Задачка май те затруднява, тук някой бързо я решава и добре я обяснява :)

  • 76 081
  • 737
  •   1
Отговори
# 135
  • София
  • Мнения: 461
Аз се затрудних над тази задача за 7 клас:

В една невисокосна година имало 53 съботи. 24 май същата година е:
А) неделя;  Б) понеделник;   В) вторник;   Г) сряда


Аз стигнах до това, че може да е неделя или понеделник, но кой ден точно newsm78

# 136
  • Мнения: X
western55, може би е добре малко сам да се сбориш със задачите. Вчера ти дадохме насоки за еднотипна с тази задача, а днес пускаш нова за решение тук.

Аз се затрудних над тази задача за 7 клас:
В една невисокосна година имало 53 съботи. 24 май същата година е:
А) неделя;  Б) понеделник;   В) вторник;   Г) сряда
Аз стигнах до това, че може да е неделя или понеделник, но кой ден точно newsm78
През невисокосните години всеки ден от седмицата се повтаря 52 пъти и накрая за 53 път се повтаря онзи ден от седмицата, който е бил на първи януари.  Щом е имало 53 съботи, значи първи януари е бил събота. Нататък е лесно.

# 137
  • Мнения: 14
Тук има още 1 задачка , която ме затруднява : ЗА ГЕОМЕТРИЧНА ПРОГРЕСИЯ Е ИЗВЕСТНО , ЧЕ q=2 , an = 128 и  Sn = 247. Първият член на редицата е ?

# 138
  • София
  • Мнения: 461
Ауууу, каква съм. Много съм невнимателна. Знам, че се повтарят определен брой, но вместо да започна от 1 януари в събота, започнах от 1 МАЙ в събота.....
Благодаря Дидева!

# 139
  • Мнения: 5 177
Срам не срам, ще питам
е ли е 0-та число според тази задача

Ели качила толкова играчки на елхата, колкото е броят на всички нечетни числа между 6 и 23 и в чийто запис няма цифрите 2 и 5.
Лили закачила толкова играчки, колкото са начините числото 16 да се представи като сбор от две различни числа.
Коя от двете е закачила повече играчки..

Ели - 7 играчки
7, 9, 11, 13,  ,17, 19, 31

Лили -  8 играчки
0+16, 1+15,..... 7+9

Обаче отговорът е "равен брой"

# 140
  • Мнения: X
Срам не срам, ще питам
е ли е 0-та число според тази задача

Скрит текст:
Ели качила толкова играчки на елхата, колкото е броят на всички нечетни числа между 6 и 23 и в чийто запис няма цифрите 2 и 5.
Лили закачила толкова играчки, колкото са начините числото 16 да се представи като сбор от две различни числа.
Коя от двете е закачила повече играчки..

Ели - 7 играчки
7, 9, 11, 13,  ,17, 19, 31

Лили -  8 играчки
0+16, 1+15,..... 7+9

Обаче отговорът е "равен брой"
Смени си условията. Скоро писах по същия проблем. В твоето условие липсва - без да се използва нула.
Откъде ги сваляш? Може и на ЛС.

# 141
  • Мнения: 5 177
от klasirane.com

Благодаря отново!!

# 142
  • Мнения: X
Ето. Преди двайсетина дни.  Grinning
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=775840.msg29527629#msg29527629

И надолу.
Май преди да се пристъпи към решаване на задачите от КМС трябва да се сравнят условията от няколко независими източника.

http://math-bg.com/wp-content/uploads/2010/01/KMS07_2.pdf

Последна редакция: ср, 10 дек 2014, 21:09 от Анонимен

# 143
  • София
  • Мнения: 1 857
Искам да попитам има ли някакъв определен начин или закономерност при решаването на този тип задачи и  как мога да ги обясня на моя първолак.

# 144
  • София
  • Мнения: 17 652
Трябва да намери такива комбинации от - в случая три - числа от изброените, чиято - в случая сума - да прави числото, което е обозначено - в случая 8. И да внимава, понеже може някъде да има разлики - т.е. да внимава дали е + навсякъде, или някъде е -. В някои случаи тези задачи се явяват като кръг о/о някое число, което е написано в средата - все едно тук в централното кръгче да има цифра, а отстрани да няма "=..." и отдолу - тогава винаги се търси сума и е на 2те числа от 2те му страни.

# 145
  • София
  • Мнения: 4 443
  Home raider, обръщаш внимание, че сумата от най-голямото и най-малкото е равна на второто и предпоследното. В случая 1+5=2+4. Слагаш 1 и 5 в двата противоположни края, едно срещу друго и после го/я чакаш да се сети къде да сложи следващите. Понякога е по-бързо, друг път-не. Simple Smile И после изнамираш подобен пример да се упражни.  Peace

# 146
  • Пловдив
  • Мнения: 10 460
  Home raider, обръщаш внимание, че сумата от най-голямото и най-малкото е равна на второто и предпоследното. В случая 1+5=2+4. Слагаш 1 и 5 в двата противоположни края, едно срещу друго и после го/я чакаш да се сети къде да сложи следващите. Понякога е по-бързо, друг път-не. Simple Smile И после изнамираш подобен пример да се упражни.  Peace

а ти провери ли дали това решение е валидно за конкретната задача? остава ти 3 в средата, което е грешно.
защото, според мен, в този случай 1 трябва да е по средата, а равенството е 3+4=2+5  Peace

# 147
  • София
  • Мнения: 1 857
Аз решението го знам - огоре на долу са  3,1,4 и отляво надясно 5,1,2. т.е по средата е  1. Питах дали има някаква "тънкост" за решаване на такъв вид задачи, от къде да се тръгне, как да се комбинират и т.н.

# 148
  • София
  • Мнения: 4 443
 Joy Joy

Не, права си, че не проверих. Обикновено така се обясняват, но в случая, естествено, има уловка. Като за състезание.  Wink  Joy

# 149
  • Мнения: 138
Това са по-скоро IQ тестове, отколкото задачи по математика...

Общи условия

Активация на акаунт