Задачка май те затруднява, тук някой бързо я решава и добре я обяснява :)

  • 76 075
  • 737
  •   1
Отговори
# 150
  • София
  • Мнения: 4 443
Е, за средата на 1 клас, колко математика да има?!  Party

# 151
  • София
  • Мнения: 1 857
Не знам как се наричат този тип задачи (мисля,  че са задачи за сравнение и съответствие) или са  за  IQ тест, но е факт, че тази задача е от КМС от миналата година.  Peace

# 152
  • София
  • Мнения: 17 652
Това са по-скоро IQ тестове, отколкото задачи по математика...

За 1 клас са си съвсем нормални...

# 153
  • Мнения: 138
Е, за средата на 1 клас, колко математика да има?!  Party

Не ги критикувам, просто констатирам.

Просто ако някой иска метод за решаване на такива задачи, и то "като за първокласник", ще е много трудно да му се формулира такъв, понеже те са идиосинкратични и основното нещо е да се осъзнаеш какво те питат.

# 154
  • Мнения: X
Искам да попитам има ли някакъв определен начин или закономерност при решаването на този тип задачи и  как мога да ги обясня на моя първолак.
Скрит текст:
Без да претендирам, че е точно като за първокласник ( тъй като не знам дали са стигнали до изваждане с преминаване), но ето едно сравнително просто решение.
Събираш всички числа. 1+2+3+4+5=15
От 15 вадиш търсения сбор 8. Остава седем, което трябва да е сборът на две " крайни" числа от реда или стълба. Търсиш две двойки числа, които да имат сбор 7. Или, като знаеш, че всяка двойка " крайни" числа има сбор 7, то сборът на всички " крайни" числа трябва да е 14, значи за " средното" число остава да е 1.

# 155
  • София
  • Мнения: 1 857
Благодаря, Дидева!

Още не са взели с преминаване на десетицата, но ще пробвам да му ги обясня така.

# 156
  • Мнения: X
Конкретно за тази задача се сетих и за друг вариант.
Събираш желания сбор по хоризонтала и вертикала и от него вадиш общия сбор на числата, които трябва да се попълнят.
8+8=16
16-15=1 е числото, което участва и в двата сбора.

# 157
  • София
  • Мнения: 1 857
Благодаря отново! Hug
Първия вариант не го и предложих, но втория - по-краткия го схвана. Дадох му и други примери и се справи.

# 158
  • Мнения: 747
Здравейте,
Решавахме досега със синчето задачки от коледното МС за пети клас. Като цяло за 2013 г. са много лесни и се решават с поглед, но на една задача ми стана странно защо е такъв отговора. Направо я пиша:

На три коледни елхи има общо 60 играчки. След като децата преместили 8 играчки от първата елха на втората, след това шест играчки от втората на третата и накрая от третата на първата две играчки, оказало се, че елхите имат равен брой играчки. Колко играчки е имало първоначално на третата елха?

Отговорът, който дават, е 14. Ние ли не виждаме някаква уловка, но ги изчисляваме 16. Какво е вашето мнение?

# 159
  • Мнения: 2 232
Аз също ги изкарвам 16 на третата, а сборът с първоначалните играчки на другите си дава 60, уловка не виждам, по-вероятно печатна грешка. Само ми се струва, че тази задача като че ли е за 2 клас?!?

# 160
  • Мнения: 747
И на мен ми се струват много лесни, решихме ги с дребния за 10 минути, като само за две-три ползвахме лист за писане. Ако не бяха дробите, щях да си помисля, че има някаква грешка, но те тази година започнаха да ги учат. Ето ги всички задачи от миналата година: http://math-bg.com/wp-content/uploads/2014/11/KMS-2013-5klas-U.pdf, въпросната задача е девета.
И отговорите, където е написано Г - 14. http://math-bg.com/wp-content/uploads/2014/11/KMS-2013-5klas-otg.pdf

# 161
  • Мнения: X
След последните няколко страници се убеждавам, че задачите от КМС, качени в последния цитиран сайт, са публикувани с доста грешни отговори.
Наскоро на шега споменах, че ще трябва да се прави проверка на условията поне от два независими източника.  Simple Smile
http://smb-pleven.com/koledno_math.html

Тук ги има с верните отговори, но само за последните три години.

# 162
  • Мнения: 747
Благодаря за отговорите! Явно проблемът не е при нас. Реших, че като толкова упорито не получаваме отговора на задачката, предвид че е за много точки, може да има някаква уловка, но явно просто си е лесна.  Laughing

# 163
  • Мнения: 1 996
Дидева, аз отново съм в първи клас. Simple Smile
Задачките за КМС тази година са били лесни, с изключение на кантара от 10 задача. Който още не е решавал много задачки, не знае, че така рисуват кантари в математиката. Все пак ще има 1 точка от тази задача.

# 164
  • Мнения: 472
Моля за помощ за две задачи от сборник за 3-ти клас, тема "Моделиране с отсечки":

1. В цветарски магазин има общо 28 рози и гербери. Третинката от розите са толкова на брой, колкото са четвъртинката от герберите. Колко рози и колко гербери има в магазина?
2. Ели и Мими са съученички. Вчера госпожа Спасова подреди всички 26 деца от класа в колона по номера. Пред Ели имаше толкова деца, колкото бяха децата между нея и Мими и колкото бяха децата след Мими в колоната. Кой е номерът на Ели в класа? А на Мими?

Решавам ги, но не се сещам как да стане това точно с отсечки ...

Общи условия

Активация на акаунт