Проектозакон за предучилищното и училищното образование

  • 138 272
  • 2 346
  •   1
Отговори
# 1 995
  • София
  • Мнения: 17 652

Много странно...
А в НАЦИОНАЛНА ТЪРГОВСКО - БАНКОВА ГИМНАЗИЯ (държавно училище) излиза, че са имали 9 класа зрелостници... 265 души...  newsm78 Да са обучавали близо 1600 ученика в една смяна... Тези пък сигурно са ги редили 1 в/у друг?..  Wink
Много, мнооого странно...

# 1 996
  • Мнения: X

Много странно...
А в НАЦИОНАЛНА ТЪРГОВСКО - БАНКОВА ГИМНАЗИЯ (държавно училище) излиза, че са имали 9 класа зрелостници... 265 души...  newsm78 Да са обучавали близо 1600 ученика в една смяна... Тези пък сигурно са ги редили 1 в/у друг?..  Wink
Много, мнооого странно...

Кое точно му е странното? Да си чувала, че има училища, в които се учи на две смени?  ooooh!
Май наистина не умееш да работиш с търсачката.
http://www.ntbg.bg/js/tiny_mce/plugins/ajaxfilemanager/upload/razpisanie.pdf

# 1 997
  • София
  • Мнения: 17 652
А, вярно, права си - те нямат малки класове.

# 1 998
  • Мнения: X
Все още ми се струва ... странно / съмнително. Как 3ма души могат финансово да обезпечат съществуването на гимназия?..  newsm78
[/color]
Ами, направи си справка. Знам, че не ти е лесно да се оправяш с търсенето и анализирането на информация, затова ще ти помогна. Училището освен гимназия, има и основно  училище - от подготвителен до седми клас че и детска градина.
Всъщност, някои от тези училища "избиват" парите чрез индивидаулната и самостоятелна форма на обучение. Работят основно с лектори, а не с преподаватели на щат. По този начин ученикът на индивидуална или самостоятелна форма си плаща таксата, но не формира разходи. Училището се "отблагодарява" на клиента като му "подарява" изпитите с поръчаната от него оценка. Изпитът обикновено се провежда по следния начин- на ученика се казва кои теми да ПРЕПИШЕ у дома, след това той донася в училището писмената работа, която бива оценена подобаващо, накрая протоколите са само лесна за изпълнение формалност. Точно това е практиката в едно от споменатите от Русалка частни училища.

# 1 999
  • Мнения: 7 682
ама я изядохте Кати АБВ, пък си признайте честно, все умни жени сте се събрали тук, че този новият закон изобщо не струва. И в тази връзка, ЧАСТ от нещата, написани от Кати АБВ, си имат резон, все пак, нали. Този закон е една много лоша регулация, влошаваща сегашното и без това незавидно положение, а не е стъпка в правилната посока. Както правилно казвате, хората с малки деца нямат опита и резона да изказват мнение, ок, така е наистина, ама вие сега се печете на този огън, вие с големите деца, защото тях засяга това законово недоразумение, нали?
И все пак бих маркирал някои забележки относно тезата на Черна Станция за частните уроци, че ако навсякъде преподаването било отлично, всички деца щели да са за шестици, и какво правим тогава. Ами не, хората не са еднакви и затова дори и при идеалния случай - отлично преподаване навсякъде, не всички деца ще имат шестици, а само най-талантливите, които наистина ги заслужават.

Да, аз нямам резон да се изказвам като родител на малко дете и като непознаващ сегашната система, ама ако говоря за личния си опит в предишната система при бай Тошо, а не че се е променила кой знае колко оттогава - никога не съм ходил на никакви частни уроци по нищо, пък винаги всички изпити и кандидатствания съм си вземал с пълно шест. Не че искам да кажа фук-фук, телено копче, ами искам да кажа, че няма земна сила да ме убеди, че непременно трябва да има частни уроци дори и при качествено преподаване. Напротив, именно защото преподаването в 90% от училищата сега е безобразно, затова са и тези частни уроци.

И този закон не решава този проблем изобщо, ами напротив. Ще стане още по-безобразно. И още повече ще станат частните уроци.

Т.е. аз като нищо не разбиращ и като родител на малко дете съм склонен да мисля, че целта на закона, тоест целите, са точно тези - да се увеличи и затвърди монополът на частните уроци, да се затрудни максимално кандидатстването на децата в чуждестранни университети, да се обезличат елитните в момента гимназии, които са наистина държавни - тук подкрепям Русалката - а именно езиковите най-вече, и въобще батакът в образованието да се задълбочи, за да може да се произвежда все по-малко елит от бъдещите поколения и все повече неграмотни и лесно манипулируеми данъкоплатци и електорат.

