Задачка май те затруднява, тук някой бързо я решава и добре я обяснява :)

  • 76 165
  • 737
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 138

Ако имаш предвид това решение, то също не е подходящо за пети клас. Разкриването на скоби, пред които има знак минус се изучава в шести клас.

Това сериозно ли е или става дума за лоша шега?

# 61
  • Мнения: X
Сериозно е. Можеш да разгледаш учебните програми по класове на страницата на МОН.

# 62
  • Мнения: 1 232
МОН , с учебните си планове и програми, целенасочено прави децата ни неграмотни идиоти, които да не могат на две магарета сламата да разделят.Ж-М, ако решиш да организираш частни уроци по математика, пиши на ЛС.Не искам обучението да се " рамкира" , да е в нормите на МОН, което трябва да се закрие по некадърност.

# 63
  • Мнения: X
МОН , с учебните си планове и програми, целенасочено прави децата ни неграмотни идиоти, които да не могат на две магарета сламата да разделят.Ж-М, ако решиш да организираш частни уроци по математика, пиши на ЛС.Не искам обучението да се " рамкира" , да е в нормите на МОН, което трябва да се закрие по некадърност.
Ще помоля подобни мнения и договорки да си ги правите на ЛС, ако дъгата смята матричните уравнения за важен материал в трети клас. Тази тема е за решаване на задачи, а не за чесане на нечие его.

# 64
  • София
  • Мнения: 5 551
МОН , с учебните си планове и програми, целенасочено прави децата ни неграмотни идиоти, които да не могат на две магарета сламата да разделят.Ж-М, ако решиш да организираш частни уроци по математика, пиши на ЛС.Не искам обучението да се " рамкира" , да е в нормите на МОН, което трябва да се закрие по некадърност.

Не е въпрос до "рамкиране", а до  познания за съответния клас. В този случай Дидева е абсолютно права.

# 65
  • Мнения: X
Ганис, не се хаби. Няма да те разберат. Нали знаеш,че учителите винаги са виновни.

# 66
  • Мнения: 1 232
Не се заяждам и при цялото ми уважение към Вас,но някои във всеки втори пост правят нерегламентирана реклама за "Процъфтяващи" школи, курсове, кръжоци и извън класни дейности, и никой не им прави забележка, нито информира модератор.И никакво его не си чеша, просто искам детето ми да учи нормално обяснена математика.

# 67
  • София
  • Мнения: 5 551
Не се заяждам и при цялото ми уважение към Вас,но някои във всеки втори пост правят нерегламентирана реклама за "Процъфтяващи" школи, курсове, кръжоци и извън класни дейности, и никой не им прави забележка, нито информира модератор.И никакво его не си чеша, просто искам детето ми да учи нормално обяснена математика.

Нямам никаква идея, кой рекламира школи и пр., не ме интересува, но математиката, която обясни G-M,  в никакъв случай не е нормална за 5 клас. Ако обаче, на теб ти харесва, няма проблем.

# 68
  • София
  • Мнения: 19 942
Точно в тази тема никой и никъде не е  рекламирал школи.. И познавам много деца, които  не са "неграмотни идиоти" по математика, независимо от системата ни. А тя каква е и какви кусури има, се коментира в редица други теми.Така че на който му се говори на тази тематика, никой не го е спрял, има поле за изява. Извинявам се за отклоняването от темата.

# 69
  • Мнения: 138
МОН , с учебните си планове и програми, целенасочено прави децата ни неграмотни идиоти, които да не могат на две магарета сламата да разделят.Ж-М, ако решиш да организираш частни уроци по математика, пиши на ЛС.Не искам обучението да се " рамкира" , да е в нормите на МОН, което трябва да се закрие по некадърност.

Ама аз не съм математик, аз съм молекулярен биолог...

# 70
  • Мнения: 138
Не се заяждам и при цялото ми уважение към Вас,но някои във всеки втори пост правят нерегламентирана реклама за "Процъфтяващи" школи, курсове, кръжоци и извън класни дейности, и никой не им прави забележка, нито информира модератор.И никакво его не си чеша, просто искам детето ми да учи нормално обяснена математика.

Нямам никаква идея, кой рекламира школи и пр., не ме интересува, но математиката, която обясни G-M,  в никакъв случай не е нормална за 5 клас. Ако обаче, на теб ти харесва, няма проблем.

Значи да поясня:

1) Дадох общото решение за да е ясно за какъв тип проблеми става въпрос.
2) Дадох и решението като за петокласник с последователна замяна на променливи
3) Въобще не разбрах за кой точно клас става въпрос когато написах онзи пост
4) Вярно е, че не знам какво се учи в пети клас в момента, и че спомените ми за какво точно съм учил в пети и какво в шести вече избледняват. Но имам конкретни спомени, че ми е преподавано що е то система от уравнения и как те се решават със замяна на променливи преди да съм завършил шести клас, по-вероятно и в пети да е било.

И най-важното, задачата е решена, което е от значение, пък тези спорове, които възникват са безмислени.

# 71
  • Мнения: 1 232
Хо- хо- хо,  аз пък съм баба Коледа.Ж- М възхищавам се на такива като теб.А отговорите, които даваш ми напомнят за план- конспектите,които правехме навремето.Ех, какви надъхани и ентусиазирани преподаватели имахме...

# 72
  • София
  • Мнения: 19 942
Скрит текст:
Пак извън темата, ама не се въздържам да го кажа. И на сегашния хал на образованието ни ПАК има ентусиазирани преподаватели по математика, даващи всичко от себе си, излизащи от зададените в учебника рамки, въпреки програмите на МОН, обясняващи добре, събуждащи интереса на децата. Аз лично познавам не един такъв, децата ми се срещнаха през годините в училище също с такива, така че обобщенията са излишни.Още по-малко  приемам твърдението, че децата ни стават "неграмотни идиоти" по предмета.

Последна редакция: чт, 04 дек 2014, 22:18 от пенсионирана русалка

# 73
  • Мнения: 1 232
ОК.Пуснете ми координати на ЛС.

# 74
  • София
  • Мнения: 5 551
За разлика от G-M, който каза, че е биолог, аз съм учител по математика и при това действащ. Преподавала съм от началото до сега, само в горен курс 8-12 клас ( 7 клас у дома). Много внимавам, когато пускам постове за по-малките ученици, защото знам, че методиката е различна, знанията- ограничени, мисленето за малките е специфично. Направо се изнервям, когато хора, които имат познания по математика, се мислят за корифеи. Да, могат и знаят математика, но начинът на обяснение към малките ученици, подходът е специален.

Общи условия

Активация на акаунт