредметни постове? Или просто се надяваш да я обезсмислиш до степен да загуби аудитория?
И аз те питам същото?
И тук, и в темата за удължаването на учебната година се начетох за теб, ученическите ти години, образованието и работата ти. Предлагам най-сетне да прочетеш обсъжданите проекти от началото до края и да се включиш по същество, а не с обичайните свободни съчинения и лирически отклонения.

Аз всъщност ЦИТИРАХ проекта. Може би не си ми прочела поста и затова не знаеш.

Имах предвид това мнение. В него няма нищо за проекта, но за сметка на това има доста за теб самата.
Кати, пак нищо не си разбрала и пишеш свободни съчинения.

Ми погледни по-назад.  Wink
Този пост, който цитираш, беше конкретен отговор на конкретен пост.

ПП
Как точно ще се определят профилиращите предмети ще разберем, като публикуват проекта на държавния образователен стандарт за профилираната подготовка.

Тц. Съжалявам, от моя гледна точка докато няма текст това е нещо, което спокойно може да се прескочи като аргумент. Иначе иде малко като Параграф 22...

Нали разбираш, че ... държавния образователен стандарт ... е нещо, което може да се сменя всяка година, 2 пъти в годината, ежемесечно, при всяка смяна на началник-отдел... според както дойде.

Последна редакция: пт, 13 ное 2015, 11:03 от katiABV

# 1 903
  • Мнения: 1 182
Снощи се наложи да търся вкъщи дипломата за средно на мъжа ми. С изненада открих Свидетелство за завършен първи етап от гимназиално образование (9 и 10 кл.) с оценки и пр., което дава право да се продължи обучението във втори и трети етап (11 клас) - ама точно това написано. Документът е от 1984/1985 г. Явно този документ е издаден, ако реши да не учи повече.
Имаше само един СИП. Simple Smile

Знаех си, че не откриват топлата вода с това разделяне на гимназиалния етап!
Не е вярно. Моята диплома е от 1987 г. Тези, които бяха в ЕСПУ в 11 клас учиха в УПК (една безкрайна простотия). С 10 клас не се завършваше образование. Сегашните с I етап (10 клас) образование какво ще правят - получават хартийка и никакви професионални умения.

# 1 904
  • Мнения: 5 160
ее123456, защо спориш? Пред vesi е документът!

"1982-1983
През тази година завърши първия випуск на ЕСПУ - първа степен преходен период ."
Тогава доста неща са въвеждаха и пробваха. (аз пък съм доволна от УПКто Ми Simple Smile)
Както и сега.
След години и твоите деца сигурно ще казват "абсурд".

Общи условия

Активация на акаунт