# 2 000
  • Мнения: X
Този закон е една много лоша регулация, влошаваща сегашното и без това незавидно положение, а не е стъпка в правилната посока.
Преди да продължа да те чета ще те попитам - ти прочете ли внимателно целия закон?

# 2 001
  • София
  • Мнения: 17 652

Аз само да развия по-подробно идеята на Русалката - понеже тя е, според мен, принципно напълно права.
Да си представим, че в дадена година завършват 1000 деца. Всички са били обучавани в училище по възможно най-добрия начин и затова са получили най-високата възможна оценка за способностите си. Да речем, че 100 имат 6-ци, понеже са достатъчно умни и талантливи. Да, ама обявеният прием за желаната специалност е само 10 деца. Единствения начин да се диференцират тези, които, при по-широка база за образуване на оценки, биха имали 6, 5.99., 5.98 и т.н. е като изпитните въпроси / задачи бъдат направени на възможно по-високо ниво. Тогава ще изпъкнат онези, които са получили от някъде допълнителна информация. Или допълнителни умения. И понеже всичките 100 ще искат да влязат, поне част от тях ще започнат да търсят начини за получаване на тази допълнителна информация. Единият начин би бил да търсят по произволен начин всякаква информация - но това е много енергоемко и с много малко гаранции за успех. Другият е да потърсят информирани люде, които да им кажат каква точно допълнителна информация би интересувала задаващите изпитните въпроси / теми и проверяващи ги. С други думи - частни уроци.

# 2 002
  • София
  • Мнения: 62 595
моля ви, нека не бистрим за енти на квадрат път историята с уроците!

# 2 003
  • Мнения: 1 007
Причина за уроците може и да е лошото преподаване в училище, но учениците не осъзнават нещо много важно: Може да са много глупави учебниците, лошо написани, програмите да са безобразни, учителят несериозен, но ученикът трябва да усвои материала на всяка цена. Дали сам (почти невъзможно, особено в началните класове), дали с родител, но не трябва да се пропуска нищо. Изпитите не са нищо по-различно от изучаваното в училище. Обаче подробно изучаваното - с картинките, надписите под тях, сборниците към учебниците, всичко. Човек се готви за изпит по БЕЛ и математика, учейки по всички предмети. Знанията му различните предмети му помагат да разбира нещата по тези два предмета. Вместо това тези предмети се загърбват и се удвояват и утрояват БЕЛ и математика.

# 2 004
  • Мнения: 7 682
но не трябва да се пропуска нищо.
 - с картинките, надписите под тях, сборниците към учебниците, всичко.

И 95% от това са глупости безподобни. И аз така ги зубрех с картинките и надписите под тях даже. Урока за Октомврийската революция по минути даже го бях научил в колко часа кой солдат забил моля ви се червеното знаме на Зимния. Откъде ги бяха взели тези минути в учебника, ум да ти зайде. И после в живота нищо от наученото в училище не ми е трябвало, а каквото ми е трябвало, съм го учил сам, а в училище не сме го учили. Абсолютно напразен труд беше цялото това учене за тези шестици и даже беше вредно, защото от учебниците си изграждаш някаква представа за живота, която не отговаря на действителността.

# 2 005
  • Мнения: 1 007
Аз не казвам, че е смислено. Но за нуждите на изпитите е единственото решение. Те са на принципа "я да те видим къде ще сбъркаш" и залагат клопки. Но тези клопки винаги фигурират под някаква форма в учебниците и съставителите на изпитите считат, че това е достатъчно основание да ги метнат в теста. Всички т.нар. неизучавани задачи в училище, за които се говореше и тази, и предни години, ги има във всеки сборник. Целият материал е по учебниците и в сборниците и ако го минеш, изкарваш висока оценка. Ако не го минеш, и уроците няма да ти помогнат. Но виж, времето ти ще загубят Simple Smile

# 2 006
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
НАРЕДБА № 4 от 30 ноември 2015 г. за учебния план
Забелязвам намаляване на часовете от ЗП по математика и ИТ в десети клас.
Информатика - само осми клас 2 часа седмично, само за природоматематическите профили, за останалите няма изобщо.
По другите предмети не знам как е било, че да сравня.

# 2 007
# 2 008
# 2 009
  • София
  • Мнения: 62 595
тази е хроника на издънките.

Общи условия

Активация на акаунт